eitaa logo
نهج البلاغه ایها
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
741 ویدیو
46 فایل
لینک عضویت در کانال نهج البلاغه ایها: http://eitaa.com/joinchat/2906390528C2c9b7b7778
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه ایها
صالحین خراسان رضوی لشكر سايبري صالحين خراسان رضوي امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب
لطفا عزیزان در این کانال هم عضو شوید مباحث مختلف از جمله انتخابات در این کانال بارگزاری میشود
🎀🌹؛ 🌹؛ 🔻هنرِ شنیدن در نهج‌البلاغه🔻 ✍ در منابعِ دینیِ ما، خیلی تاکید شده که به فکر و ذهنِ خودمون زنجیر نبندیم، و اون رو در چارچوبِ خاصی محدود نکنیم. ☝️ از ما خواستند که و آرمان‌خواه باشیم. از ما خواستند سخنانِ مختلف رو گوش کنیم، و از بهترینِ اونها پیروی کنیم:👇 🕋 فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ، فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ، أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللهُ، وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ (زمر/۱۷و۱۸) 💢 بندگانِ مرا بشارت بده. 💢 همان کسانی که سخنان را می‌شنوند، و از نیکوترینِ آنها پیروی می‌کنند. 💢 آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. (ع)، امامِ آزاداندیشانِ عالم در نهج‌البلاغه می‌فرماید حرفِ خوب رو از هر کسی که دیدید، بگیرید. حتّی منافق و مشرک.😳 نگاه نکنید کی این حرف رو میزنه، ببینید چی داره میگه:👇 ⚡️ حکمت ۷۱ نهج‌البلاغه: «خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ، فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ، حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ.» 👈 « را بياموز، در هر جا كه باشد، زيرا حكمتى كه در سينۀ شخص باشد مضطرب و ناآرام است، تا اين كه از دل او بيرون آيد و در سينۀ ، صاحبِ اصلى حكمت قرار گيرد». ⚡️ حکمت ۷۲ نهج‌البلاغه: «الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ». 👈« گمشدۀ است، پس حكمت را فراگير هر چند كه از شخص باشد». ⚡️ حکمت ۷۷ نهج‌البلاغه: «خُذِ الحكمَةَ ممّنْ اَتاكَ بِها و انظُرْ الي ما قالَ». 👈 « را از هر كسی كه نزد تو می‌آورد فرابگير، و نگاه كن به آن چه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن.» ⚡️ غررالحکم و دررا‌لکم: «خُذ الحكمَةَ حَيثُ كانَتْ وَ انْظُر اِلی ما قالَ و لا تنظُرْ الی مَنْ قال». 👈 « را هر جایی که هست فرا بگير، و نگاه كن به آنچه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن». 📣 دقّت کنیم. الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ.👈 حکمت گمشده‌ی است. آدم وقتی که گمشده داره، هر جایی که باشه میره سراغش. اگر من یه گوهر یا طلایی گم کنم، هر جایی میرم دنبالش می‌گردم. توی لجن‌زار... یا سبزه‌زار... اینطوری نیست که فقط توی سبزه‌زار دنبالش بگردم. بلکه توی لجن‌زار هم دنبالش می‌گردم.🤔 اگر توی لجن هم باشه برمیدارم و تمیزش میکنم و استفاده می‌کنم. ✔ حرف خوب رو، هر جایی که هست باید شنید. ☝️ هُنرِ ، خوب شنیدن است. هر حرفی رو میشنوه، امّا بهترینِ اون حرفها رو تبعیّت میکنه.🙂 ╔═🍃🌼══════╗ 🆔 @nahjolbalagheeiha ╚══════🌼🍃═╝
🔴 در ڪلام 🔴 🔰 امید ما این است که دوسـت و دشمن، حضور روزافزون مردم در صحنه را حس کنند تا دوست دل گرم تر شود و دشمن بیشتر بترسد. جز با حضور متعهدانه و مسئولانه شما مردم جامعه ما، جمهوری اسـلامی نخواهد بود. برای نظارت در اداره جامعه اسلامی، «به من چه و به تو چه» وجود ندارد، ولی برای دخالت البته وجود دارد. 🔸ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🔸 📚 دیدگاه های شهید بهشتی، ص ۲۱۳ ╔═🍃🌼══════╗ 🆔 @nahjolbalagheeiha ╚══════🌼🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: یعنی چه؟🔻 ▪️یعنی شناخت زمان ▫️شناخت نیاز ▪️شناخت اولویّت ▫️شناخت دشمن ▪️شناخت دوست ▫️شناخت وسیله‌ای که در مقابل دشمن باید به کار برد این شناخت‌ها؛ است. 🔺همیشه با یک سلاح نمی‌شود مبارزه کرد. در همه‌ی میدان‌ها با یک سلاح نمی‌شود رفت. کدام سلاح را به کار بیندازیم؟ دشمن کجا است؟ 🔘 این‌هایی که ندارند مثل کسانی‌اند که در تاریکی شب، در مه غلیظ، در غبار می‌خواهند مخالفی را، دشمنی را بزنند؛ خب نمی‌داند دشمن کجا است؛ یکی از اوّلین شرایط جنگ‌های نظامی، اطّلاعات است؛ بروید اطّلاع کسب کنید و ببینید دشمن کجا است. اگر بدون اطّلاع رفتید، شما ممکن است جایی را بزنید که دوست آنجا است؛ کسی را بزنید که با شما دشمن نیست و به دشمن کمک کنید؛ گاهی این‌جوری می‌شود. اگر بصیرت نبود، می‌شود این؛ که فرمود: العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس؛ شبهات و نادانی‌ها و نفهمی‌ها به کسی که عالم به زمان خود است، هجوم نمی‌آورند؛ می‌فهمد چه‌کار باید بکند. اگر این نبود، مشکل به‌وجود خواهد آمد، حتّی اگر آن احساس مسئولیّت هم باشد. ۱۳۹۳/۹/۶ ╔═🍃🌼══════╗ 🆔 @nahjolbalagheeiha ╚══════🌼🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ایها
🍃🌷🍃 ﷽ 🍃🌷🍃 🍃 بصائر علوی 🍃حق و باطل در کلام امیرمومنان #قسمت_هشتم ➖ الف ) مختصات حق و باطل 🔰
🍃🌷🍃 ﷽ 🍃🌷🍃 🍃 بصائر علوی 🍃حق و باطل در کلام امیرمومنان 🍃ب)حق وباطل از جنبه ی مادی ۱_ امکان شناخت حق و باطل 2⃣_لزوم شناخت حق وباطل 🌹 امام علی علیه السلام در پاسخ حارث بن حوط که نزد امام آمده گفت: آیا به من گمان می بری که اصحاب جمل را بر ضلالت می دانم؟ فرمود: «ای حارث تو به زیر خود نظر کردی (گفتار نادرست و باطل آنها را پسندیدی) و به بالایت نگاه نکردی (در سخنان حق و درست من اندیشه ننمودی) پس حیران و سرگردان ماندی. ⬅️ تو حق را نشناختی تا اهلش را بشناسی و باطل را نشناختی تا پیروش را بشناسی.» 📒 ↩️ ادامه دارد .... ╔═🍃🌼══════╗ 🆔 @nahjolbalagheeiha ╚══════🌼🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ایها
🍃🌷🍃 ﷽ 🍃🌷🍃 🍃 بصائر علوی 🍃حق و باطل در کلام امیرمومنان #قسمت_نهم 🍃ب)حق وباطل از جنبه ی مادی
🍃🌷🍃 ﷽ 🍃🌷🍃 🍃 بصائر علوی 🍃حق و باطل در کلام امیرمومنان 🔰ب)حق وباطل از جنبه ی مادی 3⃣ ابزار شناخت حق وباطل الف)حواس طبیعی ب ) بصیرت و صدق نیت ج )ایمان وتقوا 🌹 الف } حواس طبیعی 🌹 مولایمان علی علیه السلام می فرمایند : 🍃 «سپس خداوند بزرگ......به انسان اعضاء و جوارحی بخشيد، که در خدمت او باشند، ➖و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی به کار گيرد. ➖ قدرت تشخيص به او داد تا حقّ و باطل را بشناسد ، ➖ و حواس چشايی، و بويايی، و وسيله تشخيص رنگ ها، و أجناس مختلف در اختيار او قرار داد.» 📒 ↩️ ادامه دارد .... ╔═🍃🌼══════╗ 🆔 @nahjolbalagheeiha ╚══════🌼🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅فضایل حضرت علی(ع) ✍حضرت محمد (ص) از امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام پرسیدند: اگر مردی را در حال ارتکاب فحشایی گناهی دیدی چه می‌کنی؟ مولا امیرالمؤمنین پاسخ دادند: او را می‌پوشانم رسول الله پرسیدند: اگر دوباره او را در حال ارتکاب گناه دیدی چه؟ مولا باز هم جواب دادند: او را می‌پوشانم. رسول الله سه مرتبه این سوال را پرسیدند و مولا امیرالمؤمنین هر سه بار، همان پاسخ را دادند. حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند: جوانمردی جز علی نیست. آنگاه رسول الله رو به اصحاب کردند و فرمودند: برای برادران خود پرده پوشی کنید 📚مستدرک الوسائل ، ج ۱۲ ، ص ۴۲۶ ╔═🍃🌼══════╗ 🆔 @nahjolbalagheeiha ╚══════🌼🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا