هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی صدرینیا:فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار میگذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار میگذاشتند که هر کدام در گوشهای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعهشناس میشوند و تمام صفحات مجازی پر میشود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل میکردند...
اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانیای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیدههای مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط مینویسند؟!
یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر میشود، این موضوع هم محور تحلیلمان میشود یا بی توجه از کنارش رد میشویم؟! نمیدانم این چه مرضی است که همهمان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشممان میآید و تبدیل میشود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمیبینیم و از کنارش به سادگی گذر میکنیم!
#شب_قدر
@Fars_Plus
هدایت شده از برای فردا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حاج محمود کریمی برای ناشنوایان در حرم امام رضا علیه السلام
گوش کن به جان و دل...
✅✅✅✅✅✅✅
کانالی برای فردا...
https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d
✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند.pdf
343.4K
✨مقاله مشکلات رفتار ي کودکان در خانواده های تک فرزند و دو فرزند
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨مؤلفههای والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی
✨مقاله پژوهشی
نویسندگان: سیدعباس ساطوریان محمدرضا احمدی حمید رفیعی هنر کارینه طهماسیان
✨چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفههای والدگری دوره نوجوانی بر اساس منابع اسلامی بهروش ترکیبی انجام شد. در بخش کیفی پژوهش نخست، با استفاده از روش دادهبنیاد و براساس واحد تحلیل معنایی، منابع اسلامی بررسی شد و از میان بیش از 500 گزاره اسلامی، باتوجه به اصل اشباع 166 گزاره انتخاب گردید که با تحلیل گزارهها، 194 کد باز، 88 کد محوری و 18 کدانتخابی بهدست آمد. در بخش کمّی پژوهش، میزان مطابقت کدهای محوری با کدهای باز و گزارهها، همچنین میزان مطابقت کدهای انتخابی با کدهای محوری و گزارهها توسط متخصیص تأیید شد. مطابق نتایج پژوهش، مؤلفههای والدگری اسلامی اکتشافشده عبارتنداز: پذیرش و اعمال مسئولیت والد در برابر فرزند، مراقبت و هدایتگری، تدریجی بودن والدگری، درک توان نوجوان، توجه و تأمین سلامت جسمی و نیازهای مالی، کمک به کامل شدن هویت (در ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، شغلی و جنسی، رابطه عاطفی، عدالت، واگذاری مسئولیتها به نوجوان)، تقویت و تنبیهگری، تکریم و احترام، الگودهی و بیان مستدل.
اصل مقاله
👇👇
http://pzk.journals.miu.ac.ir/article_5993.html
هدایت شده از سازمان مدارس صدرا
33.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 از حضرت خدیجه(س) چی میدونی؟!
🔻 کاری بسیار زیبا از دانش آموزان عزیز صدرای #بابل در وصف حضرت خدیجه کبری سلام ا... علیها
#پیشنهاد_دانلود
📌 #سازمان_مدارس_صدرا
#مدارس_انقلاب_اسلامی
📥 @SadraOrg_ir | SadraOrg.ir
هدایت شده از سازمان مدارس صدرا
راوی شو(جوان کافر عاشق) - <unknown>.mp3
4.27M
🔰 جوان کافر عاشقی...
📌 این داستان زیبا رو تا انتها بشنوید
▪️تنظیم : محمد امین امیری
▪️راوی: محمد حسین کفشگر
دانشآموزان صدرای #بابل
📌 #سازمان_مدارس_صدرا
#مدارس_انقلاب_اسلامی
📥 @SadraOrg_ir | SadraOrg.ir
هدایت شده از راه رُشـد🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حال خوبی که در ذهن دانشآموزان میماند
🔹معلمی در یکی از مدارس جنوب شهر تهران به شاگردانش گفته عکس دانشآموز محبوبم را داخل جعبه کارتن گذاشتم، هرکس میخواهد برود و ببیند!
✍ یکی از عوامل مهم در تربیت محبت است که تاثیر چشمگیری در تربیت کودک دارد.
این مربی با یک خلاقیت ساده این گونه محبت را در دل دانش آموزان افزایش می دهد.
❤️وقتی که عشق و محبت در دل کودک لانه کرد براحتی می توان تاثیر کلام و فعل معلم را پس از آن در کودک دید.
پس می توان با خلاقیت و نوآوری به جای تشویق و تنبیه های کم اثر از عامل پرقدرت محبت برای تربیت استفاده کرد.
#تربیت
#تجربه_نگاری
🌹🌹🌹
➖➖➖➖➖➖
@Rahe_Roshd
➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | وداع با پیکرشهید گمنام در اعتکاف نوجوانان حرم مطهر رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎶 سرود فارسی-عبری کودکان ایرانی در حمایت از #فلسطین
#FreePalestine
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ زنجیره مفاهیم در نظام تربیتی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
هدایت شده از گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
📗 کتاب رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری؛ تولد تا هجده سالگی
🖌مؤلف : دکتر محمود نوذری (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
🔸ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸ناشر همکار : دانشگاه فرهنگیان
💢اطلاعات بیشتر + دانلود رایگان 30 صفحه اول:
http://rihu.ac.ir/fa/book/37353
📝 چکیده کتاب:
روانشناسی تحول #دینداری فرایند تغییرات نظاممند در دینداری را در گستره عمر از منظر روانشناسی بررسی میکند. کتاب پیشرو، رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری را در سه بخش ارائه میکند. بخش اول کتاب به بیان طرح مسئله، مفاهیم کلیدی، پیشینه تحقیق، و روششناسی تحقیق اختصاص یافته است و در دو فصل، مخاطب را با #مسئله پژوهش، روش و فرایند اجرای پژوهش آشنا میکند. بخش دوم به بررسی چگونگی تحول انسان و ماهیت دینداری میپردازد و در ذیل آن فصول «مبانی انسانشناختی تحول دینداری» و «مبانی #دینشناختی» آمده است. بخش سوم مشتمل بر چهار فصل است، در مقدمه آن مدل مفهومی ساخت نظریه تحول دینداری و در ادامه به ترتیب تحول دینداری در #کودکی اول، دوم، سوم و #نوجوانی در ضمن چهار فصل تببین شده است. در خاتمه کتاب، دستاورد پژوهش در پاسخ به پرسش اصلی پژوهش، نوآوری و پیشنهادهایی برای تکمیل آن توضیح داده شده است.
منبع: کانال اطلاع رسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#معرفی_کتاب
--------------------------------------------
🔰 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
🆔 @tt_mrb
www.mrborhan.com
هدایت شده از گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
41.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیین رونمایی از کتاب تحول شبکه ای
👤 سخرانی دکتر همتی فر
🔹 برای ما مسجل شده که نیازمند تحول و تغییر هستیم و فکر می کنم خوده شناخت ایده های تحولی که تا الان پیگیری شده با یک نگاه آسیب شناسانه و نقادانه و با یک متاتئوری می تواند به ما نشان بدهد که ما کجا ها خلاء داریم و مسیر را برای ما روشن کند.
--------------------------------------------
🔰 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
🆔 @tt_mrb
www.mrborhan.com
هدایت شده از مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
وضعیت شناسی تحول شبکه ای در آموزش و پرورش امروز.mp3
25.38M
🎧 صوت نشست زنده: وضعیت شناسی تحول شبکه ای در آموزش و پرورش امروز
🎦 #اندیشکده_تعلیم_و_تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎙 کارشناس: حجت الاسلام احمدرضا #اعلایی
🎛 برنامه زنده، ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۳
https://mrborhan.com/network-transformation/
🔹لینک وب دریافت کتاب "تحول شبکه ای" که در نشست معرفی شد
@tt_mrb
🔸درصورت تمایل به تهیه نسخه فیزیکی کتاب در بله و ایتا به آیدی ادمین کانال فوق پیام دهید.
🔴 مشاهده مطلب مشابه این نشست
◀️ ما را در پیامرسان های داخلی دنبال کنید
بله ⬅️ روبیکا ⬅️ گپ ⬅️ سروش
🌐 تارنمای مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎞 مشاهده تمام نشستهای گذشته در آپارات
🆔 @jsrc_ir
هدایت شده از گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
📚 کتاب تحول شبکه ای (بررسی شبکه ی ایده های محوری در تحول بنیادین آموزش و پرورش) منتشر شد
🔸به همت حرکت حوزوی بنیان مرصوص ، این کتاب به صورت اولیه چاپ و در همایش روز چهارشنبه ۱۷شهریور ، در حوزه علمیه مشکات رونمایی خواهد شد.
🔹 اگر کسی خواهان تحول باشد و قصد راهبری صحنه ی تعلیم و تربیت را داشته باشد، در وهله ی اول نیازمند یک تصویر جامع و کلان از ایده های تحولی در فضای تعلیم و تربیت رسمی کشور می باشد. در این اثر بررسی شبکه ی ایده های تحولی از دید صاحب نظران، نسبت ایده ها با یکدیگر و خلأهای موجود در اجرای این ایده ها مورد بررسی قرار گرفته است.
🔰 ایده هایی تحولی که مورد بررسی قرار گرفته اند عبارتند از:
✅ تغییر ساختار حاکمیتی
✅ تربیت نیروی انسانی
✅ ورود علمی و نظری
✅ الگوسازی
✅ شبکه سازی
✅ ارتقاء فهم عمومی
✅ طراحی زمین بازی جدید
✅ پشتیبانی حمایتی
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
هدایت شده از مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
تولید محتوای رسانه ای تربیتی برای نوجوانان.mp3
18.06M
🎧 صوت نشست زنده: تولید محتوای رسانه ای تربیتی برای نوجوانان
🎦 #اندیشکده_تعلیم_و_تربیت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎙 کارشناس: حجت الاسلام محمد #حاجی_مقصودی
مدیر دفتر فیلم سازی رویش فیلم
🎛 برنامه زنده، ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ساعت ۱۵
🔴 مشاهده مطلب مشابه این نشست
#دولت_انقلابی
◀️ ما را در پیامرسان های داخلی دنبال کنید
بله ⬅️ روبیکا ⬅️ گپ ⬅️ سروش
🌐 تارنمای مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
🎞 مشاهده تمام نشستهای گذشته در آپارات
🆔 @jsrc_ir
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اجرای قاری ایرانی در برنامه تلوزیونی عراق
🔻تلاوتی از امیرحسین باقری
@Fars_Plus
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گپ خودمانی با روزهدارانی که هنوز به سن تکلیف نرسیدند
🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری خدا رو به نوجوان معرفی کنید
🔻 ما در حوزه اثبات، خدایی را به نوجوان و جوانمان معرفی میکنیم که نهایتا خدای قبول کردنیست، نه خدایی که بشود با او رابطه عاطفی برقرار کرد، بشود دوستش داشت و برایش مُرد. خدای قبول کردنی، خدایی نیست که بشود پرستید! خدا را باید دوست داشت. ما با برهان و علت و معلول، خدایی را معرفی میکنیم که جوان مجبور است بپذیرد. ولی خدای توصیفی خدایی است که خودش معرفی میکند. يَا مَنْ لَهُ الْعِزَّةُ وَ الْجَمَالُ يَا مَنْ لَهُ الْقُدْرَةُ وَ الْكَمَالُ يَا مَنْ لَهُ الْمُلْكُ وَ الْجَلالُ يَا مَنْ هُوَ الْكَبِيرُ الْمُتَعَالِ يَا مُنْشِئَ السَّحَابِ الثِّقَالِ... واقعا ما چقدر در حق دعای جوشن کبیر جفا کردیم! با این دعا باید کیف کرد، يَا مَنْ تَوَاضَعَ كُلُّ شَيْءٍ لِعَظَمَتِهِ يَا مَنِ اسْتَسْلَمَ كُلُّ شَيْءٍ لِقُدْرَتِهِ يَا مَنْ ذَلَّ كُلُّ شَيْءٍ لِعِزَّتِهِ يَا مَنْ خَضَعَ كُلُّ شَيْءٍ لِهَيْبَتِهِ... ای خدایی که همه چیز در برابر تو خاضع است. این خدا کجا، خدایی که ما اثبات میکنیم کجا؟!! با این خداست که میشود عشق کرد، با او حرف زد و درد دل کرد و آرامش گرفت. ما امروز باید یک نهضت توصیف راه بیندازیم.
حجت الاسلام عباسی ولدی. دوره کرامت۱
#تربیت_فرزند
#استاد_عباسی_ولدی
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری نوجوان رو عاشق خدا کن
🔻 یک بار با گروهی از نوجوانان و جوانان در مناطق عملیاتی صحبت میکردیم، پرسیدم صفات معشوق خود را بگویید. معمولا میگفتند پولدار باشد، گوشی او همواره در دسترس باشد، پدرش مرده باشد! زود ناراحت نشود و .... . خوب که همه نظراتشان را گفتند، پرسیدم، حالا به نظرتان چه کسی همه این ویژگیها را دارد؟ چه کسی فقط یکی از این ویژگیها را دارد که از اول مال خودش بوده و تازه به بقیه هم میدهد؟ و بعد شروع کردم قطعههایی از دعای جوشن کبیر را خواندم. دعای جوشن کبیر برهان و علت و معلول و ... نیست. اما چون گِل انسان را با عشق به خدا سرشتهاند وقتی خدا را به او نشان می دهی، میپذیرد و عاشق میشود. کار مربی همین است.
حجت الاسلام وافی. ویژگی های مربی مطلوب
#تربیت_فرزند
#استاد_وافی
#شب_قدر
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
💡 بسته ویژه تربیت مشاور و پشتیبان تربیت دینی
🔻 برخی از سرفصلهایی که در این بسته خواهید دید:
🔸آشنایی با نظریات تربیتی اندیشمندان دینی
🔸آشنایی با تدبر در قرآن
🔸آشنایی با فنون مشاوره
🔸آشنایی با اختلالات روانشناسی
🔸آشنایی با مهارت مشاوره خانواده
🔸آشنایی با مهارت مشاوره کودک و نوجوان
🔸استعدادیابی بر اساس مزاج
🔔 آخرین مهلت ثبت نام، نیمه ماه مبارک رمضان
📌 همراه با برگزاری آزمون و ارائه گواهی از سوی مرکز تربیت مربی کرامت
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام
https://www.keraamat.ir/product/baste-vizhe-moshavere/
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیام تکان دهنده ماه رمضان برای تربیت فرزند!
🔻همه دعوت شدید به ضیافت الله، همه مهمان خدا هستید و مهمانی به ترک است. اگر ذرهای هوای نفس در انسان باشد، این به مهمانی وارد نشده است یا اگر وارد شده است استفاده نکرده است. اگر هواهای نفسانی بگذارد، انسان به حسب فطرت الهی است، فطرت، فطرت الله است، همه هم توجه دارند به او.
"حضرت امام خمینی (ره)"
یعنی انسان به گونه ای خلق شده است که رو به سوی کمال مطلق دارد. انسان، وقتی متولد میشود ویژگیهای انسان کامل را ندارد اما میتواند انسان شود. حضرت امام میفرمایند معیار انسانیت اراده است. اگر میخواهید ببینید، چقدر آدم هستید، ببین چقدر اراده دارید! اگر اراده میکنید و کاری را انجام میدهید، انسان هستید، اگر کم انجام میدهید، کم انسانید و اگر اصلا نمیتوانید اراده کنید، انسان نیستید!!
"دکتر صداقت زاده"
باید به این توجه کرد که انسان دو بعدی است و هر دو بعد هم الهی است. برای اینکه تا الهام فجور نباشد، الهام تقوا فایده ندارد. هر دو باید باشد تا انسان آزادانه انتخاب کند. بدون آزادی و آگاهی و انتخاب انسان، انسان نمیشود.
"استاد رحیم پور ازغدی"
اصلاً ارزش انسان به انتخابهایش است. اگر انتخاب از او گرفته شود، تحمیق شده است! مربی که متربیش را میبندد تحمیقش کرده است. مربی باید عقل بچه را به کار بیندازد. اما چطور؟ تو به جای او نبین! خوب دیدن را به او بیاموز. بگذار انتخاب کند. حتی گاهی که خیلی خطرناک نیست بگذار اشتباه انتخاب کند.
"حجت الاسلام وافی"
#ماه_رمضان
#تربیت_فرزند
#امام_خمینی
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری میتونی روی دیگران اثر بذاری!
🔻اگر مشاور توسط مراجع، پذیرفته نشود، نمیتواند بر او اثر بگذارد. مشاوره مانند وارد شدن به یک دِه است. اول باید ما را به دِه راه دهند تا بتوانیم کاری انجام دهیم. به همین دلیل اولین و مهمترین کار مشاوره ملحق شدن است. همه تکنیک های گوش دادن فعال، انعکاس و همدلی برای این است که بتوانیم به مراجع ملحق شویم. الحاق یعنی با سبک مراجع و گفتمان ذهنی او پیش رفتن و با کلمات او صحبت کردن، تا به این وسیله بفهمد ما دنیای ذهنی او را فهمیدهایم تا به ما اطلاعات بدهد. مثلا در مقابل شخصی که میگوید، زندگی برای من هیچ چیز ندارد یا بچهای که میگوید پدر و مادر من هیچ چیز نمیفهمند، باید گفت: واقعا اگر آدم در شرایطی قرار بگیرد که زندگی هیچ برایش نداشته باشد عذاب آور است. باید توجه کنیم این به معنای تایید صحبتهای مراجع نیست، بلکه فقط برای کمک به این است که با ما همراه شود.
