eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
661 عکس
201 ویدیو
15 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128
مشاهده در ایتا
دانلود
📕 فرانسه و روشنفکری ذاتا الحادی 🔰 بر خلاف تصور رایج، فلسفه و اندیشه مدرن در تمام تعینات خود لزوما نافی وجود خدا نیست. بیشترین تعارض الهیاتی در دوران مدرن با توحید تشریعی است. بر این اساس انسان، جایگزین خداوند یا جایگزین نماینده خداوند در تنظیم و استقرار قوانین مدنی می شود. اما این لزوما به معنای نفی هرگونه جلوه ایمانی و الهی نبود. خصوصا در فیلسوفان انگلستان و آلمان که حتی در میان بزرگترین ایشان مانند، دکارت، بارکلی، اسپینوزا، کانت و ... مساله دین و الهیات و خداوند و تجربه های معنوی همواره نقش مهمی داشته است. اما فرانسه از همان ابتدا، مدرنیته را با رنگی الحادی تر پذیرفت و انسان جدید فرانسوی نه تنها تشریع ربوبی را نمی پذیرفت بلکه در اصل وجود خدا نیز تشکیک داشت. 🔰 روسو، منتسکیو، دیدِرو، آگوست کنت و بسیاری از فیلسوفان مشهورِ دوران روشنگری و برخی فیلسوفان معاصر مانند سارتر در فرانسه چنین ایده ای داشتند. به همین دلیل اساسا مساله آزادی و در این کشور نه یک ارزش مطلق بلکه یک شعار به شدت مهاجم علیه نهاد دین و ارزش های دینی است. 🔰شاید به همین دلیل است که در این کشورِ آزادی بیان! حجاب در اماکن دولتی و دانشگاهی و مطلقِ حجابِ «برقع» (پوشیه) در تمام محافل عمومی ممنوع و از طرفی دیگر فعالیت نشریاتی مانند به شدت پر رونق و مشمول حمایت از دولت مرکزی است. 🔰این کشور از معدود مناطقی در دنیاست که درصد ملحدین (آتئیست یا آگنوستیک) در آن بیش از 50 درصد است. تجارب مسلمانان مقیم اروپا نیز نشان می دهد که زندگی به عنوان مسلمان در کشوری مثلا مانند انگلستان بسیار سهل تر از زندگی در فرانسه است. 🔰 از مصائب روشنفکری ایرانی همین است که آشنایی اولیه اش با مدرنیته و تجدد در دوران قاجار از همین فرانسه آغاز شد و این بعدها به شدت در سیاست، فرهنگ، هنر و علوم انسانی کشور ما موثر افتاد. 🔰 با توجه به حمایت اخیر اولین شخصیت سیاسی فرانسه () از ادامه توهین ها به رسول اکرم (ص) اسلام و فضای عمومی این کشور، پیش بینی می شود در آینده حجم این توهین ها بیشتر شود لذا جا دارد که کشور ما و همه علاقه مندان به پیامبر مکرم اسلام موضع محکمی در مقابل این افراد بگیرند. 🖊 سید محمد هاشمی @ofoqemobin
🎙 پایان مباحث کتاب المیراث شرح لمعه در 39 جلسه: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport/680
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
🔰 اختلال گسترده در گفتگو با جهان 🔺«به مناسبت واقعه توهین به پیامبر اعظم (ص)» ⭕️ برای ما ایرانیانِ مسلمان هیچ شخصیتی برتر از حضرت رسول (ص) نیست. او تمام هویت و حجت مسلمانی ماست و اگر قرار باشد از حقایق دینی دفاع کنیم قطعا وجود مبارک پیامبر در صدر آن حقایق قرار می گیرد. ⭕️ اما امروز لسان ما در دفاع از نبی مکرم اسلام پر و کم اثر است، نه کسی صدای ما را می شنود و نه ما می توانیم ندای خود را به عالم برسانیم. به راحتی چهره پیامبر را به تمسخر گرفته اند و بعد هم از آن دفاع کرده اند اما ما راهی برای مقابله و فریاد نداریم. ⭕️ مدتهاست اهل علمِ ما در خود تنیده اند و دنیایشان در حد شهر و کشور خودشان کوچک شده است. ⭕️ در این میان حوزه های علمیه که متولی امر دین هستند بیش از سایرین وظیفه دارند. اما آیا حوزه توان گفتگو با ادیان مختلف در دنیا و اندیشمندان بزرگ آن را پیدا کرده است؟ آیا می توانیم سوالات دیروز رهبر انقلاب را در میان جوانان غیر مسلمان به صورت گسترده طرح کنیم؟ چقدر در این گفتگوها تجربه داریم؟ چقدر تلاش کرده ایم تریبونی فراتر از مرزهای خود داشته باشیم؟ را رها کنیم آیا در دنیای صدای ما را می شنوند؟ کار به جایی رسیده است که علَم حمایت از پیامبر به دست رییس جمهور متظاهر ترکیه افتاده که با زیاده خواهیش سوریه را نابود کرده و هنوز هم راضی نیست. ⭕️ این وضعیت، وضعیت امتناع است، در مقابل چشم ما مقدس ترین اندیشه ها را لگدکوب می کنند اما ما حتی اگر بخواهیم امکانی برای مقابله به وجود نیاورده ایم تا امروز از آن استفاده کنیم. ⭕️ آیا وقت آن نرسیده که ساز و کار آموزشی و تربیتی این نهاد شریف کهن، مجاهدان علمی برای میدان دنیای امروز تربیت کند؟ ⭕️ آیا وقت آن نرسیده که طلبه های خودشان به فکر باشند و برای انجام تکلیف عظیم الهی و جهانی که خمینی کبیر بر دوششان نهاده آستین بالا بزنند و منتظر هزارتوی سیستم های آموزشی نمانند؟ ⭕️ به یاد دارم در انقلاب مصر به حوزه ها اعلام کرد امروز جهان اسلام تحولات بزرگی را تجربه می کند و برای حکمرانی پس از این تحولات تئوری هایی مبتنی بر اسلام می خواهد. و ما باید این خلاء تئوریک را پر کنیم ! چقدر در پاسخ به این ندا موفق بودیم؟ 🔸🔸🔸 پ.ن: انصاف این است که آنچه تا امروز در حوزه های مختلف در مسائل جدید در حوزه ها تولید و ترویج شده حجم بسیار عظیمی دارد و قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و اگر انقلابی نبود، شیعه همین پایگاه فعلی جهانی را نیز دارا نبود اما مسئله این است که این همه، هنوز بسیار اندک است. 🖊سید محمد هاشمی @ofoqemobin
☀️ سالروز ارتحال علامه ی ناشناخته 👇👇👇
☀️ علامه ی ناشناخته 🔰 13 ربیع الاول سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سید محمد حسن الهی طباطبایی اخوی ناشناخته مرحوم علامه طباطبایی 🔺 دو بیان از علامه حسن زاده پیرامون ایشان: ⭕️ نكته‏اى بلند از استادم، شادروان جناب علامه آقا سيد محمد حسن طباطبائى تبريزى- جانم به فدايش- به يادگار دارم. روزى در شيخان قم به حضور مباركش افتخار تشرف داشتم و هيچ‏گاه در محضر فرخنده‏اش يك كلمه از دنيا و از كسى گله و شكوى و حرف كم و زياد مادى نشنيدم؛ دنيا را آب ببرد او را خواب ببرد؛ فرمود: آقا، انسانها معادن‏اند، بايد معدنها را در آورد. «1» غرض آن جناب اين كه‏ همچنانكه كوهها داراى معادن طلا و نقره و الماس و فيروزه و غيرها هستند، انسانها نيز مانند كوهها داراى معادن گوناگون حقايق و معارف‏اند، بايد هر كسى كوه وجودش را بشكافد و آن معادن را استخراج كند، يعنى در روانشناسى بكوشد تا آب زندگى از او بجوشد. البته اين سخن را ريشه عمق ديگر است، صبر كن تا صبح دولتش بدمد. دروس معرفت نفس، متن، ص: 302 ⭕️ علامه طباطبائى و برادر بزرگوارش حضرت آية اللّه آقا سيّد محمّد حسن طباطبائى، هر دو از تربيت شدگان محضر مبارك آيتين، حاج سيّد على قاضى و آقا سيّد حسين بادكوبى، در حكمت متعاليّه و عرفان علمى و عملى بوده‏اند، و در تمام دوران مسير تكاملى علمى و عملى از آغاز تا انجام، از تبريز تا نجف اشرف، همدوش بوده‏اند. وقتى حضرت استاد علامه طباطبائى از اين بنده سؤال فرمودند: كه اخوى را چگونه يافته‏ايد؟ عرض كردم: آقا، جناب اخوى آية اللّه آقا سيد محمد حسن الهى، علامه طباطبائى است، با اين تفاوت كه آن جناب در تبريز اقامت فرمود، و سرمايه‏اش راكد بماند، و اين جناب به حوزه علميّه قم تشريف آورده و از سرمايه‏اش كسب كرده است، و ديگر با اين تفاوت كه آن جناب خيلى بذول است، و اين جناب خيلى كتوم. مجموعه مقالات، ص: 13 در شب زیارتی حضرت فاتحه ای نثار این دو وجود نورانی کنیم. @ofoqemobin
🔰 دو بیت از حکیم و عارف الهی میرداماد، خطاب به یگانه حکمت صدرالمتاهین شیرازی: 🔺 ! جاهت گرفت باج از گردون اقرار به بندگیت کرد 🔺 بر مسند تحقیق نیامد چون تو یک سر ز گریبان طبیعت بیرون علیهما رحمه‌ الله @ofoqemobin
🛎 یکی از نظریه پردازان اصلی این حوزه مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی است. ایشان به تعبیر شهید مطهری مبدع نظریه اعتباریات در عالم اسلام و‌ حتی عالم فلسفه است. مباحث ایشان در اعتباریات از مقدمات اصلی تئوری اجتماعی اسلام است. 📌 در جلساتی در سال گذشته ضمن تدریس کتاب اصول فقه مرحوم مظفر ذیل بحث مستقلات عقلیه به بخشی از نظریه اعتباریات علامه طباطبایی و مکانیزم تکون اعتباریات از منظر ایشان پرداخته شد: 🔰 سرفصل های اصلی این جلسات: - اصل شکل گیری ادراک اعتباری - چیستی اعطای حد شیء الی شیء در اعتباریات - اعتبار وجوب به عنوان اولین اعتبار انسانی - تفکیک اعتباریات قبل و بعد از اجتماع - بررسی اعتبار حسن و قبح و شکل گیری آن در این جلسات از این منابع استفاده می شود: - مقاله ششم اصول فلسفه و روش رئالیسم - رساله اعتباریات علامه طباطبایی - جلد دوم المیزان ذیل آیه 213 سوره بقره - جلد پنجم المیزان ذیل آیه 79 سوره نساء تعداد جلسات: 3 (این جلسات پس از اشکال لینک ها دوباره بارگزاری می شود) @Ofoqemobin دریافت جلسات👇👇
هدایت شده از المرسلات
31.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️محبت و مودت پیامبر با مسلمانان، عامل اصلی جهش تمدنی در صدر اسلام بود. 🔰استاد آیت الله فرحانی 📌گزیده ای از بیانات امشب (۹۹/۸/۱۲) استاد به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام ص و آقا امام صادق ع پس از معمم کردن یکی از طلاب مدرسه @almorsalaat
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
ـــــــــ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ ـــــــــــ 🌐موضوع : اندرزی به طالبان 📝 💫معروف است كه در اواخر عمر هميشه متأسف بود و در مسائل ايمانى هم اين مرد به اطمينان و يقين نرسيد. 📌مى‏ گفته است مسئله‏ اى كه پنجاه سال به آن معتقد بودم حال بطلانش براى من روشن شده است؛ از كجا معلوم كه تمام معتقدات من از همين قبيل نباشد❓ چرا اينچنين بوده است❓ 🔍فيلسوفانى نظير مرحوم آخوند نه تنها به ديگران خدمت مثبت كرده‏ اند 👌 بلكه به خودشان هم خدمت مثبت كرده‏ اند. 👌 🌐اگر ما حاجى سبزوارى را با فخر رازى مقايسه كنيم هرگز به اندازه فخر رازى توقّد ذهن ندارد. 🌐ولى حاجى سبزوارى راه هايى از ايمان و معنويت و از خلوص و صفا و از يقين طى كرده است که يك هزارمش را هم نرفته است. ⬅️از اين جهت است كه امثال مرحوم آخوند معتقدند كه انسان اگر بخواهد در معارف الهی تنها تكيه‏ اش به ذهن و استدلال باشد به جايى نمی رسد. ◀️كما اينكه اگر علم را كنار بگذارد و تكيه‏ اش تنها بر صفاى روح و تزكيه باشد، آن هم بی خطر نيست 🔍مگر اينكه زير نظر اولياء اللّٰه باشد كه آن حساب ديگرى است. 🔰ولى اگر كسى خودش بخواهد كار كند، بايد اين دو بال را همراه يكديگر داشته باشد و با اين دو پا قدم بردارد؛ يعنى 👇👇👇 پاى علم و فكر و پاى عمل و تقوا هر دو بايد باشد. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
✅✅مجموعه جلسات سیر تطور فقه و اصول شیعه (از زمان غیبت صغری تا مکتب امام خمینی (ره) ) 🔹ارائه شده در جمع طلاب مدرسه فیلسوف الدوله تهران در شهر مقدس قم/تیرماه 97 👈 تعداد جلسات: ۲۰ 💠💠💠💠💠💠 💢 مطالب مطرح شده در این جلسات: 1. تبیین فلسفی ضرورت و نحوه پیدایش اصول و فقه 2. تاثیر فهم تطور تاریخی فقه و اصول در استنباط و ضرورت آن 3. بررسی ادوار مهم استنباط در تاریخ شیعه 4. تاثیر شیخ طوسی در تطور استنباط و شکل گیری فقه استدلالی 5. ابن ادریس حلی و شکستن هیمنه ی تقلید از گذشتگان و آغاز دوره جدید در پایان قرن ششم 6. نقش مکتب حله در استنباط در قرن هشتم 7. قرن دهم و یازدهم و تاثیر حاکمیت صفویه در فقه حکومتی 8. ظهور اخباری گری در قرن دوازدهم و افول صد و پنجاه ساله استنباط نزد شیعه 9. امین استرآبادی و استدلال او در انحصار حجج به کلام معصومین علیهم السلام 10 . مختصری از تفاوت نگاه اخباریون و اصولیون به استنباط 11. نهضت تولید جوامع روایی در قرن یازدهم و دوازدهم از برکات دوران اخباری گری (بحار، وسائل، وافی) 12. ظهور وحید بهبهانی در پایان قرن دوازدهم و شکست مکتب اخباری در کربلا و آغاز دوره ی جدید استنباطِ شیعی 13. شیخ انصاری و تجدید بنای استنباط با پی ریزی ساختار جدید در اصول فقه 14. آخوند خراسانی و شاگردان و تعمیق اصول فقه 15. نقش و میزان ورود فلسفه در استنباط پس از آخوند خراسانی 16. بررسی چند مورد از نقش فلسفه در ابواب مختلف اصول فقه پس از آخوند 17. بررسی میزان کارآمدی فقه و اصول موجود در حل مسائل جدید بشر 18. بررسی نظر شهید مطهری در الهام از شیخ طوسی برای حل مسائل جدید 19. اجمالی از راهگشا بودن نظام استنباطی امام خمینی در دوران جدید 20. رهیافتی بر توسعه فقه و حل مسائل علوم انسانی بر اساس نظرات استاد علی فرحانی (از مرحله ی موضوع شناسی تا استنباط) 💠💠💠💠💠💠 ◀️◀️لینک دانلود صوت جلسات: 👇👇👇👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/smhashemi/tatavorefeghhvosul/ 💠💠💠💠💠💠 @ofoqemobin
در کربلا که موج زند آب روي آب   از قحط آب گشته بپا،هاي و هوي آب‏ در ساحل فرات که خود مهر فاطمه است   دارند کودکان حسين آرزوي آب‏ @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
♨️درباره برهان ملازمات 🖊محسن ابراهیمی 🔅علامه طباطبایی در کتاب شریف نهایه الحکمه هم در فروعات مدخل و هم فروعات اصالت وجود بیان می دارند که تنها برهانی که در مسائل فلسفی جاری می شود، برهان "ان ملازمات" است. دلیل این ادعا را نیز چنین توضیح میدهند که چون موضوع فلسفه "واقعیت" است و محمولات فلسفه هم مساوق با موضوع هستند، ثبوت محمول برای موضوع علتی که غیر از موضوع و محمول باشد ندارد، لذا برهان "لم" در اثبات آن جاری نمی شود. از طرفی برهان "ان متعارف" هم که یقین آور نیست. 🔅بزرگان حکمت معاصر همچون حضرات آیات جوادی، مصباح و فیاضی همگی (البته هر کدام به طریقی) با این مدعا مخالفت کرده اند. استاد هم در درس خارج اسفار و هم در تدریس نهایه و همچنین استاد در تدریس نهایه، مراد علامه را تبیین و در مقابل اشکالات وارده، از دیدگاه علامه دفاع کرده اند. 🔅اصل این برهان را در کتاب ذکر کرده اند. ایشان در فصل "ذوات الاسباب لاتعرف الا باسبابها" بیان می دارد که در گزاره هایی که ثبوت محمول برای موضوع، دارای سبب است، تنها راه حصول یقین، پی بردن به علت آن است که در واقع همان برهان "لم" است که علت، حدوسط قرار می گیرد. 🔅ایشان در ادامه بیان می کند که یک قسم از برهان هم در جایی است که ثبوت محمول برای موضوع، علت ندارد اما چون آن گزاره نظری است، نیاز به حدوسط داریم که اثباتا این گزاره را اثبات کند. ایشان در بیان این قسم از برهان، تعبیر گزاره های "لاسبب لها" به کار می برد. 🔅استاد در جلسات اخیر تدریس کتاب ، دیدگاه بوعلی را در تبیین این قسم از برهان شرح می دهند. 🔅ایشان در شرح این بحث، به دیدگاه آیت الله مصباح در شرح عبارت بوعلی اشاره می کنند و اشکالاتی را به ایشان در شرح عبارت بوعلی وارد می کنند. و نکات ارزشمندی را در مورد این برهان بیان می دارند. 🔅پیشنهاد می کنم که دو جلسه اخیر تدریس این کتاب را که در همین هفته برگزار شد، استماع کنید. ⬇️دانلود جلسه شنبه ۹۹/۸/۱۰ eitaa.com/majazi_almorsalaat/565 ⬇️ دانلود جلسه دوشنبه ۹۹/۸/۱۲ eitaa.com/majazi_almorsalaat/567 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
💠 چند نکته از زندگی علامه طباطبایی 🔸نظم زیاد، سختی زیاد، مخالفین زیاد، برکت زیاد @almorsalat👇👇
هدایت شده از المرسلات
چند نکته از زندگی علامه طباطبایی@almorsalat.mp3
2.54M
💠 چند نکته از زندگی علامه طباطبایی 🔸نظم زیاد، سختی زیاد، مخالفین زیاد، برکت زیاد 🔰آیت الله مصباح یزدی 👈 آخرین جلسه تدریس نهایه الحکمه @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️سلسله جلسات بزرگداشت علامه طباطبایی 🌐اندیشه اجتماعی علامه طباطبایی 🔰حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی 📌استاد سطح عالی حوزه علمیه قم چهارشنبه ۹۹/۸/۲۱ ساعت۱۹ 🔘پخش زنده در اینستاگرام المرسلات👇 🆔 instagram.com/almorsalat @almorsalaat
🎙 سخنرانی مجازی به زبان 🔰 موضوع: هماهنگی زندگی معنوی و فعالیت اجتماعی-انقلابی در اندیشه امام خمینی (ره) 🌙 زمان: پنجشنبه ۲۲ آبان ساعت ۲۳ 🔺 پخش زنده از یوتیوب: https://www.youtube.com/watch?v=3HNT5oeFYFk برگزار کننده: مجموعه AIM Islam لندن @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
اندیشه اجتماعی علامه طباطبایی - المرسلات.mp3
15.44M
♨️اندیشه اجتماعی علامه طباطبایی 🔰حجت الاسلام سید محمدهاشمی 🔸 فهرست موضوعات: - اندیشمندان اصلاح گر اسلامی در 150 سال گذشته - شکل گیری اندیشه اجتماعی در دوران معاصر دنیای اسلام - علامه طباطبایی و اندیشه اجتماعی - ویژگی های اندیشه اجتماعی علامه طباطبایی (اصالت، استقلال، عدم منتهی شدن به سلفی گری، تبیین فلسفی کامل، قابل بسط در زمان ما، ظرفیت تمدنی و نظریه پایان تاریخ) - سیری در اندیشه اجتماعی علامه - نظریه اعتباریات سنگ بنای اندیشه اجتماعی - اعتبار استخدام و اعتبار اجتماع - عاقبت قهری اختلافات اجتماعی - فلسفه اجتماعی نبوت - اندیشه علامه طباطبایی در تقابل تمام عیار با سکولاریسم - معنویت و اجتماع - توحید، ضامن بقای اجتماع و نافرجام بودن اجتماعات غیر توحیدی - نظریه پایان تاریخِ اجتماع از منظر علامه - امتداد اندیشه علامه طباطبایی 📌تاریخ: ۹۹/۸/۲۱ در لایو اینستاگرام @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️علامه و انقلاب 💠وجود با برکت علامه طباطبایی و شخصیت ممتاز علمی-معنوی ایشان یکی از استوانه هایی است که شکل گیری انقلاب اسلامی و بوجود آمدن زیرساختهای آن را باید مدیون تلاش های علمی_معنوی ایشان دانست. 🔰استاد آیت الله فرحانی @khetabaat
هدایت شده از تاملات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منم باید برم... کلیپ زیبا فوق، بسیار زیباست. همخوانی شهدای مدافع حرم با مداحی زیبای منم باید برم، سیدرضا نریمانی است. این کلیپ با با تکنیک دیپ فیک ساخته شده است و سازنده آن ذوق قشنگی به خرج داده است. ⚜️ @taammolat74
47.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 فایل تصویری سخنرانی مجازی به زبان 🔰 موضوع: هماهنگی معنویت فردی و فعالیت اجتماعی-انقلابی در اندیشه امام خمینی (ره) برگزار کننده: مجموعه AIM Islam لندن @ofoqemobin