eitaa logo
تلاوت
304 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
126 فایل
﷽ تلاوت و ختم قرآن کریم ———————- ⏰ #قرار_روزانه ✨ دو صفحه از مصحف شریف + ترجمه خواندنی 🎧 صوت صفحه استاد پرهیزگار و منشاوی 📖 تفسیر صوتی آیات تلاوت شده 🎞️ کلیپ یا ... مرتبط با آیات 📲 در ثواب تبلیغ معارف قرآن سهیم باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
١٦٢ - فَبَدِّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا ... ولی گروهی ظالم از بنی اسرائیل، آن سخن و فرمان الهی را بر خلاف آنچه دستور یافته بودند عمل کردند ( فَبَدَّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ قَوْلاً غَيْرَ الَّذِي قَبلَ لَهُمْ ) ما هم به خاطر این نافرمانی و طغیان، عذابی از آسمان بر آنها نازل کردیم هَذِهِ الْقَرْيَةَ ... ولی این قوم مخالفتها کردند و به جای «حطه» از سر استهزا گفتند: «حنطة» یعنی گندم. منظور از قریه بیت المقدس است. پس به سزای این طغیانگری طاعون بر آنها نازل شد. به بنی اسرائیل گفته شد سرکشی را کنار بگذارید و به حالت تسلیم فرمان خدا وارد شوید و هنگام ورود بگویید: «حطه» به همین مناسبت یکی از درهای بیت المقدس را باب «الحطة» نامیده اند. ولی این قوم مخالفتها کردند و به جای «حطه از سر استهزا گفتند: «حنطه» یعنی گندم البته مراد از آن شعار لفظی نبود بلکه فرهنگ ترک هرگونه خلاف و تمرد از فرمان بود. پس به سزای این طغیانگری طاعون بر آنها نازل شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶۳ - وَسْئَلْهُمْ عَنِ الْقَرْیَةِ الَّتی کانت ... در این آیات با ماجراجویی صید ماهی در روز شنبه که بنی اسرائیل از امر خدا سرپیچی کردند اشاره میکند. آنها در این جریان سه گروه شدند: ـ گروهی صید کردند و مجازات شدند ـ گروهی هر چند صید نکردند ولی نهی از منکر آنها را ترک نمودند آنها نیز کیفر دیدند. ✓ و تنها گروه سومی که اطاعت امر کردند و نیز نمودند نجات یافتند. در این آیه از پیامبر خواسته است ماجرای اصحاب سبت را از یهود بپرسد و مراد از آن سؤال توبیخ است. آنها گروهی از بنی اسرائیل بودند که در شهر ایله در ساحل دریا زندگی میکردند طبق امر خدا صید ماهی 🎣 در روز شنبه ممنوع ⛔️ بود. ماهیها در همان روز بیشتر به جانب ساحل رو می آوردند ولی روزهای دیگر صید ماهی آزاد بود و ماهی کمتر دیده میشد این یک آزمایش الهی بود تا مطیع و سرکش از هم شناخته شوند. آنها در روز ممنوع به صید پرداختند. از این رو فرمود از قوم یهود ماجرای شهری را که در کنار دریا 🌊 قرار داشت سؤال کن و به یاد آنها بیاور زمانی را که قوم آنها در روز شنبه از حکم خدا تجاوز کردند. روز شنبه روز تعطیل آنها بود و وظیفه داشتند دست از کار و صید بکشند و به مراسم عبادت بپردازند اما آنها خلاف کردند. در این آیه میگوید آن زمان را یاد بیاور که ماهیان در روز شنبه روی آب ظاهر میشدند و در غیر شنبه ماهی کمتر به طرف آنها می آمد ؛ حالا هجوم ماهیان به ساحل در روز شنبه یک امر طبیعی بوده یا کار خدا بوده تا آنها را امتحان کند؛ به هر حال این مایه امتحان آنها شده بود، لذا میگوید ما این گونه آنها را به چیزی که در برابر آن مخالفت میکردند امتحان میکردیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ روزمان را با قرآن نورانی کنیم 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 🎥 ترتیل صفحه ۱۷۱ قرآن کریم ( آیات ۱۶۰ تا ۱۶۳ سوره مبارکه اعراف)  ✨ (صلی‌الله علیه وآله) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لا غِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ» قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد: شهریار پرهیزگار ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Quran-page-171.mp3
2.01M
📢 هر روز بخوانیم 📖 صفحه صد و هفتاد و یک قرآن کریم؛ سوره مبارکه اعراف 🎙 با صدای استاد ✏️ مهم حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای مدظله العالی: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید. https://eitaa.com/Nafaahat/11285 ╭════════════ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - - ‑ ‑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
171-araf-fa-maleki.mp3
4.81M
| ۱۷۱ https://eitaa.com/Nafaahat/15350 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به محضر نورانی خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها 📿 جهت سلامتی و تعجیل در فرج (عجّل الله تعالی فرجه و علیه‌السلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنه‌ای مدّظله العالی صلوات ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
05 Ane Manaee (1403-08-10) Marghade Sheikh Sadoogh.mp3
41.26M
🔈 📌 تفسیر سوره محمد صلی‌الله علیه وآله 🔰 جلسه پنجم * دوگانه‌ نور و ظلمت در سوره محمد: سبکی نادر از تقابل ایمان و کفر [03:10] * سه‌گانه ایمان، عمل صالح، و پیروی از رسول؛ پایه‌های استواری مؤمنان در برابر کافران [04:56] * از درهم‌پیچیدگی دل تا بال؛ خداوند چگونه تشویش مؤمنان را می‌زُداید؟ [06:30] * همراهی خداوند با سالکان راه حق؛ برداشتن خطاها و بخشش لغزش‌ها [07:40] * الگوریتم‌ مغفرت الهی؛ کافی است مانع نشویم! [12:40] * رحمت بی‌پایان و مغفرت الهی؛ واقعاً جهنم رفتن، هنر می‌طلبد! [15:50] * حال خوب؛ وعده الهی برای رهروان مسیر ایمان [16:50] * حال خوب در راه عشق؛ هر قدمی برای خریدن لبخند محبوب [26:58] * غم‌های شیرین مؤمن؛ آرامش در دل تاریکی شب، نه در سرگرمی‌های دنیا [29:35] * ادخال سرور واقعی؛ هدایت دل‌ها به آسمان، نه خنده‌های زودگذر [35:30] * جذبه نماز؛ علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه و بی‌توجهی به حورالعین در حین نماز [39:55] * حق، مانایِ بی کم و کاست؛ باطل، میرایِ پر کم و کاست [59:05] * جلب توجه مردم یا دُزدی از حرم خدا؟ دل، حرم خداست [01:04:25] * ملائکه و بیداری‌های سحری؛ از حاج آقا مرتضی تا مرتضی پاشو! [01:19:00] * زیارت با هدیه؛ شیخ صدوق (رضوان الله تعالی علیه) به تاجر: صلوات بفرست و دست پر به حرم برو [01:25:00] * به خاطر یک لحظه دلسوزی بر (علیه‌السلام)، تا قیامت در امان ماند [01:28:00] * امید آخر؛ وقتی کودک شیرخوار به میدان عشق آمد… [01:35:50] ⏰ مدت زمان: ۱:۳۹:۵۹ 📅 ۱۴۰۳/۰۸/۱۰ @Aminikhaah_Media ╭═══ ═ ═ ══ │✨ @Nafaahat ╰๛---
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ۱۷۲ قرآن کریم 🌸 آیات ۱۶۴ تا ۱۷۰ سوره مبارکه اعراف ➕ و ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
┄═⊹❁❈【 ۱۷۲ 】 ❈❁⊹═┄ ╔═══════════════════ وَ إِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ۱۶۴۝ افراد بی‌اعتنا، ناهیان‌ازمنکر را سرزنش کردند: «چرا جماعتی را موعظه می‌کنید که دست‌آخر خدا نابودشان می‌کند یا به عذابی سخت دچارشان می‌سازد؟» جواب دادند: «تا پیش خدا عُذری موجه داشته باشیم. تازه، شاید از کار زشتشان دست بردارند.» فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ۱۶۵۝ همین‌که گناهکارها تذکراتِ داده‌شده را به باد فراموشی سپردند، ناهیان‌ازمنکر را نجات دادیم و بی‌اعتناها را به‌‌سزای ترک‌کردنِ نهی‌ازمنکر، به عذابی سخت گرفتار کردیم. فَلَمَّا عَتَوْا عَنْ مَا نُهُوا عَنْهُ قُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ ۱۶۶۝ به گناهکارهایی هم که از دستور ممنوع‌بودن ماهیگیری متکبرانه سرپیچی کردند، گفتیم: «در نهایتِ ذلت، به‌صورت بوزینه🐒 دربیایید!» وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ ۗ إِنَّ رَبَّكَ لَسَرِيعُ الْعِقَابِ ۖ وَ إِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ ۱۶۷۝ خدا اعلام کرده است: «قطعاً کسانی را بر یهودی‌های سرکش مسلّط می‌کند که تا روز قیامت، آن‌ها را به زیر سلطه بکِشند؛ چون او خلاف‌کارها را به‌سرعت مجازات می‌کند و در برخورد با خطاکارها آمرزندۀ مهربان است.» وَ قَطَّعْنَاهُمْ فِي الْأَرْضِ أُمَمًا ۖ مِنْهُمُ الصَّالِحُونَ وَ مِنْهُمْ دُونَ ذَٰلِكَ ۖ وَ بَلَوْنَاهُمْ بِالْحَسَنَاتِ وَ السَّيِّئَاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ۱۶۸۝ بنی‌اسرائیل را در زمین به گروه‌های پراکنده‌ای تقسیم کردیم: بعضی‌شان افرادی شایسته بودند و بعضی دیگر نه. و با خوشی‌ها و سختی‌ها امتحانشان کردیم تا به‌طرف خدا برگردند. فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُوا الْكِتَابَ يَأْخُذُونَ عَرَضَ هَٰذَا الْأَدْنَىٰ وَ يَقُولُونَ سَيُغْفَرُ لَنَا وَ إِنْ يَأْتِهِمْ عَرَضٌ مِثْلُهُ يَأْخُذُوهُ ۚ أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثَاقُ الْكِتَابِ أَنْ لَا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ وَ دَرَسُوا مَا فِيهِ ۗ وَ الدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ ۗ أَ فَلَا تَعْقِلُونَ ۱۶۹۝ بعدها، نسل‌هایی بی‌لیاقت جایشان آمدند: با آنکه وارث معارف تورات بودند، متاع بی‌ارزش این دنیا را حتی از راه تحریف تورات، به‌چنگ می‌آوردند و با گول‌زدنِ خودشان می‌گفتند: «به همین زودی‌ها خدا ما را می‌آمرزد!» هر فرصتِ شبیه به این هم برایشان پیش بیاید، باز بر آن دست می‌اندازند! در همان توراتی که دستورهایش را بارها خوانده‌اند، مگر از آن‌ها تعهد محکم گرفته نشده که جز حرفِ حق به خدا نسبت ندهند؟! سرای آخرت برای کسانی بهتر است که از دنیاطلبی دست بردارند. پس چرا عقلتان را به‌کار نمی‌اندازید؟! وَ الَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتَابِ وَ أَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ ۱۷۰۝ کسانی که به دستورهای کتاب آسمانی پایبندند و نماز را با آدابش می‌خوانند، بدانند که ما پاداش چنین اصلاحگرانی را پایمال نمی‌کنیم. ═══════❖•° 𑁍 °•❖══════ | | 🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت | 🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از مباحث
╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 مادرشهیدان اشرف زاده خوابی که برای خانمهای بی و دیده نقل می کنند... ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تلاوت
١٦٠ - وَ قَطَّعْنَاهُمُ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ أَسْبَاطًا ... آیه کریمه در صدد بیان نعمت هایی است که خدا بر آنها ارزانی داشته است؛ بنی اسرائیل که همگی از نسل حضرت یعقوب بودند به دوازده گروه تقسیم میشدند و هر گروه امتی را تشکیل میدادند. در رأس هر کدام از آنها یکی از نواده های حضرت یعقوب قرار داشت که امور دینی آنها را رهبری میکرد. چون در رأس آنها رهبران دینی قرار داشت و با هم رابطه نسبی داشتند طبعا جلوی برخوردهای خشونت بار و اختلافات قبیله ای به راحتی گرفته میشد. اداره جمعیتهای کوچک تر آسان تر از مدیریت جامعه بزرگ تر است به طوری که امروزه برای اداره بهتر کشورها در دنیا آن را به ایالتها و استانها تقسیم میکنند و بر آنها مدیرانی بر می گزینند؛ به هر حال این تقسیم که به سلامت زندگی اجتماعی آنها می انجامید خود لطف و نعمتی است که شامل آنها میشد. بنی اسرائیل در بیابان سوزان به سوی بیت المقدس در حرکت بودند، گرفتار کم آبی و تشنگی 🥵 شدند و از موسی تقاضای آب کردند؛ ما به او وحی کردیم که عصایت را بر این سنگ بزن و او چنین کرد؛ ناگهان دوازده چشمه از سنگ جوشید و این چشمه به گونه ای در میان آنها شاخه شاخه شد که هر کدام به خوبی چشمه و محل برداشت آب خود را میشناختند و اختلافی پیش نمی آمد و انضباط حاکم میشد. نعمت دیگر این که در آن بیابان گرم که پناهگاهی وجود نداشت ابر را بر سر آنها سایه افکن ساختیم‌ نعمت دیگر خوردنی ها بود که بر آنها منّ و سلوی فرستادیم. برای لغت «من» چند معنا ذکر شده است؛ ✓ نوعی شیره درخت با طعم شیرین ترنجبین ✓ عسل طبیعی که در لای سنگهای کوه ها وجود داشته ✓ سلوی بلدرچین یا مرغ بریان پس از بیان این نعمتها میگوید به آنها گفتیم از روزیهای پاکیزه ای که به شما داده ایم بخورید: (كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ ) اما آنها خوردند و کفران و ناسپاسی کردند؛ البته آنها به ما ستم نکردند بلکه بر خودشان ستم میکردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٦٠ - وَ قَطَّعْنَاهُمُ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ أَسْبَاطًا ... آیه کریمه در صدد بیان نعمت هایی است که خدا بر آنها ارزانی داشته است؛ بنی اسرائیل که همگی از نسل حضرت یعقوب بودند به دوازده گروه تقسیم میشدند و هر گروه امتی را تشکیل میدادند. در رأس هر کدام از آنها یکی از نواده های حضرت یعقوب قرار داشت که امور دینی آنها را رهبری میکرد. چون در رأس آنها رهبران دینی قرار داشت و با هم رابطه نسبی داشتند طبعا جلوی برخوردهای خشونت بار و اختلافات قبیله ای به راحتی گرفته میشد. اداره جمعیتهای کوچک تر آسان تر از مدیریت جامعه بزرگ تر است به طوری که امروزه برای اداره بهتر کشورها در دنیا آن را به ایالتها و استانها تقسیم میکنند و بر آنها مدیرانی بر می گزینند؛ به هر حال این تقسیم که به سلامت زندگی اجتماعی آنها می انجامید خود لطف و نعمتی است که شامل آنها میشد. بنی اسرائیل در بیابان سوزان به سوی بیت المقدس در حرکت بودند، گرفتار کم آبی و تشنگی 🥵 شدند و از موسی تقاضای آب کردند؛ ما به او وحی کردیم که عصایت را بر این سنگ بزن و او چنین کرد؛ ناگهان دوازده چشمه از سنگ جوشید و این چشمه به گونه ای در میان آنها شاخه شاخه شد که هر کدام به خوبی چشمه و محل برداشت آب خود را میشناختند و اختلافی پیش نمی آمد و انضباط حاکم میشد. نعمت دیگر این که در آن بیابان گرم که پناهگاهی وجود نداشت ابر را بر سر آنها سایه افکن ساختیم‌ نعمت دیگر خوردنی ها بود که بر آنها منّ و سلوی فرستادیم. برای لغت «من» چند معنا ذکر شده است؛ ✓ نوعی شیره درخت با طعم شیرین ترنجبین ✓ عسل طبیعی که در لای سنگهای کوه ها وجود داشته ✓ سلوی بلدرچین یا مرغ بریان پس از بیان این نعمتها میگوید به آنها گفتیم از روزیهای پاکیزه ای که به شما داده ایم بخورید: (كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ ) اما آنها خوردند و کفران و ناسپاسی کردند؛ البته آنها به ما ستم نکردند بلکه بر خودشان ستم میکردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.