mirbqaghri_eheyat.com_-1.mp3
12.67M
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری - سخنرانی شب رحلت رسول الله(ص) در بیت رهبری قم / حقیقت وحی و القاء روح و ارتباط آن و آثار توحیدی و سلوکی آن
https://mirbaqeri.ir/articles/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C.html
سخنرانی آیت الله میرباقری بمناسبت شهادت امام رضا علیه السلام
https://hawzah.net/fa/Film/View/1366/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85
🌹 نهج البلاغه
✏️با تدریس خانم دکتر گودرزی
⏰یکشنبه ۲۶شهریور
ساعت ۱۵:۳۰
📍پیروزی بلوار ابوذر بین پل دوم و سوم مسجد حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها
ویژه بانوان
#سلام_امام_زمانم_🌷🤚🏻*
بیــا عــدالت مطلق مسیــر مےخواهــد
سپــاهِ منتظـــرانــت، امیــر مےخواهــد
زمیــن و ڪل زمــان را بیا و زیبا ڪــن
حڪومتِ علــوے را دوباره برپــا ڪــن
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_
📖((سوره انعام آیه103))
بِسْمِ الله الرّحمنِ الرَّحیمِ
بنام خداوند بخشنده و مهربان
لَا تُدْرِکُهُ الاَْبْصَرُ وَهُوَ یُدْرِکُ الْأَبْصَرَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ
ترجمه
چشم ها او را در نمى یابد، ولى او چشم ها را در مى یابد و او نامرئى و دقیق و باریک بین و آگاه است.
کلمه «بَصَر» هم به معناى چشم است و هم به معناى بصیرت. بنابراین آیه را مى توان چنین معنا کرد: نه چشم ظاهرى، خداوند را مىبیند و نه دل به عمق معرفت او راهى دارد.
«لطیف» چند معنى دارد: ۱- آنکه عطاى خود را کم بشمارد و طاعت مردم را بسیار،
۲- دقیق، رسیدگى پنهانى به امور و باریک بینى، ۳- خالق اشیاى ظریف و ناپیدا.
۴- اهل مدارا و رفاقت، ۵ - پاداش دهنده اهل وفا و بخشاینده اهل جفا.
امام رضا (ع) فرمود: «لایقع الاوهام و لایُدرک کیف هو»، افکار و اوهام بر خداوند احاطه ندارد و ذات او آنگونه که هست قابل ادراک نیست.
خداوند، هرگز دیدنى نیست. همین که حضرت موسى از زبان مردم درخواست دیدن خدا را نمود، پاسخ شنید: «لَن تَرانِى» هرگز مرا نخواهى دید. برخى از اهل سنّت گفته اند: خدا در قیامت دیده مى شود و به آیاتى همچون «الى ربّها ناظِرَة» استدلال مى کنند. غافل از آنکه خداوند، جسم و مادّه نیست و مراد از نظر به خداوند، نگاه با چشم دل است، زیرا دیدن با چشم، در جایى است که چیزى داراى جسم، مکان، محدودیّت، رنگ و... باشد و همه اینها نشانه نیاز و عجز است که خداوند از این نقص ها مبرّا مى باشد.
امام على (ع) مى فرماید: نه تنها چشم او را نمى بیند، بلکه وهم و فکر نیز نمى تواند بر او احاطه پیدا کند. سعدى در ترسیم این مطلب مى گوید:
اى برتر از خیال و قیاس و گمان و وهم و از آنچه گفته اند و شنیدیم و خوانده ایم
مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر ما همچنان در اوّل وصف تو ماندهایم
مراد از جمله «یدرک الابصار»، علم او به دیده هاى انسان است، مانند «سمیع» و «بصیر» که به معناى علم او به شنیدنى ها و دیدنى هاست.
پیام ها
۱- خداوند، جسم مادّى نیست. «لاتدرکه الابصار»
۲- هیچ کس از ذات خداوند آگاه نیست. «هو اللطیف»
۳- هیچ پرده و مانعى جلوى علم خدا را نمى گیرد. «هواللطیف الخبیر»
۴- با اینکه زشتى هاى ما را مىداند باز هم به ما لطف دارد. «وهو اللطیف الخبیر»
۵ - خداوند به همه لطائف و رموز هستى آگاه است. «هواللطیف الخبیر»
📚تفسیر نور💡
((صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيم))
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَجهم