هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی صدرینیا:فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار میگذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار میگذاشتند که هر کدام در گوشهای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعهشناس میشوند و تمام صفحات مجازی پر میشود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل میکردند...
اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانیای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیدههای مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط مینویسند؟!
یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر میشود، این موضوع هم محور تحلیلمان میشود یا بی توجه از کنارش رد میشویم؟! نمیدانم این چه مرضی است که همهمان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشممان میآید و تبدیل میشود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمیبینیم و از کنارش به سادگی گذر میکنیم!
#شب_قدر
@Fars_Plus
هدایت شده از برای فردا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حاج محمود کریمی برای ناشنوایان در حرم امام رضا علیه السلام
گوش کن به جان و دل...
✅✅✅✅✅✅✅
کانالی برای فردا...
https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d
✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند.pdf
343.4K
✨مقاله مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨مؤلفههای والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی
✨مقاله پژوهشی
نویسندگان: سیدعباس ساطوریان محمدرضا احمدی حمید رفیعی هنر کارینه طهماسیان
✨چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفههای والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی بهروش ترکیبی انجام شد. در بخش کیفی پژوهش نخست، با استفاده از روش دادهبنیاد و براساس واحد تحلیل معنایی، منابع اسلامی بررسی شد و از میان بیش از 500 گزاره اسلامی، باتوجه به اصل اشباع 166 گزاره انتخاب گردید که با تحلیل گزارهها، 194 کد باز، 88 کد محوری و 18 کدانتخابی بهدست آمد. در بخش کمّی پژوهش، میزان مطابقت کدهای محوری با کدهای باز و گزارهها، همچنین میزان مطابقت کدهای انتخابی با کدهای محوری و گزارهها توسط متخصیص تأیید شد. مطابق نتایج پژوهش، مؤلفههای والدگری اسلامی اکتشافشده عبارتنداز: پذیرش و اعمال مسئولیت والد در برابر فرزند، مراقبت و هدایتگری، تدریجی بودن والدگری، درک توان نوجوان، توجه و تأمین سلامت جسمی و نیازهای مالی، کمک به کامل شدن هویت (در ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، شغلی و جنسی، رابطه عاطفی، عدالت، واگذاری مسئولیتها به نوجوان)، تقویت و تنبیهگری، تکریم و احترام، الگودهی و بیان مستدل.
اصل مقاله
👇👇
http://pzk.journals.miu.ac.ir/article_5993.html
هدایت شده از سازمان مدارس صدرا
33.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 از حضرت خدیجه(س) چی میدونی؟!
🔻 کاری بسیار زیبا از دانش آموزان عزیز صدرای #بابل در وصف حضرت خدیجه کبری سلام ا... علیها
#پیشنهاد_دانلود
📌 #سازمان_مدارس_صدرا
#مدارس_انقلاب_اسلامی
📥 @SadraOrg_ir | SadraOrg.ir
هدایت شده از سازمان مدارس صدرا
راوی شو(جوان کافر عاشق) - <unknown>.mp3
4.27M
🔰 جوان کافر عاشقی...
📌 این داستان زیبا رو تا انتها بشنوید
▪️تنظیم : محمد امین امیری
▪️راوی: محمد حسین کفشگر
دانشآموزان صدرای #بابل
📌 #سازمان_مدارس_صدرا
#مدارس_انقلاب_اسلامی
📥 @SadraOrg_ir | SadraOrg.ir
هدایت شده از راه رُشـد🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حال خوبی که در ذهن دانشآموزان میماند
🔹معلمی در یکی از مدارس جنوب شهر تهران به شاگردانش گفته عکس دانشآموز محبوبم را داخل جعبه کارتن گذاشتم، هرکس میخواهد برود و ببیند!
✍ یکی از عوامل مهم در تربیت محبت است که تاثیر چشمگیری در تربیت کودک دارد.
این مربی با یک خلاقیت ساده این گونه محبت را در دل دانش آموزان افزایش می دهد.
❤️وقتی که عشق و محبت در دل کودک لانه کرد براحتی می توان تاثیر کلام و فعل معلم را پس از آن در کودک دید.
پس می توان با خلاقیت و نوآوری به جای تشویق و تنبیه های کم اثر از عامل پرقدرت محبت برای تربیت استفاده کرد.
#تربیت
#تجربه_نگاری
🌹🌹🌹
➖➖➖➖➖➖
@Rahe_Roshd
➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | وداع با پیکرشهید گمنام در اعتکاف نوجوانان حرم مطهر رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎶 سرود فارسی-عبری کودکان ایرانی در حمایت از #فلسطین
#FreePalestine
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ زنجیره مفاهیم در نظام تربیتی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
هدایت شده از گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
📗 کتاب رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری؛ تولد تا هجده سالگی
🖌مؤلف : دکتر محمود نوذری (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
🔸ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸ناشر همکار : دانشگاه فرهنگیان
💢اطلاعات بیشتر + دانلود رایگان 30 صفحه اول:
http://rihu.ac.ir/fa/book/37353
📝 چکیده کتاب:
روانشناسی تحول #دینداری فرایند تغییرات نظاممند در دینداری را در گستره عمر از منظر روانشناسی بررسی میکند. کتاب پیشرو، رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری را در سه بخش ارائه میکند. بخش اول کتاب به بیان طرح مسئله، مفاهیم کلیدی، پیشینه تحقیق، و روششناسی تحقیق اختصاص یافته است و در دو فصل، مخاطب را با #مسئله پژوهش، روش و فرایند اجرای پژوهش آشنا میکند. بخش دوم به بررسی چگونگی تحول انسان و ماهیت دینداری میپردازد و در ذیل آن فصول «مبانی انسانشناختی تحول دینداری» و «مبانی #دینشناختی» آمده است. بخش سوم مشتمل بر چهار فصل است، در مقدمه آن مدل مفهومی ساخت نظریه تحول دینداری و در ادامه به ترتیب تحول دینداری در #کودکی اول، دوم، سوم و #نوجوانی در ضمن چهار فصل تببین شده است. در خاتمه کتاب، دستاورد پژوهش در پاسخ به پرسش اصلی پژوهش، نوآوری و پیشنهادهایی برای تکمیل آن توضیح داده شده است.
منبع: کانال اطلاع رسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#معرفی_کتاب
--------------------------------------------
🔰 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
🆔 @tt_mrb
www.mrborhan.com
هدایت شده از گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
41.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیین رونمایی از کتاب تحول شبکه ای
👤 سخرانی دکتر همتی فر
🔹 برای ما مسجل شده که نیازمند تحول و تغییر هستیم و فکر می کنم خوده شناخت ایده های تحولی که تا الان پیگیری شده با یک نگاه آسیب شناسانه و نقادانه و با یک متاتئوری می تواند به ما نشان بدهد که ما کجا ها خلاء داریم و مسیر را برای ما روشن کند.
--------------------------------------------
🔰 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
🆔 @tt_mrb
www.mrborhan.com
هدایت شده از مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
وضعیت شناسی تحول شبکه ای در آموزش و پرورش امروز.mp3
25.38M
🎧 صوت نشست زنده: وضعیت شناسی تحول شبکه ای در آموزش و پرورش امروز
🎦 #اندیشکده_تعلیم_و_تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎙 کارشناس: حجت الاسلام احمدرضا #اعلایی
🎛 برنامه زنده، ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۳
https://mrborhan.com/network-transformation/
🔹لینک وب دریافت کتاب "تحول شبکه ای" که در نشست معرفی شد
@tt_mrb
🔸درصورت تمایل به تهیه نسخه فیزیکی کتاب در بله و ایتا به آیدی ادمین کانال فوق پیام دهید.
🔴 مشاهده مطلب مشابه این نشست
◀️ ما را در پیامرسان های داخلی دنبال کنید
بله ⬅️ روبیکا ⬅️ گپ ⬅️ سروش
🌐 تارنمای مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎞 مشاهده تمام نشستهای گذشته در آپارات
🆔 @jsrc_ir
هدایت شده از گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
📚 کتاب تحول شبکه ای (بررسی شبکه ی ایده های محوری در تحول بنیادین آموزش و پرورش) منتشر شد
🔸به همت حرکت حوزوی بنیان مرصوص ، این کتاب به صورت اولیه چاپ و در همایش روز چهارشنبه ۱۷شهریور ، در حوزه علمیه مشکات رونمایی خواهد شد.
