معرفی کتابی بینظیر درباره شیخ شهید فضل الله نوری
این شخصیتی که هنوز ناشناخته و مظلوم نه تنها در محافل روشنفکری بلکه در حوزه ها هم نسبت به این فرد کم کاری شده
خرید این کتاب
https://ketabestan.net/product/%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7%DB%8C%D8%AA/
#معرفی_کتاب
#شیخ_فضل_الله
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف تلخ:
چطور میتونم خیانتکار باشم در حالی که آدم شما و مامور شما بودم
#your_man, #your_agent,
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
💠 مصاحبه بسیار مهم پروفسور گلشنی از اساتید انقلابی و برجسته فیزیک درباره درد بزرگ این روزهای دانشگاه های ما
👈 عدم ورود مباحث الهیات به دانشگاه های نخبه پرور
✅ آب دستتان هست بگذارید زمین و این مصاحبه مهم را بخوانید
👈 لینک https://www.javanonline.ir/fa/news/1078562
@ma_va_o
🔴قرآن برای ثواب و صوت زیبا یا برای تمدن و جامعه سازی⁉️
✅ببینید چقدر زیبا،توصیف میکند نگاه تمدنی قرآن را و ارتباطش با مشکلات اقتصادی امروز.آیا قرآن را فقط با صوت میخوانیم و میشنویم یا برای ماه مبارک و ثواب و...
👈یا برای جامعه سازی
💠اما جواب👇👇
آیت الله جوادی آملی
🔰 استعمار قرآنی، راهکار جامعه قرآنی
💠 (استعمار) از مقدس ترین واژه های قرآنی است؛ وقتی به دست ستمکارها افتاد، از پلیدترین واژه ها در آمد!🤔
👈 خدا فرمود: من شما را #استعمار کردم، یعنی چه؟
یعنی زمان و زمین را مزیّن کردم به #مسائل_علمی(یعنی قانونمند و منظم)؛ شما را هم مجهز کردم به نیروی #تدبیر(بالقوه).
👈شما را آوردم در زمین، از شما به جِدّ خواستم زمین را آباد کنید؛ (و #استعمرکم_فیها). من به جِد خواستم زمین را آباد کنید، هیچ احتیاجی به دیگری نداشته باشید؛ هر جا هم که نَفَس می کشید، روزی همان جاست!👌
👈✅ اگر این آیات قرآنی معنای خودش را خوب در جامعه پیاده می کرد، #تحریم و امثال تحریم یک فُسون و فَسانه بود! آنوقت کلّ اطراف ایران را دیوار بکشند، ما در اینجا کاملاً می توانیم تامین کنیم؛ اگر قرآنی باشیم! چون همه چیز در این مملکت هست.
فرمود: من به جِدّ از شما خواستم آباد کنید،
🌺 (هو انشاکم من الارض و استعمرکم فیها)🌺
👈 من استعمارکردم؛ من مستعمِرم،شما مستعمَر من هستید، من به جِد از شما خواستم زمین را آباد کنید. یعنی چه⁉️
1⃣ یعنی همه امکانات را آفریدم، یک؛
2⃣همه هوش و استعداد را به شما دادم، دو؛
3⃣برای اینکه گدای دیگران نباشید،روی پای خودتان بایستید که به آن #اقتصاد_مقاومتی می گویند؛ یعنی کسی که (دارد) مقاوم است، کسی که (ندارد) چه مقاومتی می کند، این سه.
😔 اما همین واژه مقدس قرآنی جزء پلیدترین واژه ها شده است! آنها که بیگانه هستند، می گویند زمان و زمین مال شما، نیرو مال شما، همه چیز مال شما؛ برای ما کار بکنید که معنای (استعمار منحوس) همین است. امّا (استعمار قرآنی) این است که تمام امکانات مال خدا، به شما داد؛ آقای خودتان باشید.
فرمود: ما از شما می خواهیم که زمین را آباد بکنید.
❌این همه آبها هدر می رود! بارها به عرضتان رسید؛ (علوفه یعنی علوفه)، یعنی علف؛ این که دیگر انرژی هسته ای نیست! این را ما از خارج وارد می کنیم!! لبنیات ما گران است، دام ما گران است، گوشت ما گران است؛ آدر حالی که ما هزارها هکتار همسایه دیوار به دیوار دریا هستیم! فقط عُرضه و #مدیریت می خواهد. علوفه را ما از ترکیه وارد بکنیم، یعنی چه؟!
✅غرض این است که
👈 #قرآن_تمدن می آورد و تمدن ما در تدین ماست؛✅
یعنی خدا می گوید من همه چیز به شما دادم، شما خلیفه من هستید، نماینده و قائم مقام من هستید؛ 👈زمین را آباد کنید، آقا باشید!
📖👌 این که گفته شد قرآن مهجور است، نه برای اینکه ما قرآن حفظ کنیم و جایزه بگیریم؛ معنای جامعه قرآنی این است!👉
📌 این مطالب زیبا چند مخاطب را مورد تذکر قرار میدهد.یکی خطاب به مسولین که واضح بود،خطاب به مفسران و قاریان قرآن،خطاب به آن دسته از افراد مذهبی و غیر مذهبی که قرآن را فقط برای مسائل شخصی و بی ربط به سیاست و حکومت و جامعه سازی در نظر میگیرند و آن را در یک سری مسائل اخلاقی شخصی خلاصه میکنند.
--------------------------------------------
📖 سوره هود / آیه ۶۱
📋 درس خارج تفسیر قرآن کریم
📆 قم ؛ ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
🆔️ https://telegram.me/ayatollah_javadi_amoli
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
نسل روشن
🔴قرآن برای ثواب و صوت زیبا یا برای تمدن و جامعه سازی⁉️ ✅ببینید چقدر زیبا،توصیف میکند نگاه تمدنی قرآ
امروز روز اقتصاد مقاومتی بود☺️
هدایت شده از بَرَهوت تیوی
🔹 بیشتر مردم دنیا تصور میکنند که #کره، کشوری مرفه با دموکراسی و برندهای معروف تجاری و دنیای پر زرق و برق است اما از نزدیک، همه چیز متفاوت بهنظر میرسد.
🔸 بر اساس یک نظرسنجی، ۷۵ درصد از بومیان ۱۹ تا ۳۴ سالهی یازدهمین کشور ثروتمند جهان، خواهان خروج از کشور هستند. در سالهای اخیر، عبارتِ "جهنم چوسون" در میان جوانان کرهای برای توصیف کشورشان رایج شده است.
🔹 این نظرسنجی نشان داد که ۷۹.۱٪ از زنان جوان و ۷۲.۱٪ از مردان جوان میخواهند کره را ترک کنند. ۸۳.۱٪ از زنان جوان و ۷۸.۴٪ از مردان جوان، کره را "جهنم" و ۲۹.۸٪ از زنان جوان و ۳۴.۱٪ از مردان جوان، خود را "بازنده" میدانند.
🔺 فراتر از تفاوتهای جنسیتی، این نظرسنجی حاکی از نارضایتی گسترده مردم از زندگی محلی است. (+)
#زندگی_نرمال
🔺@barahoot_TV
چرا روز #خلیج_فارس
آیا میدونستید که در این روز، قلعه پرتغالیها در جزایر جنوب کشور که مدت ۱۱۷ سال آنجا را اشغال کرده بودند،به تصرف ایران می افتد و پرتغالیها را با خفت به اسارت میگیرند
سردار دوران #صفویه، #امام_قلی_خان
و پادشاهی #شاه_عباس صفوی
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
15.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اول باید به این سوالات جواب بدی تا اونها برات معنا پیدا کنه و گرنه به من و تو چه!
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🔰 باید کاری کنیم دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند چند درصد رونالدو را
🔻 رهبر انقلاب: ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
👆👆👆👆
پیرو این فرمایش حضرت آفا ، ما قبلا مفاخر بزرگ علمی ایران و اسلام را در سلسله جلسات #علم_اعلی گفتیم که می توانید با پیگیری این هشتگ ، آن ها را پیدا کنید
@ma_va_o
🎥 #لیست ویدیویی همه ی جلسات #علم_اعلی
🎥جلسات تصویری سخنرانی علم اعلی
📍بررسی پیشرفت ها و برتری های علمی اسلام بر اروپا و جهان ( در طول تاریخ )
📌موضوعی جدید که مورد بررسی #استاد_احسان_عبادی قرار گرفته و البته جلسات بعدی هم طبق درخواست اعضای محترم ادامه دار خواهد بود
📹بیشتر جلسات زیر 10 دقیقه میباشد
🔰روی لینک هر جلسه کلیک کنید🔰
امکان مشاهده با هر کیفیتی وجود دارد
امکان دانلود با هر کیفیتی وجود دارد
1⃣ https://aparat.com/v/QipMH
2⃣ https://aparat.com/v/CQe4M
3⃣ https://aparat.com/v/aG30i
4⃣ https://aparat.com/v/aW7HK
5⃣ https://aparat.com/v/FJ2oK
6⃣ https://aparat.com/v/2vseE
7⃣ https://aparat.com/v/jIVq4
8⃣ https://aparat.com/v/j4zQ9
9⃣ https://aparat.com/v/mPpWE
🔟 https://aparat.com/v/Fy73K
1⃣1⃣ https://aparat.com/v/NaLbC
📚منابع : کتاب کارنامه اسلام در ایران اقای زرین کوب و کتاب فرهنگ اسلام در اروپا نوشته خانم دکتر زیگرید هونکه ( آلمانی )
👆تا به حال در فضای مجازی اینگونه جلسات و بررسی ها که نیاز مهم جامعه مخصوصا نسل جوان است تشکیل نشده و دیدن هر قسمت سخنرانی یا حداقل کلیپ های این سری مجموعه ؛ بسیار راهگشا در مورد شبهات روز جامعه خواهد بود👆
📽 همچنین میتوانید کلیپ های کوتاه و جذاب این سری از سخنرانی ها را با هشتک #کلیپ_علم_اعلی در کانال دنبال کنید و در صفحات مجازی خود قرار داده و منتشر کنید (کلیپ ها کوتاه و جذاب است )