"دکتر خدادادی. پیوند/ دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیت دینی/ترم سوم"
✔️ اطلاعات بیشتر و ثبت نام
https://www.keraamat.ir/product/baste-vizhe-moshavere/
#استاد_خدادادی
#تربیت_مشاور
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه جدی علامه حسن زاده آملی به پدر و مادرها
نیت شما، لقمه شما، اعمال شما و حالات شما در فرزند اثر میگذارد. فرزند میوه درخت وجود شماست. مراقب باشید!
@BisimchiMedia
﷽
----
*امروز بر من مبارک!*
مگرنه اینکه من اولین و نزدیک ترین و بی مرخصی ترین #معلم دنیایی این طفلکانم؟
اصلاً مگر من نیستم آن که صبح تا شب با انواع لِگوها خانهسازی میکند و مدام ماشین کوکی تعمیر میکند و هواپیمای کاغذی میسازد و ایرادهای تبلت و تلویزیون را رفع میکند؟ روز #مهندس هم برمن مبارک.
مگر من نیستم آنکه شبهای بسیاری تا صبح پاشویه کرده و أمن یجیب خوانده و سرِ وقت دارو و دمنوش داده؟ روز #پرستار برمن مبارک.
منم آن که در شغلی ۲۴ساعته و ۳۶۵روزه، استخدامِ بی مزد و منتست؛ روز کارمند برمن مبارک.
منم آنکه در این دانشگاه بی تابلوی گمنام، سالهاست دانشجوست و ده ها مدرک نادیدنی و معادل چندده مقاله، اندوخته و اکتشاف دارد؛ روز دانشجو بر من مبارک.
منم آنکه صدها قصه و شعر کودکانه و لالایی از ذهنش تراویده و هزارها کتاب رده سنی الف و ب خوانده؛ روز شعر و ادب پارسی و کتابخوانی برمن مبارک.
مگر من مدام درحال رفع و رجوع مشکلات فی مابین این کودکان لجباز بی منطق نیستم؟ روز قوه قضائیه برمن مبارک.
کیست آنکه به هر سختی که بود، در آسایش و آرامش محض، نُه ماه تمام هریک از این طفلهای نحیف را حمل کرد و بار را به سلامت زمین گذاشت؟ روز ایمنی حمل و نقل برمن مبارک.
کیست آنکه قلبش را، فکرش را، همه وجودش را بی چشمداشت هدیه کرده به این خانه و زندگی و این بنیان باشکوه؟ روز اهدای عضو برمن مبارک.
منم آنکه هرروز مقاومت میکند در برابر خواهش و التماسها برای تماشای بیشتر تلویزیون و خرید خوراکیهای غیرمفید؛ روز مقاومت برمن مبارک.
چه کسی جز من میتواند تمام دردهای این طفلکان را با کمی عرق نعنا و نبات داغ و ماساژ و بوسه و قربان صدقه، دوا کند؟ روز داروساز و پزشک برمن مبارک.
کیست آنکه روزی حداقل سه بار پوشک پسرک بزرگتر و شش بار پسرک کوچکتر را عوض میکند؟ روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی برمن مبارک.
آن منم مدام درحال نمایش با عروسکهای پارچهای و کاغذی؛ روز هنرهای نمایشی برمن مبارک.
منم آنکه لباسهای بچههای بزرگتر را پاکیزه و سالم نگه میدارد برای کوچکترها، منم آنکه مدام درحال چسب زدن کتابهای پاره شدهاست، منم آنکه اضافه مرغ خورشت دیروز را امروز تهچین مرغ هل دار زعفرانی میکند؛ روز اقتصاد مقاومتی برمن مبارک.
مگر نگفتهاند "زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"؟ روز شهید برمن مبارک.
مگرنه اینکه دامن و آغوش من، امن ترین و آرامترین و مهربانترین محیط زیست این کودکان معصوم
و عطر تنم، معصومانه و پاکترین هوای تنفس تربیتی این پروانههاست؟
روز محیط زیست و هوای پاک هم بر من مبارک!
اصلاً همه روزها و زمانها و مکانها بر من مبارک،
که وجودم متبرک شده با نور #مادری...
#مادرم_باافتخار
#مادری_را_با_همه_سختیهایش_دوست_دارم
#مادری_رشد_است
#مادری_بدون_روتوش
#نشربامنبع
🖋هـجرٺــــ
بله https://ble.im/hejrat_kon
ایتا @hejrat_kon
اینستاگرام @dr.mother8
#نشر_فقط_بامنبع