eitaa logo
علوم انسانی اسلامی
1.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
67 ویدیو
177 فایل
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️محمدرضا کرباسچی (پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی) : در جست و جوی نظریه ی اجتماعی آیت الله خامنه ای (حاشیه ای بر خطبه ی اول نماز جمعه ی۱۳ مهر۰۳) ▫️بیانات امروز «آقا» در خطبه ی اول نماز جمعه، پیرامون شبکه ی ارتباطی امت اسلامی را، باید همان بازتعریف الگوی جامعه ی اسلامی، این بار در عرصه ی بین الملل دانست. به عبارت دیگر بیانات امروز امتداد همان مدل ولایت، در عرصه ی بین الملل است. 🔹اگرچه در تبیین مفهوم ولایت گاهی بر سرپرستی تاکید می شود، اما آقا در کتاب طرح کلی، در تبیین مفهوم ولایت، بر معنای پیوستگی و ارتباط تاکید دارند. به عبارت دیگر ایشان جامعه ی ولایی را جامعه ای می داند که در وهله ی اول بین آحاد آن ارتباط و پیوستگی و هماهنگی وجود دارد و اینگونه نیست که هر کس در پی تامین خواسته ها و منافع خود باشد. 🔹آقا امروز این معنا از ولایت را در عرصه ی روابط بین‌الملل ترسیم کردند که بر اساس ملت های مسلمان نیز باید بهم پیوسته و متحد باشند، بطوریکه تعرض به یکی پاسخ بقیه را نیز در پی داشته باشد و اصولاً معنای امت چیزی جز این نیست. 🔹این مدل از نظم بین المللی تقابل آشکاری دارد با نظم فعلی جهان و ظرفیت های جدیدی از حیات اجتماعی انسان را پدیدار می کند. بسیار جای فکر و تحقیق دارد این الگوی نظم اجتماعی. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️ مروری بر ویژگی‌های شخصیت و مکتب ماندگار شهید سیدحسن نصرالله در خطبه‌های نماز جمعه رهبر انقلاب اسلامی ▫️ رهبر انقلاب: مقاومت در منطقه با این شهادتها عقب نخواهد نشست. مقاومت پیروز خواهد شد. ۱۴۰۳/۷/۱۳ 📥 نسخه قابل چاپ | ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
دکتر محمدرضا قائمی نیکسید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادی‌سازی روابط.mp3
زمان: حجم: 27.87M
▪️فایل صوتی نشست علمی با موضوع " سید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادی‌سازی روابط" 🔹 دکتر محمدرضا قائمی نیک (معاونت پژوهش دانشگاه رضوی ) 🔹 تاریخ : 1403/07/15 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▫️آیت الله العظمی جوادی آملی : ظرفیت بخشی علم ▪️يک طلبه‌ ای که وارد مثلاً رسائل يا مکاسب شد، قلب او ظرفيت فهميدن ده‌ تا مطلب عميق علمی را دارد، همين که اين ده‌ تا مطلب را فهميد، حالا ظرفيت دارد که بيست مطلب را بفهمد؛ وقتی اين بيست مطلب را فهميد، حالا ظرفيت دارد که سی مطلب را بفهمد.علم آن خاصيت را دارد که نه تنها جای کسی را تنگ نمی‌کند، بلکه به ظرف ظرفيت می‌دهد. اين بيان بوسيدنی نيست؟! «كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِه» ۹۶/۰٨/۰٣ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
4_6005850183873597259.mp3
زمان: حجم: 8.17M
▫️فایل صوتی نشست علمی با موضوع " امکان تحقق فلسفه دینی در اندیشه میرفندرسکی " با ارائه استاد منوچهر صدوقی سها ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
💫 السلام علیک یا مولانا و یا سیدنا حسن بن علی ایها الزکی العسکری یا بن رسول الله 🌺 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْهادِي إِلَىٰ دِينِكَ، وَالدَّاعِي إِلىٰ سَبِيلِكَ، عَلَمِ الْهُدىٰ، وَمَنارِ التُّقىٰ، وَمَعْدِنِ الْحِجىٰ، وَمأْوَى النُّهَىٰ، وَغَيْثِ الْوَرَىٰ، وَسَحَابِ الْحِكْمَةِ، وَبَحْرِ الْمَوْعِظَةِ، وَوَارِثِ الْأَئِمَّةِ، وَالشَّهِيدِ عَلَى الْأُمَّةِ، الْمَعْصُومِ الْمُهَذَّبِ، وَالْفاضِلِ الْمُقَرَّبِ، وَالْمُطَهَّرِ مِنَ الرِّجْسِ، الَّذِي وَرَّثْتَهُ عِلْمَ الْكِتابِ، وَأَلْهَمْتَهُ فَصْلَ الْخِطابِ، وَنَصَبْتَهُ عَلَماً لِأَهْلِ قِبْلَتِكَ، وَقَرَنْتَ طاعَتَهُ بِطاعَتِكَ، وَفَرَضْتَ مَوَدَّتَهُ عَلَىٰ جَمِيعِ خَلِيقَتِكَ. 🌺💐خجسته سالروز ولادت با سعادت یازدهمین فخر عالم امکان، سبط رسول الله، امام نور و هدایت، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر همه شیعیان و محبان آن حضرت مبارک باد💐🌺 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
cheragh 1403.7.18.mp3
زمان: حجم: 12.63M
▪️فایل صوتی برنامه معارفی چراغ با ارائه حجت الاسلام دکتر محمد جعفری؛ دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خمينی (ره) 🔹 آیا دین منکر کارایی و انسان سازی عقل است؟ 🔹 مصداقی که عقل به تنهایی نمی‌تواند آن را درک کند و دین به کمک عقل آمده است. 🔹تفکر بودایی از کجا و چگونه شکل گرفت؟ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
💫 انتصاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ▪️ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۹۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی: ▫️ محور اصلی جلسه، هم‌اندیشی بین اعضای حقیقی و حقوقی در خصوص اولویت‌های چهار ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت جدید بود. ▫️ بحث‌هایی که مطرح شد شامل موضوعاتی نظیر سبک زندگی، هویت ملی، عدالت، انسجام ملی، تقویت خانواده، سالمندی، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، و عدالت آموزشی بود. در حوزه علم و فناوری نیز مباحثی مانند مأموریت‌گرایی در دانشگاه‌ها، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوری‌های نو مورد تأکید قرار گرفت. ▫️ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اکثریت آرا انتخاب شد. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
آیت‌الله میرباقریهوش مصنوعی_1.mp3
زمان: حجم: 14.71M
▫️فایل صوتی نشست نخبگانی با موضوع " هوش مصنوعی فرصتی نو یا تهدیدی بزرگ؟ " با ارائه آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری 🔹زمان: ۱۹ مهر ماه ساعت ۱۰:۳۰ 🔹این نشست به همت " تشکیلات تربیتی رسانه ای ماذنه " با حضور جمعی از نخبگان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
نگاهی به یک ترجمه .pdf
حجم: 5.15M
▪️مقاله علمی با عنوان " نگاهی به یک ترجمه " نقدی بر ترجمه کتاب " عقل و اعتقاد دینی ، درآمدی بر فسلفه دین " محمد علی مبینی ، محمد جعفری. 🔹کتاب " عقل و اعتقاد دینی ، درآمدی بر فسلفه دین " اثر مایکل پترسون، ویلیلام هاسکر، بروس رایشنباخ ،دیوید بازینجر که سال 1377 توسط احمد نراقی و ابراهیم سلطانی ترجمه و توسط نشر طرح نو چاپ شده است. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
◾️پایان‌ناپذیری فحاشی‌ها: از «شبه‌علم» تا «علم شکمی»!◾️ ▫️مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی‌ گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و می‌کنند. به آنان اعلام کرده و می‌کنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم. ▫️شما که خود را علم‌دان و علم‌شناس می‌دانید، در کجای تاریخ علم دیده‌اید که با توهین و تحقیر، نظریه‌ای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟! احمدحسین شریفی استاد حوزه و دانشگاه 🔹«عده‌ای متوهم»، «از قعر به رو آورده شده»، «مخالفان ریشه‌ای علم»، «سِمَت‌‌گرفته از حکمرانان»، «قدرت یافته از حاکمان»، «دنبال‌کنندگان علمی میانایی»، «صاحبان مدعیات بی‌دلیل»، «متقاضیان پول و قدرت»، «کبک‌‌صفتان دور از واقعیت»، «پنهان شدگان پشت قدرت»، «به خود مشغولان در خلوت»، «سیاست‌نشینان در جلوت»، «بهره‌‌مندان از ثروت»، «جویندگان علم ناموجود»، «پنهان‌شدگان پشت مقدسات»، «خائنان به دانشگاه»، «خائنان به فرهنگ»، «خائنان به اسلام»، «بازی‌کنندگان در زمین دشمنان»، «به اوج رسانندگان ابتذال علم در ایران»، «غوطه‌وران در توهم مطلق»، «غرق‌شدگان توهم دانایی»، «نه علم را می‌شناسند و نه سیاست‌گذاری علم را»، «پیاز را با زعفران اشتباه گرفته‌اند»، «از شبه‌علم گذشته و به گزاره‌هایی مبتنی بر توهم رسیده‌اند»، «سخن از روی باد شکم می‌گویند»، «دنبال‌کنندگان علم شکمی»، «فراتر روندگان از یاوه‌گویی». ▫️با اعتذار از ساحت مخاطبان عزیز، بابت فهرست کردن چنین سخنانی ، گمان می‌کنید از سوی چه کس یا کسانی و درباره چه کس یا کسانی بیان شده است؟ 🔹اینها بخشی از تعابیری است که از سوی یکی از مدعیان علم‌دانی در کشور ما نوشته شده است! اینها تعابیر کسی است که مدت‌ها در جمهوری اسلامی معاون وزیر بوده است! و خود را از مدافعان اخلاق علمی در کشور می‌داند! علیه بی‌اخلاقی و بی‌فرهنگی‌ در کشور داد سخن داده و می‌دهد! حال چنین شخصی، که خداوند او را به «مرض خودتحقیری» و «درد و رنج فحاشی»، و «بیماری بدگویی» مبتلا کرده است، چنین فحاشی‌ها و رکیک‌گویی‌ها و ناسزاگویی‌هایی را خطاب به یکی از اندیشمندان افتخارآفرین، مرزشکنان شناخته‌شده علم در دنیا، و مدافعان استوار دانش و دانشگاه اسلامی، (و البته سایر مدافعان علم و دانش اسلامی) گفته است! ▫️از روی دلسوزی و طبیبانه، خطاب به این برادر عزیز عرض می‌کنیم: اولاً، قدری به خود آیید؛ در خود اندیشه کنید؛ علت عصبانیت و فحاشی و ناسزاگویی خود را بکاوید؛ شاید بتوانید درمانی برای این درد جانکاه بیابید. ثانیاً، مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی‌ گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و می‌کنند. به آنان اعلام کرده و می‌کنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم. خوب است با همان روش علمی مورد قبول خودتان بررسی کنید که چرا تن به گفتگوی علمی نمی‌دهید؟! و به جای آن راه فحاشی و توهین و تحقیر در پیش می‌گیرید؟! 🔹مع الاسف، این ادبیات سخیف و رکیک، اختصاصی به این بنده خدا ندارد؛ بلکه مدت‌هاست که برخی از مدعیان علم‌ و دانایی، به جای تن دادن به گفتگو با مدافعان ایده علم اسلامی، راه فحاشی و هوچی‌گری در پیش گرفته‌اند! و معلوم نیست که چه هدفی از به کار بردن و رواج دادن چنین ادبیاتی در فضای علمی و دانشگاهی کشور دنبال می‌کنند! آیا واقعاً می‌پندارند با چنین توهین‌ها و تحقیرهایی می‌توانند ماهی مراد خود را صید کنند؟! 🔹و بالاخره خطاب به این بنده خدا عرض می‌کنم، شما که خود را علم‌دان و علم‌شناس می‌دانید، در کجای تاریخ علم دیده‌اید که با توهین و تحقیر، نظریه‌ای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟! 🔹کمترین انتظار این است که دست کم با همان روش علمی مورد قبول خودتان، به «تبیین» نحوه کنش‌گری مخالفان علم دینی بپردازید، شاید راه نجاتی از این بیماری بیابید. موج‌های تیز دریاهای روح هست صد چندان که بُد طوفان نوح لیک اندر چشم کنعان موی رست نوح و کشتی را بهشت و کوه جست طرح نو چاپ شده است. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️وفات کریمه اهل بیت( علیهم‌السلام والصلوة) حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) تسلیت باد ▫️ جایگاه ویژه قم و حضرت فاطمه معصومه (س) 🔹امام جعفر صادق علیه‌السلام: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ أَلاَ إِنَّ لِرَسُولِ اَللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ اَلْمَدِینَةُ أَلاَ وَ إِنَّ لِأَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ اَلْکُوفَةُ أَلاَ وَ إِنَّ قُمَّ اَلْکُوفَةُ اَلصَّغِیرَةُ أَلاَ إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلاَثَةٌ مِنْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اِسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی اَلْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ. 🔹 خدا را حرمی است که مکه است؛ رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) را حرمی است که مدینه است و راستی برای امیر المؤمنین (علیه السّلام) حرمی است که کوفه است؛ بدانید قم کوفه صغری است؛ بدانید بهشت را هشت درب است که سه درب آن بسوی قم است؛ در آن زنی از فرزندانم بنام فاطمه درگذرد و بشفاعت او همه شیعه‌هایم به بهشت روند. 📚بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۲۸ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami