#سبک_زندگی_اسلامی
🔰امیرالمؤمنین علیه السلام:
🔶العَفافُ یَصونُ النَّفسَ و یُنَزِّهُها عَنِ الدَّنایا
🔹عفّت، نفس را مصون میدارد و آن را از پستیها دور نگه میدارد.
📎غرر الحکم: ح١٩٨٩
#حجاب
💠 @Nahjolbalaghaa
شرح حکمت ۱۸۹ 👇
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به اثر زيانبار ترك صبر و پيشه نمودن جزع اشاره كرده مىفرمايد: «كسى كه صبر و شكيبايى او را نجات ندهد بىتابى او را از پاى در مىآورد»؛ (مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ) . به يقين در طول زندگى انسان، مصائب و مشكلات فراوانى است كه هيچكس از آن بر كنار نمىماند. عكس العملى كه انسان مىتواند در مقابل اين حوادث دردناك و غمانگيز نشان بدهد يكى از دو چيز است: نخست صبر و تحمل و شكرگزارى به درگاه خدا و دقت در يافتن راه نجات از آن مشكل يا مصيبت و حداقل كاستن از آثار زيانبار آن است. ديگر جزع و بىتابى است كه هم اعصاب انسان را در هم مىكوبد و او را گرفتار بيمارىهاى مختلف كرده و گاه به مرگ مىكشاند و هم سبب ناشكرى به درگاه خداوند و وزر و وبال براى سراى ديگر مىشود. انسان عاقل راه نخست را بر مىگزيند كه هم اجر صابران را دارد و هم فوايد و بركات صبر را. بنابراين مفهوم اين كلام حكيمانه بسيار روشن و شفاف است و اينكه بعضى تصور كردهاند در مفهوم آن پيچدگى است كاملاً اشتباه است. در ضمن از آنچه گفته شد معلوم شد كه هلاكت در اين جمله هلاك دنيوى و اخروى هر دو را شامل مىشود همانطور كه (نجات) در پرتو صبر نيز نجات دنيوى و اخروى را در بر مىگيرد، هرچند گاهى در بعضى از روايات تنها به هلاكت اخروى اشاره شده؛ مانند حديثى از امام صادق عليه السلام كه مىفرمايد: «اتَّقُوا اللّٰه وَ اصْبِرُوا فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَصْبِرْ أهْلَكَهُ الْجَزَعُ وَ إنَّما هَلاكُهُ فِى الْجَزَعِ أَنَّهُ إذا جَزِعَ لَمْ يُؤجَرْ ؛ تقواى الهى پيشه كنيد و در برابر مشكلات و مصائب صبر و شكيبايى داشته باشيد، زيرا كسى كه صبر نكند جزع او را هلاك خواهد كرد و هلاكت او در جزع اين است كه وقتى بىتابى كند اجر و پاداشى به او داده نخواهد شد»
#نهجالبلاغه
💠 @Nahjolbalaghaa
*🎖 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :*
🏅 وَ قَالَ (عليه السلام): مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ
*🥇 ترغیب به شکیبایی :*
و درود خدا بر او فرمود: كسی را كه شكیبایی نجات ندهد، بی تابی او را هلاك خواهد كرد.
*📚 #نهج_البلاغه ، #حکمت ۱۸۹
💠 @Nahjolbalaghaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای اجل
ای مرگ
یک چند روزی
دور مارا خط بکش
وعده ی ما روز عاشورا
کنار قتلگاه..♥️
[السلام علیک یا سیدنا العطشان]
#محرم
💠 @Nahjolbalaghaa
25.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت ناصرالدین شاه قاجار
-شیخ مهدی حسن آبادی-
#محرم
💠 @Nahjolbalaghaa
*🌺 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام : *
🌸 وَ قَالَ (عليه السلام): النَّاسُ أَبْنَاءُ الدُّنْيَا وَ لَا يُلَامُ الرَّجُلُ عَلَي حُبِّ أُمِّهِ
*💐 سرزنش دوستداران دنیا :*
و درود خدا بر او فرمود: مردم فرزندان دنیا هستند و هیچ كس را بر دوستی مادرش نمی توان سرزنش كرد.
*📚 #نهج_البلاغه ، #حکمت ۳۰۳
💠 @Nahjolbalaghaa
چاقی شکم و پهلو علت هایی مثل کبد چرب، تیرویید کم کار، غلبه بلغم و سردی گوارش داره و همینطور که خودتون میدونید این مشکلات با رژیم گرفتن برطرف نمیشه
اگه علائمی مثل (یبوست ،نفخ و ورم معده ،کیست ونازایی وبزرگی شکم دارید ایناعلائم سردی بدنه
واگه میخوایی بدونی مزاجت چیه این فرم روپرکنید👇👇
https://formafzar.com/form/cmkpw
اگر میخوای کبدت رو پاکسازی کنی رو این لینک بزن👇👇
https://formafzar.com/form/cmkpw
اگر تیروئید کمکار داری برای درمانش رو این لینک بزن👇
https://formafzar.com/form/cmkpw
زیرنظر کارشناس طب سنتی: خانم شرفی
إن لقتل الحسين حرارة
في قلوب المؤمنين لا تبرد أبدا
شهادت امام حسین(ع) داغی بر دلهای مومنان
گذاشته که هیچگاه خنک نخواهد شد.
-حضرتمحمد(ص)-
#محرم
💠 @Nahjolbalaghaa
حکمت 190 - معیار خلافت
وَ قَالَ عليهالسلام وَا عَجَبَاهُ أَ تَكُونُ اَلْخِلاَفَةُ بِالصَّحَابَةِ وَ اَلْقَرَابَةِ
و درود خدا بر او، فرمود: شگفتا! آيا معيار خلافت، صحابى پيامبر بودن است؟ امّا صحابى بودن و خويشاوندى ملاك نيست
قال الرضي و روي له شعر في هذا المعنى فإن كنت بالشورى ملكت أمورهم فكيف بهذا و المشيرون غيب و إن كنت بالقربى حججت خصيمهم فغيرك أولى بالنبي و أقرب
(از امام شعرى در همين مسئله نقل شد كه به ابا بكر فرمود) اگر ادّعا مىكنى با شوراى مسلمين به خلافت رسيدى، چه شورايى بود كه رأى دهندگان حضور نداشتند؟ و اگر خويشاوندى را حجّت مىآورى، ديگران از تو به پيامبر نزديكتر و سزاوارترند.
#نهجالبلاغه
💠 @Nahjolbalaghaa
نهج البلاغه
حکمت 190 - معیار خلافت وَ قَالَ عليهالسلام وَا عَجَبَاهُ أَ تَكُونُ اَلْخِلاَفَةُ بِالصَّحَابَةِ
شرح حکمت 👇👇
امام عليه السلام در اين كلام پرمعنا به سراغ استدلالهاى باطل مدعيان خلافت رفته و مىفرمايد: «عجبا! آيا خلافت با همنشينى پيامبر حاصل مىشود؛ ولى با همنشينى و خويشاوندى حاصل نمىگردد؟»؛ (وَا عَجَبَاهُ! أَ تَكُونُ الخِلاَفَةُ بِالصَّحَابَةِ وَ الْقَرَابَةِ؟) . مرحوم سيد رضى بعد از روايت اين كلام مىگويد: «از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است (خطاب به خليفۀ اوّل) مىگويد: (اگر تو به سبب شورا مالك امور مردم شدى اين چه شورايى است كه طرفهاى مشورت (امثال من و جمعى از بنىهاشم و ديگران) غايب بودند؟ و اگر از طريق قرابت با پيامبر در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پيامبر سزاواتر و نزديكتر است».
#نهجالبلاغه
💠 @Nahjolbalaghaa