✨ دنبال دعوا میگردیم!!!
استاد نخاولی
🔗باهمسریعتربسمتخداوندبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
یکپارچه شده صوت اول 6 آبان 1402_01.mp3
20.1M
🍂جنگ با منطق فرعون
🍂پاک کردن تاریخ، سنت یهود
🍂چه کنیم فریب نخوریم؟
🍂خفت با عنوان استقلال
🍂شقاوت بشری بیشتر از اعراب جاهلی
🍂تفرقه بنداز، آقایی کن
🍂یهود قوم برتر؟!
🍂بایدن: زنان اسرائیلی را سر بردند؟!!!!بچه ها را از پشت میزدند ....!!!
🍂شهرک یا خاکریز و پایگاه؟
🍂اتحادیه اروپا...اتحادیه مسلمانان کجاست؟ ناتوی مسلمانان هم نداریم....
🍂برای غزه چه کنیم؟
🍂 اگر پدر یا برادر ما در غزه بودند چه می کردیم؟
✅مکتب حضرت رقیه سلاماللهعلیها
1402.08.06
💎 لطفا انتشار دهید 💎
استاد نخاولی
#غزه
🔗باهمبهیاریمظلومبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
✨ حیف ما که به ملکوت نرسیم....
استاد نخاولی
🔗باهمسریعتربسمتخداوندبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
ضرورت دین کار شده.mp3
3.69M
🌾💎 دین میخواهیم چکار؟
🌾💎الان در این زمانه دین به چه دردی می خوره؟
1401.05.12
استاد نخاولی
🔗باهمسریعتربسمتخداوندبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
✨ مایه نجات ما آبادی "قلب" ماست
آبادگران "قلب" را دریابیم.
السلام علیک یا اهلالبیت...
استاد نخاولی
🔗باهمسریعتربسمتخداوندبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
6️⃣1️⃣ برای تحصیل تقوای اجتماعی علاوه بر ایمان و عمل صالح به مؤلفههای دیگری نیز احتیاج داریم.
یکی از ارکان و لوازم تقوای اجتماعی، علم به زمان است.
✅علم به زمان، شکل دهندۀ تقوای سیاسی اجتماعی انسان است و اگر نباشد تقوای اجتماعی مختلّ می شود.
علم به زمان، هم در فهم دین و هم در اجرای دین تأثیر میگذارد
📜امام صادق (ع) در روایتی فرمودند:
وَ الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِس
«آن كس كه نسبت به زمان خود عالم باشد، از هجوم شبههها در امان است.»
لوابس یعنی امور دشواری که فهم آن از ذهن عموم مردم پنهان میماند.
اگر کسی علم به زمان داشته باشد حوادث شبههانگیز که همه را به خطا میاندازد او را دچار اشتباه نخواهد کرد.
📜این روایت با تعبیر دیگری نیز آمده است:
وَ الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ الهَواجِس.
هواجس به معنی افکار شیطانی و وسوسههای نفسانی است؛
یعنی علاوه بر حوادث بیرونی شبههساز، وسوسهها و افکار درونی و شیطانی نیز عالِم به زمان را زمین نخواهد زد.
📄این مسأله در لابلای جریانات تاریخی به وضوح مشاهده میشود.
چه بسیار افراد دیندار و با سابقۀ درخشان که عالم به زمان نبودند و همین مسأله باعث لغزش و انحرافشان گردید.
📁اسامة بن زید فردی است که رسول اکرم (ص) برای جنگ با روم او را فرماندۀ لشکر قراردادند؛
اما وقتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) او را برای جنگ با دشمن دعوت کردند، سرپیچی کرد و دعوت حضرت را نپذیرفت.
⛔️دلیل امتناع وی این بود که در یکی از جنگهای زمان رسول اکرم (ص)فردی را که اظهار اسلام کرده بود کشت؛
با این تصور که اظهـار اسلام او ظاهـری و برای فرار از مرگ است
❤️رسول خدا (ص) وقتی این جریان را شنیدند فرمودند:
آیا کسی را کشتی که لا إله إلا الله بر زبان جاری کرده بود؟
اسامه عرضه داشت: وقتی آن فرد دید که من بر او غالب شدم برای کشته نشدن «أشهد أن لا إله إلا الله» گفت و اظهار مسلمانی کرد. 🌿🌿حضرت فرمودند:
: فَلَا شَقَقْتَ الْغِطَاءَ عَنْ قَلْبِهِ؛
تو از درون قلب او با خبر بودی؟
کار درستی نکردی!
وَ لَا مَا قَالَ بِلِسَانِهِ قَبِلْتَ وَ لَا مَا كَانَ فِي نَفْسِهِ عَلِمْتَ؛
نه آنچه به زبان گفت را پذیرفتی و نه احاطه به قلب او داشتی!
🍂از آن به بعد بود که اسامه قسم خورد که دیگر با هیچ مسلمانی وارد جنگ نشود؛
زیرا آنها نیز میگویند: أشهد أن لا إله إلا الله
⚪️⚪️⚪️ عدهای به خاطر نزدیک بودن به تقوا و احتیاط، اینگونه واکنش نشان میدهند.
یعنی تقوای فردی آنها باعث میشود که تقوای اجتماعی نداشته باشند و در نهایت نیز سقوط میکنند.
این شبهات پاسخهای سادهای دارد و شبهه شدن این مسائل برای افراد، نشاندهندۀ ضعف ایمان آنهاست...
استاد نخاولی
#غزه
#جزوه_اعلان_جنگ_سال_98_(16)
🔗باهمبهیاریمظلومبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
دانشگاه رضوی_01.mp3
35.78M
🌿علامه طباطبایی نقطه عطف سوم تاریخ علم الهی و حوزههای شیعه 🌿
💎المیزان، صرفا "تفسیر" نیست، استراتژی در تحصیل و تهذیب است، روش یادگیری علوم اسلامی است با محوریت قرآن کریم است.
🌹قرآن محوری در حوزههایعلمیه
تکیه بر قرآن است یا ...
🌹ما ابناء الدلیل هستیم یا ابناء الرجال
🌹قدرنشناسی نسبت به علم عالمان
🌹حوزههای شیعه قابل مقایسه با حوزههای غیرشیعی نیستند
🌹اگر تفسیر موضوعی در دل تفسیر ترکیبی باشد هیچ مشکلی بوجود نمی آید
🌹اگر مبنا تفسیر ترتیبی بود هیچ تداخلی پیش نمی آمد
🌹شرط اولیه برای کار قرآنی
🌹علم بایستی وحدت ایجاد کند یا اختلاف؟
🌹یک لطیفه واقعی
🌹عقبافتادن قلبازذهن(نفهمیدن قرآن)
🌹صدرالمتالهین بین قرآن، تفسیر، فلسفه، کلام و عرفان تقارب ایجاد کرد اما بازهم محور، قرآن نبود.
🌹مخاطب اصلی قرآن "قلب" است و سپس "عقل".
دانشگاه رضوی 1402.08.28
🔗باهمسریعتربسمتخداوندبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
یکپارچه جلسه دوم 20 آبان مکتب حضرت رقیقه س_01.mp3
19.72M
🍂 ما کودتا نکردیم
🍂چرا اهلالبیت علیهمالسلام کودتا نکردند؟
🍂هدف اسلام چیست؟
🍂اگر مردم بخواهند؛ انبیاء قسط را برپا می کنند؟
🍂هرج الروم
🍂منطق قرآن تغییر فرهنگ عمومی
🍂عموم مردم جهان مخالف صهیونیسم نیستند!!! چرا؟
🍂خاخام یهودی:نباید رحم کرد حتی به کودکان
🍂کنسرت امکلثوم در منا
🍂داوود(ع) و ابراهیم(ع) تورات کجا و
داوود(ع) و ابراهیم (ع) در قرآن کریم کجا؟
🍂اعتقاد و نگاه یهودیها به غیر یهودیها:
🍁 حیواناتی انساننما....
☘️ الان چه کنیم؟
✨مکتبحضرترقیهسلاماللهعلیها
استاد نخاولی
#امام_زمان
#فلسطین
باهمبهیاریمظلومبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
🌾🌾🌾
🌾🌾
🌾
✨ بصیرت که آمد یقین حاصل میشود
✨ یقین که آمد و دریافت که در این عالم هیچکس هیچ عملی را مستقلا انجام نمیدهد " اخلاص " در عملش میآید.
✨آنوقت این فرد میشود یک فرد سالم
استاد نخاولی
🔗باهمسریعتربسمتخداوندبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir
💫ممکن است مسألهای که در گذشته حکم خاصی داشته است بعد از گذشت زمان، حکمش تغییر کند چون موضوع آن عوض شده است.
در اینجاست که باید با توجه به شناخت از زمانه، دربارۀ آن مسأله تصمیم گرفت.
⏱اگر در شرایطی که موضوع دستخوش تغییرات و تحولات شده است سؤالی از مجتهدی پرسیده شود و او بخواهد بدون توجه به تغییر موضوع، جواب بدهد بسیار خطرناک است.
موضوع در ظاهر با قدیم تفاوتی ندارد اما در واقع موضوع جدیدی به وجود آمده که حکم را عوض میکند.
علم به زمانه، موجب شناخت تحولات و تغییرات موضوع میشود.
🔪🔫مثلاً در بحث قتل و قصاص آن چنین آمده است که قاتل، مباشر در قتل و آمر، سبب در تحقق قتل است و مباشر، قاتل حقیقی و محکوم به قصاص است؛
ولی ثبوت حکم قصاص بر آمر به قتل، متوقف بر صدق حقیقی عنوان قاتل است.
📖بنابر نظر مشهور فقها، مباشرت شخص آگاه و دارای اختیار در قتل، موجب استناد قتل به وی و مانع از استناد قتل به آمر است، از این رو بر آمر به قتل، تنها حکم حبس ابد بار میشود.
در مقابل - به باور برخی دیگر - بر پایۀ تحلیلی از فهم عرف در استناد افعال به علل طولی، صدق قاتل بر آمر، حقیقی است.
این موضوع در اوایل انقلاب که گروهکها فراوان اقدام به ترور میکردند چالشهایی را بوجود آورد.
🎈 برای ترور یک شخصیت شاید ده نفر از اعضای یک گروهک تروریستی درگیر بودند اما نهایتاً یک نفر شلیک میکرد.
لذا در سالهای اول انقلاب وقتی این افراد را دستگیر میکردند فرد مباشر را اعدام و سایر افراد را به فراخور میزان جرمشان حبس میکردند.
📌این افراد هم پس از طی دوران زندان، دوباره به همان فعالیتهایشان ادامه میدادند.
✂️✂️✂️✂️✂️
در اینجا بود که رهبر فقید انقلاب که عالم به زمان بودند فرمودند حکم قتل مباشر به تنهایی، برای زمانی میباشد که جرائم نظامی سازمانی نبوده است؛
لیکن در این موارد، سازمان مجرم است.
بنابراین وقتی سازمان مجرم بود حکم قتل برای همۀ افراد آن سازمان ثابت میشود.
📌از طرفی بسیاری از فقها اعتراض کردند که شما حکم قتل را بر کسانی ثابت میکنید که مباشر نبودهاند.
تفاوت این دو فتوا، تفاوت فتوای بدون توجه به زمان است و فتوای با علم به زمان. آری؛ فارغ از عامل زمان و مکان نمیتوان فقاهت داشت
استاد نخاولی
#امام_زمان
#جزوه_اعلان_جنگ_سال_98_(17)
🔗باهمبهیاریمظلومبرویم🔻
https://eitaa.com/Nakhavoli_ir