🌅#آلبوم_تصاویر
📸چند تصویر کمتر دیدهشده از قاری برجسته و محبوب مصری استاد محمود علی البناء (از قاریان صاحبسبک نسل طلائی قُـرّاء مصر)
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
#یکفراز_یکنفس
❇️فرازی زیبا و پر نفس از قاری بینالمللی کشورمان آقای حامد شاکرنژاد
📖سوره مبارکه شمـس
⏰مدت زمان : ٠٠:۴۳
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تجوید 12 (Trimmed).mp3
16.28M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد سیدمحسن موسویبلده
📌جلسه دوازدهم
🔖موضوع: بحث تلفظ صحیح حـروف
⏱مدت زمان : ۱۶:۵۷
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
مقامات شحات - سه گاه .mp3
28.8M
#آموزش_شنیداری
👂🏻آموزش شـنـیـداری مقامات قرآنی
✳️با صدای امیـرالنّـغـمات، استاد شـحـاتمـحـمـدانـور رَحِـمـَهُاللّٰـه
📌قسمت سوم: مشهورترین تلاوتهای استاد شحات در مقام «سهگاه» به مدّت ۱۲٠ دقیقه
🗃جمع آوری و تدوین توسّط قاری شهید حاج محسن حاجیحسنیکارگر رضواناللّٰهعلیه
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🎙تلاوتی بسیار زیبا و جذّاب از قاری بینالمللی کشورمان استاد قاسم مقدمی که مورد پسند رهبر معظّم انقل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
#یکفراز_یکنفس
❇️فرازی فوقالعاده زیبا و شنیدنی از قاری بینالمللی کشورمان استاد قـاسـم مـقـدمـی
📖آیه تلاوتشده:
وَ هِيَ تَجْرِي بِهِمْ فِي مَوْجٍ كَالْجِبَالِ وَنَادَىٰ نُوحٌ ابْنَهُ وَ كَانَ فِي مَعْزِلٍ يَا بُنَيَّ ارْكَب مَّعَنَا
(سوره مبارکه هـود ، آیه ۴۲)
⏰مدتزمان : ٠٠:۳۷
✅تلاوت کامل در کانال موجود است
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750939015.mp3
12.48M
🔸#آموزش_ترتیلخوانی
❇️استاد احمد ابوالقاسمی
📌جلسه پنجم
⏱مدت زمان : ۲۶ دقیقه
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
مریم عبدالباسط (Trimmed).mp3
26.49M
#تلاوت_ماندگار
🎙شاهکاری دیگر از استاد عبدالباسط محمد عبدالصّمد
📖تلاوت سوره مبارکه مریم آیات ۱ الیٰ ۳۶ و سوره مبارکه تکویر آیات ۱ الیٰ آخر
🕌اجراء شده در کشور سوریه ، شهر دمشق ، مسجد اموی _ سال ۱۹۵۸ میلادی
⏰مدت زمان تلاوت : ۳۶:۴۷
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750938738.mp3
22.39M
🎶#آموزش_صوتولحن
❇️استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی
📌جلسه چهارم
⏱مدتزمان: ۴۶:۲۶
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
32.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📟#کلیپ
💠قطعهتلاوتی مشهـور و زیبا از قاری برجسته مصری استاد محمد محمود رمضان
📖سوره مبارکه نـجـم
⏰مدت زمان: ۴:۲۴
👌🏻خیـلی زیباست این قطعه
🖲تلاوت کامل بهزودی إنشاءاللّٰه
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
﷽؛
🌸بهکانالنغمههایبهشتیخوشآمدید🌸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
🛑یـک کـانـال مـفـیـد و کـاملاً قـرآنـی
با گرایش فـنّ جـذّاب #تـلـاوت_قـرآن
🛑#تلاوتهای ماندگار و #فرازهای زیبا
(صوتی و تصویری)
🛑بـررسی #سبـک_قـاریـان بـرجـسته
🛑بههمراه آموزش:
🔮لـحـن
🔮تـجـویـد
🔮مقـامشناسی
🔮تـرتـیـلخـوانـی
🔮صـوتوصداسازی
🛑و همچنین پخش بهترینهای:
💠اذان
💠ابـتـهال
💠تواشیح
💠همخوانی
🌹... با ما همراه باشید ...🌹
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تجوید 13 trim.mp3
18.02M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد سیدمحسن موسویبلده
📌جلسه سیزدهم
🔖موضوع: آغاز بحث صفـات حـروف
⏱مدت زمان : ۱۸:۴۵
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🎥#فیلم ❇️فرازی ترکیبی و فوقالعاده زیبا از استاد محمود شحاتمحمدانور فرزند کوچک استاد شحاتمحمدان
4_507651510750937967.mp3
14.07M
#تلاوت_ماندگار
🎙شاهکاری از استاد محمود شحات فرزند کوچک استاد شحاتمحمدانور بزرگ
📖تلاوت سوره مبارکه ابراهیم(ع) ، آیات ۳۱ الیٰ ۴۱ و سوره مبارکه زلزال
🏡🏘 اجرا شده در کشور انگلستان، شهر لندن _ سال ۲۰۱۶ میلادی
⏰مدت زمان تلاوت : ۲۹:۱۸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
❇️صوت و صداسازی❇️
❇️درس چهارم
ویژگیهای مثبت صوت:
🔵 بلندی ، شدّت ، برد ، قدرت ، حجم ، رسايی يا احاطهٔ صوتی :
🔸به ميزان انرژی آزادشده در فضای اطراف منبع صوت، شدّت ياتوان يا ولوم گفته می شود.
منظور«ميزان اشغال فضا به هنگام خروج صوت» است؛ یعنی مقدار فضایی كه صوت در هنگام خروج از دستگاه تكلم بدون هيچ وسيله كمكی فرا می گيرد. بالطّبع اين قدرت و احاطه صدا مانند بقيه ويژگيهای صوتی در صداهای مختلف فرق می كند. در يك صدا كم است در صدای ديگر حد متوسط را داراست و در صدایی زياد می باشد.
صدای قوی را اصطلاحاً بیابانی می گويند.
🔵 انعطاف صوت:
🔸يك قاری یا مدّاح خوب بايد بر صدای خودمسلّط باشد وبتواند ازيك فاصله صوتی به فاصله صوتی ديگر منتقل شود بدون اينكه ازرديف صوتی خارج شده و يا تسلّط خود را ازدست بدهد.
ميزان انعطاف صدا از مهارت در تغيير پرده های صوتی به دست می آيد،
اصطلاحاً يك صدای منعطف به راحتی شكل وقالب آهنگ را می پذيرد و یکی ازعوامل مهمی كه در انعطاف صدانقش مهمی دارد قدرت تحرير صوت است.
🔵 قدرت تحرير:
🔸تحريربه معنای گرداندن صوت درحلق می باشد و دراثر ارتعاشات ريز ويادرشت تارهای صوتی و انتقال سريع بين پرده های صوتی پديد می آيد.
تحرير کیفیتی است كه از رفت وبرگشت صدا روی يك درجه صوتی ودرجه مجاور آن حاصل می شود.صدایی كه تحريرش بيشتر است از انعطاف بیشتری برخوردار است و صدایی كه تحرير كمی دارد انعطاف آن محدود می باشد و برای تكامل آن تمرين و ممارست وسيله خوبي است.
قدرت تحریر صوت بسته به نوع صدا فرق می كند؛ مثلاً در صداهای باس (بم) قدرت تحریری كمتر است و در صداهای تنور و باريتون، بيشتر است.
تحرير انواع مختلفی دارد، مانند: تحريرهاي درشت ياساده،
ريز يالرزشی،
پيوسته يا گسسته
و يا تركيبي از هر دو.
قاريان قرآن بايد بكوشند تا اين استعداد صوتی را كامل نمايند و با دقت از آن استفاده كنند تا بی اراده و ناهماهنگ ظهور نكند و از تحريرهايي كه غير قرآنی است پرهيز نمايند.
قدرت تحرير در افراد متفاوت است،عده ای ممكن است درهمان ابتدای كار قدرت تحرير خوبي داشته باشند اما عده ای ديگر برای آوردن تحريرخوب نياز به تمرين صوتی دارند.
🔵 طنين (زنگ صدا)
🔸مجموعه حالاتی است كه شخصيت يك صدا را تشكيل ميدهد وموجب تمايز آن ازاصوات هم شدت وهم فركانس می شود یعنی صدای يك شخص عناصری تشكيل شده كه باديگران فرق دارد. شايد بتوان گفت كه طنين، خصيصه ای است كه موجب می شود صداهایی راكه از نظر ارتفاع بلندی يكسانند ولی ازمنابع گوناگون توليد شده از يكديگر تميز دهيم...
ادامه ... 👇🏻👇🏻👇🏻
گرفتگی يا خشونت صدا چيست؟
هر گونه تغيير وضعيت صوت از حالت نرمال را گرفتگی يا خشونت صدا می گويند که معمولاً ثانويه به اختلالات حنجره و طناب های صوتی است .
در حالت نرمال به هنگام تنفس طناب هاي صوتی از يکديگر فاصله گرفته و باز می شوند و هنگام حرف زدن و آواز خوانده به يکديگر نزديک شده هوایی که از ريه به سمت بالا میآید آنها را به ارتعاش در آورده و باعث توليد صوت مي شود . تورم طنابهای صوتی يا وجود برجستگی روی آنها مانع رسيدن طناب های صوتی به يکديگر شده و نحوه ارتعاش طنابهای صوتی را تغيير می دهد و در نتيجه صدا تغيير می کند.
🔵علل خشونت صدا
لارنژيت حاد – علل فراوانی برای گرفتگی صدا وجود دارد . خوشبختانه اکثر آنها علل جدی و خطرناکی نيستند و در مدت کوتاهی بر طرف می شوند. شايعترين علت خشونت صدا، حاد است که معمولاً بدليل تورّم طنابهای صوتی در اثر سرماخوردگی يا بدليل استفاده بيش از حد از حنجره مثل داد و فرياد زدن و جيغ کشيدن ايجاد می شود .
ندول طناب صوتی _ خشونت صداهای طولانی مدّت معمولاً ناشی از استفاده طولانی مدت ، زياد و نامناسب از حنجره است ، مثل حالتی که در خواننده ها ، قاری های قرآن ، مدّاحان ، معلمان ، دوره گرد ها و بچه هايی که حين بازی خيلی جيغ می کشند ديده می شود.
اين نحوهٔ استفاده از حنجره، باعث ايجاد ندول طناب صوتی می شود که به آن ندول خوانندگان هم گفته می شود. اگر اين وضعيت ادامه يابد و ندول بزرگتر شود ممکن است باعث پوليپ طناب صوتی شود . هم ندول و هم پوليپ طناب صوتی خطرناک نبوده و سرطانی نيستند.
رفلاکس معده به مری - رفلاکس نيز يکی از علل شايع خشونت صدا است . به طور نرمال بين مری و معده دريچه ای است که فقط اجازه عبور مواد غذایی از مری به معده را فراهم می سازد .
در مواردی که اين دريچه شل شود محتويات معده به مری وارد می شود که به آن رفلاکس گفته ميشود. چون حنجره و مری در يک قسمت در مجاورت هم هستند ، رفلاکس می تواند باعث تحريک و التهاب حنجره و طناب صوتی گردد.
اکثر مبتلايان به رفلاکس از سوزش سر دل و ترش کردن رنج میبرند.
گرفتگي صدای اين افراد صبحها بيشتر است و در طی روز خشونت صدای آنها کمتر میشود. مبتلايان به رفلاکس، ممکن است احساس کنند چیزی