هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
26.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری 👌
#مجتهد
#مورخ
#مفسر
#ادیب
#فقیه
#فقه_دین
#فقه_نظام
#مربی_بندگی
#مربی_زندگی
#تربیت_دینی
#شبکه_یک
📗#بهار_رویش
#سیمای_خانواده
#ماه_مبارک_رمضان
#استاد_علی_صفایی
🌷🇮🇷🌷
🔘آموزش ۶۰ مهارت فردی در مدارس فنلاند!
🔵به منظور پرورش جامعهای پیشرفته و سرآمد، در آموزش برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، مهارت های زیر در نظر گرفته میشوند:
١- مهارت درست لباس پوشيدن
٢- مهارت درست راه رفتن
٣- مهارت خوب حرف زدن
٤- مهارت حرف خوب زدن
٥- مهارت #منظم_بودن
٦- مهارت شعر خواندن
٧- مهارت نقاشی كردن
٨- #مهارت_نوشتن
٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن
١٠- مهارت #بهداشت
١١- #مهارت_کار_تيمی
١٢- #مهارت_انتقاد_كردن
١٣- #مهارت_جرات_ورزی و تمرین شجاعت
١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست
١٥- مهارت درست غذا خوردن
١٦- مهارت گره زدن
١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن
١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن
١٩- مهارت شستن اشيا
٢٠- #مهارت_مطالعه
٢١- مهارت #مدیریت_زمان
٢٢- مهارت #كنترل_خشم
٢٣- مهارت #انتقاد_پذیری و تحمل حرف مخالف
٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق
٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب
٢٦- مهارت بازی كردن
٢٧- مهارت غذا پختن
٢٨- مهارت كار با سوزن
٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن
٣٠- مهارت خوب توجه كردن
٣١-#مهارت_تفكر كردن
٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن
٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن
٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب
٣٥- مهارت نگهداری لوازم
٣٦- #مهارت_انتقاد_پذیری و نقد شدن
٣٧- مهارت #رازدار_بودن
٣٨- #مهارت_برنامه_ريزی كردن
٣٩- مهارت گذشت
٤٠- مهارت #صبور_بودن
٤١- #مهارت_حل_مساله
٤٢- مهارت نگهداري گياه و گل
٤٣- مهارت دقت به پيرامون
٤٤- مهارت صادق بودن
٤٥- مهارت #وفادار_بودن
٤٦- #مهارت_نوشتن
٤٧- مهارت #آينده_نگری
٤٨- مهارت تلاش كردن
٤٩- مهارت نا اميد نشدن
٥٠- مهارت هدف داشتن
٥١- مهارت كار با ابزار
٥٢- مهارت كار با كامپيوتر
٥٣- مهارت در فضای مجازي و سايبری
٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن
٥٥- مهارت احترام گذاشتن
٥٦- مهارت كم مصرف بودن
٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا
٥٨- مهارت مشورت گرفتن
٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن
📚منبع: کتاب تحول نظام آموزشی فنلاند
⁉️💡حال جای این پرسش است که آیا ما برای دروس دینی و معارف مهارتهای مناسب را تعریف کردهایم، یا یادگیرنده مجبور است چندین بار مبانی نظری اسلام را به شیوه تئوریک یاد بگیرد؟
🔰 کانال ایدههای تدریس
🔗https://eitaa.com/teachingideas1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♥️ الگوی همیشگی جوانان
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: امام حسن و امام حسین را گفتهاند: «سیّدی شباب اهل الجنّة». با این که اینها همیشه جوان نبودند و به سنین پیری هم رسیدهاند، یعنی جوانی اینها باید به عنوان یک #الگو همیشه در مقابل چشم جوانهای دنیا باشد. ۱۳۸۳/۰۵/۱۷
🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از محمود نوذری
چیستی نظریه اسلامی
گام اول در هر گونه بررسی دربارۀ «ساخت نظریه اسلامی» معلوم کردن هویت نظریه اسلامی و معیارهای متمایزکننده آن از نظریههای سکولار است؛ زیرا تا زمانی که نمیدانیم نظریه اسلامی چیست و وجه اشتراک و تمایز آن با سایر نظریهها کدام است، نمیتوانیم به مطالعه ابعاد مختلف آن بپردازیم و ادعای تولید آن را داشته باشیم، به دیگر سخن، نمیتوان به مطالعۀ واقعیتی پرداخت که شناختی نسبت به آن نداریم و وجه تمایز آن را با موارد مشایه نمیدانیم، تلقی عمده و احتمالاً همه طرفداران دینیسازی علوم انسانی این است که نظریه اسلامی (بهعنوان کلیدیترین مفهوم در پژوهش روششناختی ساخت نظریه اسلامی)، نظریهای است که معارف اسلامی در سطحی از سطوح فرایند نظریهپردازی و تکوین آن مشارکت دارد و با این تلقی از مسئله عبور کردهاند،
در حالی که موضعگیری درباره آن نیازمند مبنایی مستحکم و متقن و حل آن در چارچوب معرفت فلسفی مرجع است؛
هدایت شده از محمود نوذری
چیستی نظریه اسلامی از منظر حگمت متعالیه: در چارچوب حکمت متعالیه، نظریهها در صورتی به وصف اسلامی متّصف میشوند که دارای سه ویژگی باشند:
اولین ویژگی در منبع کسب معرفت ظاهر میشود، منبع کسب معرفت در نظریۀ اسلامی در لایۀ معرفت فلسفی، بایستی فلسفهای الهی و سازگار با آموزههای اسلامی باشد؛
دومین ویژگی هم در منبع کسب معرفت ظاهر میشود، در نظریۀ اسلامی، متون دینی بهعنوان دلیل معرفتی محسوب میشود و ارزش معرفت شناختی دارد، البته این ویژگی در جایی ضروری است که متون دینی دربارۀ پدیدۀ مورد مطالعه، ایدههایی را مطرح کرده باشند و اگر چنین چیزی یافت نشود، رعایت شرط اول برای اتصاف نظریه به وصف اسلامی کفایت میکند؛
سومین ویژگی به غایت و منفعتی مربوط میشود که برای فعالیت علمی لحاظ میشود. هدف اولیه نظریۀ اسلامی کشف وضعیت موجود پدیدۀ موردمطالعه از طریق کشف روابط بین پدیده و دیگر پدیدهها یا روابط بین اجزای درونی پدیده است، اما از نظر اسلامی، هر کشفی ارزشمند نیست، غایت کشف این است که در اصلاح وضع موجود فرد و جامعه و کم کردن فاصلۀ آن با وضعیت مطلوب موردنظر دین مؤثر باشد.
هدایت شده از هجرت | مامان دکتر |موحد
﷽
---
بچه را خواباندم. سه تای دیگر را نهار دادم. نشستم پای سجاده کمی #قرآن بخوانم. به صفحه دوم نرسیده، بیدار شد. بغلش کردم. با پاهایش بازی اش گرفته بود با قرآن. مصحف را گذاشتم کنار و فکر کردم "سهم من چه؟"
دست روی صورتم گذاشت و برداشت و خندید. دالی بازی اش را گرفتم، ادامه دادم؛ و خندید. از ته دل. به مسخره بازیهای من، به تکرار صدباره حرکات دست من.
سه تای دیگر هم به ما پیوستند. خنده های آنها چهارنفره شد؛
سهم من کامل تر!…
پشت همان شکلکهای مسخره، قلقلک های نوبتی، فکر کردم: اصلاً مادری، جز عبادت چیست؟
آن هم #عبادت دائماً سَرمَدا!
تمام روز خدمت به خلق خدا، آن هم کسانی که جزتو پناهی ندارند! کسانی که حتی اگر آب بخواهند و تو سیرابشان نکنی، تشنه میمانند!
وقتی نیت صالح و شایسته است،چطور هر لبخند من به کودکم عبادت نیست؟ وقتی رَوش صحیح است چطور کارهایی از من که منجر به شاد کردن چند کودک میشود عبادت نباشد؟
(که فرمود: نزد خدا عبادتی محبوبتر از شادکردن مؤمنان نیست!)
مُطعم بودن، ساقی بودن، خادم بودن، شادکننده بودن عبادت نیست؟
حتی من فکر میکنم همین که منِ انسان، مطابق با #فطرت الهی خود، فرزنددار شده ام و #والدگری میکنم، همین تبعیت از فطرت بی نقص الهی، خودش عبادت است! چون پشت پا زدن به نظم خلقت نیست، کجروی نیست.
اصلاً همین که امانت دارِ خلیفه خدایم!
تلاش برای حفظ امانت، عبادت نیست؟
متّصف شدن به صفات خدا را بگو!
این که یک مادر، چون خدای مهربانش، رازدار است، بخشنده است، انیس است، پرده پوش است، رفیق است، معین است، سریع الرضا است، میکوشد دائم الفضل باشد، صبور باشد، حلیم باشد، شکور باشد،…
این مسلک، این تلاشها، عبادت است!
اینها به کنار!
تلاش بیست و چهاری برای #کظم_غیظ را بگو! این که دیگر خود عبادت است! هی برسی به نقطه جوش، هی لا اله الا الله گویان لب بگزی، جرعه خشم فرودهی!
روزه زبان چطور؟ مدام مراقب باشی کلماتت، جملاتت، لحنت چیست تا مبادا الگوی بدی شوی برای مُتِربیهایت!
از این هم بگذر
دائم التوبه بودن چی؟! چه کسی بیشتراز یک #مادر هی خودش را #محاسبه میکند، هی قول میدهد که ازفردا بهتر میشود، هی توبه میکند با بغض و اشک؟
آن عبادتهای پنهانیتر را بگو؛
توکل مدام، حسن ظن به خدا، دعا برای غیر خود،…
.
#مادری
که جمع همه اینهاست
-وقتی با نیت و روش نیک است-
اگر دائم العبادة بودن نیست
اگر مصداق عبودیت و تسلیم نیست
پس چیست؟
آن هم عبادتی که از آفت عُجب و ریا به دور است! چون غالباً در سِتر است. خدا پسندیده که مستور باشد؛ تا بماند بین خودمان و خودش.
#مادرم_باافتخار 💕
#مادری_دائم_العبادگی
#مادری_نیمی_از_عرفان_است
#مادری_انتقال_به_نور_است
#مادری_رشد_است
#مادری_شکوه_نادیدنی
#مادری_عروج_است
#مادری_مراقبه_مداوم
#مادری_مقدس_است
🖋هـجرٺــــ
بله https://ble.im/hejrat_kon
ایتا @hejrat_kon
اینستاگرام @dr.mother8
#نشر_فقط_بامنبع
فهمی معنوی و الهی از هدف زندگی و نقش مادری ارائه شده است و اساسا تربیت دینی به معنای رسیدن تدریجی به همین فهم است و نه حفظ معارف دینی و انتقال آنها به دیگران
تربیت دینی فعالیتی است که فهم فرد را از زندگی دنیوی با نگاه به خداوند تغییر می دهد
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور کودکان در روز نخست نمایشگاه قرآن کریم در بخش کودک؛ باغ آیات
🔹 ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبشهت از ساعت ۱۷ الی ۲۴ مصلی بزرگ امام خمینی(ره)
🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👆ببینید سرودی که اثرات بسیار مفیدی در سرتاسر کشور داشت و دیگه بجای ساسی مانکن و.....در مدارس بچه ها همینو دارن سر صف ها زمزمه میکنن.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از رویداد های ملی کاریزنگار
♦️فراخوانرویدادملیایدهپردازی♦️
💠 هدایت روابط دختر و پسر به ازدواج
💵 به همراه جوایز نقدی80,000,000 ریالی
🔥 جذب و حمایت از ایدههای برتر
💰حمایت ویژه تامبلغ ۴۰ میلیون تومان تا شرکت خلاق
🕐مهلت ارسال ایده 15 خرداد 1401
📕 کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام در:
🌐 https://kariznegar.ir/karizman/31
•┈┈••✾•👥💡💻🚀💬•✾••┈┈•
📣 به #کاریزنگار بپیوندید:
🆔@kariznegar
سلام و دورد
صابري هستم. کانالي در ايتا، تلگرام و واتساپ تشکيل دادهام با فعاليتها و آموزشهاي گوناگون براي اهل دانش و در آن به مهارتهايي مانند مهارت نوشتن پرداختهام. در صورت تمايل به آن بپيونديد. نيز لينکش را انتشار دهيد تا دانشجويان و طلاب بپيوندد.
متشکرم
https://eitaa.com/nahida70
📚
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی صدرینیا:فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار میگذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار میگذاشتند که هر کدام در گوشهای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعهشناس میشوند و تمام صفحات مجازی پر میشود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل میکردند...
اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانیای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیدههای مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط مینویسند؟!
یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر میشود، این موضوع هم محور تحلیلمان میشود یا بی توجه از کنارش رد میشویم؟! نمیدانم این چه مرضی است که همهمان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشممان میآید و تبدیل میشود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمیبینیم و از کنارش به سادگی گذر میکنیم!
#شب_قدر
@Fars_Plus
هدایت شده از برای فردا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حاج محمود کریمی برای ناشنوایان در حرم امام رضا علیه السلام
گوش کن به جان و دل...
✅✅✅✅✅✅✅
کانالی برای فردا...
https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d
✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند.pdf
343.4K
✨مقاله مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨مؤلفههای والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی
✨مقاله پژوهشی
نویسندگان: سیدعباس ساطوریان محمدرضا احمدی حمید رفیعی هنر کارینه طهماسیان
✨چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفههای والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی بهروش ترکیبی انجام شد. در بخش کیفی پژوهش نخست، با استفاده از روش دادهبنیاد و براساس واحد تحلیل معنایی، منابع اسلامی بررسی شد و از میان بیش از 500 گزاره اسلامی، باتوجه به اصل اشباع 166 گزاره انتخاب گردید که با تحلیل گزارهها، 194 کد باز، 88 کد محوری و 18 کدانتخابی بهدست آمد. در بخش کمّی پژوهش، میزان مطابقت کدهای محوری با کدهای باز و گزارهها، همچنین میزان مطابقت کدهای انتخابی با کدهای محوری و گزارهها توسط متخصیص تأیید شد. مطابق نتایج پژوهش، مؤلفههای والدگری اسلامی اکتشافشده عبارتنداز: پذیرش و اعمال مسئولیت والد در برابر فرزند، مراقبت و هدایتگری، تدریجی بودن والدگری، درک توان نوجوان، توجه و تأمین سلامت جسمی و نیازهای مالی، کمک به کامل شدن هویت (در ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، شغلی و جنسی، رابطه عاطفی، عدالت، واگذاری مسئولیتها به نوجوان)، تقویت و تنبیهگری، تکریم و احترام، الگودهی و بیان مستدل.
اصل مقاله
👇👇
http://pzk.journals.miu.ac.ir/article_5993.html