فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊🌷
🌹 شهید محمدمهدی شاهرخی فر
همون که نوشته بود تخت بخواب ما بیداریم ،...💔
📽 صدا و تصویری که می بینید و میشنوید ، متعلق به شهید پدافند هوایی ارتش ، محمد مهدی شاهرخی فر است .
🎬 پخش برای اولین بار ؛
✍ جوانان عزیز ،... شما در #عصر_ظهور هستید ،... ببینید یکی شهید شده که مثل من و شما تو جامعه زندگی می کنه ،... مثل من و شما ،...⚡️
🌷 #ارتشی_شهید_محمدمهدی_شاهرخی_فر
🌹 روحــشــون شــاد و یــادشــون گــرامــیــ با ذکر صلوات 🌾
➡️🇯🇴🇮🇳⤵️
³¹³┄┅•═༅☫ ربنـا آتنـا شـهـادت ☫༅═•┄┅³¹³
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
✨﷽✨
💠 معجزه گفتن ۱۹ بار " بسم الله الرحمن الرحیم " اول صبح و قبل از انجام هر کاری :
▫️کسی که ۱۹ بار ﴿ بسم الله الرحمن الرحیم ﴾ بگوید خداوند میفرماید بر من واجب است که به کار بنده ام برکت بدهم ،...🍃
🔺️ این ذکر باعث #دفع_بلاهای_دنیوی
هم می شود .
⚜﴿ اِلــٰــهــٕـی وَ رَبـــٕـی مَـــنْ لــٕــی غَـــــیــْــرُکــْــــ ﴾⚜
☫﴿﴿ خُِـَِבَِاَِیَِاَِ شُِکَِرَِتَِ ﴾﴾☫
💫 اَلْلَّٰھُمـَّـ ؏َـجِّڸْ لِوَلیِّٖــღــڪَ اَلْفَــــࢪَجْ 💫
🤲 اَللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّدﷻوَعَجِّلﷺفَرَجَهُم 💫
➥🅹🅾🅸🅽🅸🅽⚘
☫ ربنـا آتنـا شـهـادت
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
روایت شهادت سید روح الله عجمیان
سید روح الله متولد ۲۰ بهمن ۱۳۷۴ در کوهدشت استان لرستان است و در کرج زندگی میکرد. خانه کوچک و ساده پدر سید روحالله در کمالشهر است. او که ۲۷ سال داشت، دارای کمربند مشکی دان ۱ در رشته نینجا رنجر بود. سید روحالله برای حضور در جنگ سوریه هم ثبت نام کرده بود، اما نتوانسته بود به آنجا برود.
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ سید روح الله که کارگر گچکار بود آماده رفتن به محل کار شد. دوستانش در بسیج خبر دادند اغتشاشگران میخواهند در کمالشهر تجمع کنند. او سریعا به محل تجمع رفت. پس از مدتی عدهای از اغتشاشگران سید روح الله را محاصره کردند.
پس از آنکه او شدیدا مجروح شد یکی پای روح الله را گرفته و پیکرش را روی زمین میکشد در حالی که زیر پیراهن او در بدنش تکه تکه شده. دیگری چاقو به دست، چند بار آن را بر بدنش فرو میبرد و دیگری به پیکر نیمه جانش لگد میزند.
بالاخره با کمک دیگر دوستان روحالله اغتشاشگران پراکنده میشوند. پیکر نیمه جانش را سوار آمبولانس میکنند. ولی سید روح الله در مسیر بیمارستان جانش را تقدیم دفاع از امنیت کشور میکند.
روحالله به مزار شهدای مدافع حرم در امام زاده محمد میرود و میگوید مرا کنار اینها دفن کنید. دوستانش میخندند و میگویند حالا شهادت کجا بود ؟ او دیگر حرفی نمیزند . چهار روز بعد پیکرش همان جایی که گفته بود به خاک سپرده شد ،...
سالروز شهادت
#شهید_روح_الله_عجمیان
روحــشــون شــاد و یــادشــون گــرامــیــ با ذکر صلوات 🌾
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"💌
"نماز اول وقت"| عضو شوید👇
@Namazeavalevaght
و اگر میبينيد كه امام (ع) در روايت بالا مساله رؤيت را شديدا انكار نموده برای اين است كه مشهور در افواه مردم آن روز رؤيت جسمانی بود، آنهايی كه رؤيت را اثبات میكردند رؤيت به چشم سر را میگفتند كه صريح عقل و نص كتاب آن را نفی میكند. مثلا از عكرمه از ابن عباس روايت میكردند كه وی گفته است رسول خدا (ص) پروردگار خود را ديد، و وقتی از عكرمه پرسيدند چطور ممكن است كسی خدا را ببيند و حال آنكه خودش فرموده:" لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ"، در جواب گفته است: آيا اگر كسی بگويد تو آسمان را میبينی دروغ گفته؟ گفت نه راست است.
گفت: صحيح است گفته شود تو آسمان را میبينی و حال آنكه تو همه آن را نمیبينی، معنای آيه هم اين است كه چشم ما همه جای خداوند را نمیبيند [الدر المنثور ج ۳ ص ۳۷]۸۸.
و معلوم است كه از اين روايت و روايات بسياری ديگر كه ادله قائلين به رؤيت است به خوبی برمیآيد كه آنان قائل به رؤيت جسمانی بودند.
در اينجا بايد به عكرمه گفت اگر مراد از" لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ" اين باشد كه كسی به تمام جهات و جوانب خداوند احاطه پيدا نمیكند، اين مساله اختصاصی به خداوند ندارد؟
چون همه موجودات از انسان و حيوان و ساير اجسام زمينی و اجرام آسمانی همينطورند، زيرا هيچ موجود مادی نيست مگر اينكه دارای سطوح متعدد است، و در علم" مناظر و مرايا" كه همان قوانين و قواعد مربوط به چشم و عمل آن است مسلم شده است كه حس باصره جز يك طرف جسم را كه مقابل با آن است، و شعاعی بين آن و بين جسم در دوران است نمیبيند، مثلا وقتی ما انسانی را میبينيم، از تمام سطوح و جوانب او كه عبارتند از پشت و رو، راست و چپ، و بالا و پايين تنها آن مقدار به چشم ما میخورد كه در مقابل ما قرار دارد، و محال است كه در يك نظر تمامی سطحهايی كه محيط به او است در باصره ما قرار گيرد. پس اگر مراد از اينكه فرمود:" ديدهها او را نمیبيند" نديدن به اين معنا باشد در اين صورت كلام بی معنايی خواهد بود.
مرحوم شيخ صدوق در كتاب توحيد به سند خود از اسماعيل بن فضل روايت كرده كه گفت: از امام صادق (ع) پرسيدم آيا خدای تعالی در روز قيامت ديده میشود يا خير؟
حضرت فرمود: خداوند منزه و بزرگتر از اين حرفها است، ای ابن الفضل! چشمها نمیبينند جز چيزهايی را كه دارای رنگ و كيفيت باشد، و خدا خود آفريننده رنگها و كيفيتها است [توحيد صدوق]۸۹.
۱ خدا را آن طور كه حق شناختن او است نشناختند، روز رستاخيز زمين يكسره در قبضه او است و آسمانها به دست قدرت او به هم پيچيده است، منزه است و از آنچه كه با او شريك میكنند برتر است. سوره زمر آيه ۶۷
۲ آن كسان كه به غير خدا میخوانيد هرگز مگسی خلق نكنند، و گر چه در اين باب همكاری كنند، و اگر مگس چيزی از آنان را بربايد بازگرفتن از آن نتوانند، طالب و مطلوب ناتوانند خدا را آن طور كه حق شناختن او است نشناختند كه خداوند توانا و عزيز است. سوره حج آيه ۷۴
۳ سوره بقره آيه ۲۱۳
۴ مگر آن كسان را كه از كتاب آسمانی بهرهای به ايشان دادهاند نمیبينی كه به بتها و طغيانگران گروند و در باره كافران گويند: اين گروه، از مؤمنان هدايت يافتهترند. سوره نساء آيه ۵۱
۵ ای اهل كتاب چرا در مذهب ابراهيم كه تورات و انجيل بعد از او نازل شده محاجه میكنيد، چرا نمیفهميد- تا آنجا كه میفرمايد- ابراهيم نه يهودی بود و نه نصرانی بلكه معتدل و مسلمان بود و از مشركين نبود. سوره آل عمران آيه ۶۷
۶ مجادله نكنيد با اهل كتاب مگر به طريقی كه نيكوتر است مگر با كسانی از ايشان كه ستم كردهاند. سوره عنكبوت آيه ۴۶
۷ برای كسانی كه دين يهود دارند آنچه را از پيش برای تو نقل كرديم حرام كردهايم، ما ستمشان نكردهايم بلكه خودشان به خود ستم میكردند. سوره نمل آيه ۱۱۸
۸ تفسير المنار ج ۷ ص ۶۱۷- ۶۱۸
۹ قرار داد برای شما گوش و چشمان و دلها. سوره نمل آيه ۷۸
۱۰ آن كسی كه به قلم تعليم نمود، و چيزی را به انسان آموخت كه آن را نمیدانست. سوره علق آيه ۵
۱۱ و مردم نادان اعتراض كردند كه چرا خداوند با ما هم كلام نشود. سوره بقره آيه ۱۱۸
۱۲ سوره ص آيه ۲۹
۱۳ خدای تعالی كسی رای كه اضلال میكند هدايت نمیكند. سوره نحل: آيه ۳۷
۱۴ و خداوند مردم فاسق رای هدايت نمیكند. سوره صف آيه ۵
۱۵ سرزمين پاكيزه روئيدنيش به اذن خدا میرويد، و آن كه پاك نيست جز گياه بی فايده نمیروياند. سوره اعراف آيه ۵۸
۱۶ تفسير كشاف ط بيروت ج ۲ ص ۴۵
۱۷ تفسير ابی السعود ط بيروت ج ۳ و ۴ ص ۱۶۲
۱۸ سوره مؤمنون آيه ۹
۱۹ سوره مؤمنون آيه ۲
۲۰ سوره اعراف آيه ۹۲
۲۱ مفردات راغب ص ۴۴
۲۲ رحمت و بركات خدا مخصوص شما اهل بيت رسالت است. سوره هود آيه ۷۳
۲۳ تفسير المنار ج ۷ ص ۶۲۴
۲۴ سوره انفال آيه ۳۱
۲۵ و در پی ايشان برزخی است تا آن روز كه مبعوث شوند. سوره مؤمنون آيه ۱۰۰
۲۶ و همانا او میميراند و زنده میكند. سوره نجم آيه ۴۴
و نيز در همان كتاب از سدير روايت شده كه گفت: در حضور حضرت ابا جعفر (ع) بودم، حمران از آن جناب از معنای" بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ" پرسيد، حضرت در جوابش فرمود: خداوند تمام اشيا را به علم خود ابتكار كرد، نه اينكه الگوی آنها را از موجوداتی مثل آنها برداشته باشد، آسمانها و زمينها را آفريد در حالی كه قبلا هيچ آسمان و زمينی نبود.
مگر نشنيدی كه خودش میفرمايد:" وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَی الْماءِ" [تفسير عياشی ج ۱ ص ۳۷۳ ح ۷۷]۸۴.
[چند روايت در مورد ديده نشدن خدای تعالی به چشم (لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ)]
و در كافی به سند خود از عبد اللَّه بن سنان از امام صادق (ع) روايت كرده كه در ذيل آيه" لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ" فرمود. مقصود از" درك ابصار" احاطه اوهام است، مگر نمیبينی كه در جمله" قَدْ جاءَكُمْ بَصائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ" نيز معنای لغوی" بصائر" ديدن به چشم و همچنين در" وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْها" كوری چشم اراده نشده، آری، در همه اين موارد مقصود از بصيرت احاطه وهم است. عرب هم اين كلمه را به همين معنا استعمال میكند، مثلا میگويد: فلانی بصير به شعر و فلانی بصير به فقه است و فلانی در شناختن پولها بصيرت دارد و فلانی بصير به انواع لباسها و پارچهها است. وقتی در بشر صحيح باشد كه اين كلمه به معنای احاطه استعمال شود در خدای تعالی چگونه صحيح نباشد و حال آنكه خداوند بزرگتر از آن است كه به چشمها ديده شود [كافی ج ۱ ص ۹۸ ح ۹]۸۵.
مؤلف: اين روايت را مرحوم صدوق به سند ديگری از آن جناب و همچنين به سندی كه به ابی هاشم جعفری دارد از حضرت رضا (ع) روايت كرده [توحيد صدوق ص ۱۱۲ ح ۱۰- ۱۱]۸۶.
و نيز در كافی به سند خود از صفوان بن يحيی روايت كرده كه گفت: ابو قره محدث از من تقاضا كرد كه او را به خدمت حضرت رضا (ع) ببرم، من از آن حضرت جهت وی اذن خواستم، اذن دادند. به اتفاق شرفياب شديم. ابو قره از حلال و حرام و ساير احكام دين مسائل زيادی پرسيد تا آنكه به مساله توحيد رسيد، پرسيد: روايتی در دست ما هست كه میگويد: خداوند رؤيت و كلام خود را بين دو پيغمبر تقسيم نموده كلام خود را به موسی بن عمران و رؤيتش را به محمد (ص) اختصاص داد.
امام (ع) فرمود: چه كسی بود كه از ناحيه خداوند به جن و انس تبليغ میكرد كه:" لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ، لا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْماً، لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ" آيا محمد نبود؟.
ابو قره عرض كرد چرا او بود. امام فرمود: چطور ممكن است كسی خود را به جهانيان چنين معرفی كند كه از ناحيه خداوند آمده، تا بشر را به امر خداوند به سوی او دعوت نمايد، و در باره خدای تعالی بگويد: چشمها او را نمیبينند، و علم بشر به او احاطه نمیيابد، و چيزی مثل او وجود ندارد آن گاه همين شخص بگويد: من خدا را به چشم خود ديدهام، و به علم خود به وی احاطه يافتهام و او را در صورت، مثل بشر ديدم؟ آيا شرم نمیكنيد؟ زنادقه هم نتوانستند به خداوند چنين نسبتهای ناروايی بدهند و بگويند از طرف خداوند آمده آن گاه حرفهايی بزنند كه انكار وجود خدا را برساند.
ابو قره در اينجا به عرض ايشان رسانيد كه خود خدای تعالی ديده شدن خود را در كلام خود خاطرنشان ساخته و فرموده است:" وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْری". امام (ع) فرمود: اين آيه دنبالهای دارد كه معنای آن را روشن میسازد، و آن اين است كه میفرمايد:" ما كَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأی" يعنی قلب و دل محمد (ص) تكذيب نكرد آنچه را كه او به چشمان خود ديد،" لَقَدْ رَأی مِنْ آياتِ رَبِّهِ الْكُبْری" او از آيات بزرگ پروردگار خود چيزهايی ديد، پس بطوری كه میبينی دنباله آيه مورد سؤال تو مقصود از" ما رای- آنچه را كه ديده بود" بيان نموده و معلوم كرد كه مقصود از آن آيات خدا بود نه خود خدا، اگر مقصود ديدن خود خدا بود معنا نداشت در جای ديگر بفرمايد:" وَ لا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْماً" برای اينكه وقتی چشم خدا را ببيند قهرا انسان احاطه علمی نيز به او پيدا میكند.
ابو قره عرض كرد: بنا بر اين شما میخواهيد روايات مذكور را تكذيب كنيد. حضرت فرمود: آری، وقتی روايتی مخالف با قرآن باشد من آن روايت را تكذيب میكنم، علاوه بر اينكه روايت مورد سؤال تو مخالف با اجماع مسلمين هم هست، چون همه مسلمين اجماع دارند بر اينكه خداوند محاط علم كسی واقع نمیشود، و چشمها او را نمیبيند، و چيزی شبيه و مانند او نيست. [كافی ج ۱ ص ۹۵ ح ۲]۸۷ مؤلف: اين مضمون در اخبار ديگری كه از ائمه هدی (ع) روايت شده نيز آمده است، البته روايات ديگری هم هست كه مساله رؤيت را به معنای دقيقتر ديگری كه لايق ساحت قدس خدای تعالی است اثبات میكند، و ما آن روايات را به زودی در تفسير سوره اعراف ايراد خواهيم نمود- ان شاء اللَّه-.
اسیر شده بود و ۱۵ سال بیشتر نداشت
حتـی مویی هم در صورتش نبود .
سرهنگ عراقی اومد یقشو گرفت کشیدش بالا و گفت :
تو اینجا چکار میکنی؟!
حرفی نمیزد.
سرهنگ عراقی گفت : جواب بده!
گفت : ولم کن تا بگم!
ولش کرد
خم شد روی خاک و یک مشت خاک برداشت آورد و گفـت :
اینجا خاک منه تو بگو اینجا چیکار میکنی؟!
سرهنگ عراقی خشکش زده بود
_خاطرات شهدا !
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای جااااااااااااااانم عزیزم😭💔
این جیغ دنیا را تکان خواهد داد!
این جیغ، بانگ جرس است؛ تا کسی از قافله انسانیت جا نماند!
این جیغ نفخ صور است؛ تا مردگانی که بی غیرتی را روی دوپا حمل می کنند بیدار شوند!
این جیغ سوت پایان است؛ برای هرکسی که شنید و کاری نکرد…💔
#غزه 😭🇵🇸
#نماز_اول_وقت
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"💌
https://eitaa.com/Namazeavalevaght
May 11
May 11