🔹 اگر کسی خواهان تحول باشد و قصد راهبری صحنه ی تعلیم و تربیت را داشته باشد، در وهله ی اول نیازمند یک تصویر جامع و کلان از ایده های تحولی در فضای تعلیم و تربیت رسمی کشور می باشد. در این اثر بررسی شبکه ی ایده های تحولی از دید صاحب نظران، نسبت ایده ها با یکدیگر و خلأهای موجود در اجرای این ایده ها مورد بررسی قرار گرفته است.
🔰 ایده هایی تحولی که مورد بررسی قرار گرفته اند عبارتند از:
✅ تغییر ساختار حاکمیتی
✅ تربیت نیروی انسانی
✅ ورود علمی و نظری
✅ الگوسازی
✅ شبکه سازی
✅ ارتقاء فهم عمومی
✅ طراحی زمین بازی جدید
✅ پشتیبانی حمایتی
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
هدایت شده از مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
تولید محتوای رسانه ای تربیتی برای نوجوانان.mp3
18.06M
🎧 صوت نشست زنده: تولید محتوای رسانه ای تربیتی برای نوجوانان
🎦 #اندیشکده_تعلیم_و_تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎙 کارشناس: حجت الاسلام محمد #حاجی_مقصودی
مدیر دفتر فیلم سازی رویش فیلم
🎛 برنامه زنده، ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ساعت ۱۵
🔴 مشاهده مطلب مشابه این نشست
#دولت_انقلابی
◀️ ما را در پیامرسان های داخلی دنبال کنید
بله ⬅️ روبیکا ⬅️ گپ ⬅️ سروش
🌐 تارنمای مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎞 مشاهده تمام نشستهای گذشته در آپارات
🆔 @jsrc_ir
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اجرای قاری ایرانی در برنامه تلوزیونی عراق
🔻تلاوتی از امیرحسین باقری
@Fars_Plus
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گپ خودمانی با روزهدارانی که هنوز به سن تکلیف نرسیدند
🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری خدا رو به نوجوان معرفی کنید
🔻 ما در حوزه اثبات، خدایی را به نوجوان و جوانمان معرفی میکنیم که نهایتا خدای قبول کردنیست، نه خدایی که بشود با او رابطه عاطفی برقرار کرد، بشود دوستش داشت و برایش مُرد. خدای قبول کردنی، خدایی نیست که بشود پرستید! خدا را باید دوست داشت. ما با برهان و علت و معلول، خدایی را معرفی میکنیم که جوان مجبور است بپذیرد. ولی خدای توصیفی خدایی است که خودش معرفی میکند. يَا مَنْ لَهُ الْعِزَّةُ وَ الْجَمَالُ يَا مَنْ لَهُ الْقُدْرَةُ وَ الْكَمَالُ يَا مَنْ لَهُ الْمُلْكُ وَ الْجَلالُ يَا مَنْ هُوَ الْكَبِيرُ الْمُتَعَالِ يَا مُنْشِئَ السَّحَابِ الثِّقَالِ... واقعا ما چقدر در حق دعای جوشن کبیر جفا کردیم! با این دعا باید کیف کرد، يَا مَنْ تَوَاضَعَ كُلُّ شَيْءٍ لِعَظَمَتِهِ يَا مَنِ اسْتَسْلَمَ كُلُّ شَيْءٍ لِقُدْرَتِهِ يَا مَنْ ذَلَّ كُلُّ شَيْءٍ لِعِزَّتِهِ يَا مَنْ خَضَعَ كُلُّ شَيْءٍ لِهَيْبَتِهِ... ای خدایی که همه چیز در برابر تو خاضع است. این خدا کجا، خدایی که ما اثبات میکنیم کجا؟!! با این خداست که میشود عشق کرد، با او حرف زد و درد دل کرد و آرامش گرفت. ما امروز باید یک نهضت توصیف راه بیندازیم.
حجت الاسلام عباسی ولدی. دوره کرامت۱
#تربیت_فرزند
#استاد_عباسی_ولدی
✅ @keraamat_ir