eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👨‍👩‍👧‍👦 پدر و مادرها 🥰کی بچه تون رو بوسیدین؟ 🎙 : حجت الاسلام شهاب مرادی ❣️ همراه کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع) باشید👇 🆔 @razavi_aqr_ir
هدایت شده از محمود نوذری
تعریف احساس دینی احساس به طور عام عبارت است از واکنش هیجانی به شیء یا وضعیتی. احساس دینی نیز از جنس همین احساسات عام و معمولی است که متعلق آن موضوعی دینی است. بعد عاطفی حاکی از این است که انسان علاوه بر ارتباط عقلی و مفهومی با عقاید و اعمال دینی می‌تواند رابطه‌ای دیگری را نیز با عقاید و اعمال دینی برقرار کند؛ حسن و دلربایی هریک صفات الهی می‌تواند احساس متناسب از آن را در انسان ایجاد کند. یا می‌تواند از ارتباط با خدا در قالب عبادت لذت ببرد یا با کلام خدا انس پیدا کند. عاطفه دینی در قالب طیفی از احساسات نظیر محبت، خشوع، خشیت، تسلیم، خضوع، ترس، امید، آرامش، امنیت، احساس معنا و هدف ظهور و بروز پیدا می‌کند. شناخت و احساس دینی دو مرتبه از شناخت واقعیات دینی است. شناخت دینی مرتبه درک به واسطه مفاهیم و عقلی واحساس دینی درک قلبی و بدون واسطه مفاهیم از آن چیزی است که در مرتبه عقلی فرد به آن دست یافته است. در فرآیند شناخت دینی فرد نسبت به واقعیات دینی آگاه می‌شود و مطلوبیت آنها را ارزشگذاری می‌کند و حتی ممکن است احساس و محبت عقلی به آنها پیدا کند امّا در فرآیند تجربه دینی انسان از درون و بدون واسطه مفاهیم به واقعیات دست می‌یابد. احساسات برحسب شدت و ضعف آن تأثیرات مختلفی بر فرد به جا می‌گذارد، تأثیر روانی احساس دینی این است که نیروی شگفت‌آوری را در روحیه صاحب تجربه ایجاد می‌کند و این نیرو برای مدت زیادی بر صاحبان تجربه تأثیر می‌گذارد و مانند محافظی اعمال را کنترل می‌کند، تأثیر شناختی آن این است که به نظری قابل اعتماد دربارة عقیده دینی دست می‌یابد و افزون بر این آن را تأییدی برای دین خود می‌داند (به علت همین آثار است که برخی فهم واقعیات دینی از طریق احساسات دینی را قانع‌کننده‌تر از فهم از طریق عقلی می‌دانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نماهنگ؛ کارت صد آفرین، به مناسبت جشن تکلیف دختران ۹ ساله و روزه دادی با صدای دکتر ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
هدایت شده از تربیت دینی و نمازی
❓سوال: چطور فرزندم را به نماز خواندن ترغیب کنم؟ ✅ پاسخ آیت‌الله حائری شیرازی: 💎 نمازتان را قشنگ بخوانید. سجادۀ پاکیزه و مرتب بیندازید. یک اتاق یا محل خاصی برای نمازتان داشته باشید. آنجا معطر باشد. شما نمازتان را بخوانید، بچه می‌آید کنارتان نماز می‌خواند. وقتی نماز خواند، به او جایزه بدهید. نمی‌خواهد وادارش کنید، خودش، خودش را وادار می‌کند. 💎 شما همین اندازه که نماز باحالِ شیرینِ خودتان را می‌خوانید، بچه از نمازتان خوشش می‌آید. همینطور که خدا خوشش می‌آید، بچه‌ات هم خوشش می‌آید. اما تو وقتی نمازت را زود زود می‌خوانی، بچه هم خوشش نمی‌آید. خدا هم خوشش نمی‌آید. یک نماز بخوان که خدا خوشش بیاد تا بچه‌ات هم خوشش بیاید. چون بچه، فطرت الهی دارد. 