هدایت شده از طلاب الکریمه
خلاصه نموداری کلام3.pdf
560.1K
جلد دوم عقاید استدلالی
« محمد سعیدی مهر »
#عقاید4
#عقاید5
#خلاصه
🔴 فوروارد قشنگ تره!
˹@tollabolkarimeh˼
هدایت شده از طلاب الکریمه
1_1074987604.pdf
3.05M
📚🖇️
چکیده جلد دوم عقاید استدلالی
« محمد سعیدی مهر »
#عقاید4
#عقاید5
˹@tollabolkarimeh˼
هدایت شده از طلاب الکریمه
1_1105198641.pdf
664.3K
📌جزوه تفسیر ترتیبی ۴ عربی_فارسی
#تفسیر_ترتیبی۴
#سوره_نور
#جزوه
👈فوروارد زیباتره!🍃
˹@tollabolkarimeh˼
هدایت شده از طلاب الکریمه
سوره نور.pdf
718.7K
📌جزوه تفسیر ترتیبی ۴
(به همراه بیان آیات)
#تفسیر_ترتیبی۴
#سوره_نور
#جزوه
👈فوروارد زیباتره!🍃
˹@tollabolkarimeh˼
نمونه سوال فلسفه2.pdf
2.84M
✍🏻چند سری نمونه سوال فلسفه دو
#فلسفه۲
#نمونه_سوال
📲فوروارد فراموش نشه!🌹
˹@tollabolkarimeh˼
نمونه سوال فلسفه2.pdf
2.84M
✍🏻چند سری نمونه سوال فلسفه دو
#فلسفه۲
#نمونه_سوال
📲فوروارد فراموش نشه!🌹
˹@tollabolkarimeh˼
هدایت شده از KHAMENEI.IR
467_12255253165417.mp3
34.84M
📢 هماکنون؛ #تیتر_یک KHAMENEI.IR
✏️ توصیه رهبر انقلاب به مردم و جوانان برای ادامه راه امام خمینی(ره) با تقویت دو عامل پیشران تحول
👈🏻 امامِ ایمان و امید
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمهالله) ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
💎سلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما. امام بزرگوار، پرچم برافراشتهی رسالتهای الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرنهای اخیر بود.
💠درباره امام خمینی(ره)
🏷امام؛ از سرآمدان تاریخ ما
امام یک سرآمدِ همهجانبه است؛
🔻در دانشهای دینی
🔻در ایمان و تقوا
🔻در استحکام شخصیّت و قوّت اراده
🔻در قیامِ لله و سیاستورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری
❇️نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچکس نمیتواند از حافظهی تاریخ محو کند.
🏷سه تحول بزرگ و تاریخی امام
👇امام بزرگوار ما سه تحوّل بزرگ به وجود آورد:
📌در سطح کشور ایران◀️ انقلاب اسلامی
📌در سطح امّت اسلامی◀️ جریان بیداری اسلامی
📌در سطح جهان◀️ زنده کردن فضای معنویّت در دنیا
⏫این سه تحوّل، هیچ کدام سابقه ندارد، شاید انسان نتواند پیشبینی کند که شبیه اینها و نظیر اینها در آینده هم به وجود بیاید.
⁉️امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عاملِ سختافزاری یا نرمافزاری انجام داد؟
↙️امام عامل سختافزاری و کمککار سختافزاری نداشت؛ هر چه بود، در کمکِ عامل نرمافزاری امام بود: «ایمان» و «امید»
✔️ایمان امام
♦️شهید مطهّری در پاریس یک ملاقاتی با امام کرده بود، ایشان بعد از برگشتن گفت که من چهار ایمان در امام مشاهده کردم:
🔹ایمان به هدف⬅️ هدف یعنی اسلام
🔹ایمان به راه⬅️ راه امام راه مبارزه بود
🔹ایمان به مردم، به مؤمنین
🔹از همه بالاتر⬅️ ایمان به خدا
✔️امید امام
🔆امید در دل امام یک عنصر دائمی بود.
✍️خود امام بزرگوار در یک بیانی که در نوشتههای ایشان ثبت شده و منتشر شده، میگوید:
♦️من در طول سالهای مبارزه تا پس از پیروزی هرگز دچار یأس نشدم و معتقد بودم که وقتی ملّت چیزی را بخواهد، آن چیز حتماً تحقّق پیدا میکند.
🔁امید و ایمان روی هم اثر میگذارند. ایمان امیدآفرین است. تحقّق امیدها ایمان را افزایش میدهد.
💠درباره درسهای امام برای ما
❇️یقیناً بزرگترین توصیهی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست.
👌ما باید همان سه تحوّلی را که امام ایجاد کرد، دنبال کنیم، حفظ کنیم.
🏷اقتضائات دنبال کردن اهداف تحولی امام(ره)
♦️امروز برای پیشرفت این هدف، ابزارها بایستی متناسب با زمان انتخاب بشود.
♦️ابزارها تغییر پیدا میکند، امّا آنچه تغییر پیدا نمیکند جبههبندیها است.
❌جبههی دشمن امروز هم مثل دیروز در مقابل ملّت ایران صف کشیدهاند.
❎اگر چنانچه در مقابل این حرکت، ملّت ایران بخواهد حرکت کند... احتیاج دارد به همان نرمافزاری که امام در وجود خود داشت و به مردم توصیه میکرد.
👈یعنی ایمان و امید
📌دشمنی استکبار با ملّت ایران با عقبنشینیهای موضعی از بین نمیرود.
⭕️هر که ایران را دوست دارد،
⭕️هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد،
⭕️هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد،
⭕️هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است
🔆باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند🔆
☝️این همهی حرف من با نخبگان، با هستههای انقلابی، با مجموعههای سیاسی، با همهی آحاد مردم متعهّد است.
♦️حفظ استقلال ملّی،
♦️حفظ عزّت ملّی،
♦️حفظ منافع ملّی،
⏫با ایمان و امید است.
☝️اینها همه دشمن دارد.
⚔️هر کار توانستند علیه ملّت ایران انجام دادند؛
↙️در موارد معدودی پیشرفت هم کردند،
↙️در اغلب موارد هم به توفیق الهی مغلوب و منکوب ملّت ایران شدند.
❌آخرین تلاش دشمن همین اغتشاشهای پاییز گذشته بود.
🚨نقشهی دشمن باطل شد ولی این هشدار به همه داده شد که از کید دشمن غفلت نکنید!
👈مشکلاتی در کشور وجود دارد... دشمن سعی میکند این مشکلات را ابزاری کند برای خاموش کردن نورِ امید در دل جوانها.
✔️پدیدههای امیدآفرین بمراتب بیشتر از مشکلات است.
👏ما امروز در سرتاسر کشور، هزاران هستهی مقاومت در مساجد و در هیئتها داریم
♦️از این هستههای مقاومت:
👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان مدافع حرم
👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان مدافع امنیّت
👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان بسیجی دانشجو.
↙️با وجود اینترنت، با وجود شبکههای اجتماعی، با وجود اینهمه لغزشگاهها، جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند.
♦️بدبین کردن جوانان به:
🔹مسئولان کشور،
🔹حرکت کشور،
🔹حرکت سیاسی کشور،
🔹حرکت اقتصادی کشور
♦️بدبین کردن افراد به یکدیگر
♦️بدبین کردن به انتخابات
⚠️از شیوههای دشمن است؛ با این مقابله کنید.
🍀پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رحمت خود، برکت خود، هدایت خود و پیروزی کامل را به این ملّت عنایت بفرما.
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♡ آغاز سی و پنجمین سال زعامت حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهای "مدظلهالعالی" به امامت و رهبری امت اسلامی مبارک باد.
♡خامنهای، خمینی دیگر است
♡ولایتش، ولایت حیدر است
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَجبالقرآن
#اللهماحفظقائدناالامامالخامنهای
#السلامعلیکیاروحالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬بسیار تماشایی
◈◈◈
🏷حتما قبل از مشاهده ،دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را قرائت کنیم.
📍ماشاءالله ولا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
📍مرحبا بکم سربازان ناب مولا
◈◈◈
کوثرنت 👈کانال المپیاد علمی طلاب خواهر
@Olampiyad_hozeh
👥همیار طلبهی متقاضی شرکت در المپیاد
📔⚜️
📙⚜️📘
📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
🌼﷽؛
اللهم ارزقنا نفسا مطمئنة توقن بوعدك و تسلم لأمرك و ترضى بقضائك
#اعلام_نتایجنهایی_المپیاد_کشوری
🦋ضمن عرض سلام و ادب و احترام
تقدیر و تشکر خالصانه دارم از #برگزیدگان_کشوری در #المپیادسراسری در دو مقطع عمومی و عالی
ان شاءالله در تمام امتحانات مهم زندگی موفق و سربلند باشید.
♡ #مقطع_عالی
🌱✨ سرکارخانم فریبا عباسی طاوسی ♡ رتبه 2 ♡ مقطع سطح 3.رشته ی اخلاق و تربیت اسلامی♡آذربایجان شرقی - خسروشاه - حضرت فاطمه علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم شیرین رضایی سماقی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 3.رشته ی اخلاق و تربیت اسلامی♡قزوین - قزوین - کوثر علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم فاطمه محمدزاده شهربابکی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 3* رشته ی تفسیر و علوم قرآن♡کرمان - رفسنجان - زینب کبری علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم زهرا جمالی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 3* رشته ی فقه و اصول♡مرکز مدیریت خراسان
🌱✨ سرکارخانم اکرم حسینی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 3* رشته ی کلام اسلامی♡جامعه الزهرا
🌱✨ سرکارخانم مریم رخساری زاده ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 3* رشته ی کلام اسلامی♡خوزستان - دزفول - الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم مریم محمدی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 3* رشته ی تربیت دینی کودک و نوجوان♡قم - قم - معصومیه
🌱✨ سرکارخانم الهه مهدیان ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 3* رشته ی کلام اسلامی♡اصفهان - اصفهان - مجتهده امین رحمة الله علیها
🌱✨ سرکارخانم سیده فرزاد اصل ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 3.رشته ی اخلاق و تربیت اسلامی♡یزد - اردکان - فاطمهالزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم زهره رفیعی سفیددشتی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 3* رشته ی تربیت دینی کودک و نوجوان♡اصفهان - اصفهان - مجتهده امین رحمة الله علیها
🌱✨ سرکارخانم فهیمه فقیهی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 3* رشته ی کلام اسلامی♡یزد - یزد - امام حسین علیه السلام
🌱✨ سرکارخانم معصومه منتشلو ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 3* رشته ی کلام اسلامی♡کردستان - قروه - مدرسه علمیه الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم صغرا خاکسار ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 3* رشته ی کلام اسلامی♡اصفهان - اصفهان - اهل البیت علیهم السلام
♡ ♡ ✨♡ ✨♡ ♡
♡ #مقطع_عمومی
🌱✨ سرکارخانم سیده مریم هاشمی ♡ رتبه 2 ♡ مقطع سطح 2* گرایش ادبیات عرب♡قم - قم - معصومیه
🌱✨ سرکارخانم الهه نوروزی ♡ رتبه 2 ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡تهران - ری - نجمه خاتون علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم فریده محمدی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 2* گرایش ادبیات عرب♡تهران - قدس - باقرالعلوم علیه السلام
🌱✨ سرکارخانم ربابه کریمی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡گلستان - گرگان - الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم طاهره احمدی ♡ رتبه 3 ♡ مقطع سطح 2* گرایش علوم قرآن و تفسیر♡مرکزی - دلیجان - فاطمة المعصومه علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم ملیحه نوروزی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡تهران - ری - نجمه خاتون علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم فرزانه سقائی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡تهران - تهران - مشکات اندیشه
🌱✨ سرکارخانم فاطمه جره یی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡یزد - اردکان - فاطمة الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم فرشته قاسمی اصل اصطهباناتی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡فارس - استهبان - الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم سمیه غیبی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡گلستان - گنبد کاووس - الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم خدیجه جزیره ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡خوزستان - بهبهان - طوبی
🌱✨ سرکارخانم مریم شهبازی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡تهران - قرچک - معصومیه
🌱✨ سرکارخانم مرضیه گنجی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡آذربایجان غربی - ارومیه - ریحانة الرسول علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم طهورا نجفی نیا ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡قم - قم - صالحات
🌱✨ سرکارخانم سمیه شکرالهی یانچشمه ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡اصفهان - شاهین شهر - نرجس خاتون علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم مرضیه غفوری ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡اصفهان - اصفهان - سید الشهداء علیه السلام
🌱✨ سرکارخانم مهدیه مهرفرید ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش ادبیات عرب♡تهران - تهران - حضرت معصومه علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم فاطمه سعید ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡کرمان - کرمان - فاطمیه
🌱✨ سرکارخانم فاطمه سادات موسی کاظمی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡اصفهان - نائین - فاطمة الزهراء علیها السلام
🌱✨ سرکارخانم فاطمه زهرا یزدانی ♡ شایسته تقدیر ♡ مقطع سطح 2* گرایش عقاید و کلام♡مازندران - ساری - مدرسه علمیه الزهراء علیها السلام
◇◇◇
خادم آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان (شکرانی)
#دهمینالمپیادطلابخواهرسراسرکشور
🔖#سوالمتداول
چرا رتبه اول نداریم
چرا برخی رشته ها برگزیده بیشتری دارند
#پاسخ
به استناد بند۶ دستورالعمل اجرایی المپیاد علمی که حداقل امتیاز لازم جهت معرفی رتبه نخست کشوری۹۵، رتبه دوم ۸۵ و رتبه سوم۷۵ تعیین کرده است عمل شد؛ لذا طبیعی است که رتبه اول یا حتی رتبه دوم نداشته باشیم.بعد از مشخص شدن رتبه ها در هر رشته ،سایر برگزیدگان، تا امتیاز ۷۵ که حائز رتبه نشدند شایسته تقدیرمعرفی شدند.
از آنجا که قاعدتا امتیازات متفاوت نمی توانند یک رتبه مشترک اخذ کنند چه بسا حائز عنوان شایسته تقدیر امتیاز بالاتری نسبت به حائز رتبه ی رشته دیگر داشته باشد.
🔖 دستورالعملدهمینالمپیاد ✅
◈◈◈
کوثرنت 👈کانال المپیاد علمی طلاب خواهر
@Olampiyad_hozeh
👥همیار طلبهی متقاضی شرکت در المپیاد
📔⚜️
📙⚜️📘
📕⚜️📙⚜️📒⚜️📗⚜️
#یــاابــاصــالــحالمهدیادرکنی
ما حلقه اگر بر در مقصود زدیم
از بندگی حضرت معبود زدیم
این الفت ما به دوست امروزی نیست
یک عمر دم از #مهدی(عجلاللهتعالیفرجهالشریف ) موعود زدیم
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای تکیه گاه و پناه
زیباترین لحظه های
پرعصمت و پر شکوه
تنهایی و خلوت من
ای شط شیرین پرشوکت من….
|اخوان ثالث|
#امامخامنهای
#اللهماحفظقائدناالامامالخامنهای
#خوانش
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نعمتهای راه علم در بیان حضرت آیة الله جوادی حفظه الله تعالی
#اللّهماجْعَلْنیمِمَّنْتَنْتَصِرُبِهلِدینِک
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
💎 توصیه مهم استاد شهید #مطهری درباره شیوه صحیح کتابخوانی
🔸انسان کتاب را بار اول به قصد لذّت میخواند. در این صورت نمیتواند در مورد مطالب کتاب قضاوت کند؛
دور دوم میخواند (حتّی قویترین حافظهها نیازمند است که یک کتاب مفید را لااقل دو بار پشت سر هم بخواند)؛
پس از آن، مطالب را تجزیه و تحلیل و دستهبندی میکند و هر مطلبی را با توجّه به اینکه از چه دسته مطالب است به حافظه میسپارد.
🔸اشتباه است اگر انسان یک کتاب را مانند یک سرگرمی مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب، درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزیه و تحلیل پیدا کرده باشد به کتاب دیگر و موضوع دیگر بپردازد؛ امروز کتب تاریخی، فردا روانشناسی و پس فردا مثلا کتب مذهبی مطالعه کند، همه مخلوط میشوند و حکم انباری بینظم را پیدا میکند.
🔸انسان رشید کتابها و مطالبی را که برای خود لازم میداند، جمع میکند، آنها را مکرراً مطالعه و دستهبندی و سپس خلاصه میکند. خلاصه را یادداشت و به حافظه خود میسپارد؛ بعد به موضوع دیگر میپردازد.
📔 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص۱۰۶ (با تلخیص)
هدایت شده از پایگاه نمو
تقویت بنیه علمی- جلسه11.mp3
7.11M
🟤#دوره_تقویت_بنیه_علمی
▪️جلسه 11
#حجة_الاسلام_جوان
💎سوره قریش | آیه 1
لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ ﴿١﴾
🔻عناوین:
🔹نحوه شروع سوره
🔹بررسی ماده و هیئت ایلاف
🔹فرق باب افعال و تفعیل
🔹اضافه ایلاف به قریش
#صرف #لغت #نحو #بلاغت
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
تقویت بنیه علمی- جلسه12.mp3
5.41M
🟤#دوره_تقویت_بنیه_علمی
▪️جلسه 12
#حجة_الاسلام_جوان
💎سوره قریش | آیه 1 و 2
لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ ﴿١﴾
إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَ الصَّيْفِ ﴿٢﴾
🔻عناوین:
🔹نقش ایلافهم؟
🔹ابهام آفرینی در نوع تعبیر در آیه1و2
🔹بررسی متعلق لإیلاف با توجه به سوره فیل
#صرف #لغت #نحو #بلاغت
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
تقویت بنیه علمی- جلسه14.mp3
7.4M
🟤#دوره_تقویت_بنیه_علمی
▪️جلسه 14
#حجة_الاسلام_جوان
💎سوره قریش | آیه 3 و 4
فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ ﴿٣﴾
الَّذِي أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ ﴿٤﴾
🔻عناوین:
🔹استفاده حصر از اضافه ربّ به هذا
🔹الف و لام در البیت
🔹تناسب بین ربّک با ربّ هذا البیت
🔹فرق اطعمهم من جوع با اغنیهم من جوع
🔹نوع مِن در اطعمهم من جوع
#صرف #لغت #نحو #بلاغت
🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیهای، مهارتی و بصیرتی
🆔 @nomov_ir