🌷نغمه های فاطمیون🌷
💠 #ختم_قرآن_کریم 📖 به صورت صفحه ای💫 #جزء_ششم 🌹 به نیت : 🍀 تعجیل در امر فرج و سلامتی مولامون ، ش
💠 #ختم_قرآن_کریم
📖 به صورت صفحه ای💫
#جزء_هفتم
🌹 به نیت :
🍀 تعجیل در امر فرج و سلامتی مولامون ، شادی روح اموات و شهدا ، شفای بیماران ، رفع مشکلات و گرفتاری ها و حاجت روایی ، هدایت فرزندان و عافیت در دنیا و آخرت دفع دشمنان و چشم زخم و قضا و بلا ، تسهیل در امر ازدواج جوانها، کسانی که بچه میخوان دامنشون سبز بشه ، مستاجرها خانه دار بشن ، مشکلات روحی و روانی ، شغل جوانها ، مشکلات جامعه اسلامی ، سلامتی رهبر عزیزمون کنار شهدا امام امت و هر نیتی که عزیزان دارن و...🍀
❣ #اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج ❣
🔵🌱 جزء_______ #هفتم 🔵🌱
#سوره مائده و انعام♻️
1⃣ آیه ۸۲تا۸۹سوره مائده🔅خانم سرباز اقا
2⃣ آیه۹۰تا ۹۵سوره مائده🔅خانم سرباز اقا
3⃣ آیه۹۶تا۱۰۳سوره مائده🔅خانم گل یاس
4⃣ آیه ۱۰۴تا ۱۰۸ سوره مائده🔅خانم گل یاس
5⃣ آیه ۱۰۹ تا۱۱۳ سوره مائده🔆خانم سرباز اقا
6⃣ آیه ۱۱۴ تا ۱۲۰ سوره مائده 🔅خانم سرباز اقا
7⃣ آیه ۱ تا ۸ سوره انعام 🔅خانم سرباز اقا
8⃣ آیه ۹تا ۱۸ سوره انعام 🔅خانم ستایش
9⃣ آیه ۱۹ تا ۲۷ سوره انعام 🔅خانم ستایش
🔟 آیه ۲۸ تا ۳۵ سوره انعام 🔅خانم ستایش
1⃣1⃣ آیه ۳۶ تا۴۴ سوره انعام 🔅خانم طاها
2⃣1⃣ آیه ۴۵ تا۵۲ سوره انعام 🔅خانم طاها
3⃣1⃣ آیه ۵۳تا ۵۹ سوره انعام🔅خانم فاطمه
4⃣1⃣ آیه ۶۰ تا ۶۸ سوره انعام 🔅خانم فاطمه
5⃣1⃣ آیه ۶۹ تا۷۳ سوره انعام🔅خانم سحر
6⃣1⃣ آیه ۷۴ تا ۸۱ سوره انعام 🔅خانم سحر
7⃣1⃣ آیه ۸۲ تا۹۰ سوره انعام🔅خانم سحر
8⃣1⃣ آیه ۹۱ تا۹۴ سوره انعام 🔅خانم سحر
9⃣1⃣ آیه ۹۵ تا۱۰۱ سوره انعام🔅خانم سحر
0⃣2⃣ آیه ۱۰۲ تا۱۱۰ سوره انعام 🔆خانم سحر
⭕️ بزرگوارانی که تمایل دارند #فقط شماره آیات اعلام بفرمایند تا صفحه مربوطه بنام شان ثبت بشه 🌸
⭕️ فرصت خواندن درهمان روز درخواست داده شده🌸
⭕️ لطفا به لیست و درخواست کاربرها توجه بفرماید تا صفحات خالی انتخاب شود🌸
#التماس_دعا از همه شما خوبان❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا حضرت آقا نگران مهد کودکهاست؟
👇👇👇
تو کرج مهدکودک زدن، بچهها رو گرسنه نگه داشتن، بهشون گفتن منتظر باشید تا مهدی براتون غذا بیاره. بعد از چهار ساعت لباس زورو تنِ یکی از بچهها میکنن و با یه کیک میفرستنش داخل، میگن مهدی نیومد، به جاش زورو براتون غذا آورد...
وقتی مسئولین کشور خواب هستن، مسیحیها و بهاییان میان مهد کودک میزنن و ذهن بچه شیعه رو اینطور که میخوان میسازن. تو این جریان واقعا داره کوتاهی میشه....
#جریان_تحریف
#سند۲۰۳۰
■● #عوامل_و_زمینه_های_رخداد_عاشورا (قسمت اول )●■
■●مردم #كوفه دو مشكل جدّی دارند:
1⃣یکی اینکه #معرفت عميقی نسبتبه حجّت خدا ندارند. البتّه این بحثی است که نمیرسم باز کنم؛ اینکه حتّی روزی كه عثمان كشته شد و مردم درِ خانهی حضرت علی علیه السلام ريختند، [اصلاً این مردم حضرت را بهعنوان امام قبول نداشتند!] در خطبهی شقشقيّه، اميرالمؤمنين علیه السلام میفرمايند: ازدحام جمعیّت طوری بود كه حسنين داشتند زير دست و پا خفه میشدند و لباس من به تنم پاره شد؛ درِ خانهی من هجوم آوردند كه بياييد با شما بيعت كنيم.
■●آيا واقعاً مردمی که ریختند درِ خانهی حضرت امیر علیه السلام ، آمدند با اميرالمؤمنين علیه السلام بهعنوان حجّت معصوم خدا كه امام است و خلافت و حكومت ایشان را خدا مقرّر داشته و پيغمبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم بارها اعلام كرده و در غدير خمّ نسبتبه اين فرمان الهی از مردم بيعت گرفته، بیعت کنند؟ آیا این مردمی که برای بیعت درِ خانهی حضرت علی علیه السلام ریختند، به اين عنوان آمدند؟ يعنی بهعنوان یک شيعهی امامشناسِ پذيرای امام؟!
قطعاً اينگونه نبود! یقیناً اينطور نبود!! يعنی فكر نكنيم مردم بعد از قتل عثمان همه شیعه شدند! این جمعیّتی که آمدند با امیرالمؤمنین علیه السلام بیعت کردند، شیعه نشدند؛ در واقع اینها ابوبكر و عمر و عثمان را تجربه كردند و تلخی رفتارهای بیرويّهی آنها را با همهی وجود لمس كردند، ظلم و ستم و تبعيض و غارت بيتالمال و فساد و فحشايی كه دستگاه خلافت مستقيم و غيرمستقيم ترويج كرد، اينها را لمس كردند و با همهی وجود به تنگ آمده بودند؛ دنبال يكی ديگر ميیگشتند كه او اين ظلمها را به آنها نكند؛ اين تعدّیها، این تبعيضها، اين فاميلبازیهايی كه عثمان كرد، اين كارها را نكند؛ و ديدند علی علیه السلام اينگونه است.
■●علی علیه السلام انسان عادلی است؛ علی علیه السلام انسان زاهدی است؛ انسان پاكی است. آمدند با علی علیه السلام بهعنوان يك انسان معمولی بيعت كنند؛ نه بهعنوان حجّت معصوم خدا. همهی مردم زمانب كه آمدند با علی علیه السلام بيعت كردند شيعه نشدند. بهعنوان یک خلیفه، چهارمين خليفه، با ایشان بيعت كردند. لذا خودشان هم میگویند خلفای راشدین چهار نفرند؛ چهارمی علی علیه السلام است. اکثریّت مردم به این عنوان آمدند بیعت کردند.
■●شيعيان نابِ خالصی كه حضرت را بهعنوان حجّت معصوم خدا و امام مفترضالطّاعهای میشناختند كه از جانب خدای متعال ولايت او مقرّر شده و مردم ملزم به پذيرش و تمكين از ولايت او هستند، بسيار نادر بودند. در زمانی هم كه اميرالمؤمنين علیه السلام در كوفه حكومت میكنند، ماجرا همين است. يعنی وقتی از مدينه آمدند و مقرّ حكومتشان را به كوفه منتقل كردند، [مردم کوفه شیعه نبودند.] حالا علل و عوامل این انتقال چه بود، بحث مفصّلی ميیبرد و یک كار پژوهشی جدّی میطلبد كه چه شد اصلاً اميرالمؤمنين علیه السلام مقرّ حكومت را از شهر مدينه كه شهر رسولالله صلی الله علیه و آله و سلم بود به شهر كوفه منتقل كردند. علیایّحال بعد از اين انتقال مقرّ حكومت، بسياری از مردم كوفه هم اميرالمؤمنين علیه السلام را بهعنوان يك زمامدار سياسی، يك خليفه و يك حاكم ميیشناختند. اینها باور ناب شيعی بهعنوان حجّت معصوم خدا راجعبه حضرت علی علیه السلام نداشتند.
