eitaa logo
🌷نغمه های فاطمیون🌷
116 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
266 فایل
🔴 آدرس ما 🔴 🌷نغمه های فاطمیون🌷 https://eitaa.com/Nagmahyefatamion 🧕کودکان آمر🙎‍♂️ @Koodakan_Amer 🌱تسنیم هدایت 🌱 https://eitaa.com/Tasnimhadayt 🔹ارتباط با خادم کانال و دریافت لینک گروه 👇👇 @Goleyas6111
مشاهده در ایتا
دانلود
کیفیت نماز جعفر طیّار این نماز چهار رکعت است که دو سلام دارد (دو تا دو رکعتی). در هر رکعتی حمد و سوره می‌خواند، سپس پانزده مرتبه می‌گوید: «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الّا الله و الله اکبر»؛ و همین تسبیح را ده مرتبه در رکوع و هم چنین ده مرتبه بعد از سر برداشتن از رکوع و هم چنین ده مرتبه در سجده اول و ده مرتبه بعد از سر برداشتن از آن و ده مرتبه در سجده دوم و ده مرتبه بعد از سر بلند نمودن تسبیحات را می‌گوید. پس در هر رکعتی هفتاد و پنج مرتبه و مجموع آن‌ها (در تمام چهار رکعت) سیصد تسبیح می‌شود. حال اگر کسی می‌خواهد نماز جعفر را بخواند، اما فرصت کافی برای گفتن تمام سیصد مرتبه ذکر تسبیحات اربعه را ندارد، می‌تواند به همان مقدار که فرصت دارد بخواند و مابقی را پس از اتمام نماز، در هر حالتی که بود، به امید ثواب بخواند و اگر اصلا وقت برای گفتن تسبیحات اربعه ندارد، می‌تواند دو نماز دو رکعتی به نیت جعفر بخواند و ذکر‌های تسبیحات اربعه را بعد از نماز در حال راه رفتن و یا در محیط کار به امید ثواب بگوید و یا اگر فرصتش به مقداری است که فقط می‌تواند دو رکعت از نماز را به صورت کامل بخواند می‌تواند آن دو رکعت را خوانده و بعد که فرصت پیدا کرد دو رکعت دیگر را بخواند. حال اگر تسبیحات اربعه را فراموش کرد بخواند، در صورتی که محلش نگذشته باشد باید آن را به جا آورد، اما اگر محل آن گذشته، نمازش صحیح است، ولی باید بعد از نماز هر مقداری را که فراموش کرد به امید ثواب قضا کند. آداب نماز جعفر طیّار ۱.  از آداب نماز جعفر طیار این است که در رکعت اول بعد از حمد، سوره زلزال و در رکعت دوم سوره عادیات و در رکعت سوم سوره نصر و در رکعت چهارم سوره توحید خوانده شود. ۲.  مستحب است که در سجده دوم رکعت دوم، بعد از تسبیحات بگوید: «یا من لبس العزّ و الوقار، یا من تعطّف بالمجد و تکرّم به، یا من لا ینبغی التّسبیح الّا له، یا من احصی کلّ شیء علمه، یا ذا النّعمه و الطّول، یا ذا المنّ و الفضل، یا ذالقدره و الکرم، اسئلک بمعاقد العزّ من عرشک و منتهی الرّحمه بکتابک و بأسمک الأعظم الأعلی و کلماتک التّامّات ان تصلّی علی محمّد و آل محمّد و افعل بی کذا و کذا» سپس حاجتهایش را بگوید، به فارسی هم می‌تواند حاجاتش را درخواست کند. ۳.  بعد از فارغ شدن از نماز، مستحب است دعایی را که شیخ طوسی و سید بن طاووس از مفضل بن عمر نقل کرده اند بخواند. مفضل می‌گوید: ابا عبدالله امام جعفر صادق ـ علیه السّلام ـ را دیدم نماز جعفر طیار را می‌خواند و دستهایش را بلند کرد و به این دعا خدا را خواند: «یا ربّ یا ربّ» تا نفس قطع شد، «یا ربّاه یا ربّاه» تا نفس قطع شد، «ربّ ربّ» تا نفس قطع شد، «یا الله یا الله» تا نفس قطع شد، «یا حیّ یا حیّ» تا نفس قطع شد، «یا رحیم یا رحیم» تا نفس قطع شد، «یا رحمان یا رحمان» هفت مرتبه، «یا ارحم الرّاحمین» هفت مرتبه. سپس گفت: «اللّهمّ انّی افتتح القول بحمدک و انطق بالثّناء علیک و امجدک و لا غایه لمدحک و اثنی علیک و من یبلغ غایه ثنائک و امد مجدک و انّی لخلیقتک کنه معرفه مجدک و ایّ زمن لم تکن ممدوحاً بفضلک موصوفاً بمجدک عوّاداً علی المذنبین بحلمک تخلّف سکّان ارضک عن طاعتک و کنت علیهم عطوفاً بجودک جواداً بفضلک عوّاداً بکرمک یا لا اله الّا انت المنّان ذو الجلال و الإکرام». سپس حضرت به من فرمود: «ای مفضل اگر حاجت مهمی داری این نماز را به جا آور و با این دعا (خدا را) بخوان و حاجتت را (از خدا) بخواه که خدا ان شاء الله برآورده می‌کند و به او اطمینان است». نماز جعفر طیار را می‌توان به نیابت برای مردگان و شهدا خواند و هم چنین می‌تواند بدون نیابت ثوابش را هدیه کرد. هدیه کردن ثواب نماز به روح اموات و شهدا، هم درجات آن‌ها را زیادتر می‌کند و هم اجر خود انسان را بیشتر می‌گرداند و هر چه هدیه شونده مقامش بالاتر باشد، اجر هدیه کننده بیشتر می‌شود. این نماز را به حساب نوافل شبانه روزی می‌توان گذارد، یعنی نافله را به این طریق می‌توان به جا آورد. در حدیث رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ آمده است در مقام کسی که نماز جعفر گزارد، اگر بر او مثل ریگ بیابان و کف دریا گناه باشد که می‌آمرزد مر او را حق تعالی. با فضیلت‌ترین وقت خواندن نماز جعفر (طیار) روز جمعه هنگام بالا آمدن آفتاب است. می‌توان آن را از نافله‌های شب یا روز حساب کرد که هم برای او از نوافلش حساب شود و هم نماز جعفر (طیار)، کما این که در روایت آمده است پس با نماز جعفر نافله نماز مغرب را مثلا نیت می‌کند.  
به نیت گذشتگان وحال وآیندگان هدیه به امام زمان عج قبول باشه 🌷التماس دعای فرج🙏 ┏━━━ 🌷🌷🌷━━━┓ @Nagmahyefatamion ┗━━━🌷🌷━━ 🌷نغمه های فاطمیون
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهرباني اش هميشگي است 1⃣ شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلَهَ إِلّا هُوَ وَ الْمَلائِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قَائِماً بِالْقِسْطِ، لا إِلَهَ إِلّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ، إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ، وَ أَنَا الْعَبْدُ الضَّعِيفُ الْمُذْنِبُ الْعَاصِي الْمُحْتَاجُ الْحَقِيرُ، أَشْهَدُ لِمُنْعِمِي وَ خَالِقِي وَ رَازِقِي وَ مُكْرِمِي كَمَا شَهِدَ لِذَاتِهِ، وَ شَهِدَتْ لَهُ الْمَلائِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ مِنْ عِبَادِهِ بِأَنَّهُ لا إِلَهَ إِلّا هُوَ، ذُو النِّعَمِ وَ الْإِحْسَانِ وَ الْكَرَمِ وَ الامْتِنَانِ، قَادِرٌ أَزَلِيٌّ، عَالِمٌ أَبَدِيٌّ، حَيٌّ أَحَدِيٌّ، مَوْجُودٌ سَرْمَدِيٌّ، سَمِيعٌ بَصِيرٌ ، خدا برپا دارنده عدل و داد گواهي داد كه معبودي جز او نيست و فرشتگان و صاحبان دانش نيز گواه اند كه معبودي جز او نيست هم او كه عزّتمند و حكمت مدار است، همانا دين راستين نزد خدا اسلام است، و من بنده ناتوان گنهكار نافرمان نيازمند ناچيز تو، گواهي مي دهم به نعمت دهنده و آفريننده و روزي بخش و اكرام كننده خويش، چنان كه خود گواهي داد بر يگانگي ذاتش، و هم گواهي دادند فرشتگان و صاحبان دانش از بندگانش بر اينكه معبودي جز او نيست، هم او كه صاحب نعمت ها و احسان و كرم و بخشش است، آن تواناي بي ابتدا، داناي بي انتها، زنده يكتا، موجود هميشگي، شنواي بينا، 2⃣ مُرِيدٌ كَارِهٌ، مُدْرِكٌ صَمَدِيٌّ، يَسْتَحِقُّ هَذِهِ الصِّفَاتِ وَ هُوَ عَلَى مَا هُوَ عَلَيْهِ فِي عِزِّ صِفَاتِهِ، كَانَ قَوِيّاً قَبْلَ وُجُودِ الْقُدْرَةِ وَ الْقُوَّةِ، وَ كَانَ عَلِيماً قَبْلَ إِيجَادِ الْعِلْمِ وَ الْعِلَّةِ، لَمْ يَزَلْ سُلْطَاناً إِذْ لا مَمْلَكَةَ وَ لا مَالَ، وَ لَمْ يَزَلْ سُبْحَاناً عَلَى جَمِيعِ الْأَحْوَالِ، وُجُودُهُ قَبْلَ الْقَبْلِ فِي أَزَلِ الْآزَالِ، وَ بَقَاؤُهُ بَعْدَ الْبَعْدِ مِنْ غَيْرِ انْتِقَالٍ وَ لا زَوَالٍ، غَنِيٌّ فِي الْأَوَّلِ وَ الْآخِرِ، مُسْتَغْنٍ فِي الْبَاطِنِ وَ الظَّاهِرِ، لا جَوْرَ فِي قَضِيَّتِهِ، وَ لا مَيْلَ فِي مَشِيَّتِهِ، وَ لا ظُلْمَ فِي تَقْدِيرِهِ، وَ لا مَهْرَبَ مِنْ حُكُومَتِهِ، وَ لا مَلْجَأَ مِنْ سَطَوَاتِهِ، وَ لا مَنْجَى مِنْ نَقِمَاتِهِ، خواهان ناخواه، دريابنده بي نيازي، كه او شايسته اين صفات است و او در پرده عزّ صفات خويش آنگونه است كه تنها خود داند، توانا بود پيش از پيدايش توانايي و نيرو، دانا بود پيش از آفريدن دانش و آفرينش، همواره پادشاه بود آنگاه كه نه كشوري بود و نه مالي، و هميشه منزّه بود در همه حال، وجودش پيش از پيش بود در آغاز محض، و بقايش بعد از بعد است بدون جابجايي و دگرگوني، توانگر است در آغاز و انجام، بي نياز است در باطن و ظاهر، در داوري اش ستمي نيست، و در اراده اش انحرافي وجود ندارد، و در تقديرش بيدادي به چشم نمي خورد، و از حكومتش راه گريزي نيست، و از شدّت خشمش پناهگاهي وجود ندارد، و از انتقامش راه نجاتي نمي باشد، 3⃣ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ، وَ لا يَفُوتُهُ أَحَدٌ إِذَا طَلَبَهُ، أَزَاحَ الْعِلَلَ فِي التَّكْلِيفِ، وَ سَوَّى التَّوْفِيقَ بَيْنَ الضَّعِيفِ وَ الشَّرِيفِ، مَكَّنَ أَدَاءَ الْمَأْمُورِ، وَ سَهَّلَ سَبِيلَ اجْتِنَابِ الْمَحْظُورِ، لَمْ يُكَلِّفِ الطَّاعَةَ إِلّا دُونَ الْوُسْعِ وَ الطَّاقَةِ، سُبْحَانَهُ مَا أَبْيَنَ كَرَمَهُ، وَ أَعْلَى شَأْنَهُ، سُبْحَانَهُ مَا أَجَلَّ نَيْلَهُ، وَ أَعْظَمَ إِحْسَانَهُ، بَعَثَ الْأَنْبِيَاءَ لِيُبَيِّنَ عَدْلَهُ، وَ نَصَبَ الْأَوْصِيَاءَ لَيُظْهِرَ طَوْلَهُ وَ فَضْلَهُ، وَ جَعَلَنَا مِنْ أُمَّةِ سَيِّدِ الْأَنْبِيَاءِ، وَ خَيْرِ الْأَوْلِيَاءِ، وَ أَفْضَلِ الْأَصْفِيَاءِ، وَ أَعْلَى الْأَزْكِيَاءِ، مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، رحمتش بر خشمش پيشي گرفت، آن را كه بخواهد از چنگش نرهد، موانع تكليف را برطرف ساخته، و توفيق را يكسان قرار داده است بين ناتوان و شريف، ممكن نمود اداي وظيفه را، و راه دوري جستن از حرام را هموار ساخت، طاعت را تكليف ننمود جز به كمتر از ظرفيت و طاقت، منزّه است او، چه آشكار است كرمش، و چه والاتر است مقامش، منزّه است او، چه بزرگ است عطايش، و چه بزرگ است احسانش، پيامبران را برانگيخت تا دادگري اش را بيان كنند، و جانشينان آنان را بگماشت تا نمايان سازد عطاي بي حد و فضلش را، و ما را از امت سرور انبياء و بهترين اولياء و برترين برگزيده ها و والاترين پاكان محمّد، (درود خدا بر او و خاندانش) قرار داد، 4⃣ آمَنَّا بِهِ وَ بِمَا دَعَانَا إِلَيْهِ، وَ بِالْقُرْآنِ الَّذِي أَنْزَلَهُ عَلَيْهِ، وَ بِوَصِيِّهِ الَّذِي نَصَبَهُ يَوْمَ الْغَدِيرِ، وَ أَشَارَ بِقَوْلِهِ هَذَا عَلِيٌّ إِلَيْهِ، وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ الْأَبْرَ
ارَ وَ الْخُلَفَاءَ الْأَخْيَارَ بَعْدَ الرَّسُولِ الْمُخْتَارِ، عَلِيٌّ قَامِعُ الْكُفَّارِ، وَ مِنْ بَعْدِهِ سَيِّدُ أَوْلادِهِ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ، ثُمَّ أَخُوهُ السِّبْطُ التَّابِعُ لِمَرْضَاةِ اللَّهِ الْحُسَيْنُ، ثُمَّ الْعَابِدُ عَلِيٌّ، ثُمَّ الْبَاقِرُ مُحَمَّدٌ، ثُمَّ الصَّادِقُ جَعْفَرٌ، به او ايمان آورديم و به آنچه ما را بسوي آن دعوت كرد، و به قرآني كه خدا بر او نازل نمود، و به جانشينش كه در روز غدير معين كرد، و با گفته اش به او اشاره نمود و فرمود: «اين علي است» و شهادت مي دهم كه امامان نيكو كردار و جانشينان نيكوكار پس از رسول برگزيده خدا، علي سركوبگر كافران است و پس از او سرور فرزندانش حسن بن علي، سپس برادرش نواده پيامبر، پيرو رضاي خدا: حسين، سپس عبادت كننده علي، سپس باقر محمّد، سپس صادق جعفر، 5⃣ ثُمَّ الْكَاظِمُ مُوسَى، ثُمَّ الرِّضَا عَلِيٌّ، ثُمَّ التَّقِيُّ مُحَمَّدٌ، ثُمَّ النَّقِيُّ عَلِيٌّ، ثُمَّ الزَّكِيُّ الْعَسْكَرِيُّ الْحَسَنُ، ثُمَّ الْحُجَّةُ الْخَلَفُ الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ، الْمُرْجَى الَّذِي بِبَقَائِهِ بَقِيَتِ الدُّنْيَا، وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى، وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ، وَ بِهِ يَمْلَأُ اللَّهُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً، بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً، سپس كاظم موسي، سپس رضا علي، سپس تقي محمّد، سپس نقي علي، سپس زكي عسكري حسن، سپس حجّت، جانشين بر حق، قائم منتظر مهدي، آن اميدبخشي كه به بقايش دنيا باقيست، و از بركتش بندگان روزي يافته اند، و به وجودش زمين و آسمان استوار گشته است، و خدا به وسيله او زمين را از عدل و داد پر مي كند، پس از آنكه از ستم و بيداد پر شده، 6⃣ وَ أَشْهَدُ أَنَّ أَقْوَالَهُمْ حُجَّةٌ، وَ امْتِثَالَهُمْ فَرِيضَةٌ، وَ طَاعَتَهُمْ مَفْرُوضَةٌ، وَ مَوَدَّتَهُمْ لازِمَةٌ مَقْضِيَّةٌ، وَ الاقْتِدَاءَ بِهِمْ مُنْجِيَةٌ، وَ مُخَالَفَتَهُمْ مُرْدِيَةٌ، وَ هُمْ سَادَاتُ أَهْلِ الْجَنَّةِ أَجْمَعِينَ، وَ شُفَعَاءُ يَوْمِ الدِّينِ، وَ أَئِمَّةُ أَهْلِ الْأَرْضِ عَلَى الْيَقِينِ، وَ أَفْضَلُ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ، وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَ مُسَاءَلَةَ الْقَبْرِ حَقٌّ، وَ الْبَعْثَ حَقٌّ، وَ النُّشُورَ حَقٌّ، وَ الصِّرَاطَ حَقٌّ، وَ الْمِيزَانَ حَقٌّ، وَ الْحِسَابَ حَقٌّ، وَ الْكِتَابَ حَقٌّ، وَ الْجَنَّةَ حَقٌّ، وَ النَّارَ حَقٌّ، وَ أَنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ لا رَيْبَ فِيهَا، وَ أَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ. و شهادت مي دهم كه گفتار آنان حجّت، و پيروي از آنان واجب، و اطاعتشان بايسته، و دوستي با آنان لازم و حتم، و اقتداي به آنان نجات بخش، و مخالفتشان سرنگون كننده است، و ايشان سروران همه اهل بهشت، و شفيعان روز جزا، و امامان اهل زمين بطور يقين، و برترين جانشينان پسنديده هستند، و شهادت مي دهم كه مرگ حق است، و سؤال قبر و برانگيخته شدن حق، و ورود خلايق به محشر و صراط و ميزان و حساب حق، و كتاب و بهشت و جهنم همه و همه بر حق است، و ساعت موعود آمدني است، هيچ ترديدي در آن نيست، و اينكه خدا آنان كه در قبرها هستند را برخواهد انگيخت. 7⃣ اللَّهُمَّ فَضْلُكَ رَجَائِي، وَ كَرَمُكَ وَ رَحْمَتُكَ أَمَلِي، لا عَمَلَ لِي أَسْتَحِقُّ بِهِ الْجَنَّةَ، وَ لا طَاعَةَ لِي أَسْتَوْجِبُ بِهَا الرِّضْوَانَ، إِلا أَنِّي اعْتَقَدْتُ تَوْحِيدَكَ وَ عَدْلَكَ، وَ ارْتَجَيْتُ إِحْسَانَكَ وَ فَضْلَكَ، وَ تَشَفَّعْتُ إِلَيْكَ بِالنَّبِيِّ وَ آلِهِ مِنْ أَحِبَّتِكَ، وَ أَنْتَ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ، وَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً كَثِيراً كَثِيراً، وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ، اللَّهُمَّ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، إِنِّي أَوْدَعْتُكَ يَقِينِي هَذَا، وَ ثَبَاتَ دِينِي، وَ أَنْتَ خَيْرُ مُسْتَوْدَعٍ، وَ قَدْ أَمَرْتَنَا بِحِفْظِ الْوَدَائِعِ، فَرُدَّهُ عَلَيَّ وَقْتَ حُضُورِ مَوْتِي، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. خدايا! بخششت اميد من، و كرم و رحمتت آرزوي من است، عملي كه به آن سزاوار بهشت باشم ندارم، و طاعتي كه به آن شايسته خشنودي ات گردم در پرونده ام نيست، جز اينكه يگانگي و دادگري ات را باور دارم، و به احسان و فضلت دل بستم، و از محبوبانت؛ پيامبر و خاندانش را در بارگاه تو شفيع آوردم، و تو كريم ترين كريماني، و مهربان ترين مهرباناني، و درود خدا بر پيامبرمان محمّد و همه خاندانش، آن پاكان و پاكيزگان، و سلام بسيار او بر آنان باد، و جنبش و نيرويي نيست جز به عنايت خداي والاي بزرگ، خدايا! اي مهربان ترين مهربانان، اين يقين و استواري در دينم را به تو سپردم و تو بهترين امانتدا
ري، چه تو خود ما را به حفظ امانت ها فرمان دادي، پس اين امانت مرا گاه فرارسيدن مرگم به من برگردان، به رحمتت اي مهربان ترين مهربانان. مؤلف گويد: در دعاهاى روايت شده چنين آمده: 🌹 اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْعَدِيلَةِ عِنْدَ الْمَوْتِ.🌹 خدايا من از عديله به هنگام مرگ به تو پناه مي آورم. و عديله به هنگام مرگ يعنى عدول كردن از حق به سوي باطل به گاه جان دادن، و عدول از حق چنين است كه شيطان هنگام مرگ نزد انسان حاضر مى شود و او را وسوسه كرده و نسبت به باورهاى دينى به شك مى اندازد، تا جايى كه او را از مدار ايمان بيرون كند و به همين دليل است كه در دعاها از اين عدول ، به خدا پناه برده شده. و جناب فخر المحققين رحمة اللّه چنين فرموده: هركه مي خواهد از اين وسوسه هاى به هنگام مرگ در امان باشد، دلايل ايمان و اصول پنجگانه را با برهان هاى قطعى و صفاى باطن، در ضميرش حاضر نموده و آنها را به حق تعالى بسپارد كه هنگام مرگ به او بازگرداند، بدينسان كه پس از اظهار عقايد بر حق بگويد: 🌹 اللَّهُمَّ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، إِنِّي قَدْ أَوْدَعْتُكَ يَقِينِي هَذَا، وَ ثَبَاتَ دِينِي، وَ أَنْتَ خَيْرُ مُسْتَوْدَعٍ، وَ قَدْ أَمَرْتَنَا بِحِفْظِ الْوَدَائِعِ، فَرُدَّهُ عَلَيَّ وَقْتَ حُضُورِ مَوْتِي،🌹 خدايا! اي مهربان ترين مهربانان، همانا من اين يقين و استواري دينم را به تو سپردم، و تو بهترين امانتدار هستي، چه تو خود ما را به حفظ امانت ها فرمان دادي، پس آن را به گاه فرارسيدن مرگم به من بازگردان. بنا بر گفته فخر المحققين رحمة اللّه خواندن دعاى شريف عديله و به ياد سپردن معناى آن در ذهن براى به سلامت رستن از خطر «عديله عند الموت» سودمند است. و امّا اين دعاى مذكور روايت معصوم است يا انشاى علماى شيعه؟ بايد گفت: بنا بر گواهى عالم برجسته در علم حديث شناسى و بررسى كننده روايات و گردآورنده تمام اخبار ائمه عليهم السلام، دانشمند زبردست و خبره و محدّث ناقد و بصير، شيخنا الأكرم و المحدث الأعظم مولانا الحاج ميرزا حسين نورى «نور الله مرقده» اين دعا از معصومين نيست، چنان كه فرموده است: دعاى عديله معروف، از نوشته هاى بعضى از اهل علم است و از معصومين عليهم السلام، روايت نشده است و در كتابهاى حاملان حديث و نقّادان روايت موجود نيست. بدان كه شيخ طوسى از محمّد بن سليمان ديلمى روايت كرده است كه به محضر حضرت صادق عليه السّلام عرضه داشتم: شيعيان شما مي گويند: ايمان بر دو گونه است: نخستين ايمان مستّقر و ديگر آن كه به امانت نهاده شده و از بين مي رود، بنابراين دعايى را به من بياموز كه هرگاه آن را بخوانم ايمانم كامل شود و از بين نرود، ايشان فرمود پس از هر نماز واجب بگو: رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّاً، وَ بِالْإِسْلامِ دِيناً، وَ بِالْقُرْآنِ كِتَاباً، وَ بِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً، وَ بِعَلِيٍّ وَلِيّاً وَ إِمَاماً، وَ بِالْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَئِمَّةً، اللَّهُمَّ إِنِّي رَضِيتُ بِهِمْ أَئِمَّةً، فَارْضَنِي لَهُمْ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ ءٍ قَدِيرٌ. خشنودم به اينكه خدا پروردگارم باشد و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش باد) پيامبرم، و اسلام آيينم، و قرآن كتابم، و كعبه قبله ام، و علي وليّ و امامم، و حسن و حسين و علي بن الحسين و محمّد بن علي و جعفر بن محمّد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمّد بن علي و علي بن محمّد و حسن بن علي و حجة بن الحسن كه درود خدا بر همه آنان باد پيشوايانم باشند، خدايا! خشنودم به اينكه آنان امامانم باشند، پس مرا مورد پسند و خشنودي ايشان قرار ده زيرا تو بر هر كاري توانايي. التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعا کنیم خداوندا بحق بزرگی وجلال وشکوهت به دنیایت رحم کن به مردمانت رحم کن خداوندا میدانیم گناهکاریم میدانیم از درگاهت رانده شده ایم اما میدانیم که گوشه ی چشمت هوای بنده گی مان را دارد خداوندا مارا از شر ویروس وزلزله وفقر و عذابت در امان بدار وبحق بزرگی و جلالت از گناهان وقصور ما بندگانت بگذر الهی آمین
هدایت شده از غنچه های فاطمی
سلام علیکم مادران عزیز مسابقه داریم بچه ها باید نامه به خدا بنویسن و بهترین نامه رو انتخاب میکنیم بچه هایی که بزرگتر هستن و نوشتن بلدن خودشون بنویسن و بچه هایی که نمیتونن بنویسن میتونن با کمک مامانا این کار و انجام بدن باید توجه داشته باشیم که از همین کودکی بچه ها باید حرف زدن با خدا رو یاد بگیرن می تونید ویس هم بفرستید بچه ها حرفاشون با خدا رو بگن و ضبط کنید و تا روز جمعه برامون بفرستید بعد رای گیری به نفرات برتر جایزه داده خواهد شد. @Goleyas6111 آیدی خادم 👆👆 منتظر نامه های قشنگتون به خدا هستیم 🌹🌹 ┏━━━ 👦 👧 ━━━┓ @Gonchehayefatamion ┗━━━ 👦 👧 ━━ 👦 👧 غنچه های فاطمیون
4_5992530790209030093.mp3
4.66M
شماره 10 موضوع: شرح "أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَ أُؤَدّى ما أَوْحى بِهِ إِلَىَّ حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بى مِنْهُ قارِعَةٌ لايَدْفَعُها عَنّى أَحَدٌ"
4_5992407000661624583.mp3
5.07M
شماره 9 موضوع: شرح "وَدَنا فى تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فى سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فى اَرْكانِهِ، وَاَحاطَ بِكُلِّ شَىْ‏ءٍ عِلْماً"
4_5994645718004926429.mp3
5.11M
شماره 11 موضوع: شرح "ماضٍ حُكْمُهُ، جائزٌ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ صَدَّقَهُ"
4_6001432273138746744.mp3
4.97M
شماره 12 موضوع: شرح "إِمامٌ مِنَ اللّهِ، وَ لَنْ يَتُوبَ اللّهُ عَلى أَحَدٍ أَنْكَرَ وِلايَتَهُ وَ لَنْ يَغْفِرَ لَهُ،حَتْماً عَلَى اللَّهِ أَنْ يَفْعَلَ ذالِكَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَأَنْ يُعَذِّبَهُ عَذاباً نُكْراً أَبَدَا الْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهورِ"
4_6003345814213100911.mp3
5.67M
شماره 13 موضوع: شرح "اَللَّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ"
4_6005895375519483658.mp3
5.52M
شماره 14 موضوع: شرح "فمَنْ لَمْ يَأْتَمَّ بِهِ وَ بِمَنْ يَقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدى مِنْ صُلْبِهِ إِلى‏ يَوْمِ الْقِيامَةِ وَ الْعَرْضِ عَلَى‏ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فَأُولئِكَ الَّذينَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ (فِى ‏الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ) وَ فِى النّارِهُمْ خالِدُونَ، (لايُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَ لا هُمْ يُنْظَرونَ)."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 💐🎙 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔵 جلب دل ها با حسنه و خصال نیک 🌹 بسیار زیباست 👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطبه ۱۷۸ نهج البلاغه ای مردم دنیا آرزومندان و خواهان خود را فریب میدهد برای شیفتگان خود ارزشی قائل نیست ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوق العاده زیبا 😍 مینویسم که شب تار سحر میگردد اللهم عجل لویلک الفرج
خدایا منجی مان را برسان
«اخلاص» به معنای انجام عمل، فقط و فقط برای خدا و به انگیزه تقرب به اوست، هر چند اندک باشد.
مبادا سستی کنید ....