4_5913258763510351496.mp3
4.39M
▪️قصههای مهدوی:
داستان شماره (۱)
▪️ای که یک گوشه چشمت، غم عالم ببرد
حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد
#داستان_توسل یک هندو به امام عصر علیه السلام در مهدیه تهران و عنایت عجیب مولای مهربان عالم به او.
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
17.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درود خدا بر آقای سلطانی گوینده خبر سراسری، که اشک ما را با این روایت قشنگش درآورد!
التماس دعا یا علی مدد
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تفاوت فضای مجازی و واقعیت چقدر هست؟؟
▪️مردم واقعی ایران...
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چگونه اخبار جعلی را شناسایی کنیم
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شاید شما ندونید کی رو برای ریاست جمهوری تون میخواید ولی دشمن میدونه کی رو برای ریاست جمهوری شما نمیخواد!
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔘 آیا شما هم یک ویندوشاپِر مجازی هستید؟
▪️ویندوشاپرها windowshopper #پاساژگردهای_فضایمجازی اند که ساعت ها #بی_هدف وبگردی میکنند، از این سایت به آن سایت، از این صفحه به آن صفحه و از این كانال به آن كانال و گروه سر میزنند، نه این كه دنبال مطلب خاصی هستند؛ بلكه صرفا براساس یک کنجکاوی کنترل نشده و به این دلیل كه از این كار #لذت می برند.
▪️ #ویندوشاپینگ نه تنها یک مسئله فرهنگی كه یک معضل اخلاقی نیز هست؛ چرا كه پیامدهایی چون اتلاف وقت، از بین رفتن سرمایه، بازماندن از كارهای مفید، انباشتن ذهن از مطالب بی فایده و یا کم فایده و غیرضروری، و اعتیاد مجازی را به دنبال دارد كه البته هر یک از اینها خود موجب مشكلات و معضلات دیگری نیز دیگر می شود.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دیپ فیک (جعل عمیق) و خطرات آن
▪️ روش GAN روشي هوشمندانه براي الگو دادن به هوش مصنوعی است كه يك نمونه به به ان داده می شود و طبق آن میتوان خروجي هايي مانند متحرك سازي أفراد مشهور بر طبق ان گرفت.
▫️با این روش براحتی میشود ویدیوهای جعلی با محتوای کذب یا تحریک کننده برای افراد مشهور ساخت و مخاطب را دچار سردرگمی یا تهییج احساسات کرد یا برایش ناامنی روانی ساخت.
▪️بستر انتشار اخبار و ویدیوهای جعلی را باید مدیریت کرد زیرا ارتقای سواد رسانهای عموم جامعه زمانبر خواهد بود و البته تشخیص این نوع ویدیوها نیز بسیار سخت است.
▫️هوش مصنوعی در دست شیاطین عالم تلفاتی چندهزار برابری و حتی بیشتر از بمباران اتمی خواهد گرفت و مهماتش اخبار و ویدیوهای جعلی است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
🔘 سواد رسانهای؛ دانشی سکولار
▪️حجتالاسلام مصطفی طالبی در گفتوگو با فصلنامۀ رهیافت اندیشه؛
▫️ ما در پخش هر محصولی، سه کار باید انجام دهیم؛ تولید، توزیع، مصرف. مثلاً ما در موضوع مواد مخدر ابتدا میرویم جلوی تولید را میگیرم، بعد میرویم جلوی توزیع را میگیرم و بعد هم میرویم جلوی مصرف را میگیرم. با این کار میتوانیم پدیدهای را مدیریت کنیم.
▪️حال فکر کنید در بقالی سر هر کوچهای مواد مخدر بفروشند. بعد شما بروید به مدارس و به دانشآموزان بگویید مواد مخدر مصرف نکنید. آیا این منطقی است؟ رسانه هم همینطور است. شما اول باید بروید تولید را درست کنید و تولید سالم داشته باشید.
▫️ اما سواد رسانهای به این مسئله نمیپردازد؛ به تولید کردن توسط خود کاربر میپردازد، ولی به اینکه محتوای رسانهای سالم تولید شود نمیپردازد. اصلاً با رسانه کار ندارد و هدفش مصرفکننده است. برای مثال، اگر سواد رسانهای مردم بالا برود، میتوانید با این کار جلوی سرقت اطلاعات را بگیرید؟ میتوانید جلوی دادهکاوی اطلاعات را بگیرید که دشمن اطلاعات را نبرد داده کند و علیه مردمتان استفاده کند. شما با سواد رسانهای میتوانید جلوی خروج ارز را بگیرید که پهنای باند بینالملل دارد میگیرد. لذا سواد رسانهای دانشی سکولار است، اصلاً کاری به دین، احکام، اخلاق، آداب اسلامی ندارد. اصلاً کاری به مبانی اسلامی ندارد.
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
28.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #اختصاصی
🔘رسانه ها از حیث کارکرد و ماموریت ها به سه دسته تقسیم بندی میشوند.
1️⃣رسانه های توصیفی:
کارشان بیشتر انعکاس خبر،حادثه و بازنمایی است.
2️⃣رسانه های تحلیلی:
علاوه بر اینکه انعکاس خبر انجام می دهند با یک جهت و تحلیلی همراه هستند و خبر را به صورت خام به مصرف مخاطب نمی رسانند.
3️⃣رسانه های راهبردی:
این رسانه ها خبر،تحلیل و سناریو دارند.رسانه راهبردی پیشا اثر و پسا اثر را میبیند و تصویر بزرگ را به مخاطب انتقال می دهد و بسیار مهم است.
🧩 برشی از دورهی تربیت مربی سواد رسانه در انجمن سواد رسانه طلاب
🔖 سرفصل رسانه شناسی
👤 استاد: حجتالاسلام دکتر محمدلو
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘فضای مجازی وِل، افتخار ندارد!
▪️با وجود اینهمه تاکیدی که من کردم...
▪️نباید وسیلهی توطئهی دشمن باشد...
▪️واقعیت آنست تا زمانیکه عزم جدی برای تکمیل سریع شبکه ملی اطلاعات درکنار #محدودسازی و #مسدودسازی حرکت دشمن در فضای مجازی وجود نداشته باشد، باید منتظر فتنههای عمیقتر و پیچیدهتر از قبل باشیم...
✍محمد جوانی
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تهدیدات رسانه ای..
▪️هشدار به دختران و ...
▫️ این نوع فیلم ها هر چند انسان را آزرده خاطر می کند اما #تلنگری هست برای #هوشیاری نوجوانان و خانواده ها و مسئولین...
چون این اتفاق ها و بدتر از اینها در جامعه زیاد شده.
و باید به جای پاک کردن صورت مسئله،در فکر حل کردن آنها باشیم.
و هیچ ابزاری بالاتر از عنصر #آگاهی نیست.
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نگاهی به آسیب های فضای مجازی
▪️فابینگ (Phubbing) چیست؟
▫️«فابینگ»، بی اعتنایی به دیگران با نگاه کردن به تلفن همراه یک اختلال رفتاری جدید است. فابینگ عملی است که باعث میشود افراد در محیطهای اجتماعی یا خانوادگی به جای توجه به دیگران به تلفن خود نگاه کنند.
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola