هدایت شده از فارس پلاس
📱نقد فیلم: پسر دلفینی؛ قسمت اول
انیمیشن پسر دلفینی؛ انیمیشن ایرانی به کارگردانی محمد خیر اندیش که در دسته اثار برتر بین المللی قرار میگیرد، از آن دسته آثار انیمیشنی است که هم زمان با روایتی جذاب در حال ارائه محتوا به صورت پنهانی و ناخودآگاهانه است. شیوه ای که در هالیوود و ژاپن رواج دارد اما در ایران بسیار کم دیده شده است.
در این قسمت به بررسی شخصیت مادر؛ اسطوره ناهید میپردازیم...
@Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
🔶فیلم کودک ایرانی که عواید آن به غزه اهدا می شود در اسقاطیل اکران شد
انیمیشن ایرانی "بچه زرنگ" با نام "ببر سخنگو" در اسرائیل اکران شده و سر و صدای خیلی ها رو
توی اسرائیل در آورده؛
معترضین میگن که این انیمشین پر از نماد های
مذهب شیعه و تبلیغاتی رژیم ایران هستش
این انیمشین تا الان در کشور های ایران ، روسیه ، ترکیه و اسرائیل اکران شده
@Fars_plus
هدایت شده از رصد فرهنگی تهران
💠نسل زد جنسی شدن فیلم ها را نمیپسندد!
🔹به گزارش #هالیوود ریپورتر، به بهانهی یکی از فیلم های جدید (که بیخودی بازیگر مشهور زن رو در فیلم برهنه میکنه) یه کار پژوهشی انجام شده با تمرکز بر نسل زد در امریکا (بین ۱۰ تا ۲۴ سال)؛ نتیجهش خیلی جالبه:
🔹«در این پژوهش مشخص شده که ۴۷٪ از افراد مورد بررسی، میخوان صحنه های #جنسی کمتری رو در فیلم ها ببینن، ۴۴٪ احساس میکنن بیش از حد از مسائل جنسی در فیلم ها استفاده میشه و ۵۱٪ خواستار ترسیم روابط دوستانهی افلاطونی [یعنی دوستی ناب و بدون نگاه جنسی] در فیلم ها هستن.»
🔹در ایران عدهای نامطلع، دهه #هشتادی ها رو نسل زدِ امریکایی میدونن که خیلی غلطه؛ نوجوان ایرانی خیلی متفاوته از یه نوجوون تربیت شده در سیستم ضد دین امریکا. ولی جالبه عمدهی همون #نسل_زد امریکایی، نمیخواد صحنه های جنسی به این شکلی که هست در فیلم ها ادامه پیدا کنه!
🔹عدهای در ایران، اربعین و بسیج و راهیان نور و هیأتها و مساجد و... رو نمیبینن و اصرار دارن بگن نسل زد با نسل های دیگه ذاتا متفاوته، سنتی فکر نمیکنه و نمیشه هم کاریش کرد، اقتضاء نسلشه و ما باید #اینستاگرامی بشیم تا حرفمون رو بفهمن (مثلا آقای بشیر حسینی در برنامهی کتابباز و دوره های سواد رسانشون)
🔹 #فطرت حتی تحت شدیدترین هجمه های شیطان، کار خودشو میکنه؛ امیدوارم دوستان ترجمهزده، این کار خوب جامعهشناسانه در مورد نسل زد رو عمیقا بررسی و بهش فکر کنن؛ به نظرم تفکرِ «نسل زد یه هیولاست» یکی از #اسطوره های شِبه مدرنه و از جاده صافکن های #انقلاب_جنسی در ایران
..رصد فرهنگی تهران | اخبار جبهه انقلاب
🇮🇷 @nehzatfarhang
هدایت شده از پناهیان مشاوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍کیلیپ | تربیت، رشد دادن افراد نیست، بلکه کمک به رشد آدم هاست، افراد باید خودشان هم بخواهند تا رشد کنند.
@panahian_moshavereh
۸ شهریور سالروز درگذشت شیخ بهایی
( زاده ۸ اسفند ۹۲۵ لبنان -- درگذشته ۸ شهریور ۱۰۰۰ اصفهان ) عارف، ریاضیدان و دانشمند
او حکیم، علامه فقیه، عارف، ستارهشناس، ریاضیدان، شاعر، مورخ و دانشمند نامدار سده دهم و یازدهم هجری، در دانشهای فلسفه، منطق و ریاضیات دانایی داشت. از او در حدود ۹۵ کتاب و رساله از سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک برجای مانده است.
📗 نان و حلوا
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
#اطلاعیه پذیرش طلبه سطح ۲ (برادران)
💠 به حول و قوه الهی مرکز تخصصی تعلیم و تربیت علامه مصباح یزدی ره جهت ارتقاء سطح علمی و عملی طلاب در رشته علوم اسلامی گرایش تعلیم و تربیت از بین واجدین شرایط برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ دانش پژوه میپذیرد.
✅ شرایط ثبتنام
۱. حداکثر سن ۳۰ سال، ۲. اتمام سطح ۱ حوزه، ۳. قبولی در مصاحبه ورودی
✅ مزایا
۱. دریافت مدرک رسمی سطح ۲
۲. اولویت پذیرش در گرایشهای مختلف سطح ۳ تعلیم و تربیت یا پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت
۳. کسب دانش لازم برای فعالیتهای آموزشی و پرورشی
۴. بهرهمندی از اسکان و کمک هزینه تحصیلی
📅 تاریخ ثبتنام تا 10شهریورماه و از طریقتکمیل فرم ثبتنام
👉 B2n.ir/r05953
🌸مرکز تخصصی تعلیم و تربیت علامه مصباح یزدی (ره)
🚫 واجب فراموش شده☝️
امام علی علیه السلام:
إِنَّ لِلْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ حَقّاً، وَ إِنَّ لِلْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ حَقّاً؛ فَحَقُّ الْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ أَنْ يُطِيعَهُ فِي كُلِّ شَيْءٍ إِلَّا فِي مَعْصِيَةِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ، وَ حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ يُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ يُحَسِّنَ أَدَبَهُ وَ يُعَلِّمَهُ الْقُرْآنَ
(همانا فرزند را به پدر، و پدر را به فرزند حقّى است. حق پدر بر فرزند اين است كه فرزند در همه چيز جز نافرمانى خدا، از پدر اطاعت كند. و حق فرزند بر پدر آن كه نام نيكو بر فرزند نهد، خوب تربيتش كند، و او را قرآن بياموزد.)
📚حکمت ۳۹۹ نهج البلاغه
🆔 @hadisgraph
💥اهمیت آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان در عصر حاضر
✏دکتر فاضل بذرافشان
استادیار و مدیر آکادمی هسته فناور برنامه نویسی فرتاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس و پردیس مینودشت
🟦در دنیای امروز که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، برنامهنویسی به یکی از مهارتهای ضروری برای آینده تبدیل شده است. با رشد روزافزون نقش فناوری در تمامی جنبههای زندگی، از کار و آموزش گرفته تا سرگرمی و ارتباطات، ضرورت آموزش برنامهنویسی به کودکان و نوجوانان بیش از گذشته احساس میشود. کودکان و نوجوانانی که درک درستی از برنامهنویسی دارند، نه تنها در آینده شغلی خود از مزایای بسیاری برخوردار خواهند بود، بلکه تواناییهای حل مسئله، خلاقیت و تفکر منطقی خود را نیز تقویت میکنند. در ادامه به بررسی اهمیت آموزش برنامهنویسی به کودکان و نوجوانان در عصر حاضر پرداخته می شود.
۱. آمادهسازی برای آینده شغلی
در دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از شغلها به نوعی با فناوری و برنامهنویسی مرتبط هستند. از توسعهدهندگان نرمافزار و طراحان وب گرفته تا تحلیلگران داده و مهندسان هوش مصنوعی، بازار کار آینده نیازمند افرادی است که توانایی برنامهنویسی دارند. با آموزش برنامهنویسی به کودکان و نوجوانان، آنها را برای شغلهای آینده آماده میکنیم و فرصتهای شغلی بیشتری برای آنها ایجاد میکنیم.
۲. تقویت مهارتهای حل مسئله
برنامهنویسی به کودکان و نوجوانان میآموزد که چگونه مسائل را به بخشهای کوچکتر تقسیم کرده و به طور منظم به حل آنها بپردازند. این مهارتهای حل مسئله در بسیاری از جنبههای زندگی کاربرد دارند و به کودکان کمک میکنند که در مواجهه با چالشها، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و به دنبال راهحلهای خلاقانه و موثر باشند.
۳. ارتقای خلاقیت
برنامهنویسی یک ابزار قدرتمند برای بیان خلاقیت است. کودکان و نوجوانان میتوانند با استفاده از برنامهنویسی، ایدههای خود را به واقعیت تبدیل کنند، بازیهای خود را بسازند، داستانهای تعاملی خلق کنند یا حتی برنامههای کاربردی را توسعه دهند. این فرآیند خلاقانه نه تنها به آنها کمک میکند که مهارتهای فنی خود را تقویت کنند، بلکه به آنها امکان میدهد که خلاقیت خود را به شیوههای نوآورانه به کار ببرند.
۴. تقویت تفکر منطقی و ساختاریافته
برنامهنویسی نیازمند تفکر منطقی و ساختاریافته است. کودکان و نوجوانان با یادگیری برنامهنویسی، تواناییهای خود در زمینه تجزیه و تحلیل، استدلال و پیروی از منطق را تقویت میکنند. این مهارتها در بسیاری از حوزههای دیگر از جمله ریاضیات، علوم و حتی زندگی روزمره نیز مفید هستند.
۵. ایجاد اعتماد به نفس و افزایش استقلال
وقتی کودکان و نوجوانان موفق به نوشتن یک برنامه و مشاهده عملکرد آن میشوند، احساس موفقیت و اعتماد به نفس میکنند. این تجربه به آنها نشان میدهد که میتوانند با تلاش و پشتکار به اهداف خود دست یابند. علاوه بر این، یادگیری برنامهنویسی به آنها اجازه میدهد تا با استقلال بیشتری به پروژهها و ایدههای خود بپردازند.
🟩نتیجهگیری
آموزش برنامهنویسی به کودکان و نوجوانان در عصر حاضر نه تنها آنها را برای آینده شغلی بهتر آماده میکند، بلکه مهارتهای مهمی مانند حل مسئله، خلاقیت و تفکر منطقی را در آنها تقویت میکند. در دنیایی که به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود، برنامهنویسی به یکی از کلیدیترین مهارتها تبدیل شده است و آموزش آن به نسل نوجوان میتواند تأثیرات مثبتی بر زندگی و آینده آنها داشته باشد.
هدایت شده از اصرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 هنگام تشرف به مرقد امام رضا علیه السلام حتما پس ورود به حرم با مراجعه به قفسه های کتاب، این کتب بی نظیر را بخوانید
#معرفی_کتاب
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #حنانه_خرم_دشتی، دختر نسل زد چادری، بجای زرد بودن، طلایی شدن را زندگی کرده است تا این پنجهی آفتاب، در دانش اختر و نجوم، شهرهی آفاق شود. در دنیای گودزیلاها و پلنگها، تو مثل حنانه فرشته باش. در زمانهای که سلبریتیهای شهرتزده دسته گل به آب میدهند، تو مثل حنانه به گل کاشتن مشهور شو. او افتخار ملی است، اما چرا برندهی المپیاد علمی به اندازهی مدالآور المپیک ورزشی دیده نمیشود؟!
✍ زهرا محسنیفر
هدایت شده از باور
.
🔰براى تربيت انسان، براى ساختن بشر بايد در او عشقى آفريد كه از تمام غريزهها نيرومندتر باشد و بايد در او نيرويى گذاشت كه تمام زنجيرها را با خود بردارد...و مادام كه اين عشق عظيم و اين نيروى بزرگ در انسان نيايد و پا نگيرد، براى انسان حركتى نخواهد بود و از بند اسارتها نجاتى نخواهد يافت.
🔰قرآن مىگويد:«وَالَّذينَ آمَنُوا اشَدُّ حُبّاً للَّهِ»؛آنها كه به سوى حق گرويدهاند و به سوى «اللَّه» آمدهاند،از عشق،از محبت شديدترى نسبت به حق برخوردارند. ما از محبوبهاى خود به خاطر محبوبترى چشم مىپوشيم و خوب را فداى خوبتر مىكنيم و آنچه با اهميتتر است انتخاب مىكنيم. با آن كه پول را دوست داريم مىدهيم تا به آنچه بيشتر مىخواهيم برسيم...عشق شديدتر و حب «اللَّه» ما را از اسارت غرايز و حب نفس و حب دنيا آزاد مىكند...
❓چگونه مىتوان اين عشق را در نهاد انسان برافروخت؟...
معرفت و شناخت، عشق را سبز مىكند و به وجود مىآورد. شناخت خوبىها در انسان عشق را زنده مىكند و شناخت بدىها نفرت را و اين عشق و نفرت انسان را به حركت مىاندازند، جلو مىآورند و يا فرارى مىدهند...
❓معرفت و شناخت را چگونه بدست بياوريم؟
با تفكر و تجربه، با اين دو عامل، انسان به شناختها مىرسد...
✅ پس تفكر سنگ اول رشد انسان و زيربناى تربيت او و سرنخ اين كلاف سردرگم است.
ادامهى تفكر، شناخت است و ادامهى شناخت، محبت است و ادامهى محبت، حركت و عمل و آزادى و رشد و تكامل و آدمشدن و انسانشدن.
✍ #استاد_صفایی_حائری | مسئولیت و سازندگی، صفحات ۶۷ الی ۶۹
💡#تربیت_عقلانی 9⃣1⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
.
💢 ادامهی متن قبل
🔰براى رشد انسان، فقط تفكر نتيجه بخش نيست. تفكر احتياج به تدبرها و مطالعات و مواد خام دارد و اين هر دو باز احتياج به اصل ديگرى دارند؛ اصل تعقل و سنجش.
🔰شناخت نهايى به مقايسه و سنجش و به نظارت عالى عقل نيازمند است. چون عقل دو نظارت دارد: يكى بر راههايى كه فكر ارائه مىدهد و ديگر بر هدفهايى كه فكر براى نشان دادن راهش مىكوشد و تلاش مىكند...
🔰شناخت و انتخاب و عمل نتيجهى تدبر و تفكر و تعقل است و اين هر سه نياز به كسى دارند كه آنها را رهبرى كند و كنترل نمايد...
✅ مربى سه كار را عهدهدار است:
1⃣ تزكيه و آزادى
قطبنماى فكر ما مىتواند جهت حركت ما را نشان بدهد به شرط اين كه گرفتار آهنرباهاى عادت و تعصب و تقليد نشده باشد؛ و گرنه اين قطبنماى منحرف به جاى اينكه ما را به مقصد برساند، در دريا غرق مىكند...
2⃣ تعليم و آموزش
خيلىها تفكراتى را شروع كردهاند و به نتيجه نرسيدهاند و مأيوس شدهاند و يا به نتيجههاى غلط دست يافتهاند و منحرف شدهاند. پس بايد مربى به ما روش تدبر و مطالعه و طرز تفكر را بياموزد.
3⃣ تذكر و يادآورى
انسان گرفتار غفلتها و گرفتار وسوسههايى است كه شيطان به آن كمر همت بسته و اين است كه مربى بايد يادآورىها و تذكرهايى داشته باشد...
✅ تدبر و تفكر و تعقل، سنگ اول تربيت انسان هستند و اين همه به مربى و رهبر نيازمندند و رهبر سه وظيفهى تزكيه، تعليم و تذكر را به عهده دارد.
✍ #استاد_صفایی_حائری | مسئولیت و سازندگی، صفحات ۶۹ الی ۷۱
💡#تربیت_عقلانی 0⃣2⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از عمو تلافی (مشهد)
#شهادت_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام
#داستان
مردي نزد✨ امام حسن مجتبی «علیه السلام» رفت و از گرفتاري و احتياج خودش به امام گفت.
✨حضرت فرمودند: حاجت خود را
بنــــ📝ــویس و به من بده.
مرد👳♂ نامهاي✉️ نوشت و به ✨امام داد.
امام «علیه السلام» نامهاش✉️ را خواندند و دو برابر خواستهاش به او بخشيدند😳😊.
يکي از حاضران گفت: اي پسر رسول خدا، اين نامه✉️ براي او بسيار پربرکت بود.
✨حضرت در پاسخ فرمود: برکت آن براي من بيشتر بود، زيرا مرا جزء نيکان قرار داد.
مگر نميداني👇👇
🌸 که نيکي آن است که بدون درخواست به کسي چيزي ببخشند. زيرا آنچه پس از درخواست داده ميشود، بهاي ناچيزي در برابر آبروي
اوست
شايد آن شخص👳♂ نيازمند، شبي را در ناراحتي😔 و اضطراب😥 به سر برده و نميدانسته که در برابر خواهشش چيزي به وي داده ميشود يا خير؟ اکنون که با تن لرزان 😰و دل نگران نزد تو آمده، اگر فقط به اندازه احتياجش به او ببخشي، در برابر آبرويي که نزد تو ريخته، بهاي اندکي به او دادهاي.🌸
دوستان گلـــــ🌻ــــــم
این داستان رو گفتم تا همه مون یادبگیریم مثل اماممون سخاوتمند و دست ودل باز باشیم و نسبت به کسی که به مانیاز داره بی تفاوت نباشیم....
┄┅🏴🍃🌸🚩🌸🍃🏴┅┅
#شهادت_امام_حسن_مجتبی (علیه_السلام)
#عمو_تلافی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/amootalafi
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨قال الامام حسن علیه السلام :
🔺 نِعمَ العَونُ الصَّمتُ في مَواطِنَ كثيرَةٍ وإن كُنتَ فَصِيحا.
🔺در بسيارى جاها، چه ياور نيكويى است، خاموشى؛ هر چند كه سخنور باشى.
📗معاني الأخبار : ۴۰۱ / ۶۲.
🌷🏴🌷
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفاییحائری
https://islamicedu.rihu.ac.ir/article_2184.html
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان:
محمدتقی هادیزاده
مجتبی وافی
محمدجواد درودی
چکیده:
هدف: تربیت اعتقادی به «فرایند آموزش معارف (دین) با هدف شکلدهی به شناختهای اساسی زندگی انسان» توجه دارد. با توجه به اتکای این ساحت از تربیت به معارف دین اسلام، به نظر میرسد عمده تلاشهای معرفتی شکلگرفته در اندیشه اسلامی با وجود برخورداری از یکسری قوتها، اما از دو منظر نیازمند بازنگریاند؛ اول این که در چارچوب اندیشه محدود مانده و در درگیر کردن احساسات و عاطفه مخاطب ناتواناند و در نتیجه، به تحول در رفتار منتهی نمیشوند؛ دوم اینکه صبغه وحیانی قابل توجهی ندارند و استناد آنها به متن وحی دشوار است. در این میان، استاد علی صفاییحائری در زمره اندیشمندانی است که به این مهم توجه داشته است. یکی از اقدامات وی، استفاده از نگاه قرآن به «زندگی تاجرانه انسان در دنیا» برای تبیین معارف بنیادی دین است. در این راستا هدف از این پژوهش، واکاوی آثار ایشان برای دستیابی به تصویر منسجم و یکپارچهای از معارف اساسی دین، در پاسخ به دو نیاز یادشده است.
روش: روش استفاده شده در این پژوهش، روش توصیفی ـ تحلیلی است.
یافتهها: برای این منظور، در طیّ ده گام، معارف اساسی از جمله «شناخت انسان و عظمت او»، «شناخت الله و عظمت و رحمت او»، «شناخت نقش انسان در هستی»، «شناخت ادامه حیات انسان (معاد)»، «شناخت وجود رسول و امام و جایگاه آنها در هدایت انسان» در قالب ادبیات تجارت تبیین شده است.
🌷🇮🇷🌷