10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بدون_نمازشب!!!
🔸️اگر می شنید کسی به دنبال #سلوک_و_معنویت است ولی اهل نمازشب نیست خیلی تعجب می کرد.
▫️یک جا برای شاگردانش نوشته بود:
اما نمازشب، پس هیچ چاره و گریزی برای مؤمنین از آن نیست. تعجب است از کسی که می خواهد به کمال برسد ولی برای نمازشب بیدار نمی شود. ما نشنیدیم کسی بتواند به آن مقامات دست پیدا کند مگر به وسیله نمازشب.
بسم الله الرحمن الرحیم
و من الله التوفیق
🔰سخنانی کوتاه از مدیریت تیم نمازشب:
نمازشب آدم را انسان می کند. انسان را در آن جایگاهی که باید می برد. نمازشب حقیقتا سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد. هزاران بار خوش به سعادت کسی که اهل نمازشب است. نمازشب خوان زائر خداست. زائر امام علی ع چقدر ارزش دارد؟ زائر امام حسین ع چقدر ارزش دارد؟ حال اگر کسی زائر خدا شود چقدر ارزش دارد؟ ان شاءالله همه ما اهل نمازشب و تهجد باشیم🤲🏻
🌸 امام حسن عسکری(ع) فرمود:
#وصول_به_خدا و نِیل به مقام قُرب الهی یک راه طولانی است و پیمودن این راه طولانی مرکب میخواهد و بهترین و راهوارترین مرکب این سفر، #نماز_شب است.
⚜️ آیت الله مجتهدی تهرانی (ره):
🔸️روایت است کسی که #نماز_شب بخواند #روزیاش زیاد میشود.
▫️استاد خوب گیرش میآید، رفیق خوب پیدا میکند، داماد خوب، عروس خوب، پدر زن خوب، اینها #رزق هستند.
▫️ ما خیال میکنیم که رزق یعنی پول بدست آوریم، میگوییم پس چرا ما نماز شب خواندیم پول گیرمان نیامد!
🌿 #رزق_معنوی مهمتراست. اگر کسی نماز شب بخواند رزق معنوی بدست میآورد و بعد از آن به اسلام خدمت میکند، مثل تالیفات کتابها.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماز_شب_سه_دقیقه_ای
با لهجه ی شیرین یزدی یاد بگیریم ..⚘️😍
😳😳 باورت میشه با سه دقیقه نماز بتونی جزء نمازشب خون ها بشی؟!
نماز شب رو ساعت ۳ عصر بخون.
باور کن، میشه 👌
😱 توی روایت اومده که هرکی نماز شب نخونه روز قیامت دستش خالیه!
👌پس این فرصت رو از دست ندین!
🌱خدایا انقدر اخلاق ما
رو خوب کن...
که از هیچی ناراحت نشیم!
استاد #پناهیان
مداحی_آنلاین_یاد_مرگ_و_قیامت_حجت_الاسلام_عالی.mp3
2.17M
🎬یاد مرگ و قیامت
🎤حجت الاسلام والمسلمین عالی
🎇 ☀️امام رضا علیه السلام (۲۱):
⭐️ امام رضا (ع) و قلعۀ امن الهی (۲):
● در حدیثی که از امام رضا (ع) وارد شده آن حضرت بعد از معرفی #توحید_به_عنوان #قلعۀ_امن الهی #خود_را شرط آن ذکر میکند و میفرماید:
"به شروط آن و من هم از شروط آنم". «... بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا».
(عيون أخبار الرضا، ج2، 135).
● شرح: بنابراین حدیث شرط ورود در پناه خدا پذیرش ولایت امام است، زیرا «نبوّت» و «امامت» در حقیقت ادامه خط توحید است که از «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» آغاز و به «نبوت» ادامه پیدا میکند و به «ولایت» ختم میشود.
از امام باقر (ع) روایت شده که فرمود: "فطرت عبارت است از: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ و عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَلِيُّ اللَّهِ» و توحید تا اینجا است".
(نوادر الأخبار، فيض، ص 70)
و از امام علی (ع) روایت شده که فرمود: "همانا بالاترين و برترين چيزى كه «اهل توسّل» (براى تقرّب به خداى متعال) آن را وسيله قرار داده و به آن «توسّل» مىجويند عبارتست از «ايمان به خداوند» و «پيامبر او»، و «جهاد در راه خدا» و «اظهار كلمه اخلاص» كه همانا كلمه «لا اله إِلَّا اللَّه» است و آن همان فطرت است و نيز بر پا داشتن نماز كه آن ملّت و كيش اسلام است". (الزهد، ص 139)
در این حدیث امام (ع) جملۀ «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» را که همان کلمة «اخلاص» و «شعار توحید» است، به عنوان فطرت معرفی کرده است.
بنابراین «اخلاص» فطرت است و «نماز» که در همه ی ادیان بوده سرچشمه ای از اخلاص است و هر دو «ذکر» خداست.
با کلمۀ توحید و نماز انسان خدا را یاد کرده و به او پناه میبرد و خود را در قلعۀ امن الهی قرار میدهد.
علاوه در این حدیث «پیامبر خدا» نیز به عنوان وسیلۀ اهل توسل ذکر شده است و انسان با توسل به پیامبر اسلام (ص) میتواند خود را در قلعۀ امن الهی قرار دهد و استعاذه بجوید.
......................................
💥《ذَٰلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ وَ مَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ》. (الشورى/ ۲۳)
این (باغهای سر سبز بهشت) همان چیزی است که خداوند بندگانش را که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دادهاند به آن نوید میدهد! (ای پیامبر) بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمیکنم جز دوستداشتن نزدیکانم [= اهل بیتم]؛ و هر کس کار نیکی انجام دهد، بر نیکیاش میافزاییم؛ چرا که خداوند آمرزنده و سپاسگزار است.
#نماز_شب
🌺خوشا آنان كه پاسى از شب را به عبادت مى گذرانند ؛ آنان كسانى اند كه نورى ماندگار به ارث مى برند .
🌺از سفارشات پروردگار به حضرت موسی این گونه است که خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که:
🌺در تاریکی شب بلند شو و قبرت را باغی از باغ های بهشت قرار بده
🌺در العفو العفو نیمه شب و استغفار سحرگاهی خاصیتی است که همه گناهان انسان آمرزیده می شود. و از آلودگی او کاسته می شود و جان انسان پاک و منزه می گردد
❇️🔸❇️🔸🕋🔸❇️🔸❇️
💠 مرحوم سيد شهاب الدين مرعشی نجفی در ملاقاتی كه با امام زمان(عج)داشتند، آن حضرت بر اين عمل برای طلب هر حاجتی تاكيد داشتند
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم🖤
🔸بعد از نماز صبح خواندن سورهء «يس»
🔸بعد از نماز ظهر خواندن سورهء «عمّ یتسائلون»
🔸بعد از نماز عصر خواندن سورهء «نوح»
🔸بعد از نماز مغرب خواندن سورهء «واقعه»
🔸بعد از نماز عشاء خواندن سورهء «ملك» خوانده شود
❇️🔸❇️🔸🕋🔸❇️🔸❇️
اللّهم عجّل لولیک الفرج به حقّ
حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام)🏴
❇️🔸❇️🔸🖤🔸❇️🔸❇️
📌چرا گناههای کوچک عذاب بیشتری دارند؟
کوچک و بی اهمیت شمردن گناه، موجب تبدیل آن به گناه کبیره می شود.
🚫به علت اینکه:
⚡️ گناه کوچکی که یکبار یا دو بار انجام شود، اثر کمی در دل می گذارد، ولى چون تکرار شد، تکرار آن به تدریج در دل اثر قوی مى گذارد،
چنان که قطره هاى آب که مکرر بر سنگى بیفتد آن را سوراخ مى کند و همین قدر آب اگر یکدفعه بر آن ریخته شود اثر نمى کند.
💥همینطور انجام گناه کوچک باعث میشود که ما موجب اهمیت کار گناه خود نشویم،
به مثال توجه کنید:
♻️ اگر کسى سنگى به سوى ما پرتاب کند، ولى بعدا پشیمان شده و عذرخواهى کند، ممکن است او را ببخشیم،
🔵 ولى اگر سنگ ریزه اى به ما بزند و در مقابل اعتراض بگوید:
این که چیزى نبود بابا، بى خیالش!
🔘 او را نمى بخشیم، زیرا این کار، از روح استکبارى او پرده بر مى دارد و بیانگر آن است که او گناهش را کوچک مى شمرد.
🔴یکی دیگر از امورى که گناه کوچک را به گناه بزرگ تبدیل می کند،
آن است که گنهکار مهلت خدا و مجازات نشدن سریع خود را دلیل رضایت خدا بداند !!
✳️اگر هر روز حسابگری نکنیم این تخلفات جمع میشود، کار دست آدم میدهد، و کم کم مانع از ورود آدم به صراط مستقیم و انجام توبه میشود.
🌹 لذا امام کاظم(علیه السلام) فرمودند: هر شب که خواستی ادارهی کار را تعطیل کنی و بخوابی، حساب کن از صبح تا حالا چکار کرده ای، اگر تخلف کردهای فورا توبه کن، اگر تخلف نکردهای سپاسگزاری کن و دوباره ادامه بده...
📘ملا مهدی نراقی- ترجمه جامع السعادات (علم اخلاق اسلامى) جلد4- صفحه 99-104
📗حجت الاسلام محسن قرائتی- گناه شناسی