طلوع فکر و اندیشه
🔴 زیبا کلام پرسیده :
کی به شما گفته اسرائیل را نابود کنید؟!
ما اما قبل از پاسخ به این سؤال، یک پرسش سادهتر داریم :
کی به اسرائیل اجازه داد که فلسطین را نابود کند؟!
کی به اسرائیل اجازه داد که از سال ۱۹۴۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را بکشد؟
کی به او اجازه داد که قدس شریف را اشغال و به پایتخت جعلیاش تبدیل کند؟
کی به او اجازه داد ۲۰۰ بار در یک سال به سوریه حمله کند؟ کی به او اجازه که 12 روز به ایران اسلامی در وسط مذاکره ما با دنیا ، به ما حمله کند؟
و اصلاً کی به او اختیار داد دانشمندان هستهای ایران را در وسط تهران ترور کند؟
پس پیش از آنکه بپرسید : ما چرا باید اسرائیل را نابود کنیم؟ ، بپرسید:
اسرائیل چرا اساساً به دنیا آمده؟ با چه حقی؟!
■ اسرائیل، مشروعیت ندارد، نه از دین، نه از قانون، نه از وجدان
آقای زیبا کلام ،
رژیم اسرائیل نه کشور است، نه مشروع، نه مظلوم.
✅ سازمان ملل از بدو پیدایشش، حق بازگشت آوارگان فلسطینی را به رسمیت شناخته.
✅ یهودیان اصیل (از جمله علمای یهودی ناطوری کارتا ) نیز بارها گفتهاند: اسرائیل یک خیانت به دین یهود است.
✅ دهها گزارش بینالمللی از جمله گزارش سازمان عفو بینالملل و دیدهبان حقوق بشر، اسرائیل را یک نظام آپارتاید نژادپرست معرفی کردهاند.
✅ ملتهای عرب (حتی آنان که دولتهایشان با اسرائیل عادیسازی کردهاند) در خیابانها فریاد میزنند: الموت لاسرائیل.
شما از مردم ایران نظرسنجی میخواهید؟!
مگر خروش میلیونی مردم در راهپیماییهای روز قدس، همهپرسی نیست؟
■ چرا ایران با اسرائیل دشمن است؟ چون :
اسرائیل دشمن بشریت است، نه فقط ایران.
صهیونیسم نه یک قوم، بلکه یک پروژه استعمار نوین است.
اسرائیل بزرگترین تهدید امنیت ملی ایران است.
با ترور دانشمندان، حمایت از تجزیهطلبان، ارسال بدافزار به تأسیسات هستهای، و هزار اقدام دیگر.
ما به حکم دین، عقل، و قانون، موظف به حمایت از مظلومیم.
امام علی(ع): کُونُوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلومِ عَونًا
سیاست خارجی ما بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است، نه ترس و توهم.
و این یعنی: دشمنِ ظالم باید نابود شود؛ نه پذیرفته شود.
■ قانون اساسی چه میگوید؟
اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :
دولت موظف است همه امکانات خود را برای حمایت از مستضعفان جهان و مبارزه با نظام سلطه و استکبار به کار گیرد.
همین قانون، همین مردم، همین انقلاب، به ما مأموریت دادهاند.
■ آقای زیبا کلام ، شما کی هستید که برای ایران مأموریت تعیین میکنید؟!
شما نه نماینده ملتید،
نه حافظ قانون اساسی،
نه تحلیلگر امنیتی،
نه مدافع مظلومان منطقه.
شما فقط یک روشنفکرنما هستید که در دانشگاه تهران نشستهاید و از امنیتی حرف میزنید که مردانی با خون خود، آن را برای شما ساختهاند.
■ بله؛ ما موظف به نابودی اسرائیل هستیم چون :
فرمان قرآن است:
وَ لَوْلا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ (بقره/251)
منطق فطرت است :
ظلم اگر دفع نشود، گسترده میشود.
منطق آیندهساز است:
اسرائیل، اگر امروز نابود نشود، فردا کل منطقه را نابود میکند.
✅ و اما وعده نهایی را امامین انقلاب بیان کرده اند :
امام خمینی(ره):
اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.
