❇️ پیامبر صل الله علیه و آله:
«مولی لعلي بن الحسین علیهماالسلام قال سمعت علي بن الحسین (ع) یقول قال رسول الله (ص) : اختضبوا بالحناء فإنه یجلو البصر و ینبت الشعر و یطیب الریح و یسکن الزوجة»
با حنا خضاب کنید؛ زیرا چشم را جلا میدهد (قوی میکند), موجب روئیدن و رشد موها میشود، بوی بدن را خوش میسازد و به همسر آرامش و اطمینان میدهد.
📚 منبع : الکافی، ج۶، ص۴۸۳
🆔 @Ostadkhosravi
1_1612310560.mp3
31.47M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع:
💬 وزیر امور خارجه ایتالیا: جنگ جهانی نان آغاز شده
🔹 چرا غرب قحطی را به جهان تحمیل می کند؟
🗓 ۱۷ خرداد ۱۴٠۱
📌 به همت بسیج دانشجویی دانشگاههای بردسکن
#سال_۱۴۰۱
@Ostadkhosravi
هوالحی
خورشید در حال خروج از برج فلکی ثور ماه در حال عبور ازکنار ستاره غول پیکر سماک اعزل ..در خوشه سنبله ...آغاز قمر در عقرب از عصر ۲۴خرداد تا پیش از ظهر ۲۶م ..جداول اینترنتی و همسران ووصحیح نمیباشد اصل بررویت است..السلام علیک یا شمس الشموس یا انیس النفوس یا عالم آل محمد علی ابن موسی الرضا المرتضی ورحمت الله و برکاته...
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
4_5960918873132761394.mp3
4.87M
استاد خسروی اصفهانی ..جلسه اول
@Ostadkhosravi
سخنرانی استاد رائفیپور به مناسبت جشن میلاد حضرت امام رضا (ع)
زمان: شنبه ۲۱ خرداد ساعت ۲۰:۳۰
مکان: شیراز ، باغ جنت
Masaf.ir
گذشتگان بر اين باور بودند، حركت افلاك دوار و سكون ناپذير است كه اين حركت دوار همه كائنات را به سوی خير مطلق میخواند. اين حركت در تعبير فيلسوفی چون ابنسينا «حركت عشقيه» ناميده شده است و آنچه محرك را به حركت وامی دارد، غايتی است كه با اشتياق آن را تحريك میكند و آن هدفی است كه عشق نام دارد. پس حركت افلاك و كائنات، با اراده و عشقی رخ میدهد به سوی هدفی كه مبدأ آن حركت شوق و اختيار است.« المحرك و هو العشق.»
شيخ اشراق نيز علم حصولی و تجربی را درباره شناخت كيهان و كائنات نارسا میداند و اينچنين میگويد: «حصر عجايب عالم اثير و نسبتهای افلاك در عدد و تعداد متيقن امری بس دشوار بود و نيز مانعی عقلی نبود از اينكه ورای فلك ثوابت نيز عجايب ديگر بود و همينطور منعی نيست كه در خود فلك ثوابت عجايبی بود كه ما از ادراك آنها ناتوان باشيم و دانش ما
بدانها نرسد.»سهروردی نيز در تفسير از شناخت كائنات چنين ابراز مینمايد: «پس هر يك از اجرام عاليه و كرات رفيعه از معشوق خود لذات متوافره و انوار متواصله دائمه میيابد كه اهل سلوك الهی و عرفای مقربين كه مشتاق لذات عقليه و واردات نوريهاند آن را میشناسند.»ابوريحان بيرونی نيز در آغاز باب پنجم از كتاب «التفهيم» مینويسد: «چون بدين جای رسيديم و اشارت كرديم به سخنانی كه به علم عدد و هندسه رود و آگاهی داديم از چگونگی افلاك و راه نموديم به دانستن تقويم و به كار داشتن اسطرلاب از آن پرداختيم، وقت آمد كه نيز سخنانی كه ميان منجمان رود اندر احكام نجوم به جای آريم كه قصد پرسنده اين بود و نزديك بيشترين مردم احكام نجوم ثمره علمهای رياضی است. هر چند اعتقاد ما اندرين ثمره و اندرين صناعت مانند اعتقاد كمترين مردمان است.»
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
4_5873246234000492409.mp3
23.18M
مبحث تدبیر اکل(خوردنی) حفظ_الصحه از
استاد_مسعود_فخاری
جلسه سوم
@Ostadkhosravi
👇