🔻هم اکنون| نتانیاهو: من مصمم هستم هر کاری را که لازم است برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای انجام دهم. برای من، از بین بردن این تهدید مهمترین وظیفه برای تامین امنیت آینده اسرائیل است.
«گفتم: «محسن جان! دیر میای بچهها نگرانتن».
لبخندی زد و گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم».
معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودیها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخریزاده». ...
(خاطرات همسر شهید)
🌹۷ آذر سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده
#شهید_فخری_زاده
#مرگ_بر_اسرائیل
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
🔹 میدونستید دانشمند شهید محسن فخری زاده، کربلا نرفته بود؟!
ایشون خیلی دوست داشتن کربلا برن، ولی بخاطر محدودیتهای امنیتی که داشت نمیتونست از کشور خارج بشه و کربلا و مکه نرفته بود.
یک بار به حاج قاسم گفته بود امکانش هست، اینقدر تو عراق نفوذ داری، من تا حالا حرم امام حسین (علیه السلام) نرفتم یه بار برم و بیام..
حاج قاسم بهش گفته بود: محال نیست، اما من موافق نیستم. چون اگر من شهيد بشم جایگزین دارم، ولی تو معادل نداری، هیچ کسی نیست که جاتو پر کنه !!!!!
(روایت حاج حسین کاجی از شهید گرانقدر فخری زاده)
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
Mehdi Rasooli _ Bayad Raft (128).mp3
6.1M
یه عده پای حق که میرسه فراری و
یه عده پای حق که میرسه فدایین
چه کعبه رفته ها که حاجی هم نمیشن و
چه کربلا نرفته ها که کربلایین
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
19.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شهادت را به نام کوچکش هر شب صدا کردی
تو که هر روز و هر جا زندگیهایی بنا کردی
🎤 شعرخوانی آقای مهدی خادم درباره شهید فخریزاده در حضور رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۱/۱۶
🗓 سالگرد شهادت شهید محسن فخریزاده
💻 Farsi.Khamenei.ir
┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
متوجه شدم که وقتی تلفن همراهم را با خودم تو اتاق نمیبرم، زودتر و بهتر مینویسم.
وقتی با خودم سر سجاده نمیبرم، راحت تر نماز میخونم.
وقتی در جلسات نمیبرم، تمرکزم بیشتره
و وقتی موقع گفتگو با خانوادم و یا دیگران، سرم تو گوشیم نیست، بیشتر احترامشان حفظ میشه.
لازم داریم که بعضی ساعت ها گوشی از ما دور باشه.
✍ #حدادپور_جهرمی
Mohamadrezahadadpour
https://virasty.com/Jahromi/1732238856874518093
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین (ع) وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع) و عَلی اَصحابِ الحُسَین (ع)
پنج شنبه که میشود.
🌹یادکسانی که هرگزتکرارنمی شوند
وهیج حضوری جبران نبودنشان را نمیکند .دردلمان بیداد میکند.🌹
باهدیه فاتحه وصلوات روحشان را شاد کنیم.🌹🌹🌹🌹🌹
33.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عکس کل قرآن کریم
بسیار کاربردی
پ.ن: دوستان این عکس را ذخیره و برای دیگران به عنوان صدقه جاریه ارسال کنند .
@سید محمد جواد ابطحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀
اگـراحساسكردىدلت
تبديلبهخرابهشده
براىحُسين؏گريهكن…
🥀 السلام_علیک_یا_اباعبدالله
به نیت از تمامی شهدا؛
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین...
🌼پنج شنبه است و ياد درگذشتگان
✍اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
شاخه گلی بفرستيم برای
تموم اونهايی كه در بين ما نيستند
و جاشون بين ما خالیه
شاخه گلی به زيبايی يك فاتحه و صلوات....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️چرا حزب الله پیروز جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی است؟
📌«هنری کیسینجر» زمانی گفته بود: «ارتشها اگر پیروز نشوند، باختهاند؛ ولی چریکها اگر نبازند، پیروز شدهاند.»
✍در مقام مقایسه یک گروه چریکی از نظر عِده و عُده تفاوت قابل توجهی دارد، بنابراین انتظارها از یک ارتش با یک گروه مبارز و پارتیزانی بسیار متفاوت است.
ارتش مجهز اسراییل در دستیابی به اهداف اعلام شده ناکام بود و بعد از ۵۸روز تهاجم سنگین که بیشتر آن مبتنی بر راهبرد وحشت آفرینی و تخریب گسترده دنبال شد، بدون هیچ دستاورد ملموس میدانی پایانیافت.
حالا لبنانیها در حال بازگشت به خانههایشان هستند و مقاومت با تجربه این نبرد جانانه و سرمایه عظیم حمایت مردم برای ادامه پرقدرتتر مسیر، به ترمیم مجدد خود خواهد پرداخت اما این وضعیت برای اسراییل متفاوت قطعا متفاوت خواهد بود...
چراکه حالا شکافهای اساسی بر پیکره سازههای برساخته از انگاره مطلق امنیت، سیطره اطلاعاتی، توانایی دفاع از خود، جامعه منسجم یهودی، تصویرسازی های تبلیغاتی از چهره ستمدیده و تحت ظلم یهودیان و ... همگی فروپاشیده...
👌شکست های اسراییل ترمیم ناشدنی است و باید منتظر شکستهای بعدی باشیم...
#قطعا_سننتصر
#آتش_بس
🖋 #محمد_جوانی
🔴 #CWarfare
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امامخامنهای: اگر شما آماده باشید
ملائکه الهی هم
به کمک شما میآیند✨
✍ایکاش این کلیپ رو کسانی ببینند که در مواجهه با دشمن، دست و پایشان لرزیده و دچار صرفا محاسبات مادی شدهاند...
🖋 #محمد_جوانی
🔴
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️┄┅═══••✾••═══┅┄
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 محل عروج سید حسن نصرالله
هنوز ساعاتی از اعلام آتش بس نگذشته که مردم قدردان لبنان برای زیارت محل عروج حاج سید حسن نصرالله در ضاحیه تجمع کردند نایب الزیاره همه ما
(۳۰) سوره روم مكی است و شصت آيه دارد (۶۰)
[سوره الروم (۳۰): آيات ۱ تا ۱۹]
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الم (۱) غُلِبَتِ الرُّومُ (۲) فِي أَدْنَی الْأَرْضِ وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ (۳) فِي بِضْعِ سِنِينَ لِلَّـهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ (۴) بِنَصْرِ اللَّـهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۵) وَعْدَ اللَّـهِ لا يُخْلِفُ اللَّـهُ وَعْدَهُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ (۶) يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ (۷) أَ وَ لَمْ يَتَفَكَّرُوا فِي أَنْفُسِهِمْ ما خَلَقَ اللَّـهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ أَجَلٍ مُسَمًّی وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ لَكافِرُونَ (۸) أَ وَ لَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَ أَثارُوا الْأَرْضَ وَ عَمَرُوها أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوها وَ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَما كانَ اللَّـهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ (۹) ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّوای أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّـهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ (۱۰) اللَّـهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (۱۱) وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُبْلِسُ الْمُجْرِمُونَ (۱۲) وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ مِنْ شُرَكائِهِمْ شُفَعاءُ وَ كانُوا بِشُرَكائِهِمْ كافِرِينَ (۱۳) وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يَوْمَئِذٍ يَتَفَرَّقُونَ (۱۴) فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَهُمْ فِي رَوْضَةٍ يُحْبَرُونَ (۱۵) وَ أَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا وَ كَذَّبُوا بِآياتِنا وَ لِقاءِ الْآخِرَةِ فَأُولئِكَ فِي الْعَذابِ مُحْضَرُونَ (۱۶) فَسُبْحانَ اللَّـهِ حِينَ تُمْسُونَ وَ حِينَ تُصْبِحُونَ (۱۷) وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِيًّا وَ حِينَ تُظْهِرُونَ (۱۸) يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ يُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ كَذلِكَ تُخْرَجُونَ (۱۹)
ترجمه آيات
به نام خداوند بخشنده مهربان
الم (۱).
روم شكست خورد (۲).
در نزديكترين زمين به سرزمين عرب، و هم ايشان بعد از شكست خوردن به زودی غلبه خواهند كرد (۳).
در چند سال بعد، آری زمام امور چه قبل از شكست خوردن روم و چه بعد از غلبه ايشان به دست خدا است، و آن وقت كه روميان غلبه كنند مؤمنين خوشحال شوند (۴).
خوشحال میشوند به اينكه خدا به وعده خود در باره روميان وفا كرد، آری او هر كه را بخواهد نصرت میدهد و او عزيز و رحيم است (۵).
بايد به وعده خدا دل بست چون خدا هرگز خلف وعده نمیكند و ليكن بيشتر مردم نمیدانند (۶).
آنها تنها ظاهری از زندگی دنيا میدانند و از آخرت غافلند (۷).
آيا در نفس خود نمیانديشند كه خدا آسمانها و زمين و آنچه بين آن دو است جز به حق نيافريده و جز برای مدتی معين خلق نكرده؟ ولی بسياری از مردم به مساله معاد و ديدار پروردگار خود كافرند (۸).
آيا در زمين سير نمیكنند ببينند عاقبت كفاری كه قبل از ايشان بودند چه شد با اينكه آنها از اينها نيرومندتر بودند و زمين را زير و رو كردند و آباد نمودند بيشتر از آن آباديها كه اينان كردند، اما همين كه رسولان خدا با معجزهها به سويشان آمدند كفر ورزيدند و خدا نابودشان كرد و خدا به ايشان ظلم نكرد بلكه خودشان به خود ظلم كردند (۹).
و سرانجام كسانی كه بديها را به بدترين وجه مرتكب میشدند اين شد كه آيات خدا را تكذيب نموده و به آن استهزاء كنند (۱۰).
خدا است كه خلق را برای نخستين بار آفريد و سپس برای بار دوم نيز برمیگرداند و شما هم به سويش برمیگرديد (۱۱).
و روزی كه قيامت به پا شود مجرمين مايوس میگردند (۱۲).
و از شركاء كه درست كرده بودند هيچ يك شفيع آنان نگشته و خودشان به شركايشان كفر میورزند (۱۳). و روزی كه قيامت به پا شود آن روز فرقهها از يكديگر جدا میشوند (۱۴).
اما آنان كه ايمان آوردند و عمل صالح كردند در باغی و بهشتی شاد و خرمند (۱۵).
و اما آنهايی كه كفر ورزيده و آيات ما و روز ديدار آخرت را تكذيب كردند ايشان در عذاب احضار خواهند شد (۱۶).
پس منزه است خدا، هم در آخر روز و هم در حينی كه صبح میكنيد (۱۷).
و تنها او سزاوار ستايش در آسمانها و زمين است، هم در آخر شب و هم در حينی كه ظهر میكنيد (۱۸).
زنده را از مرده بيرون میكند و مرده را از زنده درمیآورد و زمين را بعد از مردنش زنده میكند و به همين نحو شما بيرون میشويد (۱۹).
بيان آيات [اشاره به مضامين و غرض سوره مباركه روم]
اين سوره با وعدهای از
خدا آغاز شده، و آن اين است كه: به زودی امپراطوری روم كه در ايام نزول اين سوره از امپراطوری ايران شكست خورد، بعد از چند سال بر آن امپراطوری غلبه خواهد كرد، و بعد از ذكر اين وعده، منتقل میشود به وعدهگاه اكبر كه قيامت و يوم الوعدش گويند، روزی كه تمامی افراد و اقوام در آن روز به سوی خدا بازمیگردند، آن گاه به استدلال بر مساله معاد پرداخته، سپس كلام را به آيات ربوبيت معطوف میدارد و صفات خاصه خدا را برمیشمارد، و در آخر، سوره را با وعده نصرت به رسول گرامیاش ختم میكند، و در فرا رسيدن اين وعده تاكيد بليغ نموده و میفرمايد:" فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّـهِ حَقٌّ وَ لا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لا يُوقِنُونَ- صبر كن كه وعده خدا حق است، و كسانی كه يقين ندارند تو را در كارت سست نسازند"، و در چند آيه قبل نيز فرموده بود:" وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ- ياری ما برای مؤمنين حقی است بر ما".
پس معلوم شد كه غرض سوره وعده دادن قطعی خدا به ياری دين است، و اگر قبل از بيان اين غرض، مساله وعده غلبه روم را در چند سال بعد ذكر كرد، برای اين است كه مؤمنين وقتی ديدند كه وعده غلبه روم عملی شد، يقين كنند كه وعده ديگر خدا نيز عملی خواهد شد، و نيز يقين كنند كه وعده آمدن قيامت هم، مانند ساير وعدههايش عملی میشود، آری عقل هر عاقلی حكم میكند كه وقتی خدای تعالی دو تا از وعدههايش را عملی كرد ساير وعدههايش نيز عملی میشود، و بايد از خطرهايی كه وعده آن را میدهد بر حذر بود.
" غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَی الْأَرْضِ" كلمه" ۰ روم" نام اقوامی از انسانهاست كه در ساحل مديترانه در غرب آسيا زندگی میكنند، در آن ايام اين اقوام امپراطوری بزرگ و وسيعی تشكيل داده بودند، به طوری كه دامنه آن تا حدود شامات توسعه يافته بود، در ايام نزول اين سوره جنگی بين اين امپراطوری، و امپراطوری ايران در سرزمينی ميان شام و حجاز درگرفت، و روم از ايران شكست خورد، و ظاهرا مراد از كلمه" أرض" سرزمين حجاز و مراد از" أَدْنَی الْأَرْضِ" نزديكيهای اين سرزمين است، و الف و لام در كلمه" الأرض" الف و لام عهد است.
" وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ فِي بِضْعِ سِنِينَ" ضمير جمع اولی و سومی به روم برمیگردد، ولی ضمير جمع دومی (غلبهم)- بعضی [روح المعانی، ج ۲۱، ص ۱۷.]۱ گفتهاند- به فرس برمیگردد، و معنايش اين است كه: روميان بعد از غلبه فارسيان برايشان، به زودی غلبه خواهند كرد.
ولی ممكن است آن را نيز به روم برگردانيم، و بگوييم كه مصدر" غلبهم" مصدر مفعولی است، و در نتيجه اختلافی هم در مرجع ضميرهای سهگانه پديد نمیآيد، و معنای آيه چنين میشود كه: روميان بعد از مغلوب شدنشان به زودی غالب میشوند، و كلمه" بضع" در اعداد از سه تا نه را گويند.
" لِلَّـهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ" دو كلمه قبل و بعد، در صورتی كه به چيزی اضافه شوند، حركات سهگانه فتحه و كسره و ضمه را میگيرند، و در صورتی كه اضافه نشوند، و مضاف اليه آنها منوی و در تقدير باشد، مبنی بر ضمه میشوند، يعنی غير از ضمه حركت ديگری به خود نمیگيرند.
در جمله مورد بحث مضاف اليه آن دو منوی و مورد نظر است، و تقدير آن چنين است" للَّه الامر من قبل ان غلبت الروم و من بعد ان غلبت- امر به دست خدا است قبل از آنكه روم مغلوب شود، و بعد از آنكه غلبه كند"، يعنی قبل از آن و بعد از اين امر به دست او است، به هر چه بخواهد امر میكند، پس هر كس را بخواهد ياری میكند، و هر كس را نخواهد ياری نمیكند.
بعضی [روح المعانی، ج ۲۱، ص ۲۰.]۲ از مفسرين گفتهاند معنايش اين است كه: امر به دست خدا است، قبل از غالب شدن روم، يعنی همان هنگامی كه مغلوب بودند، و از بعد از مغلوب شدنشان، يعنی هنگامی كه غالب بودند، و خلاصه هم هنگام مغلوب شدن و هم هنگام غالب شدنشان، ولی معنای اول بهتر است، هر چند كه بهتر بودنش به حدی نيست كه بگوييم تنها آن معنا متعين است.
[وجوهی كه در معنای آيه:" يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّـهِ ..." و ارتباط آن با قبل (غلبت الروم ...) گفته شده است]
" وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّـهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ" ظرف: در اين روز، متعلق است به" يفرح"، و همچنين كلمه" بِنَصْرِ اللَّـهِ"، و معنای آيه اين است كه: روزی كه روم غلبه میكند مؤمنان به نصرت خدا- كه وعده ديگر او است- خوشحال میشوند، (و با خود میگويند خدا دو وعده داده بود، يكی پيشگويی غلبه روم بود، و دوم ياری مؤمنان، اولی صورت خارج به خود گرفت، پس معلوم میشود آن ديگر هم خواهد شد).
جمله" يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ"، جملهای است از نو، كه جمله" لِلَّـهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ" را تقرير و اثبات میكند، و در جمله" وَ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ" میخواهد بفرمايد: خدا عزيز است، و به همين