■●لذا آن معرفتي كه در زيارت عاشورا از خدا درخواست ميكنيم، فَاَسْأَلُ اللهَ الَّذِي اَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ اَوْلِيائِكُمْ، اين معرفت حجّت خدا، معرفۀالحجّۀ، حسابش جداست از اينكه بگوييم اين شخص، انسان خوبی است. بسياری از اهلسنّت كه امروز در دنيا زندگی میكنند راجعبه حضرت علی علیه السلام میگويند: بله، حضرت علی علیه السلام انسان خوبي بود؛ خليفهي چهارم بود؛ قبولش داریم. پسرعموی پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم هم بود؛ داماد پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم هم بود؛ جزو کبار صحابهی رسولالله صلی الله علیه و آله و سلم هم بود و دوستش داريم. اين ادّعا را دارند و بسياری از آنها هم ممکن است واقعاً راست بگویند و واقعاً از ته دل دوست داشته باشند. برخی از اهلسنّت اينطورند؛ مثل شافعیها كه واقعاً هم يك محبّت قلبی به اهلبیت علیهم السلام دارند و ابراز ارادت هم میكنند. امّا اين ابراز ارادت و ابراز محبّت بهعنوان فاميل پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و اینكه انسان خوبی بود و جزو صحابهی فاضل و باسواد پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم بود، غير از این است که ما اميرالمؤمنين علیه السلام را به عنوان حجّت معصوم خدا و امام مفترضالطّاعه و ولیاللهالاعظم باور داشته باشيم.
#ادامه_دارد...
#سیره_و_تاریخ
#امام_حسين_علیه_السلام
#موکب_سلیمانی
□○#استاد_علّامه_ما○□
□○زمانی که انسان صدای غیبی بشنود یا چیزی به قلبش الهام شود، اگر قلبش آرام و مطئمن باشد، نشانۀ این است که القائی رحمانی بوده است.
□○همانطور که اضطراب و تشویش نشانۀ شیطانی بودن آن است و مانند آن است حالت شتاب زدگی و بی تابی و سبُک سَری و شبیهِ اینها.
□○«المیزان فی تفسیر القرآن» ج ۳ ص ۲۲۱○□
#موکب_سلیمانی
□● شبیه ترین مردم به رسول الله صلی الله علیه و آله (۱) ●□
□امام حسین (علیه السلام) وقتی میخواستند فرزند بزرگوار و پسر رشیدشان، حضرت علیاکبر (علیه السلام) را به میدان بفرستند، به خدای متعال عرضه داشتند:
□«اللّـٰهُمَّ اشْهَدْ» خدایا گواه و شاهد باش.
□«فَقَدْ بَرَزَ اِلَيْهِمْ غُلامٌ» پسر رشیدی از فرزندان من به میدان مبارزه با آنها میرود و بر آنها حملهور میشود
□«اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسولِكَ» (۱)
□که شبیهترین مردم از نظر خلقت، منش و منطق به رسولالله(صلی الله علیه وآله) است.
□شاید این تعبیر رساترین تعبیر در عظمت شخصیت حضرت علی اکبر است. تاریخ خلقت، انسانی عظیمتر از رسولالله (صلی الله علیه وآله) ندیده است و در همه ی ابعاد وجودی، در معرفت، کمالات وجودی، اخلاق، فضائل و مکارم اخلاقی و رفتار و کردار، اشرف خلایق، وجود مقدّس خاتمالنّبیّین، محمّد مصطفی(صلی الله علیه وآله) است، بهگونهای که قرآن خُلق ایشان را تمجید کرد:
«اِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ».(۲)
□بحثهایی وجود دارد مبنی بر اینکه جنبهی خلقت جسمانی هر شخص سهم خاصّی در استعداد کمالی او دارد و اگر وجود ما در جنبهی پیکر جسمانی، اعتدال و تعادل را به طور کامل نداشته باشد، این مرکب کشش اینکه ما بتوانیم پروازهایی را به اوج قلّههای بلند کمال انسانی داشته باشیم، ندارد. بحث اعتدال جسم جای خاصّی دارد و اشرف مخلوقات خدا، از لحاظ جسمی در اوج مرتبهی اعتدال است.
□امام حسین (علیه السلام) میفرمایند علیاکبر (علیه السلام) «اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً» یعنی از نظر خلقت و آفرینش، هم از بُعد جسمی و هم از بُعد روحی، شبیه به رسولخدا(صلی الله علیه وآله) هستند. یعنی از نظر همهی سرمایههایی که در آفرینش و جنبهی تکوینی، چه جنبههای روحانی و چه جسمانی، به پیغمبراکرم(صلی الله علیه وآله) عطا و عنایت شده است؛ شبیهترین مردم در سرمایههای خلقتی و آفرینشی به رسولالله(صلی الله علیه وآله) که اشرف خلایقند، علیاکبر (علیه السلام) هستند.
□امام معصوم بر این موضوع گواهی میدهند. یک ذرّه اغراق و زیادهگویی در آن نیست. اینگونه نیست که بگوییم فرزندشان بوده و علاقه و عشق پدر و فرزندی سبب شده است که العیاذ بالله اغراق کنند. امام معصوم اهل اغراق نیستند.
□●۱- سیّدبن طاووس، لهوف، ص ۱۱۳ و مجلسی، بحار، ج ۴۵، ص ۴۳
۲- سوره ی قلم، آیه ی ۴.●□
#موکب_سلیمانی