eitaa logo
نوجوانـــــ🌱ـــــہ ها🌷³¹³
89 دنبال‌کننده
749 عکس
641 ویدیو
36 فایل
آشنایی بیشتر جوانان عزیز کشورم با دین و زندگی🌸🍃 کپی باذکر ۳صلوات آزاد🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️☘️☘️ ☘️☘️ ☘️ بعونک یالطیف 🌾 27 💠 سوره مبارکه اعراف آیه 164 🌷 فواید امر به معروف 🌹 متن آیه: 🍃 وإِذْ قَالَتْ أُمَّهٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَاباً شَدِیداً قَالُواْ مَعْذِرَهً إِلَی رَبِّکُمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ 🌹 ترجمه آیه: 🍃 و به یاد آور زمانی که گروهی از آنان (بنی اسرائیل، به گروه دیگر که نهی از منکر می کردند) گفتند: چرا شما قومی را موعظه می کنید که خدا هلاک کننده ی ایشان است، یا عذاب کننده ی آنان بر عذابی سخت است؟ گفتند: برای آنکه عذری باشد نزد پروردگارتان و شاید آنها نیز تقوا پیشه کنند. 📝 تفسیر کوتاه : ❗️فواید امر به معروف و نهی از منکر 1️⃣ گاهی امر و نهی ما امروز اثر نمی کند، ولی در تاریخ، فطرت و قضاوت دیگران اثر دارد. چنانکه امام حسین علیه السلام در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد، تا وجدان مردم در طول تاریخ بیدار شود. جالب اینکه این سطرها را در هفته امر به معروف ودهه ی عاشورا می نویسم که امام حسین علیه السلام فلسفه ی قیام خود را عمل نکردن جامعه به حقّ و نهی از منکر نکردن می داند. 2️⃣ گاهی امر و نهی، فضا را برای دیگران حفظ می کند. چنانکه فریاد اذان مستحبّ است، گرچه شنونده ای نباشد، ایستادن به هنگام قرمز شدن چراغ راهنمایی لازم است، گرچه ماشینی نباشد. زیرا حفظ قانون و فضای احترام به قانون، لازم است. 3️⃣ گاهی امر و نهی ما، گناهکاران را از گناه باز نمی دارد، ولی گفتن های پی در پی، لذّت گناه را در کام او تلخ می کند و لااقل با خیال راحت گناه نمی کند. 4️⃣ برای حفظ آزادی باید امر و نهی کرد، زیرا نگفتن، جامعه را به محیط خفقان و ترس و سکوت تبدیل می کند. 5️⃣ امر ونهی برای خود انسان مقام آفرین است، گرچه دیگران گوش ندهند. قرآن می فرماید: «و من احسن قولاً ممّن دعا الی اللّه (فصلت آیه 33) 6️⃣ امر به معروف و نهی از منکر، اگر در دیگران اثر نکند، لااقل برای خود ما یک نوع قرب به خداوند، تلقین وتمرین شجاعت و جلوه سوز وتعهّد است. 7️⃣ گاهی امر و نهی ما امروز اثر نمی کند، امّا روزی که خلافکار در بن بست قرار گرفت و وجدانش بیدار شد، می فهمد که شما حقّ گفته اید. بنابراین اگر امروز اثر نکند، روزگاری اثر خواهد کرد. 8️⃣ امر و نهی، وجدان انسان را آرام می کند، انسان با خود می گوید که من به وظیفه ام عمل کردم. این آرامش وجدان با ارزش است، گرچه دیگران گوش ندهند. 9️⃣ امر به معروف ونهی از منکر، سیره انبیاست، گرچه دیگران گوش ندهند. قرآن می فرماید: «و اذا ذکّروا لایذکرون»(2) و یا بارها می فرماید: مردم سخنان و ارشادهای پیامبران را گوش نمی دادند و از آنها روی می گرداندند. بنابراین ما نباید توقّع داشته باشیم که همه به سخنان ما گوش بدهند. 🔟 امر به معروف، اتمام حجّت برای خلافکار است تا در قیامت نگوید کسی به من نگفت، علاوه بر آنکه عذری برای گوینده است تا به او نگویند چرا نگفتی؟ 1️⃣1️⃣ هنگام قهر الهی، آمرین به معروف نجات خواهند یافت. ✅ به هرحال، انبیا و اوصیا در راه فریضه امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند تا حقّ گم نشود واز میان نرود، چنانکه قرآن در آیاتی می فرماید: «یقتلون الانبیاء» «یقتلون النبیّین» و «یقتلون الّذین یأمرون بالقسط» که از این آیات استفاده می شود، گاهی در امر به معروف باید تا مرز شهادت پیش رفت. 🌷 حضرت علی علیه السلام در نامه ای به نماینده ی خود، به خاطر حضورش در سر سفره ی اشراف او را توبیخ نمود. یعنی آن حضرت برای آنکه منش زهد به اشرافی گری کشیده نشود، فردی را فدای مکتب نمود. 📙 منبع: کتاب دقایقی با قرآن حجه الاسلام قرائتی https://eitaa.com/Nogavaneha ☘️ ☘️☘️ ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🌀 توهم کاربر 🔻چقدر این مثالی که می‌زنیم غلطه... آیا فضای‌مجازی مثل🔪چاقو🗡است؟ 🔸با سخنرانی استاد محمد 🆔 https://eitaa.com/joinchat/369623119Cdd2fef4fcd جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
مناجات+شعبانیه+با+صدای+مهدی+سماواتی.mp3
7.55M
🌾🌾🌾 بعونک یالطیف 🌿 و اسْمَعْ نِدائی اِذا نادَیْتُکَ. 🔸 فایل صوتی 2 🌼 با صدای استاد مهدی سماواتی https://eitaa.com/Nogavaneha 🌾🌾🌾
🌾🌾🌾 بعونک یالطیف 🌷 و اسْمَعْ نِدائی اِذا نادَیْتُکَ. 🔸 پوستر 2 https://eitaa.com/Nogavaneha 🌾🌾🌾
بعونک یالطیف ⁉️ آیا بهتر نیست فساد در جامعه را زیادتر کنیم تا امام زمان زودتر ظهور کنند؟! سؤال: در احادیث آمده است که حضرت زماني ظهور می کنند که در زمین، ظلم و فساد به نهایت خودش رسیده باشد؛ پس ما نتیجه مي گيريم که بهتر است در جامعه گناه و فساد را ترویج کنیم تا حضرت هر چه سریع تر ظهور کنند! ✅ جواب: * ظلم و فساد در هنگام ظهور، نصف حقیقت است نه همة آن شكي نيست كه ظهور امام زمان وقتی خواهد بود كه ظلم و فساد، زمین را فرا گرفته، اما بايد توجه داشت برای تحقق ظهور باید جبهة حق هم به اندازة کافی رشد کرده باشد؛ به عبارت بهتر برای ظهور باید یارانی پرهیزکار در كنار حضرت وجود داشته باشند تا ایشان به کمک آنها عدالت را در جهان برپا کنند. بدیهی است برای این انقلاب بزرگ، یک ارتش مهیّا و نیروی ضربتیِ کارآمد لازم است که پشت سر امام ایستاده و گوش به فرمان وی باشد. از طرف دیگر باید توجّه کرد که هر گاه مردم جهان از نظر رشد فکري به حدّي برسند که بتوانند ارزش وجود امام را درک کنند و او را یاری کنند، امام بدون هيچ قيدي و شرطي ظهور خواهد کرد. بنابراین مانع اساسي ظهور امام، نبود یارانی کافی و آماده نبودن بشريّت براي حکومت ايشان است. حضرت ولی عصر در نامه ای که برای شیخ مفید می نویسند به این مطلب اشاره می کنند که بی‏وفاییِ مردم و گناهان آنان باعث غیبت شده است: «اگر خداوند به شیعیان ما توفیق همدلی در وفای به عهدی که بر آنها است عنایت می‏فرمود دیدار ما برای آنها به تأخیر نمی‏افتاد و در سعادتِ مشاهدة ما با معرفتی شایسته و درست شتاب می‏شد. چیزی ما را از آنها دور نکرده است، مگر اعمالِ ناخوشایند و ناپسندی که از آنها به ما می‏رسد»(1) از طرف دیگر باید توجه کرد که ظلم و فساد در این دنیا به اندازه کافی هست و جنایتکاران دنیا، جنایت را به حدّ اعلا رسانده اند؛ اگر ظلم و فساد به تنهایی برای ظهور، کافی بود تا حالا حضرت ظاهر شده بود. بنابراین آنچه فعلا کمبود آن احساس می شود وجود گروهی قوی و پرهیزکار است تا حضرت ظهور کنند. * بر فرض هم که با ترویج فساد، ظهور را نزدیک کنیم اما ... آنچه جالب است اینست که اگر ما تعمدا فساد را ترویج کنیم، بر فرض هم که ظهور نزدیک تر شود آيا وقتي آن حضرت آمد از ما تشكّر مي‌كند؟! يا اينكه به جرم همين ترویج فساد، ما را به سزاي اعمالمان مي‌رساند؟ مگر نه آنکه او برای مبارزه با ظالمان و مفسدان می آید؟ در اين صورت با مفسدان چه برخوردي خواهد كرد؟! توجه به این مثال، مطلب را روشن تر می کند: فرض كنيم به ما گفته مي‌شود كه اگر خانة شما در اثر خرابكاريِ بدخواهان ويران شد، يك نفر خواهد آمد و ضمن آنكه خرابكاران را به سزاي اعمالشان مي‌رساند، آنرا از نو به بهترين وجه مي‌سازد. حال آيا ما مجازيم كه خود، دست به تخريب خانة‌ خود بزنيم و به امید آنكه خانه اي بهتر داشته باشيم با خرابكاران همكاري كنيم؟! در اين صورت آیا خود ما نيز جزء خرابكاراني نیستيم كه بايد به سزاي اعمالشان برسند؟ مسلماً اینطور است. و در این صورت ما ديگر از آن خانه استفاده نخواهيم كرد زيرا در شمار ديگر خرابكاران، مورد تنبيه قرار گرفته و از بین رفته ایم. * سخن برخی بزرگان دربارة این شبهه حضرت امام خميني (ره) در مورد افرادی که چنین اعتقاد اشتباهي را دارند، جوابی کوتاه اما دندان شکن می دهند، ایشان می گویند: «...يك دستة ديگر هم تزشان اينست كه بگذاريد معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، [باید به اینها گفت:] حضرت صاحب مگر براي چه مي آيد؟ حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد. [حال آیا] ما معصيت كنيم كه او بيايد؟!»(2) آیت الله مکارم شیرازی نیز می گویند: « ... ظلم و ستم در همة عالَم وجود دارد. در نتیجه باید مبارزه با ظلم به وجود آید تا زمینه سازیِ ظهور صورت گرفته و امام، ظهور نمایند. ظلم و ستم به اندازه کافی متولّی دارد، ما باید متولّی عمل صالح و مبارزه با ظلم و ستم شویم...» 📙منبع: کتاب پاسخ به شبهات دینی، حسین جمالی، ص20
هدایت شده از  بوی عطر خدا
☀️رهبر معظم انقلاب بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و عملی و پیوندهای دینی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. ۱۳۸۱/۰۷/۳ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii
هدایت شده از شمیم آشنا
🔹مستجاب برای ما نگاهت آفتاب است چراغان کردن دنیا ثواب است دعا کردم بیایی زیر باران دعا در زیر باران مستجاب است ✍️ سید حمیدرضا برقعی ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈ 🌐 shamiim.ir 🆔 @Shamimeashena
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «عَجّل» با کار شما باید تعجیل بشود 👤 امام خمینی (ره) این‌طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان - سلام الله علیه - هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی‌ فَرَجِهِ». عَجّل، با کار شما باید تعجیل بشود. 🆔 @balagh_ir
ترجمه و توضیح مختصر دعای شریف سلامتی امام زمان 1. «اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّک ‏َ الْحُجَّةِ بن الحَسَن ـ صَلَواتُک علیه و علی آبائه ـ فی هذه السّاعَةِ و فی کُلّ ساعَة». «حجّت»، در ادبیّات دینی از جمله در قرآن کریم به معنای خاصّی آمده که عبارت است از هر چیز که خداوند متعال، به وسیله آن، بر بندگان خویش احتجاج کرده و عقاب و ثواب خود را با آن تحکیم بخشد. «الحجّة بن الحسن» در دعا اشاره به این حقیقت دارد که حضرت مهدی(عج)، فرزند امام حسن عسکری(ع) خاتم الحجج و یا آخرین حجّت معصوم الهی بر بندگان است. بنابراین، ترجمه این فراز از دعا چنین می‌باشد: «خدایا! برای دوستت حجّة بن الحسن ـ که درودت بر او و پدرانش باد ـ در این ساعت و در تمام ساعات چنین باش...». 2. «وَلِیّاً»: ولیّ در کلام عرب، به معنای سرپرست و متولّی است. گاهی هم ولیّ به معنای دوست و در مقابل دشمن قرار می‌گیرد. در برخی موارد ولیّ به معنای یاری کننده هم آمده است[و یکی از اسمای الهی نیز «ولیّ المؤمنین» می‌باشد. به هر حال، قدر مشترک معنای ولی در این‌جا یاری و سرپرستی و کفایت امور است؛ پس مراد از این فراز چنین است: «خدایا! یار و یاور و سرپرست آن‌حضرت باش». 3. «وَ حَافِظاً»: معنای حفظ و محافظت، کاملاً روشن است؛ یعنی: پروردگارا! نگهدارنده آن‌حضرت، [از بلایا و آفات زمینی و آسمانی] باش. 4. «وَ قَائِداً»: یعنی؛ پیشوا، رهبر و راهنما.این جا مراد، آن است که: پروردگارا! تو خود، راهنما و راهبرش باش. 5. «وَ نَاصِراً»: از مادّه نصر، به معنای نصرت و یاری است.و معنا آن است که: خدایا! یاری کننده آن‌حضرت باش. 6. «وَ دَلِیلاً و عَیْناً»:‌ دلیل در این‌جا؛ به معنای راهنما و هدایت کننده است و به هدایت خدای متعال اشاره دارد که به طور عام سایه بر سر همه مخلوقات افکنده و به طور خاصّ، متوجّه بندگان عزیز و ویژه است. معنای تامّ و کامل هدایت مذکور، در عبارت «و عیناً» متبلور شده است؛ یعنی: «خدایا! راهنما و چشم آن‌حضرت باش». 7. «حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً»: منتظر امام زمان(عج)، در این عبارت، ظهور آن‌حضرت را طلب می‌کند. کلمه «طوع» در این عبارت، ممکن است از «مطاوعه» به معنای انقیاد و فرمانبری باشد که در این صورت به این عقیده اشاره دارد که آن‌حضرت، برای اطاعت امر الهی ظهور کرده و خواست خدا را اجرا خواهد کرد؛ بنابراین، معنا این چنین می‌شود: «خدایا! آن‌حضرت را در زمین خودت ساکن کن، در حالی که از تو اطاعت کرده و دستورات تو را اجرا می‌کند». احتمال دارد که «طوع»، به معنای اختیار و خواست قلبی باشد در این صورت نیز دو معنا محتمل است: الف. «پروردگارا! حضرتش را روی زمینت ساکن کن؛ در حالی که از صمیم قلب، تسلیم خواست و مشیّت تو است». ب. «او را ساکن زمین کن؛ در حالی‌که اقتضای مشیّت و خواست تو همان است». در نهایت، ممکن است طوع، هم‌خانواده با تطوّع، به معنای تبرّع و احسان باشد. در این صورت معنا چنین می‌شود: «خدایا! آن‌حضرت را از روی فضل و کرمت و به سبب تمام کردن احسان در حقّ بندگانت، روی زمین ساکن کن». 8. «وَ تُمَتِّعَهُ فِیهَا طَوِیلاً»: این عبارت، آرزوی طولانی شدن حکومت آن موعود جهانی است؛ یعنی: خدایا! او را به صورت طولانی، در روی زمین بهره‌مند ساز. همچنین می‌توان گفت که این عبارت به جهانی بودن حکومت حضرت مهدی(عج)، اشاره دارد.