رهبر انقلاب :
رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
و ما، ملت ایران، با افتخار و ایمان،
سربازان این مسیر الهی هستیم.
✍ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6127
🔴 هیأت سکولار، خیانت نرم به خون سیدالشهدا
امروز که امت اسلامی در خط مقدم جنگ سخت و نرم و نبرد شناختی قرار دارد، و دشمن با همه توان، تمام خاکریزهای اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی و امنیتی ما را زیر آتش رسانهای و روانی خود گرفته، آیا میتوان هیأتی را پذیرفت که در آن نام امام حسین (ع) بلند شود اما فریاد مرگ بر یزیدیان زمان در آن خفه باشد؟
■ هیأتی که نه سخنرانش علیه آمریکا و صهیونیسم سخن میگوید، نه مداحش از مظلومیت فلسطین و یمن و ایران اسلامی ناله سر میدهد، و نه شعاری بر ضد استکبار در آن طنینانداز میشود، نامش هیأت است، اما روحش بیحسینی است
■ آیا قرار بود حسین بن علی (ع) تنها برای اشک گرفتن از ما قیام کند یا برای روشنگری و شکستن بتهای زر و زور و تزویر؟! مگر خود حضرت نفرمود :
ألا ترون أن الحق لا یُعمل به، و أن الباطل لا یُتناهى عنه؟!
آیا ما هنوز نفهمیدهایم که باطل در زمان ما، در لباس کاخ سفید، تلآویو و مزدوران منافق داخلی ظاهر شده است؟ و این ۱۲ روز اخیر ۹۳۵ نفر از ما را به شهادت رسانید؟
■ هیأتِ بیجهت و بیجهاد، فقط یک پُستمدرن مذهبی است که اشک میگیرد، اما شعور نمیافزاید؛ غوغا میسازد اما غیرت نمیسازد؛ عزاداری میکند، اما انقلابی نمیزاید.
■ امروز اگر مداح و سخنران حسینی نداند که قاتلان امروزینِ زینبیون و کودککشان غزه، ادامه همان نسل عبیدالله و شمر و یزیدند، او نه تنها از کربلا عقب افتاده بلکه در مسیر تحریف کربلا گام برمیدارد.
■ سکولاریزه کردن هیأتها، یعنی دروغ بستن به حسین؛ یعنی محصور کردن حماسه عاشورا در اشک و سینهزنی، بیآنکه یزیدهای زمان را افشا کنیم.
کدام امام حسینی را دیدهاید که مقابل ظلم سکوت کند؟ کدام اباعبداللهی سر بر نیزه برده و دم از آشتی با یزید زده است؟
■ زمان آن رسیده که مردم، هیأتهایی را که پیام ظلمستیزی عاشورا را سانسور میکنند، نه بهعنوان هیأت، که بهعنوان دکور دینی استحالهشده بازشناسی کنند و بپرسند:
این هیأت، حسینی است یا تحریفزده؟
این مداح، زینبی میخواند یا منفعلانه و بیجهت مینالد؟
این سخنران، روشنگری میکند یا فقط نسخههای بیدرد میپیچد؟
بیدار شویم؛ پیش از آنکه دشمن، از غفلتمان برای دفن گفتمان حسینی سوءاستفاده کند.
✅ امام حسین (ع) با یزیدِ زمان خود جنگید؛ ما هم اگر حسینی هستیم، باید با یزیدیان زمانهمان بجنگیم :
با آمریکا، با اسرائیل، با مزدوران ، با نفاق داخلی، با فساد، با تحریف.
بیایید هیأتها را از سکولاریسم بیرون بکشیم و به جبهه مقاومت و بصیرت بازگردانیم؛
که اگر هیأت، سنگر نشود، به پایگاه نفوذ دشمن تبدیل خواهد شد.
✍️ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6129
طلوع فکر و اندیشه
🔴 جناب آقای انصاری ؛
از شما که سالها در ساختار حقوقی و سیاسی این کشور حضور داشتهاید، انتظار میرود تحلیلهایتان نه در هیجان دفاع از اشخاص، بلکه در چارچوب منافع ملی و با ترازوی کارآمدی باشد.
شما از آقای ظریف قهرمان میسازید، اما فراموش میکنید که :
نتیجهگرایی مهمتر از نیتگرایی است.
سؤال اساسی این است : برآیند عملکرد محمد جواد ظریف چه بود؟
آیا برجام دستاورد اقتصادی برای مردم داشت یا فقط 《 امضای کری تضمین است 》 به جای سند حقوقی نشست؟
آیا دیپلماسی لبخند توانست تحریم را مهار کند یا تحقیر ملی را تمدید کرد؟
جایگاه قهرمان ملی با تبلیغ ساخته نمیشود، با کارنامه شکل میگیرد.
اگر دشمن شماره یک اسرائیل بودن، معیار قهرمانی است، پس حاج قاسم سلیمانی چرا بینیاز از اثبات بود؟ چون عمل کرد، نه سخن.
تاریخ، با عینک جناحی قضاوت نمیکند.
مردم از سبد خریدشان، از سفرهشان، از آینده فرزندانشان قضاوت میکنند، نه از واژگان براق در اجلاس داووس که سخافت کلام او در همان اجلاس علیه حجاب اسلامی هم کاملا مشهود بود.
مجید جان ؛ عقلانیت، به معنای تندادن به تحقیر نیست.
کسی که در مواجهه با دشمن، از ادبیات 《 هیچوقت یک آمریکایی را تهدید نکن 》 استفاده کند، و از سردار سپاه در دل دوربینها انتقاد دیپلماتیک کند، نه شجاعت دارد نه عقلانیت – بلکه دوگانهای وارونه از ترس و تکلف است.
اگر معیار شما برای قهرمان، نظر نتانیاهو است، پس باید پرسید:
چرا نتانیاهو از توافقی که ظریف بست، بیشتر از همه خوشحال بود؟
– چون صنعت هستهای ایران را فریز کرد، بدون برداشته شدن واقعی تحریمها!
✅ آقای مجید انصاری ؛
قهرمان کسی است که در میدان بماند، نه آنکه در بحران، مردم را تنها بگذارد و بگوید 《 من اختیار نداشتم 》. مجید جان قهرمان ، سازندگان موشک ها هستند که آمریکا و اسرائیل را به توفیق الهی در این ۱۲ روز سر جایش نشاندند. ظریف جان شما کسی بود که می گفت : آمریکا با یک دکمه ما را هوا می فرستد!!
مسئولی که اختیار ندارد، مسئولیت هم ندارد. پس چرا مسئولیت پذیرفت؟
✍ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6130
طلوع فکر و اندیشه
🔴 در پاسخ به تهدیدات دشمنان علیه رهبر معظم انقلاب
در جهانی که نعرههای شیطانِ رسانهای در بوقهای فتنهگری دمیده میشود و پادشاهان بیتاج و تخت ستم، در هزارتوی جنگ نرم و این روزها جنگ سخت ، آخرین پیکانهای زهرآلودشان را به سمتِ خورشید هدایت و ولی جامعه نشانه میروند یعنی این بار، آماج حملهشان، نه خاک، نه سلاح، نه ثروت… بلکه ولایت فقیه است؛ و در رأس آن، شخصیتی که قاموس حکمت و قوام عزت امت است : آیتالله العظمی امام خامنهای (مدّ ظلّه الوارف).
■ دشمن، در محاسبات پوسیدهاش گمان میبرد که با ترور شخصیت، با هجمه روانی، با تشرهای سیاسی و حتی تهدیدهای فیزیکی، میتواند کوه استوار رهبری را بلرزاند... اما نمیداند که این نه یک شخص، بلکه تجسمی از عقلانیت نبوی و صلابت علوی است.
■ آن هنگام که شمشیر زبان دشمن از غلاف نفاق برون آمد، صدای مراجع عظام تقلید، چونان رعدی در دل شبهای فتنه طنین انداخت. آری ؛ فقیهانِ ربانی، با نگاهی ژرف به عمق تحولات، لب به هشدار گشودند :
رهبری، خط قرمز است. تهدید او، تهدید اصل دین است. و ما، در دفاع از آن، یک آن درنگ نخواهیم کرد.
چه کسی بهتر از مرجعیت میداند که امام خامنهای، تجلی استمرار نیابت عام از حجت بن الحسن (عج) است؟
چه کسی شایستهتر از آنان که با مرکّب فقه و قلم اجتهاد، ساختار دین را مینگرند و صدای نبض امت را از میان غبار سیاست میشنوند؟
■ ما در میدان هستیم، اما نه با هیاهوی جاهلان یا خشم بیریشه؛ ما آمدهایم با جدالِ احسن، با منطقِ اهل بیت، با عقلانیتِ جامع، با ریشههایی که از نجف، قم، مشهد و کربلا در جان جامعه ریشه دوانده است. آنان که تهدید میکنند، عاجزند از درک اینکه رهبری در نگاه ما، نه یک جایگاه سیاسی، بلکه عهدی الهی، و پیمانی خونین با تاریخ اسلام است.
■ ما نسلی هستیم که با نام خمینی جان گرفتیم،
با سربند یا زهرا و یا مهدی قد کشیدیم،
با ترکش و خون و تحریم خو گرفتیم،
و امروز، در سایه رهبر حکیم و دلیرمان، سرمان را بالا گرفتهایم؛ نه از سر تعصب کور، که از سر بصیرت علوی.
■ هشدار به دشمنان :
ای آنان که پشت بلندگوهای غربی پنهان شدهاید.
ای سردمداران نفاق و حامیان ترور نرم ،
بدانید و آگاه باشید که :
✅ اگر دست به تهدید رهبر ما بزنید،
✅ اگر خیال شومی در سر بپرورانید،
✅ اگر بخواهید دستی به ستون خیمه انقلاب دراز کنید،
شعلهای از خشم ملت مؤمن ایران و تمام آزادگان جهان برخواهد خاست که خواب را از چشم صهیونیست و استکبار و مزدوران منطقهای خواهد ربود.
■ ما ایستادهایم، نه فقط با دست، بلکه با قلب، با قلم، با رسانه، با علم و با خون.
و هر تهدیدی علیه ولیّمان را، تهدیدی علیه خود میدانیم؛ چرا که ما عباسوار وفاداریم، زینبوار افشاگر، و حسینوار آمادهی جانفشانی.
✅ اگر دشمنان، رهبری ما را هدف گرفتهاند، بدانند : ما یک رهبر نداریم، ما دهها میلیون رهبر داریم که آمادهاند جان دهند تا پرچم ولایت زمین نیفتد. آری ؛ در طوفان فتنه ، مرجعیت شیعه، ملت بصیر ایران و فرزندان حیدر کرّار در سراسر جبهه مقاومت، به دشمن میگویند :
مَوتُوا بِغَیظِکُم.
از خشم خود بمیرید
(سوره آل عمران، 119)
✍ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6132
طلوع فکر و اندیشه
🔴 اینکه برخی میپرسند : چرا دین و امام حسین را وارد سیاست میکنید؟ اتفاقاً پرسشی است که باید آن را با قیچیِ فهم و چراغِ تاریخ جواب داد، نه با احساسات سادهانگارانه.
■ امام حسین (ع) را از سیاست جدا نکنید؛ او خودش قربانی یک سیاستِ فاسد شد.
مگر یزید فقط مشکل اخلاقی داشت؟ مگر حکومت فاسد و جائر نبود؟ مگر امام حسین (ع) نفرمود:
وَ عَلَى الإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِيَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلَ یَزِیدَ.
(اسلام دیگر خداحافظ ، وقتی حاکمی مثل یزید سر کار است.)
پس دین را از سیاست جدا کردند که امام حسین ع به کربلا رفت. و اگر امروز هم کسی بگوید دین به سیاست چه کار دارد ، دقیقاً در نقش کوفیان است.
■ هیأت، فقط جای اشک نیست، جای بصیرت است.
اگر هیأتها صرفاً محلی برای گریه باشند ولی خروجی آن همراهی با یزید زمان ، باشد، نه تنها عاشورا تحریف شده، بلکه کربلا بیاثر شده است.
امام خمینی ره فرمود :
هر چه داریم از محرم و صفر است.
چرا؟ چون عاشورا یعنی شور همراه با شعور، عشق همراه با تحلیل، اشک همراه با اقدام.
■ آیا امام حسین با طاغوت جنگید یا نه؟ آیا با ظلم ساخت یا علیه آن قیام کرد؟
اگر امام حسین ع امام همه است ، پس چرا وقتی امروز با طاغوت جهانی (آمریکا و اسرائیل) مبارزه میکنیم، میگویند: امام را مصادره نکنید؟
آیا حسینِ مظلومِ بیسلاح، حق دارد، ولی حسینِ قاطعِ ضد ظلم، مال ما نیست؟
امام حسین علیه السلام را کامل بخواهید، نه سانسور شده.
■ اتفاقاً آنچه مردم را از دین دور میکند، جدا کردن دین از زندگی است؛ نه پیوند آن با عدالت و مقاومت.
تاریخ، دین بیسیاست را تجربه کرده؛ از دلش در قرون وسطی، واتیکان درآمد؛ و در دنیای اسلام، عثمانی و دربارهای فاسد.
اسلام ناب، با یزید نمیسازد؛ با طاغوتِ امروز هم کنار نمیآید؛ نه در ایران، نه در فلسطین، نه در یمن.
■ و اما آمریکا و اسرائیل؛ آیا دشمنیشان با دین، جدا از دشمنی سیاسیشان است؟
چرا قرآن میفرماید :
وَ لَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَ لا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم.
(یهود و نصارا هرگز از تو راضی نمیشوند تا آنکه مثل آنها شوی...)
پس دشمنی آنها ایدئولوژیک است؛ و اگر دین را از صحنه بیرون ببریم، آنها راضی میشوند، نه خدا.
✅ امام حسین را نمیشود تکهتکه کرد. نمیشود گریهاش را خواست، ولی فریادش را نه؛ نمیشود ذکرش را گفت، ولی راهش را نرفت؛ نمیشود دوستش داشت، ولی در زمان یزیدیان مدرن، بیطرف ماند.
امام حسین، سیاسیترین چهرهی تاریخ اسلام است؛ و هر هیأتی که با ظلم کنار بیاید، فقط اسم او را دارد، نه رسم او را.
✍ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6134
طلوع فکر و اندیشه
🔴 علیکمالسلام
سپاس از پرسش محترمانه و دغدغهمند شما. نکتهای که فرمودید، هم از نظر شرعی و هم از نگاه اجتماعی و اخلاقی قابل بررسی است، و من در دو بخش به آن پاسخ میدهم :
■ بخش اول: طبلزنی و محدودیت زمانی
✅ بله؛ کاملاً درست است که هیچگونه عزاداری نباید مزاحم آسایش مردم، بیماران، سالمندان، کودکان یا افراد شبکار شود.
فقهای بزرگ ما هم فرمودهاند که:
اگر عزاداری موجب اذیت مؤمنان و مردم شود، جایز نیست.
طبلزنی، نوحهخوانی، یا بلندگو، اگر در ساعتهای دیرهنگام شب (مثلاً بعد از ۱۰:۳۰ شب) باعث سلب آرامش مردم شود، نه تنها ثواب ندارد، بلکه میتواند موجب گناه هم باشد.
پس فرمایش شما که طبل تا ساعت ۱۰ یا ۱۰:۳۰ شب باشد ، حرف کاملاً منطقی، اخلاقی و شرعی است و باید در هیئات محترم به این نکته توجه شود.
■ بخش دوم : آیا طبلزنی مربوط به سپاه یزید بوده؟
پرسش خوبی مطرح فرمودید، اما آنچه بیان شده که طبلزدن کار سپاه یزید بوده تا صدای امام حسین شنیده نشود ، هیچ منبع معتبر تاریخی ندارد.
نه در منابع معتبر شیعه (مانند لهوف، ارشاد مفید، تاریخ طبری یا نفسالمهموم)، و نه در متون پژوهشی معتبر، هیچ اشارهای به استفاده سپاه یزید از طبل برای بایکوت صدای امام حسین (ع) نشده است.
طبلزنی در عزاداریها، یک رسم آیینی است که در دورههای بعد از صفویه رایج شده تا حالت حماسی و نظامی به مراسم دهد (نه تحریفآمیز).
در اصل، طبل نماد آمادگی رزمی و هیجان جمعی است، نه ابزاری برای پوشاندن حق.
اما همانطور که گفتید، اگر طبلزنی باعث شود مردم از اصل پیام عاشورا غافل شوند ، یا فقط سر و صدا باشد بدون معرفت ، آن وقت واقعاً شبیه دشمنان امام حسین عمل کردهایم.
✍ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6136
طلوع فکر و اندیشه
🔴 شما فرمودید: موسی به دین خود، عیسی به دین خود؛ اما مگر نه اینکه امام حسین علیهالسلام فرمود:
أَلا وَإِنَّ الدَّعِيَّ بْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ، بَيْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ، وَ هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة.
■ یعنی امام حسین آمد که دین و ذلتستیزی از هم جدا نباشد. مگر اسلام شخصی و منزوی آورد که بگوییم : من فقط دنبال رضایت امام حسینام، نه کار دیگران؟!
امام حسین، امام سکوت و کنارهگیری نیست؛ امام میدان و قیام است. رضایت او در همین میدانداری در برابر باطل است.
■ شما گفتید: فقط یک نشونه بیاورید که این سیاست از سیاست علی است.
گوش بسپار به صدای علی (ع) در نهجالبلاغه، وقتی درباره سیاست حرف میزند:
■ امام علی (ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر میفرماید :
ای مالک ، مردم یا برادر دینی تو هستند یا همنوع انسانی تو.
نیکوکاران را گرامی بدار، ولی اگر دشمن دین و مردماند، هر قدر هم قدرتمند باشند، ازشان ببر.
با اهل ظلم و خیانت مدارا نکن ، و نگذار اشراف و ثروتمندان، بیتالمال را بلعیده و بر مردم حکومت کنند.
■ آیا این سیاست علی نیست که امروز هم جمهوری اسلامی –با تمام نواقص– درگیر آن است؟
مقابله با اشرافیت، حمایت از مظلوم، جنگ با اسرائیل و آمریکا، حفظ عزت مسلمانان؟
اینها عین سیاست علوی است، نه انحراف از آن.
■ شما گفتید: من دنبال رضایت امام حسینام.
ما هم همین را میگوییم.
اما رضایت امام حسین، در سیاست بیدین و حکومت بیغیرت نیست؛ در جهاد علیه باطل، فریاد در برابر ظلم، و حتی خون دادن برای بیدار کردن امت است.
اگر سیاستِ امروز ما، حتی اندکی از این مسیر را دنبال کند، پس همان نشونهای است که خواستید.
🔹 مگر در فلسطین، یمن، یا دفاع مقدس، غیرت حسینی نیست؟
🔹 مگر آن جوانهایی که جلوی داعش ایستادند، پیرو سیاست زینبی و حسینی نبودند؟
🔹 آیا کمک به مظلوم، فریاد علیه اسرائیل، دفاع از حجاب، حمایت از خانواده شهدا، مبارزه با اختلاسگران، اینها سیاست امیرالمؤمنین نیست؟
■ برادر عزیزم ، مشکل آنجا پیدا میشود که برخی :
امام حسینِ اشک را میخواهند، اما نه حسینِ اقدام را
حسینِ محراب را دوست دارند، اما نه حسینِ میدان را
و وقتی قیام حسینی در سیاست ظهور میکند، میگویند: این، از دین نیست.
اما اگر امروز صدای امام حسین به فریاد علیه ظلم مدرن ، نینجامد، پس دروغ گفتهایم که حسینی هستیم
✅ لذا سیاست علوی، یعنی عدالت، آزادی مظلوم، ستیز با طاغوت، و حکومت دین بر جامعه.
اگر همین اصول امروز جریان دارد –با همه ضعفهای اجرایی آن– باز هم نشان آن سیاست هست.
اگر خواستید، دهها نمونه دیگر از نهجالبلاغه و سیره امام حسین را دقیق ذکر میکنم که نشان دهد سیاست امروز ما –نه در تمام بخشها، اما در اصول– همان سیاست اهل بیت است.
وگرنه سیاست جدا از دین، ما را میبرد کنار یزید، نه کنار حسین.
✍ موسی آقایاری
🆔 https://eitaa.com/Myidea/6139