eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
36 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ امیرالمؤمنین امام على عليه‌السلام:: جَودَةُ الكَلامِ فِي الاِختِصارِ ✅ زيبايى گفتار، در كوتاه بودن آن است 📚 المواعظ العدديّه، صفحه ۵۵ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: پانصد و نود و یک 🔷#واقعه‌غدیرخم #علامه‌امینی ↩️ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﺮﺧﻴ
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: پانصد و نود و دو 🔷 ↩️ 8- ﺍﺯ " ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻛﻨﺎﺳﻪ " ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﻛﻮﻓﻪ، ﺭﺩﺍﺋﻲ ﻋﺪﻧﻲ ﺑﻪ ﺳﻴﺪ ﻫﺪﻳﻪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻭﻱ ﺍﻳﻦ ﺷﻌﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻧﻮﺷﺖ: ﺭﺩﺍﺀ ﺍﻫﺪﺍﺋﻲ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﻴﺪ، ﺩﻭﺳﺘﻲ ﭼﻮﻥ ﺗﺮﺍ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ. ﺧﺪﺍﻱ ﺟﺰﺍﻱ ﺧﻴﺮﺕ ﺩﻫﺎﺩ، ﭼﻪ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺭﺩﺍﺀ ﺑﺎ ﺟﺎﻣﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩ. ﻭﺍﻟﻲ، ﺗﺸﺮﻳﻔﻲ ﺗﻤﺎﻡ ﻭ ﺍﺳﺒﻲ ﻧﻴﻜﻮ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﻴﺪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ ﺧﻠﻌﺖ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺯﻧﺶ ﺍﺑﻮ ﻫﺎﺷﻢ ﻣﻲ‌ﻛﺎﻫﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻣﻬﺮﺵ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻲ‌ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ. 9- " ﻣﺮﺯﺑﺎﻧﻲ " ﺍﺯ ﺣﺮﺙ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻓﻀﻞ، ﻣﺴﻨﺪﺍ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﻣﺎ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺳﻴﺪ ﺭﺍ ﺣﺎﺿﺮ ﺁﺭﻧﺪ. ﭼﻮﻥ ﺁﻣﺪ، ﻣﻨﺼﻮﺭ ﮔﻔﺖ: ﻗﺼﻴﺪﻩ ﻣﺪﺣﻴﻪ ﻣﻴﻤﻴﻪ ﺍﺕ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﺳﺮﻭﺩﻩ ﺍﻱ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺼﺮﻉ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﺑﺨﻮﺍﻥ. ﺍ ﺗﻌﺮﻑ ﺩﺍﺭﺍ ﻋﻔﻲ ﺭﺳﻤﻬﺎ. ﻭ ﺗﺸﺒﻴﺒﺶ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻦ. ﺳﻴﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺭﺳﻴﺪ ﻛﻪ: ﺍﻳﻦ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻦ ﻭ ﺑﻨﻲ ﻫﺎﺷﻢ ﺭﺍ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺳﻞ ﺟﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﺍﻱ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎﺷﻢ ﻣﺤﺒﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﻗﺮﺑﺖ ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﻲ‌ﻫﺎ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎﺏ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﻔﺘﻮﺡ ﺷﺪ ﻭ ﻓﺮﺩﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﺨﺘﻮﻡ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﺷﻤﺎ ﺳﺮﺯﻧﺸﻢ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﺯﺍﺭﻡ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻨﺪ، ﻫﺎﻥ ﻫﺮ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﻋﺸﻖ ﺷﻤﺎ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ. ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﺳﺰﺍﻭﺭ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮ ﻣﻦ ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﺧﺮﺩﻩ ﻧﻤﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﺳﺨﺖ ﺷﻴﻔﺘﻪ ﺷﻤﺎﻳﻢ ﻣﻦ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ ﻭ ﺷﻴﻔﺘﻪ ﻭ ﺩﻟﺒﺴﺘﻪ ﻣﺤﺒﺖ ﺷﻤﺎﻳﻢ ﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺁﻧﺎﻥ، ﭼﻮﻥ ﮔﻨﺎﻩ ﻓﺮﻋﻮﻥ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺍﺳﺖ [ جلد چهارم ﺻﻔﺤﻪ 128] ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺘﻬﻤﻢ ﻣﻦ ﻋﻠﻲ ﺭﻏﻢ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺷﻤﺎ، ﺛﻨﺎ ﻭ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﻡ. ﻣﻨﺼﻮﺭ ﮔﻔﺖ: ﻣﻲ‌ﭘﻨﺪﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﺎﺷﻲ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﻥ ﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﺛﻨﺎﻱ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺑﻪ ﺭﻧﺞ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﻭ ﻣﻦ ﻫﻴﭻ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻨﻲ ﻫﺎﺷﻢ ﺭﺍﻧﻤﻲ ﺷﻨﺎﺳﻢ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺗﺮﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻥ ﺍﻭ ﺣﻘﻲ ﺍﺳﺖ. ﺳﻴﺪ ﺗﺸﻜﺮ ﻣﻲ‌ﻛﺮﺩ ﻭ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﺳﺨﻨﺎﻧﻲ ﻣﻜﻲ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﻧﺸﻨﻴﺪﻡ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﻳﺪ. ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
Haj Meysam MotieeZiyaratHazratZahra.mp3
زمان: حجم: 19.05M
🏴فایل صوتی زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها🏴
2.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*تنها استاد عبدالباسط توانست این آیه مبارکه را به این زیبایی و بدون تکرار حتی یک نغمه و یک نفس (یکصد ثانیه از ریه اش هوا تخلیه کند) و نوای معنوی قرآن عظیم را در ژرفای جان بنشاند.* *ثواب این تلاوت زیبا و استماع آن را هدیه می‌کنیم به ارواح پاک شهدا ،امام شهدا ،پدر و مادرهای آرمیده در خاک و همه ی عزیزانمان که پیش ازین با ما بودند و الان خُفته در خاکند. *به برکت فاتحه و صلوات بر محمد و آل محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۱۲ الی ۱۶ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی مراحل تکامل جنین
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۱۲ الی ۱۶ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ✅ مراحل تکامل جنین در رحم مادر ↩️ بعضى از مفسران توجیهات گوناگونى براى آیه کمراحل تکامل جنین در رحم مادررده اند، در حالى که نیازى به این توجیهات نیست، و کلمه خلق به معنى اندازه گیرى و صنعت درباره غیر خداوند نیز صادق است ولى البته خلق خدا، با خلق غیر او از جهات گوناگونى متفاوت است: ۱ ـ خداوند ماده و صورت اشیاء را مى آفریند، در حالى که اگر انسان بخواهد چیزى ایجاد کند، تنها مى تواند با استفاده از مواد موجود این جهان، صورت تازه اى به آن ببخشد مثلاً از مصالح ساختمانى خانه اى بسازد، یا از آهن و فولاد، اتومبیل یا کارخانه اى اختراع کند. ۲ ـ از سوئى دیگر، خلقت و آفرینش خداوند، نا محدود است و او آفریدگار همه چیز است اللّهُ خالِقُ کُلِّ شَیْء (۲) در حالى که انسان موجودات بسیار محدودى را مى تواند ابداع کند، و گاه توأم با انواع ضعف ها و نقص ها است که در جریان عمل باید آنها را تکمیل کند، اما خلق و ابداع پروردگار خالى از هر گونه عیب و نقص است. ۳ ـ از سوى سوم، در آنجا که انسان توانائى بر این امر پیدا مى کند، آن نیز به اذن و فرمان خدا است که بى اذن او در عالم حتى برگى بر درختى نمى جنبد چنان که درباره حضرت مسیح(علیه السلام) در سوره مائده ، آیه ۱۱٠ مى خوانیم: وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ بِإِذْنِی: در آن هنگام که تو از گل، صورتى همچون صورت پرنده به اذن من خلق مى کردى . * * * آیه بعد، از مسأله توحید و شناخت مبدأ، به طرز زیبا و ظریفى به مسأله معاد منتقل مى شود، مى گوید: این انسان با همه شگفتیهایش تا ابد زنده نمى ماند، زمانى فرا مى رسد که این ساختمان عجیب از هم فرو مى ریزد و شما بعد از این زندگى همگى مى میرید (ثُمَّ إِنَّکُمْ بَعْدَ ذلِکَ لَمَیِّتُونَ). * * * ولى براى این که این تصور پیش نیاید که با مردن انسان، همه چیز پایان مى گیرد (پس این آفرینش با این همه شکوه و عظمت براى این چند روز زندگى امرى بیهوده بوده است) بلا فاصله مى افزاید: سپس شما روز قیامت بار دیگر به زندگى باز مى گردید و برانگیخته مى شوید (البته در سطحى عالى تر و در جهانى وسیع تر و گسترده تر) (ثُمَّ إِنَّکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ تُبْعَثُونَ). ✍ پی نوشت: ۲ ـ رعد، آیه ۱۶. ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا