eitaa logo
کانال رسمی استاد خسروی(نام معنوی کانال
9.7هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
6.5هزار ویدیو
180 فایل
تغذیه سالم، طب اسلامی ایرانی، سبک زندگی صحیح. نجوم ادیان. آخرالزمان.. اقتصادی ورزشی.هنر و‌معماری.دریچه‌‌ حکمت‌ (خسروی مدیریت اندیشکده علم و تمدن پارس شماره ثبت ۴۶۲۰)سلام بر حجت ابن الحسن العسکری عج کمک مالی هر مبلغی جهت گسترش کانال 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال تخصصی هئیت و نجوم ایرانی اسلامی التفهیم @ALTAFHIM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قدیمی‌ترین فیلم موجود از کربلا و حرم شریف امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام در ۹۷ سال قبل 🔹این فیلم توسط “فردریک گادمر” عکاس و فیلمبردار فرانسوی در سفر به عراق ضبط شده است. 🔹این هنرمند تلاش کرده تا از زوایای مختلف این اماکن متبرکه تصاویری را به یادگار بگذارد، اما به دلیل محدودیت های آن زمان برای ورود غیر مسلمانان به داخل حرمین شریفین تصاویر صرفا مربوط به محیط اطراف حرم می‌ باشد. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
افزایش ۴۰درصدی حمله سگ در مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران: 🔹در سه ماه امسال ۴۲ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰درصد افزایش داشت. 🔹بیشترین سن مصدومین ناشی از گازگرفتگی سگ بین ۳۱ تا ۵۰ سال با ۹نفر و کمترین سن ۱۱ تا ۲۰سال با ۵نفر گزارش شده است. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴. عناصر انسان‌شناختی اخلاق ارسطویی.mp3
35.94M
۴. بررسی انتقادی اخلاق (مقایسه اخلاق ارسطویی با اخلاق دینی) این جلسه: عناصر انسان‌شناختی اخلاق ارسطویی تدریس: سربخشی
اوچنان با استاد خود افلاطون متفاوت است كه يك سنت فلسفي رقيب تأسيس كرد. اگر افلاطون منشأ اخلاق هاي ديني، متافيزيكي و ايده آليستي بود ارسطو تاسيس کننده يك سنت طبيعت گرايانه، مادي، دنيوي و واقع گرا بود. يعني معيارهاي ارزش را در نيازها، گرايش ها و قابليتهاي دروني انسان مي دانست. ارسطو علم اخلاق را شاخه‌ای از علم سیاست تلقی می‌کند. بر این اساس علم اخلاق او فردی و سپس اجتماعی است. علم اخلاق او مبتنی بر فضایلی است که توسّط عقل عملی کشف و آنگاه لازم الإجراء می‌گردد و عمل به آنها زندگی سعادتمندانه را به همراه می‌آورد. اگرچه انسان برای رسیدن به کمال به جنبه‌های معنوی و حیات اخروی نیاز دارد که ارسطو در فلسفه اخلاق خود صحبتی از آن به میان نیاورده ولی مجموعاً اخلاق ارسطو دریچه‌ای است که تا کنون مبانی فکری بسیاری از فیلسوفان شرق و غرب را متوجه خود ساخته است. هدف افلاطون از اخلاق هماهنگ كردن طبيعت بشري با يك طرح پيش ساخته آرماني و الهي كردن انسان است ولي ارسطو اصول اخلاقي اش را به قامت نيازهاي طبيعت بشر دوخته است و به دنبال سعادت خوشي براي زندگي اين جهاني و روزمره انسان است. ارسطو غايت فلسفه اخلاق را سعادت فردي وغايت سياست را خوشبختي همگاني مي داند. به نظر او سياست بسط اصول اخلاقي به قوانين اجتماعي است. از نظر او خير كل(جامعه) برتر از خير جز(فرد) است و براي همين اخلاق فردي را تابع اخلاق سياست بيان مي كند.  نزد ارسطو خوب به معناي دستيابي به سعادت، به معناي دستيابي به اهداف غايي كه انسان ها به طور طبيعي هدف قرار مي دهند. پس اينها غايات انسانها هستند. كساني كه به اين غايات برسند سعادتمند مي باشند. سعادت انجام اين فعل هاست. همانگونه که اشاره شد نظریه اخلاقی ارسطو براساس خیر (سعادت انسان) پایه‌ریزی شده است. او معتقد است که ذات خیر به صورت یک جوهر کلی وجود ندارد. خیر بشر را باید برحسب خودش فهمید. یعنی از طریق معرفت درونی در باب حالات بشر و از طریق بصیرت در قابلیت‌های بهم پیوسته‌ای که طبیعت انسان را سامان می‌دهد، این معرفت محتاج تجربه شخصی است. فلسفه اخلاق ارسطو پیش از هر چیز، با عمل یا کردار سروکار دارد. به نظر او کوشش برای شناخت خصلتهای انسانی هدفی نهایی نیست بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف دیگر که همانا کردار و عمل به اصول اخلاقی است. خود او می‌گوید که هدف از نوشتن اخلاق، این نیست که بدانیم فضیلت چیست بلکه در این است که ما از نیکان شویم، چون اگر این نباشد آن پژوهش سودی ندارد. پس لازم است که درباره کردارها پژوهش کنیم به این منظور که چگونه به آنها عمل کنیم. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
بر این اساس «علم اخلاق» ارسطو آشکارا غایت انگارانه است. او با عمل سر و کار دارد. با عملی که انسان را به خیر رهنمون می‌شود و هرچه به حصول خیر یا غایت او منجر شود، عمل حق و درستی خواهد بود. او قائل است که سعادت، برترین خیر است با این حال سعادت انسانی را به معنای «لذت» یا «ارضاء شدن» نمی‌داند، بلکه سعادت در دیدگاه او از یک سو مفهومی است که در ارتباط با روح و عقل انسان است و از سوی دیگر با عمل در ارتباط است یعنی برای سعادتمند شدن، رفتار و زندگی سعادتمندانه نیز لازم است. بر این اساس ارسطو، در باب اخلاق، نظریه «سعادت‏» را طرح کرده است. او مدعی است انسان طالب سعادت است نه خوبی (خیر). از نظر ارسطو، خوبی همان سعادت است. این پرسش مطرح است که از نظر ارسطو راه تحصیل سعادت چیست؟ علم اخلاق عبارت است از علم راه تحصیل سعادت. ارسطو معتقد است که فضائل وسائلی هستند برای رسیدن به هدفی که سعادت باشد، چون هدف چیزی است که ما آن را آرزو می‏کنیم و وسیله چیزی است که درباره‏اش می‏اندیشیم و آن را بر می‏گزینیم.اعمال مربوط به وسیله باید انتخابی و اختیاری باشد. پس رعایت فضائل مربوط به وسیله است. ارسطو اخلاق را، و در حقیقت «راه وصول به سعادت‏» را، رعایت اعتدال و حد وسط می‏داند. می‏گوید: فضیلت یا اخلاق حد وسط میان افراط و تفریط است. او معتقد است هر حالت روحی یک حد معین دارد که کمتر از آن و یا بیشتر از آن رذیلت است و خود آن حد معین فضیلت است. مثلا «شجاعت‏» که مربوط به قوه غضبیه است و هدف قوه غضبیه دفاع از نفس است و حد وسط میان «جبن‏» و «تهور» است، و «عفت‏» که مربوط به قوه شهویه است، حد وسط میان «خمود» و «شره‏» است، و «حکمت‏» که مربوط به قوه عاقله است ‏حد وسط میان «جربزه‏» و «بلاهت‏» است. و همچنین «سخاوت‏» حد وسط میان «بخل‏» و «اسراف‏» است، «تواضع‏» و «فروتنی‏» حد وسط میان «تکبر» و «تن به حقارت دادن‏» است. ارسطو، برخلاف افلاطون، معتقد است که علم و معرفت برای تحصیل فضیلت ‏شرط کافی نیست، علاوه بر آن باید نفس را به فضیلت تربیت کرد، یعنی باید در نفس ملکات فضائل را ایجاد نمود، باید کاری کرد که نفس به فضائل که رعایت اعتدالها و حد وسطها است، عادت کند و خو بگیرد، و این کار با تکرار عمل میسر می‏شود. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡️ خلیفه دوم و یهود 1⃣ رابطهٔ قدیمی با که به سال‌های پیش از هجرت او برمی‌گشت، در دوران خلافت به نقطهٔ عطف جدیدی رسید. 2⃣ خلیفه دوم که اصولاً در زمان خلافتش همگان را از نقل احادیث پیامبر (ص) به‌شدّت نهی می‌کرد و متخلّفان را با تازیانه پاسخ می‌گفت، را در نقل داستان‌های تاریخی آزاد گذاشته بود! 3⃣ ، بزرگ یهودیان در یمن، در زمان خلیفه دوم ایمان آورد و بلافاصله گرفت و شروع به کرد! او به‌نوعی مفسّر اصلی مورد تأیید دستگاه خلافت بود. 4⃣ در منابع اهل تسنّن، صحابهٔ زیادی از او حدیث نقل کرده‌اند و این در حالی است که صحابه، پیامبر خدا (ص) را دیده بودند و کعب‌الاحبار در زمان آن حضرت اصلاً مسلمان نبود! 5⃣ و ، دو یهودی‌زادهٔ دیگر بودند که در زمان خلیفه دوم به مشاغل رسمی منصوب شدند. 6⃣ جالب آن‌که این زید بن ثابت بود که در زمان و با تأیید خلیفه دوم، مسئول شد تا در مقابل قرآن امیرمؤمنان (ع)، دستگاه خلافت، قرآنی برای عرضه داشته باشد! 7⃣ نام تازه‌مسلمان دیگر، را نیز باید به این فهرست افزود! 8⃣ در ستودنِ راه و روش یهودیان، اشارات فراوانی برای اهل دقت در سَفر خلیفه دوم به و و به‌خصوص شهر (بیت‌المقدس) وجود دارد. 9⃣ البته در مقابل نیز خلیفه دوم را می‌ستودند و ادعا می‌کردند که نام او در و کتب پیشینیان آمده است و یا کعب‌الاحبار ادعا می‌کرد که خصوصیات و صفت خلیفه دوم را در تورات یافته است؛ که این تملّق‌گویی حتی تعجب شخص خلیفه را به همراه داشت. ✅
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏪ کودتای نافرجام نقاب 🗓 ۱۸ تیرماه، سالروز کشف توطئه کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه در سال ۱۳۵۹ 🇮🇷https://eitaa.com/Ostadkhosravi
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پیش دیابت تا چه حد خطرناک است؟ ‌در این ویدیو با حضور دکتر مصدق خواه در مورد اینکه پیش دیابت چیست و همچنین در مورد اینکه چند درصد از افراد درگیر پیش دیابت هستند اما از آن اطلاعی ندارند صحبت می کنیم. https://eitaa.com/Ostadkhosravi