eitaa logo
نکات ارزشمند(مسجد فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها)
150 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
64 فایل
اطلاع رسانی برنامه‌ها وکلاسها
مشاهده در ایتا
دانلود
mirbqaghri_eheyat.com_-1.mp3
12.67M
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری - سخنرانی شب رحلت رسول الله(ص) در بیت رهبری قم / حقیقت وحی و القاء روح و ارتباط آن و آثار توحیدی و سلوکی آن https://mirbaqeri.ir/articles/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 نهج البلاغه ✏️با تدریس خانم دکتر گودرزی ⏰یکشنبه ۲۶شهریور ساعت ۱۵:۳۰ 📍پیروزی بلوار ابوذر بین پل دوم و سوم مسجد حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها ویژه بانوان
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند... حلول ماه ربیع الاول مبارک باد...🌸🍃
🌷🤚🏻* بیــا عــدالت مطلق مسیــر مےخواهــد سپــاهِ منتظـــرانــت، امیــر مےخواهــد زمیــن و ڪل زمــان را بیا و زیبا ڪــن حڪومتِ علــوے را دوباره برپــا ڪــن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖((سوره انعام آیه103)) بِسْمِ الله الرّحمنِ الر‌َّحیمِ بنام خداوند بخشنده و مهربان لَا تُدْرِکُهُ الاَْبْصَرُ وَهُوَ یُدْرِکُ الْأَبْصَرَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ ترجمه چشم‏ ها او را در نمى‏ یابد، ولى او چشم ‏ها را در مى ‏یابد و او نامرئى و دقیق و باریک بین و آگاه است. کلمه‏ «بَصَر» هم به معناى چشم است و هم به معناى بصیرت. بنابراین آیه را مى‏ توان چنین معنا کرد: نه چشم ظاهرى، خداوند را مى‏بیند و نه دل به عمق معرفت او راهى دارد. «لطیف» چند معنى دارد: ۱- آنکه عطاى خود را کم بشمارد و طاعت مردم را بسیار، ۲- دقیق، رسیدگى پنهانى به امور و باریک بینى، ۳- خالق اشیاى ظریف و ناپیدا. ۴- اهل‏ مدارا و رفاقت، ۵ - پاداش دهنده‏ اهل وفا و بخشاینده‏ اهل جفا. امام رضا (ع) فرمود: «لایقع الاوهام و لایُدرک کیف هو»، افکار و اوهام بر خداوند احاطه ندارد و ذات او آنگونه که هست قابل ادراک نیست. خداوند، هرگز دیدنى نیست. همین که حضرت موسى‏ از زبان مردم درخواست دیدن خدا را نمود، پاسخ شنید: «لَن تَرانِى» هرگز مرا نخواهى دید. برخى از اهل‏ سنّت گفته‏ اند: خدا در قیامت دیده مى‏ شود و به آیاتى همچون «الى ربّها ناظِرَة» استدلال مى ‏کنند. غافل از آنکه خداوند، جسم و مادّه نیست و مراد از نظر به خداوند، نگاه با چشم دل است، زیرا دیدن با چشم، در جایى است که چیزى داراى جسم، مکان، محدودیّت، رنگ و... باشد و همه‏ اینها نشانه‏ نیاز و عجز است که خداوند از این نقص‏ ها مبرّا مى‏ باشد. امام على (ع) مى ‏فرماید: نه تنها چشم او را نمى‏ بیند، بلکه وهم و فکر نیز نمى‏ تواند بر او احاطه پیدا کند. سعدى در ترسیم این مطلب مى‏ گوید: اى برتر از خیال و قیاس و گمان و وهم‏ و از آنچه گفته ‏اند و شنیدیم و خوانده‏ ایم مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر ما همچنان در اوّل وصف تو مانده‏ایم مراد از جمله‏ «یدرک الابصار»، علم او به دیده‏ هاى انسان است، مانند «سمیع» و «بصیر» که به معناى علم او به شنیدنى ‏ها و دیدنى‏ هاست. پیام ها ۱- خداوند، جسم مادّى نیست. «لاتدرکه الابصار» ۲- هیچ کس از ذات خداوند آگاه نیست. «هو اللطیف» ۳- هیچ پرده و مانعى جلوى علم خدا را نمى‏ گیرد. «هواللطیف الخبیر» ۴- با اینکه زشتى‏ هاى ما را مى‏داند باز هم به ما لطف دارد. «وهو اللطیف الخبیر» ۵ - خداوند به همه‏ لطائف و رموز هستى آگاه است. «هواللطیف الخبیر» 📚تفسیر نور💡 ((صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيم))