eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی .pdf
473.8K
✨👌✨ واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی مریم شریفی دروازه -احمدرضا نصراصفهانی - سیدابراهیم میرشاه جعفری ✨چکیده تعلیم وتربیت دینی شکلگیری شخصیت یکپارچه دینی در فراگیران است. رسیدن به این مهم نیازمند روشهای آموزشی مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی و تربیتی در خصوص روشهای تدریس دینی در دوره دوم دبستان می باشد. برای دستیابی به این هدف از مصاحبه نیمه ساختاریافته با آموزگاران و متخصصین استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری و مقوله بندی استفاده گردید. آموزگاران ومتخصصین بر استفاده از روشهایی در آموزش دینی تاکید داشتند که بستر لازم برای تفکر واستدلال و قضاوت در دانش آموزان را ایجاد کند. روشهای آموزش دینی، باید علاوه بر گسترش حوزه دین در تلفیق با علوم دیگر، فرصت بحث، مناظره، تجربه دینی و عملیاتی کردن مفاهیم دینی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. 🌷این مقاله به تعبیر استاد نوذری با شش واحد آموزشی برابری میکند🌷 🌷🇮🇷🌷
روش شناسی استنباط اولویت های اخلاقی براساس روایات «افعل تفضیل».pdf
321.4K
✍ مقاله: روش‌شناسی استنباط اولویت‌های اخلاقی براساس روایات «افعل‌تفضیل» 🔺نویسنده‌ها: امیر غنوی رضا حبیبی محمدرضا حق‌شناس https://www.noormags.ir/view/fa/keyword/considering_the_different_levels_of_moral_values_in_islam 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی کتاب "دانش آموز و اخلاق معاشرت" بمناسبت روز دانش آموز 🔹معاشرت خوب و جذّاب با دیگران یک «هنر» است. چگونه سخن بگوییم؟ چگونه رابطه برقرار کنیم؟ با چه کسانی و با چه معیارهایی دوست شویم؟ در خانه و مدرسه و اجتماع، با پدر و مادر، با معلّمان، با دوستان و افراد دیگر چه رفتاری داشته باشیم؟ برخورد شایسته با دیگران براساس آموزه‌های دینی چیست؟ 👈در این کتاب، با همه این موضوعات آشنا می‌شوید. باشد که «اخلاق معاشرت» ما، مکتبی و ارزشی باشد. 🌐 جهت مطالعه کتاب اینجا کلیک کنید ✅پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
✨معرفی چند نرم افزار مهم و بسیار برای در حوزه و و 1⃣ حدیث اهل بیت علیهم السلام از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث متن 166 عنوان کتاب در 338 جلد، با محوریّت حدیث اهل بیت (علیهم السلام)، حاوی موضوعاتی مانند: علوم قرآنی، قرآن و تفسیر، تاریخ و سیره معصومان (علیهم السلام)، کلام و ... 🔺یکی از آثار موجود در این نرم‌افزار خوب 📗 کتاب ازنگاه قرآن وحديث‌ تأليف مرحوم محمدى رى‌شهرى، و کلی منابع دیگر در حوزه خانواده وجود دارد بسیار کامل است.👌 2⃣ مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث 🔺متن 285 عنوان کتاب در 546 جلد از آثار منتشرشده در: «مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث»، «پژوهشگاه قرآن و حدیث» و «مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث»، به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر و قرآن ... 3⃣ اخلاق اسلامی كتابخانه اخلاق اسلامی 🔺متن كامل 343 عنوان كتاب در 597 جلد، در موضوعات: آداب، حقوق، فضایل اخلاقی و ... نوع نرم‌افزار: معجم لفظی موضوعات: اخلاق و عرفان ❤️ 👇 https://www.noorshop.ir/fa/product/12517/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%af%db%8c%d8%ab-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85
📗معرفی کتاب تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نویسنده:  دکتر معصومه کیانی حجت الاسلام دکتر محمود نوذری برای آشنایی بیشتر 👇 🌷🇮🇷@Mtarbiatdini🇮🇷🌷
📗معرفی کتاب تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نویسنده:  دکتر معصومه کیانی حجت الاسلام دکتر محمود نوذری 🔺پژوهش حاضر با هدف مطالعه انتقادی برای (S4C) در دنیای معاصر و ترسیم الگوی اسلامی- ایرانی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و چگونگی ارتباط آنها انجام شد. برای این منظور در گام نخست، مفهوم معنویت از منظر اندیشمندان منتخب پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و چارچوبی مشتمل بر شش نوع جهان‌بینی درباره این مفهوم به‌ دست آمد. سپس، مبانی فلسفی هر یک از جهان‌بینی‌های یاد شده تبیین و به تناسب، شش نوع پداگوژی‌ شناسایی و تشریح شد. سرانجام، 1⃣ مفهوم تربیت معنوی برای کودکان و دلالت‌های آن بر اساس هر جهان‌بینی استنباط گردید. 2⃣ در گام دوم، الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و مبانی نظری سند تحول بنیادین و نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران تبیین و طراحی شد. 3⃣ در گام سوم، رویکردهای موجود درباره تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران مورد نقد و ارزیابی قرار گرفتند. بدین ترتیب، زمینه لازم جهت تحلیل نکات مثبت و منفی هر یک از رویکردهای غربی و چگونگی استفاده از آموزه‌های آنها در الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان و نوع ارتباط آنها روشن شد. 🔺برخی از مهم‌ترین نقدهای وارد بر دیدگاه‌های رایج عبارت‌اند از: وجود تکثر در چیستی مرجع امر معنوی، همه خداگرایی؛ ساختنی بودن حقیقت و معنا؛ محدود شدنِ تربیت معنوی به پرورش قوه شناختی کودک و غفلت از سایر ابعاد و نقش آنها در رشد معنوی او؛ آشنایی سطحی با ادیان و سایر چشم‌اندازهای معنوی و غیره، 🔺در عین‌‌ حال، هر یک از جهان‌بینی‌های بالا دارای برخی نکات مثبت و روش‌هایی هستند که می‌تواند مورد استفاده واقع شود، مانند تأکید بر ارتباط و تعامل کودک با دیگران و توسعه روایت‌های او از تجارب زیسته، آموزش خلاق و پویا، هدایت کودکان به سوی شناخت مسائل و مشکلات معنوی جامعه و تلاش برای حل آنها از طریق رویکرد مسئله ‌محور و دانش‌آموز محور، شناخت معانی مختلف فرهنگی، نقد و تفسیر آنها و شناسایی چگونگی تأثیر آنها بر نگرش و رفتار افراد، توانمند ساختن کودکان از طریق و تأمل و در آنها، شروع آموزش مسائل و مفاهیم معنوی از واقعیات موجود و توجه به سطح ساختنی معنا و غیره. بدین ترتیب، تحلیل نکات مثبت و منفی این رویکردها نشان می‌دهد که فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران در راستای بازسازی و تقویت الگوی پیشنهادی خود نمی‌تواند از مبانی و مفروضات فلسفی این رویکردها استفاده کند اما در عین حال هر یک از رویکردهای یادشده دارای روش‌ها، آموزه‌ها و دلالت‌های تربیتی مثبتی هستند که می‌توانند موجب تقویت و توسعه الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان شود. 🔺روش‌های مورد استفاده در این پژوهش عبارت‌اند از: روش پژوهش تلفیقی یا سنتز پژوهی، روش تحلیل استعلایی، روش بازسازی شده‌ استنتاج قیاسی فرانکنا و روش کاوشگری فلسفی انتقادی. 🔺واژهای کلیدی: تربیت معنوی برای کودکان، غرب، فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، الگوی اسلامی- ایرانی، نقد 🌷🇮🇷@Mtarbiatdini🇮🇷🌷
💠 نشست هم‌اندیشی متاورس و تربیت با همکاری پارک دیجیتال سلام قم در مجموعه پارک دیجیتال برگزار شد. 🔰این نشست دو ساعته که با حضور مدیریت و معاونت تولیدات کاربردی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار گردید؛ به بررسی چالش‌های پیش‌روی مسیر تربیت و آموزش نوجوان در دنیای جدید مجازی (متاورس) پرداخته شد. ⭕️ لینک خبر 🌐 لینک سایت رسمی مرکز آینده‌سازان: www.afaagh.com 🔶 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔴 با ما همراه باشید.
🔴 مجموعه طرح بحث‌های قرآنی 1️⃣ آینه‌ام باش! 🖋 نویسنده: محسن رحیمی 🔰طرح بحث پیش‌رو با توجه به عبارت «لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ» در آیه 78 سوره حج، موضوع الگو بودن پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) برای جامعه مسلمین و همه جوامع را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این طرح بحث مربی مسئله‌هایی مانند رهبران باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند؟ آیا رهبران در هدایت و رشد جامعه نقش دارند؟ چگونه نوجوان می‌تواند از پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و معصومین (علیهم السلام) : الگوبرداری کند؟ چگونه نوجوان می‌تواند الگوی دیگران شود؟ و … را با دانش‌آموزان طرح و گفتگو می‌کند. 🔶 لینک دسترسی به فایل کامل طرح بحث •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی_تربیتی امام المامون(عج) 🆔️ @emamolmamoun
📷: انیمیشنی کاملا اسلامی با نام« نوسا»در سطح بین المللی با کیفیت عالی 💢حاوی آموزه های اسلامی: 🔻چه در احکام دینی مانند محرم و نامحرم ، رزق حلال ، روزه و... 🔻و چه در دستورات اخلاقی مانند قناعت ، اخلاص ، صرفه جویی و... 🔻و چه در آداب و اصطلاحات اسلامی ؛ مانند بسم الله الرحمن الرحیم، یاد خدا ، الحمدلله رب العالمین ، ماشاء الله و... 🔻و چه احادیث معصومین علیهم السلام این انیمیشن هم در قالب سریال و هم سینمایی البته با موضوعی مستقل ارائه شده است. 📺هم اکنون می توانید از انیمیشن نوسا با موضوع ویژه کودکان را از طریق لینک زیر👇🏻👇🏻 تماشا کنید؛ https://player.telewebion.com/0cbaa?return_url=https://plus.telewebion.com/p/0cbaa •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی موسسه فرهنگی_تربیتی امام المامون(عج) 🆔️ @emamolmamoun
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
🚨اخبار موسسه ❇️ خبر فوری: قابل توجه طلاب سطوح۳و۴ 📢برگزار ی رویداد پژوهشی: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ✅ در نظر دارد با هدف ظرفیت سنجی طلاب خواهر سراسر کشور در عرصه پژوهشهای، تربیتی رویداد پژوهشی برگزار کند موضوعات آثار: ✅ کلیه آثاری که با موضوع و یا رویکرد تربیت اسلامی نوشته شده اند. ✅ شرایط آثار: 1. کتب منتشر شده اعم از، تالیف، ترجمه، تصحیح 2. مقالات علمی منتشر شده در مجلات معتبر 3. رساله های دفاع شده سطح ٤ یا دکتری 4. پایان نامه های دفاع شده سطح ۳ یا کارشناسی ارشد 5. مقالات ارائه شده در همایش های معتبر بین المللی یا ملی با نشان ISC . 6. پژوهشهای چاپ نشده اما قابل ارائه در قالب آثار پژوهشی 7. طرح های پژوهشی پایان یافته ✅ مزایای رویداد: 1. تقدیر از آثار برگزیده در هفته پژوهش سال جاری 2. اولویت در دعوت به همکاری در پروژه های پژوهشکده 3.عرضه آثار برتر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در موسسه معصومیه ✅ مهلت ارسال: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ✅راه های ارتباطی ۰۲۵۳۱۱۵۶۲۷۴ - ۲۵۳۱۱۵۶۲۶۷ تلفن تماس PazuheshkadeTarbiat ارتباط با ادمین masoumiyeh.ir آدرس سایت 🌴 @masoumiyeh
🌷 ما افسانه نیستیم 🙂✌️ دخترم در کلاس‌های تابستانی شهرک محل سکونت ما یعنی شهرک ارتش تهران شرکت می‌کرد. یک روز یک گل‌سینه هدیه گرفت که عکس شهیدی روی آن بود. آخر شب، گل سینه روی زمین افتاده بود. پایم رفت روی سوزن آن و حسابی خون آمد. بعد از پانسمان، گل‌سینه را برداشتم و باعصبانیت انداختم توی سطل زباله. آخر شب طبق روال هرشب سریال ترکیه‌ای را دیدم و خوابیدم. من اگر هر کار اشتباهی انجام دهم اما نمازم را سر وقت می‌خوانم. صبح حدود ساعت پنج بود. بعد از نماز صبح مشغول تسبیحات بودم که احساس کردم یک جوان روبروی من نشسته!! نفهمیدم خوابم یا بیدار، اما آن جوان که صورتش پیدا نبود به من گفت: ❌سریال‌هایی که می‌بینی افسانه است. اما ما افسانه نیستیم. ما با شما هستیم. باتعجب گفتم: شما کی هستی؟ گفت: تصویر من روی گل‌سینه بود که انداختی توی سطل. دویدم و رفتم داخل سطل را گشتم. تصویر یک شهید بود که زیر آن نوشته بود: خیلی برایم عجیب بود. به‌طور اتفاقی رفتم سر کمد کتابخانه. دیدم کتابی به نام سلام بر ابراهیم لابه‌لای کتاب‌ها است. کتابی در مورد همین شهید. مشغول مطالعه شدم. خیلی جالب بود. شوهرم را صدا زدم و پرسیدم که این کتاب کجا بوده؟ گفت: چند روز پیش توی اداره به ما هدیه دادند. هر دو جلد کتاب را آن روز خواندم. خیلی عالی بود. صبح روز بعد؛ بعد از نماز به بهشت زهرا رفتیم. ساعتی را در کنار مزار یادبود او بودم. 🦋حالا او حقیقت زندگیم شده. دیگر سراغ افسانه‌های ماهواره نمی‌روم. و نمازم نیز کاملاً تغییر کرده. 📙یاران ابراهیم. اثر گروه شهید هادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸قدرت و حرکت🔸 خداوند به بنی‌اسرائیل دستور می‌دهد: «وارد شهر شوید تا پیروز گردید». اما آنها می‌گویند: «اول فرعونیان از شهر خارج شوند، تا ما وارد شویم»! نفس می‌گوید اول باید شهر از کافران پاکسازی شود، تا من داخل شوم! اما خدا دستور می‌دهد تو برو تا آنجا پاک شود. این دو مسئله است. همیشه انبیاء می‌گفتند حرکت کنید تا خدا به شما مدد کند اما نفسانی‌ها می‌گویند ابتدا خدا ما را مسلط کند، تا بعد ما حرکت کنیم! امام راحل به ائمه جمعه و جماعات سراسر دنیا که خدمت ایشان آمده بودند گفتند: ننشینید تا قدرت پیدا کنید و بعد مقابله کنید؛ بلکه مبارزه کنید تا قدرت پیدا کنید! این نمایانگر تفاوت راه خدا و راه شیطان است. @haerishirazi
🌄 او ساکن نبود! ✍🏻 عین‌صاد ❞ حضرت امیر در مدت ۲۳ سال ساكت بود، اما ساكن نبود؛ از بین دشمنانش، نيروهاى خودش را تربيت كرد و خط محاصره را شكست. 📚 | ص ۵۰ #️⃣ ▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید حسن باقری: "نمیشه"تویِ کار نیارید.. زمین باتلاقی هم که باشه، برید فکر کنید چطور میشه ازش رد شد! هرچیزی یه راهی داره! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