eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘آموزش ۶۰ مهارت فردی در مدارس فنلاند! 🔵به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌ برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، مهارت های زیر در نظر گرفته می‌شوند: ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- ٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠- مهارت ١١- ١٢- ١٣- و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- ٢١- مهارت ٢٢- مهارت ٢٣- مهارت و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١- كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- و نقد شدن ٣٧- مهارت ٣٨- كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت ٤١- ٤٢- مهارت نگهداري گياه و گل ٤٣- مهارت دقت به پيرامون ٤٤- مهارت صادق بودن ٤٥- مهارت ٤٦- ٤٧- مهارت ٤٨- مهارت تلاش كردن ٤٩- مهارت نا اميد نشدن ٥٠- مهارت هدف داشتن ٥١- مهارت كار با ابزار ٥٢- مهارت كار با كامپيوتر ٥٣- مهارت در فضای مجازي و سايبری ٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن ٥٥- مهارت احترام گذاشتن ٥٦- مهارت كم مصرف بودن ٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا ٥٨- مهارت مشورت گرفتن ٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن 📚منبع: کتاب تحول نظام آموزشی فنلاند ⁉️💡حال جای این پرسش است که آیا ما برای دروس دینی و معارف مهارت‌های مناسب‌ را تعریف کرده‌ایم، یا یادگیرنده مجبور است چندین بار مبانی نظری اسلام را به شیوه تئوریک یاد بگیرد؟ 🔰 کانال ایده‌های تدریس 🔗https://eitaa.com/teachingideas1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♥️ الگوی همیشگی جوانان 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امام حسن و امام حسین را گفته‌اند: «سیّدی شباب اهل الجنّة». با این که اینها همیشه جوان نبودند و به سنین پیری هم رسیده‌اند، یعنی جوانی اینها باید به عنوان یک همیشه در مقابل چشم جوانهای دنیا باشد. ۱۳۸۳/۰۵/۱۷ 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از محمود نوذری
چیستی نظریه اسلامی گام اول در هر گونه بررسی دربارۀ «ساخت نظریه اسلامی» معلوم کردن هویت نظریه اسلامی و معیارهای متمایزکننده آن از نظریه‎های سکولار است؛ زیرا تا زمانی که نمی‎دانیم نظریه اسلامی چیست و وجه اشتراک و تمایز آن با سایر نظریه‎ها کدام است، نمی‎توانیم به مطالعه ابعاد مختلف آن بپردازیم و ادعای تولید آن را داشته باشیم، به دیگر سخن، نمی‎توان به مطالعۀ واقعیتی پرداخت که شناختی نسبت به آن نداریم و وجه تمایز آن را با موارد مشایه نمی‎دانیم، تلقی عمده و احتمالاً همه طرفداران دینی‎سازی علوم انسانی این است که نظریه اسلامی (به‎عنوان کلیدی‎ترین مفهوم در پژوهش روش‎شناختی ساخت نظریه اسلامی)، نظریه‎ای است که معارف اسلامی در سطحی از سطوح فرایند نظریه‎پردازی و تکوین آن مشارکت دارد و با این تلقی از مسئله عبور کرده‎اند، در حالی که موضع‎گیری‎ درباره آن نیازمند مبنایی مستحکم و متقن و حل آن در چارچوب معرفت فلسفی مرجع است؛
هدایت شده از محمود نوذری
چیستی نظریه اسلامی از منظر حگمت متعالیه: در چارچوب حکمت متعالیه، نظریه‎ها در صورتی به وصف اسلامی متّصف می‎شوند که دارای سه ویژگی باشند: اولین ویژگی در منبع کسب معرفت ظاهر می‎شود، منبع کسب معرفت در نظریۀ اسلامی در لایۀ معرفت فلسفی، بایستی فلسفه‎ای الهی و سازگار با آموزه‎های اسلامی باشد؛ دومین ویژگی هم در منبع کسب معرفت ظاهر می‎شود، در نظریۀ اسلامی، متون دینی به‎عنوان دلیل معرفتی محسوب می‎شود و ارزش معرفت شناختی دارد، البته این ویژگی در جایی ضروری است که متون دینی دربارۀ پدیدۀ مورد مطالعه، ایده‎هایی را مطرح کرده باشند و اگر چنین چیزی یافت نشود، رعایت شرط اول برای اتصاف نظریه به وصف اسلامی کفایت می‎کند؛ سومین ویژگی به غایت و منفعتی مربوط می‎شود که برای فعالیت علمی لحاظ می‎شود. هدف اولیه نظریۀ اسلامی کشف وضعیت موجود پدیدۀ موردمطالعه از طریق کشف روابط بین پدیده و دیگر پدیده‎ها یا روابط بین اجزای درونی پدیده است، اما از نظر اسلامی، هر کشفی ارزشمند نیست، غایت کشف این است که در اصلاح وضع موجود فرد و جامعه و کم کردن فاصلۀ آن با وضعیت مطلوب موردنظر دین مؤثر باشد.
﷽ --- بچه را خواباندم. سه تای دیگر را نهار دادم. نشستم پای سجاده کمی بخوانم. به صفحه دوم نرسیده، بیدار شد. بغلش کردم. با پاهایش بازی اش گرفته بود با قرآن. مصحف را گذاشتم کنار و فکر کردم "سهم من چه؟" دست روی صورتم گذاشت و برداشت و خندید. دالی بازی اش را گرفتم، ادامه دادم؛ و خندید. از ته دل. به مسخره بازی‌های من، به تکرار صدباره حرکات دست من. سه تای دیگر هم به ما پیوستند. خنده های آن‌ها چهارنفره شد؛ سهم من کامل تر!… پشت همان شکلک‌های مسخره، قلقلک های نوبتی، فکر کردم: اصلاً مادری، جز عبادت چیست؟ آن هم دائماً سَرمَدا! تمام روز خدمت به خلق خدا، آن هم کسانی که جزتو پناهی ندارند! کسانی که حتی اگر آب بخواهند و تو سیرابشان نکنی، تشنه می‌مانند! وقتی نیت صالح و شایسته است،چطور هر لبخند من به کودکم عبادت نیست؟ وقتی رَوش صحیح است چطور کارهایی از من که منجر به شاد کردن چند کودک میشود عبادت نباشد؟ (که فرمود: نزد خدا عبادتی محبوب‌تر از شادکردن مؤمنان نیست!) مُطعم بودن، ساقی بودن، خادم بودن، شادکننده بودن عبادت نیست؟ حتی من فکر میکنم همین که منِ انسان، مطابق با الهی خود، فرزنددار شده ام و میکنم، همین تبعیت از فطرت بی نقص الهی، خودش عبادت است! چون پشت پا زدن به نظم خلقت نیست، کج‌روی نیست. اصلاً همین که امانت دارِ خلیفه خدایم! تلاش برای حفظ امانت، عبادت نیست؟ متّصف شدن به صفات خدا را بگو! این که یک مادر، چون خدای مهربانش، رازدار است، بخشنده است، انیس است، پرده پوش است، رفیق است، معین است، سریع الرضا است، میکوشد دائم الفضل باشد، صبور باشد، حلیم باشد، شکور باشد،… این مسلک، این تلاشها، عبادت است! اینها به کنار! تلاش بیست و چهاری برای را بگو! این که دیگر خود عبادت است! هی برسی به نقطه جوش، هی لا اله الا الله گویان لب بگزی، جرعه خشم فرودهی! روزه زبان چطور؟ مدام مراقب باشی کلماتت، جملاتت، لحنت چیست تا مبادا الگوی بدی شوی برای مُتِربی‌هایت! از این هم بگذر دائم التوبه بودن چی؟! چه کسی بیشتراز یک هی خودش را میکند، هی قول میدهد که ازفردا بهتر میشود، هی توبه میکند با بغض و اشک؟ آن عبادتهای پنهانی‌تر را بگو؛ توکل مدام، حسن ظن به خدا، دعا برای غیر خود،… . که جمع همه اینهاست -وقتی با نیت و روش نیک است- اگر دائم العبادة بودن نیست اگر مصداق عبودیت و تسلیم نیست پس چیست؟ آن هم عبادتی که از آفت عُجب و ریا به دور است! چون غالباً در سِتر است. خدا پسندیده که مستور باشد؛ تا بماند بین خودمان و خودش. 💕 🖋هـجرٺــــ بله https://ble.im/hejrat_kon ایتا @hejrat_kon اینستاگرام @dr.mother8
الحمدلله علی ما هدانا
فهمی معنوی و الهی از هدف زندگی و نقش مادری ارائه شده است و اساسا تربیت دینی به معنای رسیدن تدریجی به همین فهم است و نه حفظ معارف دینی و انتقال آنها به دیگران تربیت دینی فعالیتی است که فهم فرد را از زندگی دنیوی با نگاه به خداوند تغییر می دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور کودکان در روز نخست نمایشگاه قرآن کریم در بخش کودک؛ باغ آیات 🔹 ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبشهت از ساعت ۱۷ الی ۲۴ مصلی بزرگ امام خمینی(ره) 🇮🇷 @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👆ببینید سرودی که اثرات بسیار مفیدی در سرتاسر کشور داشت و دیگه بجای ساسی مانکن و.....در مدارس بچه ها همینو دارن سر صف ها زمزمه میکنن. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از رویداد های ملی کاریزنگار
♦️فراخوان‌رویدادملی‌ایده‌پردازی♦️ 💠 هدایت روابط دختر و پسر به ازدواج 💵 به همراه جوایز نقدی80,000,000 ریالی 🔥 جذب و حمایت از ایده‌های برتر 💰حمایت ویژه تامبلغ ۴۰ میلیون تومان تا شرکت خلاق 🕐مهلت ارسال ایده 15 خرداد 1401 📕 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در: 🌐 https://kariznegar.ir/karizman/31 •┈┈••✾•👥💡💻🚀💬•✾••┈┈• 📣 به بپیوندید: 🆔@kariznegar
سلام و دورد صابري هستم. کانالي در ايتا، تلگرام و واتساپ تشکيل داده‌ام با فعاليت‌ها و آموزش‌هاي گوناگون براي اهل دانش و در آن به مهارت‌هايي مانند مهارت نوشتن پرداخته‌ام. در صورت تمايل به آن بپيونديد. نيز لينکش را انتشار دهيد تا دانشجويان و طلاب بپيوندد. متشکرم https://eitaa.com/nahida70 📚
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ علی صدری‌نیا:فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار می‌گذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار می‌گذاشتند که هر کدام در گوشه‌ای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعه‌شناس می‌شوند و تمام صفحات مجازی پر می‌شود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل می‌کردند... اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟! یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر می‌شود، این موضوع هم محور تحلیل‌مان می‌شود یا بی توجه از کنارش رد می‌شویم؟! نمی‌دانم این چه مرضی است که همه‌مان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشم‌مان می‌آید و تبدیل می‌شود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمی‌بینیم و از کنارش به سادگی گذر می‌کنیم! @Fars_Plus
هدایت شده از برای فردا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حاج محمود کریمی برای ناشنوایان در حرم امام رضا علیه السلام گوش کن به جان و دل... ✅✅✅✅✅✅✅ کانالی برای فردا... https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d ✅✅✅✅✅✅✅
مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند.pdf
343.4K
✨مقاله مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند
✨مؤلفه‌های والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی ✨مقاله پژوهشی نویسندگان: سیدعباس ساطوریان محمدرضا احمدی حمید رفیعی هنر کارینه طهماسیان ✨چکیده پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه‌های والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی به‌روش ترکیبی انجام شد. در بخش کیفی پژوهش نخست، با استفاده از روش داده‌بنیاد و براساس واحد تحلیل معنایی، منابع اسلامی بررسی شد و از میان بیش از 500 گزاره اسلامی، باتوجه به اصل اشباع 166 گزاره انتخاب گردید که با تحلیل گزاره‌ها، 194 کد باز، 88 کد محوری و 18 کدانتخابی به‌دست آمد. در بخش کمّی پژوهش، میزان مطابقت کدهای محوری با کدهای باز و گزاره‌ها، همچنین میزان مطابقت کدهای انتخابی با کدهای محوری و گزاره‌ها توسط متخصیص تأیید شد. مطابق نتایج پژوهش، مؤلفه‌های والدگری اسلامی اکتشاف‌شده عبارتنداز: پذیرش و اعمال مسئولیت والد در برابر فرزند، مراقبت و هدایت‌گری، تدریجی بودن والدگری، درک توان نوجوان، توجه و تأمین سلامت جسمی و نیازهای مالی، کمک به کامل شدن هویت (در ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، شغلی و جنسی، رابطه عاطفی، عدالت، واگذاری مسئولیت‌ها به نوجوان)، تقویت و تنبیه‌گری، تکریم و احترام، الگودهی و بیان مستدل. اصل مقاله 👇👇 http://pzk.journals.miu.ac.ir/article_5993.html