eitaa logo
مدرسه مهدویت
458 دنبال‌کننده
11هزار عکس
12.6هزار ویدیو
240 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در عالم اوّل که به مقام فنای در فعل می رسد می فهمد که فعل از او سر نمی زند بلکه از خداست در اینجا تمام آثار فعلی خود را از دست می دهد . و در عالم دوّم چون به تجلّی صفاتی می فهمد که علم و قدرت و سایر صفات انحصارا اختصاص به ذات حقّ سبحانه و تعالی دارد در اینجا صفات خود را از دست می دهد و آنها را گم می کند و دیگر در خود نمی یابد . و در عالم سوّم چون تجلّی اسمائی می شود ادراک می کند که عالم و قادر اوست جلّ جلاله ، در اینجا اسماء خود را گم می کند و دیگر در خود نمی یابد . و در عالم چهارم که تجلّی ذاتی است وجود خود را گم می کند و ذات خود را از دست می دهد و دیگر ابدا خود را نمی یابد و ذات ، ذات مقدّس حضرت خداوند است .   🌴گوهر معرفت 🌴 والسلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته
بسم الله الرحمن الرحیم تقوا و استغنا بابا با خدا بساز  کار را درست می‌ کند. چرا در خلوت و جلوت (آشکارا) دلت هر چه می‌خواهد می‌ گنی. مگر [خدا] نمی‌ فرماید: " مَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا" هر كس تقوای الهی پیشه كند و از گناه دوری كند ،خداوند راه نجاتی برای او فراهم می كند و او را از جایی كه گمان ندارد روزی می دهد و هر كس بر خدا توكل نماید خدا او را كفایت می كند و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای داده است. سالک در شگفت می شود که آخر این چگونه معشوق است که همه را نادیده ،عاشق خود کرده و آستین بر روی و نقشی در میان افکنده و چگونه این همه نوا و ناله و سرود و گریه را نادیده می گیرد: این چه استغناست یارب و چه قادر حکمتست کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست و این چه طوفان است که این همه دریای اشک در آن شبنمی به شمار نمی آید . همین طوفان سالک را از شهر معرفت به وادی استغنا می برد و همه معرفت های او در یک معرفت خلاصه میشود که در آن آستان هزاران طاعت به نیم جو نخرند و تعینات عالم هستی را هیچ قدر و منزلت ننهند از آنکه همه چون حباب بر سر دریای هستی محو می شوند . موج و حباب عین نیازند به آب،و آب عین بی نیازی است از موج و حباب . پس در این حال سالک همه صورت ها و ماهیات را ،که امواج بی کران ابدیتند ، از نظر محو میکند و همه را مرده می انگارد و چهار تکبیر بر سر کائنات می زند و آفتاب و ماه و ستارگان را چون سایه در شعاع آن خورشید حقیقی گم می کند که : آفتاب از روی او شد در حجاب سایه را باشد حجاب آفتاب پس در این وادی نسیمی از کبریایی حق به سالک می رسد که به بوی آن از بیم و امید دو عالم رها می شود و همه قدرتها را به هیچ می گیرد و به باد درویشی و باده استغنا غرور عالمیان را در هم می شکند  و می گوید : گر چه آلوده فقرم شرم باد از همتم گر به آب چشمه خورشید دامن تر کنم تزکیه نفس ، راه رسیدن به معرفت: صحیح است که قرآن همه معارف الهی است و هر کس هر  نوری دارد از برکت آنست ،ولی تا تو را چنانکه گفتیم تزکیه ای نباشد ، از این نور چون توانی پرتو گرفتن؟ و خود فرمود  که معارف آن ویژه مطهرون است . بر تو شگفت نباشد که برای بعضی در موقع قرائت قرآن حالاتی بود نظیر حالاتی که در موقع نزول وحی بر جناب رسول الله ص وارد میشد ، زیرا این فرمایش امام بر ایشان مشهود بود که : ان الله قد تجلی لعباده فی کلامه و لکنهم لایعملون یعنی :براستی که خداوند هر آینه بر بندگانش در کلامش تجلی کرده ولی ایشان نمی دانند. امام صادق ع . نپندار که این حالات ویژه انبیاء بوده زیرا خداوند درهای معرفتش را بسوی خلایق نبسته است. و خود پیامبر فرمود که : خداوند را بندگانی است  که انبیاء نیستند ولی انبیاء به مقام آنان غبطه می خورند . حضرت محمد ص و نیز فرمود :علماءامتی افضل و من انبیاءبنی  اسراییل. توحید اكنون عارف به مرحله توحید می رسد، چشم دل باز می كند تا جان بیند. در این حال مشاهده می كند كه در جهان یكی هست و هیچ نیست جز او، و بر هر چه بنگرد او را در وی می بیند. حضرت علی علیه السلام می فرماید: "ما نظرت فی شیء إلا وما رأیت الله فیه". در این حال عارف همه چیز و همه جا را از آن جا که مظهر و آفریده اویند، زیبا می بیند و می ستاید. در این مرحله گاه عارف حتی جدا دانستن حق را از خود و از عالم هستی كه جلوه رخ دوست است دوگانگی می داند، و به مصداق "كنت كنزا مخفیا ..."، معتقد است كه جهان هستی تجلی و جلوه رخ دوست است و هر چه هست اوست و جز او هیچ نیست. در این جاست که به یگانگی می رسد و می تواند رهروی وادی توحید شود . در این وادی عارف یا سالک به یگانه بودن خدا می رسد این که نه چیزی در ذات خدا افزوده و نه چیزی کم می شود . در اين مرحله سالك «آفتاب ازل» را در نهاد تمام موجودات پرتوافكن و همه كثرات را در آن ذات بى‏مثال مستهلك مى‏بيند. مراقبه و توحید: : سالک در اثر مراقبه و تزکیه نفس و تصفیه باطن و عبادت و ریاضت و تفکر و تداوم ذکر، به مقامی می رسد که بوسیله چشم و گوش باطن حقایقی را مشاهده و استماع می کند که با چشم و گوش ظاهر قابل رویت و استماع نیست. او در عین حال که در این جهان زندگی می کند و با همین مردم معاشرت دارد ،در باطن به افق عالی تری می نگرد . سالک به مقامی می رسد که از همه اشیاء حتی نفس خویش غافل میشود و جز به وجود غنی و اسماء و صفات او توجهی ندارد .
🌼✨آمد بهار و حیف که ما را بهار نیست 🌼✨وین جرعه ها به کام دلم خوش گوار نیست 🌼✨گفتم بهار آمد و پر شد جهان ز گل 🌼✨دیدم که یار نامد و گفتم بهار نیست . . . 🌼اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌼
الویت دعا برای فرج یا کمک به فقرا.mp3
515.5K
⁉️آیا دعا کردن برای ظهور منجی عالم بشریت و ختومات قرانی الویت دارد یا کمک و دست گیری از فقرا : ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری
خبری می رسد از راه خبر نزدیک است آب و آیینه بیارید سحر نزدیک است طبق آیات و روایات رسیده ای قوم ! جمعهء آمدن او به نظر نزدیک است عاقبت فصل زمستان به سر آید روزی باز هم گل دهد این باغ ثمر نزدیک است قطره چون رود شود راه به جایی ببرد به دعای فرج جمع اثر نزدیک است با ظهورش حرم فاطمه را می سازیم بار بر بند برادر که سفر نزدیک است 🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
سن حضرت زمان ظهور.mp3
342.7K
⁉️امام زمان (عج ) هنگام ظهور چه سنی خواهند داشت ؟ ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری
پرسشهای_مهم ؛پاسخهای_کوتاه✅ از استاد قرائتی 💠 🔴چه کنیم تا در دنیا راحت زندگی کنیم؟ ✔️پاسخ : قرآن میفرماید: لکیلا تاسوا علی ما فاتکم و لا تفرحوا بما آتاکم ( سوره حدید، آیه 23.) آن گونه باشید که اگر چیزی را از دست دادید، تاسف نخورید و اگر چیزی به شما دادند، شاد نشوید. راستی آیا میشود انسان اینگونه متعادل باشد که دادنها و گرفتنها در او اثری نگذارد؟ 🔺کارمند بانک، یک روز مسئول دریافت پول مردم میشود و روز دیگر مسئول پرداخت پول به مردم میشود. نه آن روزی که پول میگیرد خوشحال است و نه آن روزی که میپردازد، ناراحت. زیرا او میداند هر دو روز، امانتداری بیش نبوده است. 🔘مثالی دیگر: برای لاستیک تراکتور، حرکت در زمین هموار و غیر هموار یکسان است، ولی برای لاستیک دوچرخه، تفاوت دارد. 🔻نشستن و برخاستن یک گنجشک، روی شاخه گل اثر میگذارد ولی روی درخت تنومند، اثر چندانی ندارد. آری، انسانهای بزرگ به خاطر سعی صدری که دارند، مسایل جزئی در روح آنان اثر چندانی ندارد. ⚫️ (علیه السلام) ظهر عاشورا در برابر دهها تیر که به سویش رها شد و دهها داغی که دید، نماز با حال و خشوعی خواند، در حالی که کوچکترین حرکت، ما را از نماز یا خشوع باز میدارد.. 🆔@Norolhodamahdaviyat
‌🌸محبت مهدوی🌸  🍀همدلی و همراهی در غم‌ها و شادی‌های محبان 🔵روزی فردی به حضور امیرمؤمنان علی (ع) رسید و حضرت، در صورت او، زردی مشاهده کرد. حضرت با حسرت پرسیدند: این زردی چیست؟ عرض کرد: بیمار و دردمند هستم. حضرت فرمودند: «إِنَّا لَنَفْرَحُ‏ لِفَرَحِکُمْ‏ وَ نَحْزَنُ‏ لِحُزْنِکُمْ‏ وَ نَمْرَضُ لِمَرَضِکُم‏؛ ما در شادمانی شما، شاد و برای اندوه شما، اندوهگین می‌شویم و از مریضی شما مریض می‏گردیم» 🔵امام رضا (ع) نیز می‌فرماید: «مَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ شِیعَتِنَا یَمْرَضُ إِلَّا مَرِضْنَا لِمَرَضِهِ وَ لَا اغْتَمَّ إِلَّا اغْتَمَمْنَا لِغَمِّهِ وَ لَا یَفْرَحُ إِلَّا فَرِحْنَا لِفَرَحِه؛ هیچ‌یک از شیعیان ما، غم‌زده نمی‌شود، مگر اینکه ما نیز در غم آنان، غمگین و از شادی آنان، شادمانیم و هیچ‌یک از آنان، در مشرق و مغرب زمین، از نظر ما، دور نیستند و هر یک از شیعیان ما که بدهی از او بماند (و نتوانسته باشد بپردازد) بر عهده ما است.» 🔵امام زمان (عج) یکی از ائمه‌ای است که این‌چنین امیرالمؤمنین علی (ع) و امام صادق (ع) و امام رضا (ع) از حالشان خبر داده‌اند. چه خوش باشد که دلدارم تو باشی                  انیس و مونس و یارم تو باشی دل پر درد را مرهم تو سازی                          شفای جان بیمارم تو باشی 🔵حتماً شنیده‌اید که به کسی که ناامید و درمانده می‌شود، پیشنهاد می‌کنند تا به امام زمان متوسل شود؛ زیرا ایشان دست رد به سینه ی هیچ درمانده‌ای نمی‌زند. 🔵در طول هشت سال دفاع مقدس و حتی بعد از آن، بارها و بارها حضرت ولی‌عصر (عج) در هنگام درماندگی فرماندهان و سربازان اسلام، از آن‌ها دستگیری کرده است. 🔵یکی از رزمندگان تفحص شهدا چنین نقل می‌کند: آن روز کم‌کم آثار یاس و ناامیدی در چهره تک‌تک بچه‌های گروه تفحص نمایان شد و دیگر با اینکه خیلی زحمت کشیده بودیم، مأیوس شدیم. اتفاقاً همان روز، ولادت حضرت مهدی (عج) بود. 🔵در حال ناامیدی از ایشان کمک خواستیم. نزدیک ظهر بود که در قسمتی از بیابان بی‌آب و علف، شقایقی نظرم را جلب کرد. رفتم که شقایق را از ریشه درآورم، متوجه شدم که چیزی در زیر خاک وجود دارد. خاک را کنار زدم، دیدم ریشه شقایق از جمجمه شهیدی روییده است. بعد از تحقیقات شناسایی هویت شهید، متوجه شدیم که اسم او «مهدی منتظر قائم» است. 🔵پس به جاست همان‌گونه که برادران یوسف در سختی و گرفتاری خود، دست به دامن یوسف شدند و از او مدد طلبیدند، ما نیز در مشکلاتمان اینگونه با آقا و مولای خود نجوا کنیم: «یا أَیُّهَا الْعَزیزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنا إِنَّ اللَّهَ یَجْزِی الْمُتَصَدِّقینَ؛ اى عزیز! ما و خاندان ما را ناراحتى فرا گرفته و متاع کمى (براى خرید مواد غذایى) با خود آورده‏ایم، پیمانه را براى ما کامل کن و بر ما تصدّق و بخشش نما، که خداوند بخشندگان را پاداش مى‏ دهد!» ..‌......... 📚بصائر الدرجات، ج 1، ص 260. بحارالانوار، ج 65، ص 168. امام زمان و شهدا، ص 110. 🌼‌‌📣امام مهدی منتظر ماست 🆔@Norolhodamahdaviyat
🔶وظایف منتظران🔶 ☘امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «لَيُعِدَّنَّ أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ الْقَائِمِ وَ لَوْ سَهْماً…»؛ «باید هر یک از شما برای قیام قائم «علیه السلام»چیزی آماده کند، ولو آن چیز، یک تیر باشد» (غیبت نعمانی، ص320) ☘انتظار کشیدن برای فرج، موجب توانمندی و کفایت انسان می‌شود. منتظر حقیقی، در دوران غیبت می‌کوشد از همه قابلیت‌های خود استفاده کند تا زمینه‌های ظهور را فراهم کرده و دوره‌ی انتظارش را کوتاه نماید. ☘عشاق امام زمان علیه السلام بر این باورند که هر فرد به اندازه‌ی خود در تعجیل فرج نقش دارد، حتی اگر به فرموده‌ی امام صادق علیه‌السلام، به اندازه‌ی «آماده کردن یک تیر» باشد. ☘آمادگی شخص منتظر، در دو جهت به نمایش گذاشته می‌شود: خدمت به دوستان امام و آسیب‌رسانی به دشمنان ایشان. ☘این حمایت یا عداوت می‌تواند به طرق مختلفی صورت گیرد، از طریق مالی، کلامی، عملی و… . ☘کسب علم و معرفت، تلاش دیگری در جهت آمادگی برای فرج به شمار می‌آید. به میزانی که آگاهی و شناخت خود را افزایش داده و از غفلت و جهالت فاصله بگیریم، با وظایف و مسؤولیت‌های خود بیشتر آشنا می‌شویم و در جهت نصرت دین خدا، بهتر از قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود بهره می‌گیریم. ✍استاد بروجردی 🌼‌‌📣امام مهدی منتظر ماست 🆔@Norolhodamahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا گفته نترس غمگین نباش ما نجاتت میدیم ...؟! تو اولین بارته بندگی میکنی ولی خدا خیلی وقته داره خدایی میکنه ! تا حالا چند مرتبه بار سنگین مشکلاتتو غم هاتو از رو دوشت برداشته ؟! تا حالا چند بار به آخر خط رسیدی ولی خدا نجاتت داده ؟! چرا انقدر ناامیدی ...! یادت بیاد چه شبایی رو با بغض و گریه سر کردی چه لحظاتی فکر کردی که این شب صبح نمیشه ... اما صبح با یه تلنگر آفتاب از راه رسید ! این ها همه کار خداست قدرت خداست به خدا توکل کن ...!☝️
┄┅─✵💝✵─┅┄ الهی ... ای نام توشیرین ای ذات تودیرین خوشم که معبودم تویی خرسندم که مقصودم تویی سلام صبحتون بخیر الهی به امید تو💚 ━━━💠🍃🌸🍃🌺
صدای پای بهار می‌آید ولی مهدی (عج) کجاست؟ خدایا برسان مهدی موعودت را😔 💚 ━━━💠🍃🌸🍃🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجه الاسلام استاد مدبری چکار برای امام زمانت کردی؟! 💐 مثل شهید محسن زیارتی باشیم! 🌹 به یاد شهدای عزیزمان باشیم .🤲 🌸🍃اللهم عجّل لولیک الفرج🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷مهدی شناسی ۲۱🌷 ‌❓❓هدایت باطنی حضرت مختص چه کسانی است؟ ◀️ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺗﻼ‌ﺵ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ.ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻋﻤﻞ،ﺟﺰﺀ ﺑﻪ ﺟﺰﺀ ﻃﺒﻖ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﭘﯿﺶ ﺭﻭﻧﺪ. ◀️ﻫﻤﻪ ﯼ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻭ ﺳﮑﻨﺎﺗﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻧﻈﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﻨﺪ. ◀️ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﻗﻠﺐ ﻭ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﺤﺖ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ؛ﺷﻌﻮﺭ ﺟﺎﻣﻌﯽ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻭ ﺩﻟﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ◀️ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ ﮐﺸﺪ .