💎 اگر یک توهینی، یک حرف تندی، اشتباهی به بچه‌ات زدی، صدایش کن و بگو من این رفتار را با شما کردم، الان متوجه شدم که اشتباه بود. من را حلال کن. طبیعتاً می‌گوید حلال کردم. شما بگویید نه. خدا هم باید من را حلال کند. دو رکعت نماز بخوان و از خدا بخواه که خدا من را ببخشد. من را بخاطر رفتار اشتباهم با تو، مجازات نکند. میدانی بچه چه می‌گوید؟ پیش خودش می‌گوید: «زنده باد نماز». اما اگر نکردی، شیطان می‌رود در ذهنش می‌گوید نگاه کن بابایت 50 سال نماز می‌خواند اما حق تو را ضایع کرده. حالا هم که فهمیده، به روی خودش نمی‌آورد! تو هم 50 سال نماز بخوانی بعدش می‌شوی مثل این بابا !! 🌺@namazkudak🌺
🔘آموزش ۶۰ مهارت فردی در مدارس فنلاند! 🔵به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌ برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، مهارت های زیر در نظر گرفته می‌شوند: ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- ٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠- مهارت ١١- ١٢- ١٣- و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- ٢١- مهارت ٢٢- مهارت ٢٣- مهارت و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١- كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- و نقد شدن ٣٧- مهارت ٣٨- كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت ٤١- ٤٢- مهارت نگهداري گياه و گل ٤٣- مهارت دقت به پيرامون ٤٤- مهارت صادق بودن ٤٥- مهارت ٤٦- ٤٧- مهارت ٤٨- مهارت تلاش كردن ٤٩- مهارت نا اميد نشدن ٥٠- مهارت هدف داشتن ٥١- مهارت كار با ابزار ٥٢- مهارت كار با كامپيوتر ٥٣- مهارت در فضای مجازي و سايبری ٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن ٥٥- مهارت احترام گذاشتن ٥٦- مهارت كم مصرف بودن ٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا ٥٨- مهارت مشورت گرفتن ٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن 📚منبع: کتاب تحول نظام آموزشی فنلاند ⁉️💡حال جای این پرسش است که آیا ما برای دروس دینی و معارف مهارت‌های مناسب‌ را تعریف کرده‌ایم، یا یادگیرنده مجبور است چندین بار مبانی نظری اسلام را به شیوه تئوریک یاد بگیرد؟ 🔰 کانال ایده‌های تدریس 🔗https://eitaa.com/teachingideas1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♥️ الگوی همیشگی جوانان 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امام حسن و امام حسین را گفته‌اند: «سیّدی شباب اهل الجنّة». با این که اینها همیشه جوان نبودند و به سنین پیری هم رسیده‌اند، یعنی جوانی اینها باید به عنوان یک همیشه در مقابل چشم جوانهای دنیا باشد. ۱۳۸۳/۰۵/۱۷ 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از محمود نوذری
چیستی نظریه اسلامی گام اول در هر گونه بررسی دربارۀ «ساخت نظریه اسلامی» معلوم کردن هویت نظریه اسلامی و معیارهای متمایزکننده آن از نظریه‎های سکولار است؛ زیرا تا زمانی که نمی‎دانیم نظریه اسلامی چیست و وجه اشتراک و تمایز آن با سایر نظریه‎ها کدام است، نمی‎توانیم به مطالعه ابعاد مختلف آن بپردازیم و ادعای تولید آن را داشته باشیم، به دیگر سخن، نمی‎توان به مطالعۀ واقعیتی پرداخت که شناختی نسبت به آن نداریم و وجه تمایز آن را با موارد مشایه نمی‎دانیم، تلقی عمده و احتمالاً همه طرفداران دینی‎سازی علوم انسانی این است که نظریه اسلامی (به‎عنوان کلیدی‎ترین مفهوم در پژوهش روش‎شناختی ساخت نظریه اسلامی)، نظریه‎ای است که معارف اسلامی در سطحی از سطوح فرایند نظریه‎پردازی و تکوین آن مشارکت دارد و با این تلقی از مسئله عبور کرده‎اند، در حالی که موضع‎گیری‎ درباره آن نیازمند مبنایی مستحکم و متقن و حل آن در چارچوب معرفت فلسفی مرجع است؛
هدایت شده از محمود نوذری
چیستی نظریه اسلامی از منظر حگمت متعالیه: در چارچوب حکمت متعالیه، نظریه‎ها در صورتی به وصف اسلامی متّصف می‎شوند که دارای سه ویژگی باشند: اولین ویژگی در منبع کسب معرفت ظاهر می‎شود، منبع کسب معرفت در نظریۀ اسلامی در لایۀ معرفت فلسفی، بایستی فلسفه‎ای الهی و سازگار با آموزه‎های اسلامی باشد؛ دومین ویژگی هم در منبع کسب معرفت ظاهر می‎شود، در نظریۀ اسلامی، متون دینی به‎عنوان دلیل معرفتی محسوب می‎شود و ارزش معرفت شناختی دارد، البته این ویژگی در جایی ضروری است که متون دینی دربارۀ پدیدۀ مورد مطالعه، ایده‎هایی را مطرح کرده باشند و اگر چنین چیزی یافت نشود، رعایت شرط اول برای اتصاف نظریه به وصف اسلامی کفایت می‎کند؛ سومین ویژگی به غایت و منفعتی مربوط می‎شود که برای فعالیت علمی لحاظ می‎شود. هدف اولیه نظریۀ اسلامی کشف وضعیت موجود پدیدۀ موردمطالعه از طریق کشف روابط بین پدیده و دیگر پدیده‎ها یا روابط بین اجزای درونی پدیده است، اما از نظر اسلامی، هر کشفی ارزشمند نیست، غایت کشف این است که در اصلاح وضع موجود فرد و جامعه و کم کردن فاصلۀ آن با وضعیت مطلوب موردنظر دین مؤثر باشد.
﷽ --- بچه را خواباندم. سه تای دیگر را نهار دادم. نشستم پای سجاده کمی بخوانم. به صفحه دوم نرسیده، بیدار شد. بغلش کردم. با پاهایش بازی اش گرفته بود با قرآن. مصحف را گذاشتم کنار و فکر کردم "سهم من چه؟" دست روی صورتم گذاشت و برداشت و خندید. دالی بازی اش را گرفتم، ادامه دادم؛ و خندید. از ته دل. به مسخره بازی‌های من، به تکرار صدباره حرکات دست من. سه تای دیگر هم به ما پیوستند. خنده های آن‌ها چهارنفره شد؛ سهم من کامل تر!… پشت همان شکلک‌های مسخره، قلقلک های نوبتی، فکر کردم: اصلاً مادری، جز عبادت چیست؟ آن هم دائماً سَرمَدا! تمام روز خدمت به خلق خدا، آن هم کسانی که جزتو پناهی ندارند! کسانی که حتی اگر آب بخواهند و تو سیرابشان نکنی، تشنه می‌مانند! وقتی نیت صالح و شایسته است،چطور هر لبخند من به کودکم عبادت نیست؟ وقتی رَوش صحیح است چطور کارهایی از من که منجر به شاد کردن چند کودک میشود عبادت نباشد؟ (که فرمود: نزد خدا عبادتی محبوب‌تر از شادکردن مؤمنان نیست!) مُطعم بودن، ساقی بودن، خادم بودن، شادکننده بودن عبادت نیست؟ حتی من فکر میکنم همین که منِ انسان، مطابق با الهی خود، فرزنددار شده ام و میکنم، همین تبعیت از فطرت بی نقص الهی، خودش عبادت است! چون پشت پا زدن به نظم خلقت نیست، کج‌روی نیست. اصلاً همین که امانت دارِ خلیفه خدایم! تلاش برای حفظ امانت، عبادت نیست؟ متّصف شدن به صفات خدا را بگو! این که یک مادر، چون خدای مهربانش، رازدار است، بخشنده است، انیس است، پرده پوش است، رفیق است، معین است، سریع الرضا است، میکوشد دائم الفضل باشد، صبور باشد، حلیم باشد، شکور باشد،… این مسلک، این تلاشها، عبادت است! اینها به کنار! تلاش بیست و چهاری برای را بگو! این که دیگر خود عبادت است! هی برسی به نقطه جوش، هی لا اله الا الله گویان لب بگزی، جرعه خشم فرودهی! روزه زبان چطور؟ مدام مراقب باشی کلماتت، جملاتت، لحنت چیست تا مبادا الگوی بدی شوی برای مُتِربی‌هایت! از این هم بگذر دائم التوبه بودن چی؟! چه کسی بیشتراز یک هی خودش را میکند، هی قول میدهد که ازفردا بهتر میشود، هی توبه میکند با بغض و اشک؟ آن عبادتهای پنهانی‌تر را بگو؛ توکل مدام، حسن ظن به خدا، دعا برای غیر خود،… . که جمع همه اینهاست -وقتی با نیت و روش نیک است- اگر دائم العبادة بودن نیست اگر مصداق عبودیت و تسلیم نیست پس چیست؟ آن هم عبادتی که از آفت عُجب و ریا به دور است! چون غالباً در سِتر است. خدا پسندیده که مستور باشد؛ تا بماند بین خودمان و خودش. 💕 🖋هـجرٺــــ بله https://ble.im/hejrat_kon ایتا @hejrat_kon اینستاگرام @dr.mother8
الحمدلله علی ما هدانا
فهمی معنوی و الهی از هدف زندگی و نقش مادری ارائه شده است و اساسا تربیت دینی به معنای رسیدن تدریجی به همین فهم است و نه حفظ معارف دینی و انتقال آنها به دیگران تربیت دینی فعالیتی است که فهم فرد را از زندگی دنیوی با نگاه به خداوند تغییر می دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور کودکان در روز نخست نمایشگاه قرآن کریم در بخش کودک؛ باغ آیات 🔹 ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبشهت از ساعت ۱۷ الی ۲۴ مصلی بزرگ امام خمینی(ره) 🇮🇷 @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👆ببینید سرودی که اثرات بسیار مفیدی در سرتاسر کشور داشت و دیگه بجای ساسی مانکن و.....در مدارس بچه ها همینو دارن سر صف ها زمزمه میکنن. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از 
♦️فراخوان‌رویدادملی‌ایده‌پردازی♦️ 💠 هدایت روابط دختر و پسر به ازدواج 💵 به همراه جوایز نقدی80,000,000 ریالی 🔥 جذب و حمایت از ایده‌های برتر 💰حمایت ویژه تامبلغ ۴۰ میلیون تومان تا شرکت خلاق 🕐مهلت ارسال ایده 15 خرداد 1401 📕 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در: 🌐 https://kariznegar.ir/karizman/31 •┈┈••✾•👥💡💻🚀💬•✾••┈┈• 📣 به بپیوندید: 🆔@kariznegar
سلام و دورد صابري هستم. کانالي در ايتا، تلگرام و واتساپ تشکيل داده‌ام با فعاليت‌ها و آموزش‌هاي گوناگون براي اهل دانش و در آن به مهارت‌هايي مانند مهارت نوشتن پرداخته‌ام. در صورت تمايل به آن بپيونديد. نيز لينکش را انتشار دهيد تا دانشجويان و طلاب بپيوندد. متشکرم https://eitaa.com/nahida70 📚