قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
💥 ✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨ 🌷جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أ
💥
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨وَالَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ نَارُ جَهَنَّمَ لَا يُقْضَي عَلَيْهِمْ فَيَمُوتُوا وَلَا يُخَفَّفُ عَنْهُم مِّنْ عَذَابِهَا كَذَلِكَ نَجْزِي كُلَّ كَفُورٍ
/فاطر(36)
🔻و كسانى كه كفر ورزيدند، برايشان آتش دوزخ است، نه بر آنها حكم مى شود كه بميرند و نه از عذاب دوزخ تخفيفى برايشان هست؛ ما اين گونه هر ناسپاسى را كيفر مى دهيم.
🔹در كنار وعده هاى بهشت، وعيدهاى دوزخ بيان مى شود تا ميان بيم و اميد تعادل باشد.
🍂اهل دوزخ دو تقاضا دارند، يك بار مى گويند: «ليقضِ علينا ربّك»(580) خدا ما را مرگ دهد تا راحت شويم. خداوند مى فرمايد: «لايُقضى عليهم فيموتوا» در دوزخ مرگى در كار نيست كه دوزخيان بميرند و از عذاب نجات يابند؛
🔹بار ديگر مى خواهند لااقل تخفيفى به آنان داده شود: «يخفّف عنّا يوماً من العذاب»(581)اين آيه مى فرمايد: «لايخفّف»تخفيفى در كار نيست.
-----
580) زخرف، 77.
581) غافر، 49.
🔴- كسى كه از كافر بودن، به كفور بودن رسيد و تمام درهاى سعادت را به روى خود بست، تمام درهاى نجات نيز به روى او بسته خواهد شد؛ در آن جا نه مرگ است و نه تخفيف. «فيموتوا ولا يخفّف»
🔹- كفر، نوعى كفران نعمت است. «الّذين كفروا... كلَّ كفور»
🔻- فرد مهم نيست، خصلت مهم است. «كلّ كفور»
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
#تفسیرقرآن
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🌺🌿
✅ #دعایروزپنجشنبه
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَذْهَبَ اللَّيْلَ مُظْلِما بِقُدْرَتِهِ، وَ جَاءَ بِالنَّهَارِ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَ كَسَانِي ضِيَاءَهُ وَ أَنَا فِي نِعْمَتِهِ، اللَّهُمَّ فَكَمَا أَبْقَيْتَنِي لَهُ فَأَبْقِنِي لِأَمْثَالِهِ، وَ صَلِّ عَلَى النَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لا تَفْجَعْنِي فِيهِ وَ فِي غَيْرِهِ مِنَ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ، بِارْتِكَابِ الْمَحَارِمِ، وَ اكْتِسَابِ الْمَآثِمِ، وَ ارْزُقْنِي خَيْرَهُ وَ خَيْرَ مَا فِيهِ وَ خَيْرَ مَا بَعْدَهُ، وَ اصْرِفْ عَنِّي شَرَّهُ وَ شَرَّ مَا فِيهِ وَ شَرَّ مَا بَعْدَهُ، اللَّهُمَّ إِنِّي بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ أَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ، وَ بِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ أَعْتَمِدُ عَلَيْكَ، وَ بِمُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیکَ
فَاعْرِفِ اللَّهُمَّ ذِمَّتِيَ الَّتِي رَجَوْتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِي، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْخَمِيسِ خَمْساً، لا يَتَّسِعُ لَهَا إِلا كَرَمُكَ، وَ لا يُطِيقُهَا إِلّا نِعَمُكَ: سَلامَةً أَقْوَى بِهَا عَلَى طَاعَتِكَ، وَ عِبَادَةً أَسْتَحِقُّ بِهَا جَزِيلَ مَثُوبَتِكَ، وَ سَعَةً فِي الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ، وَ أَنْ تُؤْمِنَنِي فِي مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِكَ، وَ تَجْعَلَنِي مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِي حِصْنِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْ تَوَسُّلِي بِهِ شَافِعاً يَوْمَ الْقِيَامَةِ نَافِعاً، إِنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ.
🌷🌿
__________________________
✅ #زیارتروزپنجشنبه
🌺روز پنجشنبه به نام امام حسن عسكرى عليه السّلام است.
در زيارت آن حضرت بگو:السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ خَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يَا مَوْلايَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَنَا مَوْلًى لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ، وَ هَذَا يَوْمُكَ وَ هُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ، وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ إِجَارَتِي بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.
🌺🌿
__________________________
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🌺
✅ برنامه روزانه کانال :
🌷شنبههاو سهشنبهها شرح 🦋خطبه ها بصورت متن و صوت یا فیلم
🌹یکشنبهها و چهارشنبههاشرح 🌴حکمتها متن و صوت
🌷دوشنبهها و پنجشنبهها شرح 🕊نامه ها متن و صوت
🌸جمعه ها مطالب در زمینه 💚مهدویت
روزانه انشاءالله وقت شد مطالب دیگر هم در کانال گذاشته میشود.
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
🌸
✅شرح نامه ۶
مکارم شیرازی
🍃از نامه هاى امام(عليه السلام) است به معاويه
🔹نامه در یک نگاه:
امام(علیه السلام) طىّ این نامه در واقع در چند چیز با معاویه اتمام حجت مى کند:
🔹نخست اینکه مسأله بیعت او همانند بیعت مردم با خلفاى پیشین بود (بلکه از جهاتى برتر) بنابراین هیچ کس نمى تواند به مخالفت با آن برخیزد و باید همه با آن هماهنگ باشند.
🔹دیگر اینکه کسانى که از حوزه بیعت دور بوده اند چون به آنها خبر مى رسد که مهاجرین و انصار با کسى بیعت کرده اند، در نتیجه آنها نیز باید بپذیرند، همان گونه که سابقا هم چنین بوده است.
دیگر اینکه اگر کسى بخواهد از این بیعت خارج شود باید او را باز گردانند و اگر سرکشى و مقاومت کند مسلمانان مى توانند با او به جنگ برخیزند.
🔹دیگر اینکه قتل عثمان را بهانه اى براى سرپیچى از بیعت قرار دادن بسیار نادرست و بى معناست، زیرا امام(علیه السلام) کمترین دخالت در قتل عثمان نداشته است.در پایان ـ مطابق آنچه در کتاب تمام نهج البلاغه است ـ از معاویه دعوت مى کند که با جریر بن عبدالله که نماینده آن حضرت بود بیعت کند و آتش ها را خاموش سازد.
🍃آنچه را مرحوم سيّد رضى در اينجا آورده، بخشى از يک نامه مفصل تر است که امام(عليه السلام) بعد از واقعه جمل به همراه جرير بن عبدالله بجلى که از مشاهير صحابه بود براى معاويه فرستاد.
در آغاز اين نامه که مرحوم سيّد رضى نقل نکرده ولى در کتاب تمام نهج البلاغه در نامه شماره 29 آمده است، چنين مى خوانيم که امام(عليه السلام) بعد از حمد و ثناى الهى فرمود: «بيعتى که مردم در مدينه با من کردند براى تو که در شام بودى الزام آور است»; سپس مى افزايد:
🔹 «همان کسانى که با ابو بکر و عمر و عثمان بيعت کردند با همان شرايط با من بيعت نمودند، بنابراين نه حاضران اختيار فسخ يا مخالفت با آن را دارند و نه کسى که غايب بوده حق رد کردن آن را دارد»; (إِنَّهُ بَايَعَنِي الْقَوْمُ الَّذِينَ بَايَعُوا أَبَا بَکْر وَ عُمَرَ وَعُثْمَانَ عَلَى مَا بَايَعُوهُمْ عَلَيْهِ، فَلَمْ يَکُنْ لِلشَّاهِدِ أَنْ يَخْتَارَ، وَلاَ لِلْغَائِبِ أَنْ يَرُدَّ).
🔻قابل توجّه اينکه امام(عليه السلام) در اينجا، نه به مسأله غدير اشاره مى کند، نه به وصيّت پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) و روايات بسيارى که سند روشنى بر امامت اوست; زيرا معاويه مى توانست با انکار کردن از کنار آن بگذرد. ولى مسأله خلافت خلفاى پيشين چيزى نبود که بتواند آن را انکار کند. در واقع استدلال امام(عليه السلام) يک استدلال به اصطلاح جدلى است که مسلمات طرف مقابل را مى گيرد و با آن بر ضد وى استدلال مى کند و در اينجا معاويه که خود را از طرفداران حکومت خلفاى پيشين (ابوبکر، عمر، عثمان) مى دانست، نمى توانست چگونگى گزينش آنها را براى خلافت انکار کند و اين در حالى بود که اين گزينش به صورت بسيار کامل ترى در مورد حکومت على(عليه السلام) واقع شده بود.
🍃 عموم مهاجران و انصار در مدينه با آن حضرت بيعت کرده بودند و حتى طلحه و زبير که بعداً به مخالفت برخاستند نيز جزء بيعت کنندگان بودند. سنّت آن زمان بر اين بود که اگر مهاجران و انصار مدينه کسى را انتخاب مى کردند غايبان و دور افتادگان آن را به رسميت مى شناختند; بنابراين معاويه نمى توانست با اين استدلال امام(عليه السلام) به مخالفت برخيزد.
از اين رو امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن مى افزايد: «شورا تنها از آن مهاجران و انصار است هرگاه همگى کسى را برگزيدند و امامش ناميدند، خداوند از آن راضى و خشنود است»;
🔹 (وَإِنَّمَا الشُّورَى لِلْمُهَاجِرِينَ وَالاَْنْصَارِ، فَإِنِ اجْتَمَعُوا عَلَى رَجُل وَ سَمَّوْهُ إِمَاماً کَانَ ذَلِکَ للهِِ رِضًا).
🔹آن گاه چنين نتيجه گيرى مى کند: «بنابراين اگر کسى از فرمان آنها با بدگويى يا بدعتى خارج گردد، مسلمانان او را به جاى خود باز مى گردانند و اگر امتناع ورزيد، با او پيکار مى کنند; زيرا از غير مسير مؤمنان تبعيت کرده و خدا او را در بيراهه رها مى سازد»;
🍃 (فَإِنْ خَرَجَ عَنْ أَمْرِهِمْ خَارِجٌ بِطَعْن أَوْ بِدْعَة رَدُّوهُ إِلَى مَا خَرَجَ مِنْهُ، فَإِنْ أَبَى قَاتَلُوهُ عَلَى اتِّبَاعِهِ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَلاَّهُ اللهُ مَا تَوَلَّى).
🔹هرگز نبايد از اين استدلال که در بالا گفتيم جنبه جدلى و استفاده از مسلمات طرف مقابل دارد، چنين استنباط کرد که امام(عليه السلام) مسأله امامت منصوص را رها فرموده و امامت را مسأله اى انتخابى مى داند نه انتصاب از سوى خدا، آن گونه که بعضى از شارحان نهج البلاغه از اهل سنّت تصور کرده اند; بلکه در برابر امثال معاويه راهى جز اينگونه استدلال وجود نداشت و نظير اين گونه استدلال ها در قرآن مجيد نيز در برابر مشرکان ديده مى شود.
🌱ادامه دارد...
⚘
eitaa.com/Nahjolbalaghe2
#شرحوتفسیرنامههاینهجالبلاغه
شرح_صوتی_نامه_۶.mp3
7.07M
✅شرح صوتی نامه ۶
/بنیاد مجازینهجالبلاغه
#کانالنهجالبلاغه 🌷
⚘Nahjolbalaghe2
#شرحوتفسیرنامههاینهجالبلاغه
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
۶- و من كتاب له ( عليه السلام ) >إلي معاوية < إِنَّهُ بَايَعَنِي الْقَوْمُ الَّذِينَ بَايَعُوا أَب
⚘
📚نهج البلاغه/نامه ۶/به معاويه
🌺علل مشروعيت حكومت امام (ع)
همانا كساني با من بيعت كرده اند كه با ابابكر و عمر و عثمان، با همان شرايط بيعت نمودند، پس آنكه در بيعت حضور داشت نمي تواند خليفه اي ديگر برگزيند، و آنكه غايب است نمي تواند بيعت مردم را نپذيرد، و همانا شوراي مسلمين از آن مهاجرين و انصار است، پس اگر بر امامت كسي گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودي خدا هم در آن است. حال اگر كسي كار آنان را نكوهش كند يا بدعتي پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانوني باز مي گردانند، اگر سر باز زد با او پيكار مي كنند، زيرا كه به راه مسلمانان درنيامده، خدا هم او را در گمراهيش وامي گذارد. بجانم سوگند! اي معاويه اگر دور از هواي نفس، به ديده عقل بنگري، خواهي ديد كه من نسبت به خون عثمان پاك ترين افرادم، و مي داني كه من از آن دور بوده ام، جز اينكه از راه خيانت مرا متهم كني، و حق آشكاري را بپوشاني، با درود.
⚘
@Nahjolbalaghe2
#نامهها
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
DoaKomeil971020[02].mp3
41.07M
🍃 #دعایکمیل
🎤 #حاجمیثممطیعی
✅ #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
#کانالمذهبی _ #تخصصینهجالبلاغه
⚘ @Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
💥 ✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨ 🌷جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أ
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحاً غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُم مَّا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَن تَذَكَّرَ وَجَاءكُمُ النَّذِيرُ فَذُوقُوا فَمَا لِلظَّالِمِينَ مِن نَّصِيرٍ
/فاطر(37)
🔴و آن كفّار در دوزخ ناله مى زنند (و مى گويند:) پروردگارا! ما را خارج كن تا عمل صالحى انجام دهيم، غير از آنچه كه قبلاً انجام مى داديم. (در پاسخ به آنان گفته مى شود:) آيا ما به شما چندان عمر نداديم كه در آن هر كس كه بناى تذكّر دارد متذكّر شود و (عبرت گيرد؟ به علاوه) هشدار دهنده به سراغتان آمد (ولى شما توجّهى نكرديد)، پس اينك بچشيد، پس براى ستمگران هيچ ياورى نيست.
🔹«صُراخ» به معناى فرياد و ناله اى است كه با درخواست كمك همراه باشد.
در دو آيه ى قبل، عنوان شد كه اهل بهشت آسايش و آرامش دارند؛ در اين آيه مى فرمايد: اهل دوزخ مى سوزند و ناله مى كنند و تقاضاى كمك دارند.
🔹- به هر تقاضا و ناله اى نبايد اعتنا كرد، درخواست مجرم قابل پذيرش نيست. «ربّنا اخرجنا نعمل
صالحا» (خداوند مى فرمايد: «ولو ردّوا لعادوا لما نُهوا عنه» اگر برگردند، باز همان خلافكارى هاى خود را دارند.)
🔻- آن چه انسان را دوزخى مى كند، اعمال ناصالح است. «اخرجنا نعمل صالحا»
🍂- همه ى سركشان، روزى به عجز و انابه خواهند افتاد. «ربّنا اخرجنا...»
🔸- آخرت محل جبران از دست داده ها نيست. «اولم نعمركم...»
🌿- بسيارى افراد در دنيا خيال مى كنند كارشان صالح است، امّا در روز قيامت مى فهمند كه صالح نبوده و لذا مى گويند: پروردگارا! اگر از دوزخ نجات يابيم، عمل صالحى (نه مثل صالح نماهاى قبلى) انجام خواهيم داد. «غير الّذى كنّا نعمل»
🍃- خداوند به همه ى مردم به مقدارى كه حجّت بر آنان تمام شود، عمر داده است. «اولم نعمّركم ما يتذكّر فيه»
🍁- از دست دادن فرصت ها، موجب ظلم به خويش است. «اولم نعمّركم... فما للظالمين من نصير»
🌾- هدف از عمر، هوشيارى است و انسان غافل گويا عمر نكرده است. «اولم نعمّركم ما يتذكّر»
🥀- تذكّرِ لحظه اى كارساز نيست، زيرا هر مجرمى براى يك لحظه متذكّر مى شود؛ تذكّر بايد استمرار داشته باشد. «يتذكّر فيه»
🔻- تا نذير نباشد، قهر الهى نيست. «جاءكم النذير فذوقوا»
🍂- كسى كه به هشدارهاى انبيا توجّه نكند ظالم است. «جاءكم النذير... فما للظالمين»
🔻- براى كفّار، شفاعت، دعا و ناله هيچ يك كارساز نيست. «من نصير»
⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
#تفسیرقرآن
1_4987846048849330193.mp3
6.56M
🎧دعای ندبه با نوای دلنشین حاج مهدی سماواتی
@Nahjolbalaghe2
#تلنگر
اگر به تو بگویند :
"امیدوارم هر جا که میروی؛
یک نفر مثل خودت سر راهت باشد"
چه احساسی پیدا می کنی ؟
زیباترین دعای خیر؟
یا بدترین نفرین ممکن؟؟؟
🍁🌾🍁
امیر المومنین علی علیه السلام:
🌟يَا بُنَيَّ اجْعَلْ نَفْسَكَ مِيزَاناً فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ غَيْرِكَ فَأَحْبِبْ لِغَيْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ وَ اكْرَهْ لَهُ مَا تَكْرَهُ لَهَا وَ لاَ تَظْلِمْ كَمَا لاَ تُحِبُّ أَنْ تُظْلَمَ وَ أَحْسِنْ كَمَا تُحِبُّ أَنْ يُحْسَنَ إِلَيْكَ وَ اسْتَقْبِحْ مِنْ نَفْسِكَ مَا تَسْتَقْبِحُهُ مِنْ غَيْرِكَ
🌟پسركم خود را ميان خويش و ديگري ميزاني بشمار،
پس آنچه براي خود دوست مي داري براي جز خود دوست بدار.
و آنچه تو را خوش نيايد براي او ناخوش بشمار.
و ستم مكن چنانكه دوست نداري بر تو ستم رود،
و نيكي كن چنانكه دوست مي داري به تو نيكي كنند.
و آنچه از جز خود زشت مي داري براي خود زشت بدان،
#نهج_البلاغه نامه ۳۱
4_581112682921328658.mp3
944.3K
زیارت روزجمعه
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
4_5884340387929129276.mp3
1.57M
دعای روز جمعه
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🌺🌿
✅ #دعایروزجمعه
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨
الْحَمْدُ لِلَّهِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشَاءِ وَ الْإِحْيَاءِ، وَ الْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الْأَشْيَاءِ، الْعَلِيمِ الَّذِي لا يَنْسَىٰ مَنْ ذَكَرَهُ، وَ لا يَنْقُصُ مَنْ شَكَرَهُ، وَ لا يَخِيبُ مَنْ دَعَاهُ، وَ لا يَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ وَ كَفَىٰ بِكَ شَهِيداً، وَ أُشْهِدُ جَمِيعَ مَلائِكَتِكَ وَ سُكَّانَ سَمَاوَاتِكَ وَ حَمَلَةَ عَرْشِكَ، وَ مَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ، وَ أَنْشَأْتَ مِنْ أَصْنَافِ خَلْقِكَ، أَنِّي أَشْهَدُ أَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
وَحْدَكَ لا شَرِيكَ لَكَ وَ لا عَدِيلَ، وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِكَ وَ لا تَبْدِيلَ، وَ أَنَّ مُحَمَّدا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَبْدُكَ وَ رَسُولُكَ، أَدَّىٰ مَا حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبَادِ وَ جَاهَدَ فِي اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَقَّ الْجِهَادِ، وَ أَنَّهُ بَشَّرَ بِمَا هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوَابِ، وَ أَنْذَرَ بِمَا هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقَابِ، اللَّهُمَّ ثَبِّتْنِي عَلَىٰ دِينِكَ مَا أَحْيَيْتَنِي،
وَ لا تُزِغْ قَلْبِي بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِي، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً، إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَىٰ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ شِيعَتِهِ، وَ احْشُرْنِي فِي زُمْرَتِهِ، وَ وَفِّقْنِي لِأَدَاءِ فَرْضِ الْجُمُعَاتِ، وَ مَا أَوْجَبْتَ عَلَيَّ فِيهَا مِنَ الطَّاعَاتِ، وَ قَسَمْتَ لِأَهْلِهَا مِنَ الْعَطَاءِ فِي يَوْمِ الْجَزَاءِ، إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ.
🌺🌿
_____________________
✅ #زیارتروزجمعه
جمعه روز حضرت صاحب الزّمان (عج) و بنام آن حضرت است و همان روزى است كه ايشان در آن روز ظهور خواهد فرمود... بگو:
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ، وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظهور الحق علی یدیک
وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ يَجْعَلَنِي مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَ التَّابِعِينَ وَ النَّاصِرِينَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ، وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِي جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ، يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ، هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ، وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ، وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ، وَ أَنَا يَا مَوْلايَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ، وَ أَنْتَ يَا مَوْلايَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ.
سيّد بن طاووس فرموده: من پس از اين زيارت به اين شعر تمثل می جويم و به آن حضرت اشاره نموده، می گويم:
نَزِيلُكَ حَيْثُ مَا اتَّجَهَتْ رِكَابِي وَ ضَيْفُكَ حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْبِلادِ
در هر كجا و بر سر هر خوان، من ميهمان توام اى صاحب الزّمان
🌺🌿
ای سید ما و مولای ما دعا کن برای ما
__________________
__________________
📃🌤📃🌤📃🌤📃🌤
سلام یا ابن الحسن (عج)
هر چند می دانم هنوز داغ پهلوی شکسته مادر، فریاد العطش طفلان صحرای کربلا، هنوز طنین انداخته و قلبت نازنینت را می لرزاند.
امّا آقا جان!
همه روزها را، به این امید طی کرده ایم که روز آدینه می آید، و آن روز چشمان بی تابمان به نور وجودت روشن خواهد شد امّا باز هر غروب جمعه که میشود دلمان بی تاب تر از صبح جمعه می شود...
یابن الحسن!
منتظران بی تاب آمدنت شده اند...
مولا جان!
دنیا برایمان تنگ است، نبود شما درد بی درمان شده است...
مولا جان!
دیگر هیچ چاهی نمانده است که تحمل شنیدن داشته باشد..!
غربت همچنان بیداد می کند.
هنوز علی (ع) را خانه نشین می کنند
هنوز زهرا (س) را در کوچه پس کوچه های غربت سیلی می زنند،
هنوز موسی بن جعفر (ع) را در زندان اندیشه های ایمان سوز به اسارت می برند،
هنوز سر بریده حسین (ع) بر بالای نی قرآن می خواند،
امّا...
امّا ؛ دریغ از گوش شنوایی که بشنود فریاد:
«هل من ناصر ینصرنی» شما را...
دریغ، دریغ، دریغ و صد دریغ...
آقا جان!
نمی دانم شاید هنوز هم رخصت آمدنتان میسّر نشده است و می دانم که این را دلیلی نیست :
جز نالایقی و بیچارگی و گناهان ما...
یابن الحسن (عج)!
ما دعا می کنیم، شما هم از خدا بخواهید که فرجتان را نزدیک کند.
دیگر گُلی نمانده و نه شقایقی، دنیا شده پر از ظلم و ستم...!
مردان را به زنجیر کشیده اند و نامردمان کرکس وار بر بام ها نشسته اند...
آقا جان!
عالم اسلام را جریحه دار کرده اند، یمن، فلسطین، عراق و افغانستان و... را می گویم، خوب می دانم که می دانی مردمان را چگونه به بند کشیده اند.
هر که از علی (ع) و عدالت بگوید محکوم است، به جرم علوی بودن.
و هر که زمینی شود باید که طعم اسارت چشد.
آقاجان!
حرف های دلم زیاد است و زیاد...
زمانی به وسعت تحمل می خواهم تا بتوانم هر آنچه که در دل دارم برایت عیان کنم.
امّا دریغ از این قلم ناتوان.
آقا جان!
همیشه برایت می سرایم تا روزی که بیایی...
و می دانم آمدنت نزدیک است
بیا و جان های بی قرارمان را از کوثر وصال سیراب نما،
بیا و با مرهم ظهور تاول های چرکین انتظارمان را درمان بخش،
بیا که خورشید از طلوع های مکرر و نادیدن بلندای ظهورت شرم آگین است،
بیا که بغض های کبوتران را در قفس سینه ها خفه می کنند،
کبوتر بچه گان را سر می بُرند.
دیگر کسی از نجابت حرف نمی زند و زلالیت آب را کسی حرمت قایل نمی شود،
بیا که به نان و نمک قسم می خورند، امّا حرمت آن را زیر پاهای خود می شکنند.
بیا، بیا!
ای بارانی ترین مردی که شب ها، تو را می شناسند،
جهان در انتظار توست.
ای سید ما مولای ما دعا کن برای ما!
برایمان دعا کن! که شرمنده شهدا نباشیم.
(دلنوشته انتظار)
الّلهُـــمَّ عَجِّـــــلْ لِوَلِیِّکَـــــ الْفَــــرَج
__________________
__________________
📃🌤📃🌤📃🌤📃🌤
@Nahjolbalaghe2
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🌺
✅ برنامه روزانه کانال :
🌷شنبههاو سهشنبهها شرح 🦋خطبه ها بصورت متن و صوت یا فیلم
🌹یکشنبهها و چهارشنبههاشرح 🌴حکمتها متن و صوت
🌷دوشنبهها و پنجشنبهها شرح 🕊نامه ها متن و صوت
🌸جمعه ها مطالب در زمینه 💚مهدویت
روزانه انشاءالله وقت شد مطالب دیگر هم در کانال گذاشته میشود.
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
🔴مدعیان کذاب و فرق ضاله در دهه اخیر رو بشناسید و اطلاع رسانی کنید
⚘ @Nahjolbalaghe2
#مهدویت