هدایت شده از المرسلات
🔉🔉 #بشنوید
💢انسان، در قوس نزول، عقلِ ربّ النوع ندارد.
🔰استاد علی فرحانی
⚡️استاد در این صوت بیان می دارند که از دیدگاه علامه طباطبایی، انسان تنها موجودی است که در قوس نزول، عقلِ ربّ النوع ندارد. و به همین دلیل است که انسان می تواند در قوس نزول از مرحله عقل عبور کند و به عالم اسماء و صفات و بالاتر از آن برسد.
⚡️ایشان در توضیح این مسئله، عباراتی از مرحله اتحاد عاقل به معقول از کتاب نهایه و تعلیقه آیت الله مصباح به این بخش از عبارت را شرح می دهند.
⚡️انشالله بشنوید و استفاده ببرید.
◀️لینک دانلود صوت👇👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/ensan-rabbo-noae-nadarad.mp3
#پای_درس_استاد
#فلسفه #عرفان
@fater290
25.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه #سوم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 19 خرداد 1399
✅ موضوعات جلسه سوم:
- آغاز بررسی حقیقت انسان از منظر قرآن
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 ابَو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَرَجَ مِنْ هَذَا اَلْأَمْرِ مَنْ كَانَ يَرَى أَنَّهُ مِنْ أَهْلِهِ وَ دَخَلَ فِيهِ شِبْهُ عَبَدَةِ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ .
🖌 وقتی قائم قیام کند کسانی از این امر (تشیع و مکتب حق) خارج می شوند که فکر میکردند در زمره آن هستند و کسانی داخل (در این مکتب) میشوند که شبیه خورشید پرستان و ماه پرستانند.
🔹 الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۱۷
🔆 هر دو بخش این روایت از تکان دهنده ترین اخبار پیرامون دوران #ظهور است.
اما شاید امروز که بشر بی پناه ترین دوران خود را میگذراند و راههای تصنعی پیش رو بیش از پیش برایش رنگ می بازد بیشتر بتوان به حقیقت آن پی برد.
نمونه اش آمریکای امروز است که مظهر تمام نفسانیت های تاریخی بشر و تمرکز و انغمار در دنیاست. اما نشان داده رهایی تمام این نفسانیت ها نه برابری و عدالت به همراه دارد و نه انسان را -حتی در همین دنیا - به مقصد آرامش بخشی می رساند ...
🎙 صحبت های این زن در این فیلم در تظاهرات ضد نژاد پرستی که در واقع فریادی چند صد ساله بر ضد حقیقت آمریکاست واقعا قابل تامل و تأویلی تاریخی برای همین روایت است...
منبع کلیپ:
@kharej2025
#الغوث
@ofoqemobin
🕌 یکی از ویژگی های بسیار برجسته امام صادق (ع) وسعت جریان شاگردپروری ایشان است. این طیف عظیم از شاگردان از امور اعتقادی و سیاسی تا امور معنوی و عرفانی و فقهی تنوع داشتند و هر کدام به شیوه خود تربیت می شدند.
🔰 بسیاری از معارف عرفانی و فقهی و کلامی و فلسفی و بخش مهمی از ترویج نهضت سید الشهداء سلام الله علیه نتیجه کار بزرگ امام صادق سلام الله علیه بود.
🔥 برای نمونه خوب است به یکی از روایات بسیار زیبا در این باب اشاره کنیم که طبق آن شاگردان امام با مردی شامی در محضر ایشان در حج مناظره کردند و پس از آن امام کار هر یک از آنها را ارزیابی می کند:
📕 ثمَّ الْتَفَتَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِلَى حُمْرَانَ فَقَالَ تُجْرِي الْكَلَامَ عَلَى الْأَثَرِ فَتُصِيبُ وَ الْتَفَتَ إِلَى هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ فَقَالَ تُرِيدُ الْأَثَرَ وَ لَا تَعْرِفُهُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى الْأَحْوَلِ فَقَالَ قَيَّاسٌ رَوَّاغٌ تَكْسِرُ بَاطِلًا بِبَاطِلٍ إِلَّا أَنَّ بَاطِلَكَ أَظْهَرُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى قَيْسٍ الْمَاصِرِ فَقَالَ تَتَكَلَّمُ وَ أَقْرَبُ مَا تَكُونُ مِنَ الْخَبَرِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَبْعَدُ مَا تَكُونُ مِنْهُ تَمْزُجُ الْحَقَّ مَعَ الْبَاطِلِ وَ قَلِيلُ الْحَقِّ يَكْفِي عَنْ كَثِيرِ الْبَاطِلِ أَنْتَ وَ الْأَحْوَلُ قَفَّازَانِ حَاذِقَانِ قَالَ يُونُسُ فَظَنَنْتُ وَ اللَّهِ أَنَّهُ يَقُولُ لِهِشَامٍ قَرِيباً مِمَّا قَالَ لَهُمَا ثُمَّ قَالَ يَا هِشَامُ لَا تَكَادُ تَقَعُ تَلْوِي رِجْلَيْكَ إِذَا هَمَمْتَ بِالْأَرْضِ طِرْتَ مِثْلُكَ فَلْيُكَلِّمِ النَّاسَ فَاتَّقِ الزَّلَّةَ وَ الشَّفَاعَةُ مِنْ وَرَائِهَا إِنْ شَاءَ اللَّهُ.
الکافی ج 1 ص 173
صلی الله علیک یا جعفر بن محمد الصادق (ع)
@ofoqemobin
38.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه #چهارم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 26 خرداد 1399
✅ موضوعات جلسه چهارم:
- داستان خلقت آدم و تعلیم اسماء و سجده ملائکه
- مقایسه بیان قرآن و کتاب مقدس در مساله خلقت آدم
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin
هدایت شده از تنها علاج
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش
📍 برگزاری دوره #بینش_مطهر ویژه #اساتید حوزه و دانشگاه استان یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ( ازاستان قم)
۱۳۹۹/۳/۲۲
@binesh_yazd
@tanhaelaj
🕌 عنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : بَيْنَمَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَجْرِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذْ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ لَهُ يَا أَبَتِ مَا لِمَنْ زَارَكَ بَعْدَ مَوْتِكَ فَقَالَ يَا بُنَيَّ مَنْ أَتَانِي زَائِراً بَعْدَ مَوْتِي فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَى أَبَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَى أَخَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِكَ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ
کامل الزیارات ص ۱۰
#شب_جمعه
@ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
♨️عارف ۱۹ساله
🔰رهبر معظم انقلاب ۸۲/۲/۲۲
✅فراموش نمیکنم خاطره جوان نوزده یا بیست سالهای که بعد از شهادتش #وصیتنامه او را دیدم. او نوه یکی از علمای معروف و مراجع تقلید زمان خود بود و آن مرجع تقلید و عالِم معروف، اهل #سلوک و #معرفت و #توحید شمرده میشد. وقتی وصیتنامه جوان را خواندم، اینطور فهمیدم که این جوانِ نوزده، بیست ساله دانشجو، در رسیدن به آن حالت #حضور، #کشف و عروج معنوی و روحی - چیزی که هر سالک و #عارف و هر جویای حقیقتی، آرزوی آن را دارد - اگر از پدربزرگ مجتهد و عارف خود که شاید شصت، هفتاد سال هم در آن راه زحمت کشیده بود، جلوتر نباشد، عقبتر نیست. البته این حالت، همیشه و برای همه پیش نمیآید. شرایطی که در آن، انسان به معنای حقیقىِ کلمه مجاهدت میکند و #منِ_نامطلوب در عروج انسانی را که مزاحم حرکت او به سمت بالاست، زیر پا لگد میکند و از شهوات و غرایز و حیوانیّت خود صرفنظر میکند، ناگهان چنین عروجی را برای یک جوان پیش می آورد.
#کلام_ولی #اخلاق_و_عرفان #جهاد #جبهه
@fater290
کانال حجت الاسلام و المسلمین #اسدپور از اساتید بزرگوار و صاحب اندیشه سطوح عالی حوزه علمیه قم
⭕️ توصیه می کنم حتما عضو شوید و از مطالب ایشان استفاده کنید: (مطالب قابل استفاده زیادی برای دانشجویان هم دارند):
«این کانال فضایی است برای به اشتراک گذاشتن تأملات پراکنده بنده در ارتباط با دین فرهنگ جامعه ذیل گفتمان انقلاب عظیم اسلامی:
https://eitaa.com/amin_asadpour »
هدایت شده از المرسلات
⚡️بحثی فقهی پیرامون استهلال
🔰استاد علی فرحانی
🔺استاد در این جلسه که در ضمن جلسات تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) در ۹۹/۳/۱۲ در موسسه مفتاح برگزار شد، به بررسی اجمالی ادله و اقوال فقها در بحث استدلال می پردازند.
📌لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/fegh/bahsi-feghi-dar-roayate-helal.mp3
#پای_درس_استاد #فقه
@fater290
افق مبین||سید محمد هاشمی
⚡️بحثی فقهی پیرامون استهلال 🔰استاد علی فرحانی 🔺استاد در این جلسه که در ضمن جلسات تدریس کتاب تعادل
در این جلسه سوالات خوبی در محضر استاد بزرگوار مطرح شد و ایشان هم نکات مهمی بیان کردند. این مسأله و بررسی فقهی آن از مطالبی است که با گسترش امکانات در دوران ما ابعاد جدیدی نیز یافته است لذا موضع گیری فقهی مناسب در این باب، راهنمای استنباط در برخی مسائل مشابه نیز هست.
18.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه #پنجم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 28 خرداد 1399
✅ موضوعات جلسه پنجم:
- بررسی هدف حقیقی خلقت انسان
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin