eitaa logo
نشر خوبی ها شهرستان قائمشهر ساروکلا
218 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
6.9هزار ویدیو
9 فایل
کانال نشر خوبی ها ی شهرستان قائم شهر هدیه به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف🌹 الاحقر مجتبی تقی زاده (۰۹۱۱۳۲۶۰۰۷۹) پاسخگوی مسائل شرعی و انتقادات و پیشنهادات شما
مشاهده در ایتا
دانلود
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 لحظاتی از حضور نائب المهدی (عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد مقدس جمکران 🌺🌺🌺🌺🌺 https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حیفم اومد این لحظه قشنگ از جمکران درشب نیمه شعبان رو نبینید چقدر زیبا https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
چله زیارت عاشورا نذر فرج روزانه یکمرتبه زیارت عاشورا وچهل مرتبه ذکر اللهم عجل لولیک الفرج از شب نیمه شعبان تا ۲۴ ماه رمضان ندبه کنیم برای ظهور آقامون اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدوعَجِّل فَرَجَهُم https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
══💠 ⃟⃟ ⃟❀ ﷽ ❀ ⃟⃟ ⃟💠══ 📆 امروز جمعه در خدمت شما هستیم 📖با قرائت و تلاوت صفحه «577» قرآن کریم و مصحف شریف 💠عرض سلام و ادب و احترام خدمت همگی 👈 به نیت سلامتےوظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف هدیه به‌ پیامبران‌ و ۱۴معصوم‌ و حضرت‌ معصومه علیهم‌السلام، امام راحل، شهدا، هدیه به روح همه اموات پدران و مادران آسمانی. آمرزش گناهان و شفاے عاجل بیماران و اداء دین ذوالحقوق و سلامتی و عاقبت به خیری خود و فرزندانتان... ان‌شاالله...🤲 https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola ╭‌🌺🍃
صفحه ۵۷۷ مصحف شریف سوره مبارکه القیامه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5999141419187440065.mp3
1.84M
🔸ترتیل صفحه 577 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام سه گاه - حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
قرآن ترجمه المیزان سوره 74 سوره مبارکه المدثر صفحه 577 فَمَا تَنْفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِينَ (48) پس شفاعت شافعان سودشان ندهد. (48) فَمَا لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ (49) چيست آنان را که از اين تذکّر روى گردان اند؟ (49) كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ (50) گويا آنان گورخرانى رميده اند; (50) فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ (51) که از شيرى ژيان گريخته اند. (51) بَلْ يُرِيدُ كُلُّ امْرِئٍ مِنْهُمْ أَنْ يُؤْتَىٰ صُحُفًا مُنَشَّرَةً (52) [نه] بلکه هر يک از آنان مى خواهد که نامه هايى سرگشاده [از سوى خدا] به او داده شود. (52) كَلَّا ۖ بَلْ لَا يَخَافُونَ الْآخِرَةَ (53) چنين نيست، بلکه آنان از آخرت نمى ترسند. (53) كَلَّا إِنَّهُ تَذْكِرَةٌ (54) حقّا که اين تذکّرى [ارزشمند] است. (54) فَمَنْ شَاءَ ذَكَرَهُ (55) پس هر که خواست با آن تذکّر يابد. (55) وَمَا يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ ۚ هُوَ أَهْلُ التَّقْوَىٰ وَأَهْلُ الْمَغْفِرَةِ (56) و تذکّر نمى يابند مگر اين که خداوند بخواهد; او سزاوار پرواداشتن و اهل آمرزيدن است. (56) سوره 75 سوره مبارکه القيامة بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان لَا أُقْسِمُ بِيَوْمِ الْقِيَامَةِ (1) قَسم مى خورم به روز قيامت; (1) وَلَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ (2) و قَسَم مى خورم به نفس ملامتگر، [که شما برانگيخته خواهيد شد]. (2) أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظَامَهُ (3) آيا اين انسان مى پندارد که استخوان هاى او را هرگز جمع نخواهيم کرد؟ (3) بَلَىٰ قَادِرِينَ عَلَىٰ أَنْ نُسَوِّيَ بَنَانَهُ (4) چرا، [جمع خواهيم کرد] در حالى که بر درست کردن سرانگشتانش تواناييم. (4) بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ (5) [او دليلى بر نفى معاد ندارد] بلکه اين انسان مى خواهد در آينده پيش روى خود به گناه بپردازد. (5) يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ (6) [ازاين رو با انکار] مى پرسد: روز قيامت کى خواهد بود؟ (6) فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ (7) پس وقتى که چشم ها خيره شود; (7) وَخَسَفَ الْقَمَرُ (8) و ماه بى نور گردد. (8) وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ (9) و [با در هم ريختن منظومه شمسى] خورشيد و ماه جمع شوند. (9) يَقُولُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ (10) آن روز انسان مى گويد: گريزگاه کجا است؟ (10) كَلَّا لَا وَزَرَ (11) هرگز، پناهگاهى نيست. (11) إِلَىٰ رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ (12) آن روز قرارگاه فقط نزد پروردگار تو است. (12) يُنَبَّأُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ (13) آن روز انسان را از آنچه پيش فرستاده و آنچه به جا گذاشته است با خبر مى کنند. (13) بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ (14) [خبر لازم نيست] بلکه انسان بر نفس خود کاملاً بينا است; (14) وَلَوْ أَلْقَىٰ مَعَاذِيرَهُ (15) اگرچه عذرتراشى هاى خود را [درباره گناهانش] القا کند. (15) لَا تُحَرِّكْ بِهِ لِسَانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ (16) [اى پيامبر!] زبان خود را به قرائت قرآن حرکت نده که در [حفظ] آن عجله کنى; (16) إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ (17) زيرا قرائت آن و فراهم کردنش [در ذهن تو ]تنها برعهده ما است. (17) فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ (18) پس وقتى که ما آن را خوانديم قرائت آن را دنبال کن. (18) ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ (19) آن گاه همانا بيان و تنظيم [الفاظ] آن فقط برعهده ما است. (19) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۵۷۷: بهترین داور: یکی از ویژگی­ های قیامت این است که در آن دادگاه بزرگ، در کنار قضاوت عادل­ ترین قاضی جهان، یعنی خداوند، تک تک انسان­ها نیز برای قضاوتِ رفتار خود فرا خوانده می­ شوند؛ زیرا هم دلایل و شواهد برای کیفر یا پاداش افراد، کاملاً روشن است، هم هر کس به­ تنهایی می­ تواند در مورد درست­کار یا خلاف­کار بودنِ خود قضاوت کند. آری، این ویژگی انسان است که بدی را بد می­ داند و خوبی را خوب می­ شمرد؛ هرچند ممکن است برای حفظ منافع خود، حقیقت را کتمان کند و برای رفتار نادرستش عذر بتراشد. آیات مورد بحث به همین نکته اشاره کرده، می­ فرماید که هرچند در قیامت، انسان­ها توسّط خدا و فرشتگان از تمام کارهایشان باخبر می­ شوند، بدون این کار هم هر کسی از وضعیّت خود آگاه است؛ هرچند در ظاهر عذرهایی بتراشد. آیه‏ ی 14 سوره‏ ی اسراء نیز به همین نکته اشاره کرده، می­ فرماید: پس از آن­که در روز قیامت، نامه‏ ی عمل هر کس به او داده می­ شود، به او گفته می­ شود: «نامه­ ی عملت را بخوان؛ امروز خودت برای محاسبه‏ ی خودت کافی هستی.» البته هرچند اصل این حساب­رسی در قیامت اتفاق می­ افتد، در دنیا نیز انسان­ ها از درست یا نادرست بودن رفتار و عملکرد خود آگاه­ اند و هر کس در دادگاه وجدان خود می­ تواند در مورد خویشتنِ خویش قضاوت کند. آری، این دادگاهِ پنهان، همان «نفس لوّامه» و وجدان سرزنش­گر هر کس است که خداوند در آیه‏ ی 2 همین سوره به آن سوگند یاد کرده است. شاید همه‏ ی ما خویشتن را سرزنش کرده باشیم. در این حال و پس از انجام یک کارِ اشتباه یا ستم به دیگران، آشوبی در وجود ما به پا می­شود و نیرویی ما را از درون ملامت می­کند. این همان دادگاهِ وجدان است که در دنیا نیز اشتباهات ما را به یاد ما می­آورد. البته ممکن است این نیروی درونی، به سبب خود­خواهی­ ها و پیروی از هوس­های زودگذر، بسیار ضعیف و ناتوان شود و صدای آن دیگر به گوشِ جان نرسد. از این رو پیشوایان دین به ما سفارش کرده­ اند که پیش از فرا رسیدن دادگاه عظیم قیامت، پیوسته خود را به دادگاهِ خصوصیِ وجدان احضار کنیم و خویشتن را محاسبه کنیم تا از دادگاه بزرگ و علنی قیامت نیز سربلند و روسپید خارج شویم. آری، این توصیه‏ ی مشهور پیامبر صلوات الله علیه است که فرمود: «پیش از آن­که به حساب شما برسند، به حساب خود برسید، و قبل از آن­که کارهایتان را بسنجند، خودتان کارهایتان را بسنجید و برای حضور در بزرگ­ترین دادگاه آماده شوید.»[1] [1] - وسائل­ الشیعه، ج16، ص99. ظاهراً ترکیب وصفی«العرض الاکبر»، اضافه مقلوب است و در اصل، «اکبر العرض» می­ باشد. با توجّه به صعوبت ترجمه این ترکیب برای مخاطب نوجوان، به «بزرگ­ترین دادگاه» ترجمه شده است. 🕊   👇👇👇 https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola