eitaa logo
همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد
2.3هزار دنبال‌کننده
682 عکس
248 ویدیو
212 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین اهمیت تهذیب نفس و علم‌آموزی در مسیر ربانی شدن / علمای ربانی، وارثان انبیا و راهنمایان معنوی جامعه‌اند 🔹
پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء: 
جلسه هفتگی درس اخلاق آیت‌الله العظمی جوادی آملی روز چهارشنبه در مسجد اعظم قم به‌صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 👈 در این جلسه، آیت‌الله العظمی جوادی آملی به ادامه شرح حکمت ۱۴۷ نهج‌البلاغه پرداختند. آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: کلمات نورانی ائمه علیهم السلام به ویژه کلمات نورانی امیرالمومنین، به منزله تفسیر آیات قرآن کریم است. 🔹 حضرت در این حکمت می فرماید مردم سه دسته اند: «فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ»؛ این تقسیم بندی سه گانه مردم، برگرفته از تقسیم بندی قرآن کریم به «سابقون و مقربان»، «اصحاب یمین»، «اصحاب شمال» است، عصاره این سه قسمت همین است که یا مردم پیشرو هستند حالا یا به نبوت و امامت، یا همراهان او هستند که علمای ربانی اند و دسته سوم کسانی که با انبیاء و رسول کاری ندارند. 🔹 علمای ربانی هستند، انبیا آمدند تا عالمان ربانی پرورش دهند و این عالمان رابط میان مردم و اولیای الهی هستند. اگر در روایات ما هست که انبیاء فرموده اند علما به منزله فرزندان ما هستند این تبیین این است که «علماء ورثة الانبیاء»، چون گاهی انسان به ربط، وارث شخصی است و گاهی با کسب. 🔹 ارتباط با ائمه اطهار (علیهم السلام) هم دو گونه است، یک ارتباط همین است که انسان ‏درس بخواند، تلاش و کوشش کند تا فرمایشات اینها را یاد گرفته و علم را فرا بگیرد و گاهی است، نماز شب و ‏دعای سحر است، با طهارت روح می توان علوم الهی را کسب کرد!‏ 🔹 باید انسان به حیقیت ابدی بیاندیشد، انسان هست که هست که هست و هیچگاه از بین نخواهد رفت؛ حقیقت انسان ازلی و ابدی است و هرگز از بین نمی رود. ◀️ عالم ربانی شدن مستلزم تلاش در مسیر علم و تقواست. ↙️ لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/5142182 📚 درس اخلاق تاریخ: 1403/09/21 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «عمده این است که ما که در حوزه هستیم، باید باور کنیم درس و بحث ما الهی است؛ یعنی باید باشد، یعنی طرزی درس بخوانیم که مثل نماز باشد؛ مثل زیارت باشد؛ البته این کارها جای نماز واجب را نمی‌گیرد؛ اما جای مستحبات را می‌گیرد. جای دعاهای مستحب را می‌گیرد. اینها به هر حال واجب کفایی است. اگر «لله» آدم درس و بحث داشته باشد، این عبادت نیست؟! این ذکر خدا نیست؟! اگر این زمخشری می‌گوید «دراسة علم» ذکر خداست، چرا ما نگوییم؟ ما که اُولیٰ هستیم، پس می‌شود این کار را کرد.» درس تفسیر ٩٨/١/٢۵ ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
﷽؛ امام صادق علیه السلام مکتوب فرمودند: «بِسْمِ اللهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ سُرَّ أَخَاكَ يَسُرَّكَ اللهُ » «برادر دینی ات را خوشحال کن،خدا تو را خوشحال می‌کند.» با سلام و احترام و آرزوی سلامتی و سعادتمندی برای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری و تمام محبان حق و حقیقت بویژه همه افراد جبهه مقاومت مکرر آیةالکرسی بخوانیم🍀 برای شرکت در تلاوت آیةالکرسی روی آدرس آبی رنگ لمس بفرمایید وگزینه ثبت را بزنید و سپس تعداد مدنظر را در کادر یادداشت بفرمایید. https://EitaaBot.ir/counter/em5 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ اللهم ارزقنا نفسا مطمئنة توقن بوعدك و تسلم لأمرك و ترضى بقضائك سلام علیکم و رحمت الله و برکاته آناتکم النور و الکرامة و التوكل على الله وحده چه مبارك هنگامه‌اي است ميلاد مادر هستي! • آسمان، آذين‌بند قدوم دختر خورشيد است و كعبه و زمزم و صفا، سرودخوان آمدن كوثر رسول خدايند. صلوات الله علیهم اجمعین • در نهایت احترام، ميلاد فرخنده و باسعادت اسوه تمام‌عيار مكارم و قله رفيع فضائل، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها ومیلاد فرزند صالح ایشان ، امام خمینی عزیز و گرانقدر را تبريك عرض می‌نمایم . • سلامتی و سعادتمندی و عاقبت بخیری را از خداوند متعال برای همه محبان حق و حقیقت بویژه سربازان و خادمان مولا حضرت حجت بن الحسن (روحی و ارواح المؤمنین لتراب مقدمه الفداء) و خانواده های محترم ایشان مسألت می نمایم. 🌼🌼🌼 شکرانی. خادم آموزش استان اصفهان
💠آغاز ثبت نام رقابت علمی (المپیاد) طلاب حوزه علمیه خواهران 🔸یازدهمین دوره سطح دو (۶گرایش) 🔸هفتمین دوره سطح سه (۱۰ رشته) 🔹ویژه طلاب در حال تحصیل🔹 ✅مرحله استانی 🗓زمان ثبت نام: ۲ الی ۱۲ دی ماه 📋زمان آزمون: ۸ اسفند ۱۴۰۳ ❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به معاونت آموزش مدارس علمیه یا نشانی اینترنتی زیر مراجعه فرمایید: khedmat.whc.ir ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
دفترچه .pdf
599.8K
🔸دفترچه راهنمای ثبت نام رقابت علمی (المپیاد) طلاب 1⃣مرحله اول: کد ملی خود را در اختیار معاون آموزش مدرسه علمیه قرار دهید. 2⃣مرحله دوم: پس از ثبت کد ملی توسط معاون آموزش در سامانه خدمت ، وارد نشانی زیر شوید و حوزه دانشی و مرکز آزمون خود را انتخاب کنید: khedmat.whc.ir ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
🔸دفترچه راهنمای ثبت نام رقابت علمی (المپیاد) طلاب 1⃣مرحله اول: کد ملی خود را در اختیار معاون آموزش مدرسه علمیه قرار دهید. 2⃣مرحله دوم: پس از ثبت کد ملی توسط معاون آموزش در سامانه خدمت ، وارد نشانی زیر شوید و حوزه دانشی و مرکز آزمون خود را انتخاب کنید: khedmat.whc.ir ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
💠آغاز ثبت نام رقابت علمی (المپیاد) طلاب حوزه علمیه خواهران 🔸یازدهمین دوره سطح دو (۶گرایش) 🔸هفتمین دوره سطح سه (۱۰ رشته) 🔹ویژه طلاب در حال تحصیل🔹 ✅مرحله استانی 🗓زمان ثبت نام: ۲ الی ۱۲ دی ماه 📋زمان آزمون: ۸ اسفند ۱۴۰۳ ❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به معاونت آموزش مدارس علمیه یا نشانی اینترنتی زیر مراجعه فرمایید: khedmat.whc.ir ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
دفترچه .pdf
599.8K
🔸دفترچه راهنمای ثبت نام رقابت علمی (المپیاد) طلاب 1⃣مرحله اول: کد ملی خود را در اختیار معاون آموزش مدرسه علمیه قرار دهید. 2⃣مرحله دوم: پس از ثبت کد ملی توسط معاون آموزش در سامانه خدمت ، وارد نشانی زیر شوید و حوزه دانشی و مرکز آزمون خود را انتخاب کنید: khedmat.whc.ir ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5998842498053576157.mp3
16.08M
⭐️ بشنوید | صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام. ۱۴۰۳/۱۰/۲ 🎧 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید: 📥 castbox | shenoto | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال رسولُ الله صلى الله عليه و آله: 📚 طالبُ العِلم لِلّه أَفضَلُ عِندَ اللهِ مِن المُجاهدِ فى سَبيلِ اللهِ . ✍ هر كه علم براى رضاى خدا جويد نزد خدا از مجاهد فى سبيل الله بهتر است . 📘 : نهج الفصاحة : ص : ۴۰۱ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ ◇عمل به دانسته ها، دانش به بار مى آورد ◇◇تفسیر آیه های 54 نور و 28 حدید رسول اللَّه صلى اللَّه عليه و آله : مَن عَمِلَ بِما يَعلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلمَ ما لَم يَعلَم.[۱] پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله : هر كه به آنچه مى داند ، عمل كند ، خداوند ، دانش آنچه را نمى داند ، به او ارزانى مى دارد . رسول الله صلى اللَّه عليه و آله : مَن عَلَّمَ عِلماً أتَمَّ اللَّهُ لَهُ أجرَهُ ، ومَن تَعَلَّمَ فَعَمِلَ عَلَّمَهُ اللَّهُ ما لَم يَعلَم.[۲] پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله : هر كه دانشى را فرا گيرد ، خداوند ، پاداشش را تمام مى گرداند و آن كه فرا گيرد و عمل كند ، خداوند ، آنچه را كه ندانسته است ، به او مى آموزد . الإمام عليّ عليه السلام : ما زَكا العِلمُ بِمِثلِ العَمَلِ بِهِ.[۳] امام على عليه السلام : هيچ چيزى مانند عمل ، دانش را رشد نمى دهد . اشارت قرآنی: اين احاديث، در حقيقت، تفسير دو آيه زيرند : (وَ إِن تُطِيعُوهُ تهْتَدُواْ وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَغُ الْمُبِينُ) .[۴]. (اگر از او اطاعت كنيد، راه يافته ايد، و بر پيامبر، جز رساندن آشكار، تكليفى نيست). (يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ءَامِنُواْ بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِن رَّحْمَتِهِ وَ يَجْعَل لَّكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ) .[۵] (اى كسانى كه ايمان آورده ايد! از خدا پروا كنيد و به فرستاده اش ايمان بياوريد، تا بهره دو چندان از رحمتش به شما ارزانى دارد و براى شما نورى قرار دهد تا با آن، گام برداريد و شما را بيامرزد، كه خداوند، آمرزشگر و مهربان است). ◇◇◇ [۱]الفصول المختارة : ص ۱۰۷ ، أعلام الدين : ص ۳۰۱ عن الإمام الباقر عليه السلام وفيه «علّمه» بدل «ورّثه» ، الصراط المستقيم : ج ۳ ص ۲۰۹ ، بحار الأنوار : ج ۴۰ ص ۱۲۸ ح ۲ ؛ حلية الأولياء : ج ۱۰ ص ۱۵ الرقم ۴۶۵ . [۲]الجامع الصغير : ج ۲ ص ۱۹۲ ح ۵۷۱۱ ، الدرّ المنثور : ج ۲ ص ۱۲۴ وفيه «أنمى» بدل «أتم» و بزيادة «إلى يوم القيامة» بعد «أجره» ، كنز العمّال : ج ۱۰ ص ۱۳۲ ح ۲۸۶۶۱ نقلاً عن أبي الشيخ عن ابن عبّاس . [۳]غرر الحكم : ج ۶ ص ۷۳ ح ۹۵۶۹ ، عيون الحكم والمواعظ : ص ۴۷۷ ح ۸۷۵۴ . [۴]النور : ۵۴ . [۵]الحديد : ۲۸ . ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
فرمانده کل قوا | هدف نخبه‌پروری ۱ 📌 آنچه نگاه به را به عنوان یک ، به عنوان یک واجب غیر قابل اجتناب بر همه مسئولان لازم می‌کند یک هدف بزرگ است. 🔷 یک هدف بزرگی در اینجا وجود دارد؛ با این هدف حتماً بایستی نگاه به نخبگان یک نگاه جدی، یک نگاه عملیاتی، یک نگاه دلسوزانه، و پیگیر باشد. 👈 آن هدف چیست؟ 🔶 آن هدف عبارت است از تبدیل کشور ایران به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف و برافرازنده پرچم نوین اسلامی 🔹 یک پیشرفت‌هایی کرده‌ایم اما این‌ها همه راه‌های نیمه راهی است، ما باید پیش برویم، باید به قله‌ها برسیم. 🔸 این بدون یک نسل جوان نخبه امکان‌پذیر نیست. 🔹یک نسلی باید وجود داشته باشد که این هدف را تامین بکند... موظفیم کشور را به اینجا برسانیم. ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
فرمانده کل قوا | هدف نخبه‌پروری۲ 🔶 راه آن چیست؟ 🔹 راه آن تربیت نسلی است با یک خصوصیاتی که آن خصوصیات این‌ها است؛ 🔸 یک نسلی باید به وجود بیاید،شجاع،باسواد، متدین، دارای ابتکار، پیشگام، خودباور، غیور... بایستی انگیزه کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجه کند و به تعبیر امیرالمومنین « اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک» زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدیت حرکت کند. 🔷 تربیت یک چنین انسان‌هایی، یک چنین جوان‌هایی، پایه اصلی تمدن نوین اسلامی است. سرمایه این حرکت، این نسل است و موتور محرکه این حرکت هم جوانند؛ نخبگان اینجوری هستند... ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
﷽؛ با سلام واحترام به اطلاع می رساند: طلاب متقاضی ثبت نام در یازدهمین رقابت علمی سطح دو و هفتمین رقابت علمی سطح سه در مراکز جامعه الزهرا و حوزه علمیه خراسان میتوانند تا ۱۴۰۳/۱۰/۱۱ به معاون آموزش خود مراجعه نمایند. ❗️توجه : پس از ارسال اسامی از طرف مرکز آموزشی مربوطه براي مديريت استان تهران و ثبت كدملي، لازم است طلاب از طریق سایت https://khedmat.whc.ir/ اقدام به ثبت نام نهايي نمایند. با آرزوي موفقيت ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
🔺اگر زنان خوب ساخته نشوند جامعه...👆 ☄ 🍃شکوفه پرنیا 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @whc_ir 🌐 news.whc.ir 📌 اخبار بیشتر را اینجا بخوانید👇 🆔@kowsarnews
📣 از المپیاد چه خبر؟ می‌دونید جوایز المپیاد چیه؟😃 🎁جوایز رتبه های استانی سطح دو: 🥇رتبه اول چهار میلیون تومان 🥈رتبه دوم سه میلیون تومان 🥉رتبه سوم دو میلیون تومان ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
📣 از المپیاد چه خبر؟ می‌دونید جوایز المپیاد چیه؟🤓 🎁جوایز رتبه های استانی سطح سه: 🥇رتبه اول پنج میلیون تومان 🥈رتبه دوم چهار میلیون تومان 🥉رتبه سوم سه میلیون تومان ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله العظمی جوادی آملی: در عرصه جهاد علمی، مسلح شدن به سلاح قلم و تيغ سخن و در عرصه عملی تجهيز به اسلحه رزم و آموختن شيوه های نوين آن، لازمِ انتظار حقيقي است، حال آن كه ميان اين دو عرصه را جمع كند و به سلاح مناسب هر يك مسلح شود به اجر هر دو جهاد نايل می‌شود،"طُوبَى لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآب" البته بخش مهم پيروزی آن حضرت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مرهون رشد فرهنگی جامعه بشری است. کتاب امام مهدی "عجل الله تعالی فرجه الشریف" موجود موعود ص۱۶۶ ◈◈◈ @Olampiyad_hozeh 👥همیار طلبه‌ی متقاضی شرکت در المپیاد 📔⚜️ 📙⚜️📘 📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
هدایت شده از اطلاع‌رسانی مرکز آموزش‌های غیرحضوری
🗓زمان ثبت نام رقابت علمی (المپیاد) حداکثرتا تاریخ 1403/10/12می باشد. ⏳طلاب متقاضی، با مراجعه به سامانه خدمت، به نشانی https://khedmat.whc.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و نیاز به تماس با مرکز غیر حضوری جهت تایید، نمی‌باشد. 🔴منابع مطالعاتی رشته فقه واصول سطح سه،اصلاح گردید. جهت مشاهده منابع آزمون سطح دو و سه به اطلاعیه د(34) مراجعه شود. 🖇جهت اطلاع بیشتر، دفترچه را مطالعه نمایید. 🌐مشاهده اطلاعیه (د 47) 🔰کانال اطلاع‌رسانی مرکز آموزش‌های غیرحضوری