ﺑﻪ ﻗﻠﺒﺸﺎﻥ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺑﺎﻃﻨﯽ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ. ◀️ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺭﺅﯾﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ؛ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺟﻠﺐ ﻧﻈﺮ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ ◀️ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﻮﺍﻧﻊ،ﺳﺒﺐ ﺗﺎﺑﯿﺪﻥ ﻧﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🆔@Norolhodamahdaviyat
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█▒▒▒█▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█▒▒▒█▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒██████▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒█▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒██▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒██████████▒| ▒▒▒▒▒▒█▒▒█▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒████▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒████████▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒██████████▒| ▒▒▒▒▒▒█▒▒█▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒████▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒██▒▒████████▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌█████▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒██| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒██▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒██▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒██▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒██████████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌█████▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒██| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒██▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒██▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒██▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒██████████▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒‌▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒███████▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒█▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌▒▒▒██▒▒▒▒‌▒▒| ▒▒▒▒▒▒‌█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒██▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒██████████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒████████▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒| ▒██▒▒▒▒████▒▒▒▒▒▒| ▒▒██▒▒██▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒████▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒██▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒| ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒|
شصت و ششم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- هنر و حرفه در ميان جنّيان نيز هست. مِنَ الشَّياطِينِ‌ ... 2- جنّ مى‌تواند در خدمت بشر باشد. «يَغُوصُونَ لَهُ» 3- اگر كنترل و حفاظت نباشد، حتّى در حكومت بى‌نظير سليمان هم فساد راه پيدا مى‌كند. «كُنَّا لَهُمْ حافِظِينَ» ●➼‌┅═❧═┅┅───┄