eitaa logo
پرسشگری و مطالبات امام و امت
244 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
220 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. بفرموده رهبر معظم و ولی امر مسلمین، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات و بالاترین امربمعروف است. بیاری خداوند این کانال عمومی، جهت انعکاس دغدغه و مطالبات امام جامعه مسلمین و امت پیرو، راه اندازی شد. https://eitaa.com/Soltanzade112
مشاهده در ایتا
دانلود
و دسترسی به اطلاعات زیر را فراهم کند: ۱. اطلاعات موجد حق و تکلیف عمومی (تبصره ماده ۵ و ماده ۱۱ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) ۲. اطلاعات راجع به وجود یا بروز خطرات زیست محیطی (تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) ۳. اطلاعات راجع به وجود یا بروز تهدید سلامت عمومی (تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) بند سوم: درخواست خروج اطلاعات از طبقه بندی ماده۱۰ـ هر متقاضی که اطلاعات درخواستی او به دلیل طبقه بندی بودن ارائه نشده باشد و او مدعی باشد که دلایل و جهات طبقه بندی اطلاعات درخواستی او تغییر یافته است یا اطلاعات درخواستی وی در زمرة موارد غیرقابل طبقه بندی (ماده۹ شیوه نامه) هستند می تواند از کمیسیون درخواست رسیدگی کند. در صورت تأیید اولیه کمیسیون، مراتب به مؤسسه طبقه بندی کننده جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی منعکس می شود. ماده۱۱ـ از طبقه بندی خارج ساختن اطلاعات طبقه بندی شده ای که از یک مؤسسه عمومی به مؤسسه عمومی دیگر ارسال شده است توسط مسئول مؤسسه ارسال کننده ای که طبقه بندی اولیه را انجام داده صورت می گیرد . بند چهارم: رسیدگی به اعتراض ها از طبقه بندی های خلاف قاعده ماده۱۲ـ به منظور بررسی و اعلام نظر در مورد اعتراض ها به طبقه بندی اطلاعات درخواستی، ایجاد وحدت رویه در مؤسسات عمومی راجع به نحوه و درجه طبقه بندی اطلاعات یا خارج کردن اطلاعات از طبقه بندی و سایر امور مرتبط با اسرار دولتی نظیر لغو طبقه بندی یا کاهش طبقه و دسترسی به آنها، اقدامات لازم برای آموزش، اطلاع رسانی و راهنمایی های لازم به مؤسسات عمومی از سوی کمیسیون صورت خواهد گرفت
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شماره 56348/32 ۱۳۸۸/۱۱/۴ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران عطف به نامه شماره 28489/29411 مورخ 10/5/1384 در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب جلسه علنی مورخ 6/11/1387 مجلس که با عنوان لایحه آزادی اطلاعات به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود و مطابق اصل یکصد و دوازدهم (112) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام ارسال گردیده بود با تأیید آن مجمع به پیوست ابلاغ می گردد. رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی شماره 217119 11/11/1388 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم بهمن ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 31/5/1388 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با الحاق یک تبصره ذیل ماده (10)، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده و طی نامه شماره 56348/32 مورخ 4/11/1388 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد. رئیس جمهور ـ محمود احمدی نژاد قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فصل اول ـ تعاریف و کلیات بند اول ـ تعاریف: ماده1ـ در این قانون اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می رود: الف ـ اطلاعات: هر نوع داده که در اسناد مندرج باشد یا به صورت نرم افزاری ذخیره گردیده و یا با هر وسیله دیگری ضبط شده باشد. ب ـ اطلاعات شخصی: اطلاعات فردی نظیر نام و نام خانوادگی، نشانیهای محل سکونت و محل کار، وضعیت زندگی خانوادگی، عادتهای فردی، ناراحتیهای جسمی، شماره حساب بانکی و رمز عبور است. ج ـ اطلاعات عمومی: اطلاعات غیرشخصی نظیر ضوابط و آیین نامه ها، آمار و ارقام ملی و رسمی، اسناد و مکاتبات اداری که از مصادیق مستثنیات فصل چهارم این قانون نباشد. د ـ مؤسسات عمومی: سازمانها و نهادهای وابسته به حکومت به معنای عام کلمه شامل تمام ارکان و اجزاء آن که در مجموعه قوانین جمهوری اسلامی ایران آمده است. هـ ـ مؤسسات خصوصی: از نظر این قانون، مؤسسه خصوصی شامل هر مؤسسه انتفاعی و غیرانتفاعی به استثناء مؤسسات عمومی است. بند دوم ـ آزادی اطلاعات: ماده2ـ هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آن که قانون منع کرده باشد. استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات مربوط خواهدبود. ماده3ـ هر شخصی حق دارد از انتشار یا پخش اطلاعاتی که به وسیله او تهیه شده ولی در جریان آماده سازی آن برای انتشار تغییریافته است جلوگیری کند، مشروط به آن که اطلاعات مزبور به سفارش دیگری تهیه نشده باشد که در این صورت تابع قرارداد بین آنها خواهد بود. ماده4ـ اجبار تهیه کنندگان و اشاعه دهندگان اطلاعات به افشاء منابع اطلاعات خود ممنوع است مگر به حکم مقام صالح قضائی و البته این امر نافی مسؤولیت تهیه کنندگان و اشاعه دهندگان اطلاعات نمی باشد. بند سوم ـ حق دسترسی به اطلاعات: ماده5 ـ مؤسسات عمومی مکلفند اطلاعات موضوع این قانون را در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض در دسترسی مردم قرار دهند. تبصره ـ اطلاعاتی که متضمن حق و تکلیف برای مردم است باید علاوه بر موارد قانونی موجود از طریق انتشار و اعلان عمومی و رسانه های همگانی به آگاهی مردم برسد. فصل دوم ـ آیین دسترسی به اطلاعات بند اول ـ درخواست دسترسی به اطلاعات و مهلت پاسخگویی به آن ماده6 ـ درخواست دسترسی به اطلاعات شخصی تنها از اشخاص حقیقی که اطلاعات به آنها مربوط می گردد یا نماینده قانونی آنان پذیرفته می شود. ماده7ـ مؤسسه عمومی نمی تواند از متقاضی دسترسی به اطلاعات هیچ گونه دلیل یا توجیهی جهت تقاضایش مطالبه کند. ماده8 ـ مؤسسه عمومی یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هر صورت مدت زمان پاسخ نمی تواند حداکثر بیش از ده روز از زمان دریافت درخواست باشد. آیین نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون بنا به پیشنهاد کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به تصویب هیأت وزیران می رسد. بند دوم ـ نحوه پاسخ به درخواستها: ماده9ـ پاسخی که توسط مؤسسات خصوصی به درخواستهای دسترسی به اطلاعات داده می شود باید به صورت کتبی یا الکترونیکی باشد. فصل سوم ـ ترویج شفافیت بند اول ـ تکلیف به انتشار ماده10ـ هر یک از مؤسسات عمومی باید جز در مواردی که اطلاعات دارای طبقه بندی می باشد، در راستای
نفع عمومی و حقوق شهروندی دست کم به طور سالانه اطلاعات عمومی شامل عملکرد و ترازنامه (بیلان) خود را با استفاده از امکانات رایانه ای و حتی الامکان در یک کتاب راهنما که از جمله می تواند شامل موارد زیر باشد منتشر سازد و در صورت درخواست شهروند با اخذ هزینه تحویل دهد: الف ـ اهداف، وظایف، سیاستها و خطی مشی ها و ساختار. ب ـ روشها و مراحل اتمام خدماتی که مستقیماً به اعضاء جامعه ارائه می دهد. ج ـ ساز و کارهای شکایت شهروندان از تصمیمات یا اقدامات آن مؤسسه. د ـ انواع و اشکال اطلاعاتی که در آن مؤسسه نگهداری می شود و آیین دسترسی به آنها. هـ ـ اختیارات و وظایف مأموران ارشد خود. و ـ تمام ساز و کارها یا آیین هایی که به وسیله آنها اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمانهای غیردولتی می تواند در اجراء اختیارات آن واحد مشارکت داشته یا به نحو دیگری مؤثر واقع شوند. تبصره ـ حکم این ماده در مورد دستگاههایی که زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است، منوط به عدم مخالفت معظم له می باشد. ماده11ـ مصوبه و تصمیمی که موجد حق یا تکلیف عمومی است قابل طبقه بندی به عنوان اسرار دولتی نمی باشد و انتشار آنها الزامی خواهد بود. بند دوم ـ گزارش واحد اطلاع رسانی به کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ماده12ـ مؤسسات عمومی موظفند از طریق واحد اطلاع رسانی سالانه گزارشی درباره فعالیتهای آن مؤسسه در اجراء این قانون به کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ارائه دهند. فصل چهارم ـ استثنائات دسترسی به اطلاعات بند اول ـ اسرار دولتی ماده13ـ در صورتی که درخواست متقاضی به اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده (اسرار دولتی) مربوط باشد مؤسسات عمومی باید از در اختیار قرار دادن آنها امتناع کنند. دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده تابع قوانین و مقررات خاص خود خواهد بود. بند دوم ـ حمایت از حریم خصوصی: ماده14ـ چنانچه اطلاعات درخواست شده مربوط به حریم خصوصی اشخاص باشد و یا در زمره اطلاعاتی باشد که با نقض احکام مربوط به حریم خصوصی تحصیل شده است، درخواست دسترسی باید رد شود. ماده15ـ مؤسسات مشمول این قانون درصورتی که پذیرش درخواست متقاضی متضمن افشای غیرقانونی اطلاعات شخصی درباره یک شخص حقیقی ثالث باشد باید از در اختیار قرار دادن اطلاعات درخواست شده خودداری کنند، مگر آن که: الف ـ شخص ثالث به نحو صریح و مکتوب به افشاء اطلاعات راجع به خود رضایت داده باشد. ب ـ شخص متقاضی، ولی یا قیّم یا وکیل شخص ثالث، در حدود اختیارات خود باشد. ج ـ متقاضی یکی از مؤسسات عمومی باشد و اطلاعات درخواست شده در چارچوب قانون مستقیماً به وظایف آن به عنوان یک مؤسسه عمومی مرتبط باشد. بند سوم ـ حمایت از سلامتی و اطلاعات تجاری: ماده16ـ در صورتی که برای مؤسسات مشمول این قانون با مستندات قانونی محرز باشد که در اختیار قرار دادن اطلاعات درخواست شده، جان یا سلامت افراد را به مخاطره می اندازد یا متضمن ورود خسارت مالی یا تجاری برای آنها باشد، باید از در اختیار قرار دادن اطلاعات امتناع کنند. بند چهارم ـ سایر موارد: ماده17ـ مؤسسات مشمول این قانون مکلفند در مواردی که ارائه اطلاعات درخواست شده به امور زیر لطمه وارد می نماید از دادن آنها خودداری کنند. الف ـ امنیت و آسایش عمومی. ب ـ پیشگیری از جرائم یا کشف آنها، بازداشت یا تعقیب مجرمان. ج ـ ممیزی مالیات یا عوارض قانونی یا وصول آنها. د ـ اعمال نظارت بر مهاجرت به کشور. تبصره1ـ موضوع مواد (13) الی (17) شامل اطلاعات راجع به وجود یا یروز خطرات زیست محیطی و تهدید سلامت عمومی نمی گردد. تبصره2ـ موضوع مواد (15) و (16) شامل اطلاعاتی که موجب هتک عرض و حیثیت افراد یا مغایر عفت عمومی و یا اشاعه فحشاء می شود، نمی گردد. فصل پنجم ـ کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بند اول ـ تشکیل کمیسیون: ماده18ـ به منظور حمایت از آزادی اطلاعات و دسترسی همگانی به اطلاعات موجود در مؤسسات عمومی و مؤسسات خصوصی که خدمات عمومی ارائه می دهند، تدوین برنامه های اجرائی لازم در عرصه اطلاع رسانی، نظارت کلی بر حسن اجراء، رفع اختلاف در چگونگی ارائه اطلاعات موضوع این قانون از طریق ایجاد وحدت رویه، فرهنگسازی، ارشاد و ارائه نظرات مشورتی، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دستور رئیس جمهور با ترکیب زیر تشکیل می شود: الف ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس کمیسیون). ب ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یا معاون ذی ربط. ج ـ وزیر اطلاعات یا معاون ذی ربط. د ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یا معاون ذی ربط. هـ ـ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا معاون ذی ربط. و ـ رئیس دیوان عد
الت اداری. ز ـ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی. ح ـ دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور. تبصره1ـ دبیرخانه کمیسیون یادشده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می گردد. نحوه تشکیل جلسات و اداره آن و وظایف دبیرخانه به پیشنهاد کمیسیون مذکور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. تبصره2ـ مصوبات کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پس از تأیید رئیس جمهور لازم الاجراء خواهد بود. ماده19ـ مؤسسات ذی ربط ملزم به همکاری با کمیسیون می باشند. بند دوم ـ گزارش کمیسیون: ماده20ـ کمیسیون باید هر ساله گزارشی در باره رعایت این قانون در مؤسسات مشمول این قانون و فعالیتهای خود را به مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور تقدیم کند. فصل ششم ـ مسؤولیتهای مدنی و کیفری ماده21ـ هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی که در نتیجه انتشار اطلاعات غیرواقعی درباره او به منافع مادی و معنوی وی صدمه وارد شده است حق دارد تا اطلاعات مذکور را تکذیب کند یا توضیحاتی درباره آنها ارائه دهد و مطابق با قواعد عمومی مسؤولیت مدنی جبران خسارتهای وارد شده را مطالبه نماید. تبصره ـ در صورت انتشار اطلاعات واقعی بر خلاف مفاد این قانون، اشخاص حقیقی و حقوقی حق دارند که مطابق قواعد عمومی مسؤولیتهای مدنی، جبران خسارتهای وارد شده را مطالبه نمایند. ماده22ـ ارتکاب عمدی اعمال زیر جرم می باشد و مرتکب به پرداخت جزاء نقدی از سیصدهزار (300.000) ریال تا یکصدمیلیون (100.000.000) ریال با توجه به میزان تأثیر، دفعات ارتکاب جرم و وضعیت وی محکوم خواهد شد: الف ـ ممانعت از دسترسی به اطلاعات برخلاف مقررات این قانون. ب ـ هر فعل یا ترک فعلی که مانع انجام وظیفه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات یا وظیفه اطلاع رسانی مؤسسات عمومی برخلاف مقررات این قانون شود. ج ـ امحاء جزئی یا کلی اطلاعات بدون داشتن اختیار قانونی. د ـ عدم رعایت مقررات این قانون در خصوص مهلتهای مقرر. چنانچه هر یک از جرائم یادشده در قوانین دیگر مستلزم مجازات بیشتری باشد همان مجازات اعمال می شود. ماده23ـ آیین نامه اجرائی این قانون حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دستگاههای ذی ربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. قانون فوق مشتمل بر بیست و سه ماده و هفت تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم بهمن ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 31/5/1388 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با الحاق یک تبصره ذیل ماده (10) موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد. رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
✍بسمه تعالی با عرض سلام خدمت اعزه و بزرگواران مطالبه گر: ☝️مطالب فوق در ۲ بخش 🔸شیوه نامه دسترسی به اطلاعات و 🔸 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مصوب مجلس شورای اسلامی، جهت هرگونه دریافت اطلاعات و مطالبه گری اعزه مطالبه گر، بارگزاری گردید. وفقکم الله تعالی. ملتمس دعا
هدایت شده از بیداری ملت
‏شاید باورتون نشه ولی سال ۲۰۱۵دولت برای اینکه برجام سریعتر به نتیجه برسه داوطلب تمدید تحریم تسلیحاتی شد! سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرده ایران برای اثبات حسن نیت به آمریکا در معاهده برجام شخصا برای تمدید تحریم تسلیحاتی داوطلب شد! لعنت به شرف نداشته تون که خیانت شد دستاورد!! ✍ محمدنصوحی ✍️بیداری ملت @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴دیوان محاسبات تخلف دولت روحانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تایید کرد 🔹تصویر فوق بخشی از گزارش دیوان محاسبات است که تایید می‌کند مبلغ خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و یک میلیارد یورو کمک هزینه برای مقابله با کرونا صرف شده است. 🔹پیش از این، مسئولین و رسانه‌های دولتی بارها ادعا کرده بودند این مبلغ از محل دیگری پرداخت شده است./ فرهیختگان ✍️بیداری ملت @bidariymelat
هدایت شده از طرح ملی انسان مسئول
صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا توضیح : هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری بودند. فرمانده روس اینگونه گفت: میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد !! اما جمعیت عظیم! فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند ! و تعزیه راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند!! و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند نذری خود را گرفتند و به خانه هایشان رفتند !!!
هدایت شده از اصحاب انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش به شبهه افکنی برخی که می گویند استیضاح رئیس جمهور خلاف نظر رهبری است. 🔹استعفا یعنی فرار قهرمانانه و گناه را به تقصیر دیگران انداختن 🔸رئیس جمهور صداقت و شهامت عذرخواهی از مردم برای خود ندارد 🔹 یعنی محاکمه و بازجویی رئیس جمهور توسط @a_enghelab
هدایت شده از درس اخلاق
🍂🍂🍂 ✳️قال الله الحکیم : قُلْ ما يَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّي لَوْ لا دُعاؤُکُمْ ً؛ بگو: « اگر دعای شما نباشد ، پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی کند» ( 77/ فرقان) ✅ در بینش اسلامی ، بشر به تذّکر و توجّه دائمی احتیاج دارد؛ چون بنا بر این بینش ، بشر یک مسافر و تلاشگر است که اگر از این حرکت و تلاشی که برعهده اوست غافل بماند و درنگ بکند، از رسیدن به منزل مقصود باز خواهد ماند و اگر دائماً تلاش بکند و خوب تلاش بکند، در پایان وقت که پایان عمر اوست، به مقصود دست خواهد یافت و آن مقصود عبارت است از کمال و تعالی روحی که اثرش را در زندگی بعد از مرگ (نشان) خواهد داد. ... 🔵👈 برای این ‌که انسان این تلاش را به طور دائم انجام بدهد و تکالیفی را که برعهده اوست - که شکل‌دهنده همان تلاش است - انجام بدهد، تذکّر لازم است؛ (فذکّر انّما انت مذکّر) . و قرآن یک وسیله ذکر است که در خود کتاب الهی بارها از این خصوصیت و مأموریت قرآن یاد شده است. 🔵👈 یکی از وسائل یاد ، همین نماز است که در پنج وقت، نماز ما را به یاد می اندازد؛ یکی موعظه است که موعظهِ موعظه‌گران ما را به یاد می اندازد؛ یکی دعاست که توجه به دعا ما را به یاد می اندازد؛ یکی تلاوت کلام‌اللَّه است که خواندن آیات الهی ما را از غفلت خارج می کند و از این قبیل وسایل. پس همه این وسایل در کارند تا ما دچار غفلت نشویم. 🔹 شرح آیه از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظلّه العالی) - 66/3/7 ❤️ ❤️ ✍ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*روزنامه الشرق الاوسط:* *👈 فهوی حسین : روزنامه نگار مصری که گرایش ناسیونالیستی عربی دارد و اتفاقا مشی ضد ایرانی هم دارد در یک مقاله مفصل در مقام مقایسه مصر و ایران چنین مینویسد :* *👈ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فضای بین الملی در یک سطح بودیم .* *ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرتها ، بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را برگزیدیم .* *ما هر سال مزد خیانت مان به اعراب را از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض میگرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی و تحریم و جنگ داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند ....* *امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده که هیچ مشکلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست.* *و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا 64 بار هر کدام عبارت ایران را در مناظره تلوزیونی خود بکار میبرند.* *گویی حریفی جز ایران در سطح جهان ندارند ...* *و دیگر اینکه ایرانی ها در تمام علوم استراتژیک، از هسته ای تا فضایی و تا نانو و شبیه سازی و پزشکی و ..* *جز ده کشور برتر جهان میباشند و در صنایع موشکی چهارمین قدرت دنیا و از نظر دقت و سرعت موشکهایش شاید اولین کشور دنیاست.* *و در منطقه جزیره امن و ثبات است و ما علیرغم حمایت آمریکا و اخذ کمک های سالیانه دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردم مان داریم و .....!!!؟؟؟* *وقتی در مملکتی رهبر درست وحسابی نباشد، خب! وضعیت میشود مصر"* *وقتی در جامعه ای وحدت نباشد میشود عراق"* *وقتی در کشوری فرمانده ی استواری نداشته باشد میشود پاکستان* *وقتی درکشوری به ظاهر مسلمان رهبر و رئیس آن مملکت، خود فروخته به شرق وغرب باشد میشود ترکیه"* *🌺اما وقتی در کشوری شیعه ، رهبر باج به زمین و زمان ندهد، با همه ی فشارها ، سلیقه ها ، تندرو ، کندرو ، جنگ 8 ساله ، 30 سال تحریم سیاسی و اقتصادی، جایی برای نفس کشیدن دشمن باقی نمی ماند.* *خوب آن وقت می شود ایران، در میان حصاری از آتش جنگ های منطقه که گرگهای زخمی پشت مرزهایشان بی قرار زوزه می کشند ...* *کسی جرات ندارد به خاکشان چپ نگاه کند ...‌* *حتی مگس هایشان( پهبادها ).* *منبع: روزنامه الشرق‌ الاوسط.* *اگه ایران عزیز رو دوست دارید پخش حداکثری کنید.*
💠سهل انگارى در احكام 💠 ❗️برخى در انجام وظايف خود سهل انگارى مى‌كنند. به چند نمونه از آنها اشاره مى‌شود: 1️⃣بقا بر تقليد بدون اذن و داشتن مرجع زنده. 2️⃣عدول‌هاى سليقه‌اى بدون ضابطه از مرجعى به مرجع ديگر. 3️⃣تيمم كردن در جايى كه وظيفه، چيز ديگرى است. 4️⃣نپوشيدن جوراب در برابر نامحرم. 5️⃣نشسته خواندن نماز واجب براى كسى كه امكان ايستاده خواندن را دارد. 6️⃣خجالت و كم رويى براى انجام وظيفۀ شرعى. 7️⃣تأخير نماز از اول وقت، بدون عذر شرعى. 8️⃣رعايت نكردن حجاب در برابر نامحرمان فاميل. 9️⃣به تأخير انداختن نمازها و روزه‌هاى قضا شده. 🔟نگرفتن روزه به خاطر گرمى، ضعف و بلندى روز يا كار سخت و... ➖➖ ➖➖ ➖➖ ➖➖ ➖➖ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯ ✅ 👌
هدایت شده از بیداری ملت
🔥چرا استیضاح کافی نیست!! (۱) 🔻بررسی چالش های ادوار ریاست جمهوری نشان می دهد اقدام سریع برای کاهش هزینه های نظارت موثر بر اقدامات رییس‌جمهور، از استیضاح ضروری تر است. 🔻بر اساس قانون، تقریبا تمام منابع مالی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد و رئیس جمهور عالیترین مقام پس از ولی فقیه قرار داده شده است. 🔻در سطح جهان فقط در نظام جمهوری اسلامی است که برای عالی‌ترین مقام کشور، شرط تقوا به معنای قدرت کنترل فرد بر خواسته های نفسانی و شهوت قدرت و ثروت در نظر گرفته شده و جمعی از عالمان منتخب مردم آن را پایش می کنند. 🔻بنابراین «نفر دوم» کشور باید نزدیکترین فرد به رهبری به لحاظ تقوا و عدالت باشد (مانند دولت دوم و سوم)؛ اما قانون، سازوکار روشنی برای کنترل تداوم «تقوای عملی» و سایر شرایط رئیس جمهور، در نظر نگرفته است. 🔻بنابراین فردی که در این جایگاه قرار می گیرد تقریبا مطلق العنان هر چه را بخواهد انجام می دهد و هر چه را نخواهد انجام نمی دهد و با توجه به گستردگی امکانات و اختیارات می تواند اقداماتی مثل استیضاح و سئوال را چنان پرهزینه کند که واقعا مصلحت کشور اقتصا نکند که کشور دچار این هزینه شود. 🔻بنابراین پیگیری مسأله اصلاح یا ضابطه مند تر کردن اختیارات رئیس جمهور، تسهیل پاسخ خواستن از این جایگاه و ایجاد ابزارهای نظارتی موثر بر تداوم شرایط تصدی، آنهم متناسب با جایگاه نفر بعد از ولی فقیه، نیاز اساسی امروز و فردای کشور است. ادامه دارد.. ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949
هدایت شده از سرباز ولی فقیه
*پلان اول* *مختار: میخواهم فرماندهی سپاه را درجنگ با زبیریان خود برعهده بگیرم.* *کیان: این کار را نکنی امیر* *مختار: برای چه؟* *کیان: چون وقتی شماوارد عرصه ی نبردشوید، دشمن میفهمدکه مابرای مقابله با او باتمام قوا به میدان آمده ایم واین روحیه آنها را بالا میبرد[وضعف ما را نشان میدهد]* *پلان دو* *عمار درمیانه های جنگ صفین به شهادت میرسد.امام علی علیه اسلام تنها شده ،* *درمیان لشکریان قدم میزند، اشک میریزد وندا میدهد* *«أین عمار؟ ... أین عمار؟»* *عمار کجاست؟* *عمارکجاست تاتنهایی علی را در بین اینهمه حیله ونیرنگ معاویه و عمروعاص از بین ببرد* *تا وقتی عمار بود، باخطبه ها و روشنگری هایش راه را برگزافه گویی های سپاه نفاق میبست،* *اما حالا ...* *پلان سه* *چندسال قبل حضرت آقاحمله دشمن را اعلام میکنند؛* *💥حمله ی فرهنگی،* *💥ناتو فرهنگی،* *💥شبیخون فرهنگی،* *همه رامیگوید اما مافقط نگاه میکنیم.* *⚡کار بجایی میرسد که ندای«أین عمار» شان به آسمان میرود، اما باز هم فقط نگاه میکنیم.* *حالا خودش یک تنه به میدان می آید، حرف های اشتباه همه را بیان میکند وپاسخ میدهد،* *برجام دو و سه و چهار، دنیای گفتمان، همه را ردمیکند،* *ماهم کلی ذوق میکنیم که آقا دارد روشنگری میکند.* *اما ...* *حواسمان نیست، که وقتی «ولی» خودش به میدان آمده یعنی دیگر ازوجود «عمار» در بین ما ناامید شده.* *تنها شده،* *خودش یک تنه به جنگ میرود.* *خودش میگویدمن سالهاست دارم شمشیرمیکشم.* *میدانی وقتی فرمانده؛ ولی؛ خودش به میدان می آید یعنی چه؟ یعنی حال و اوضاع لشکر خرآآآب است.* *کاش بجای خوشحالی ازحرف های این چندمدت حضرت آقا، کمی گریه میکردیم که بخاطر بی‌حالی و بی‌عرضگی ما وتنها شدن رهبر، دیگرخودش مجبور است جواب اراجیف نااهلان را بدهد ...* *أين عَمّار؟* *تکرار تاریخ* *معلم تاریخمان میگفت* *که امیرالمومنین علیه السلام جنگ را درصفین برده بود ...* *❗❗در دقیقه ۹۰ برخی شعار تعامل واعتدال سردادند و اصلا یادشان رفت معاویه همان فرزند هندجگرخوار است!!!* *❗❗امام علی علیه السلام را به پای میز "مذاکره" کشاندند!!!* *❗❗وجنگ برده اش را ناتمام گذاشتند!!!* *❗👈هر چه امام علی علیه السلام گفت "مذاکره" خدعه دشمن است، اینها میخواهندجنگ باخته را دوباره ببرند ...کسی گوش نکرد!!* *❗📌تازه حاضر نشدند ابن عباس وحتی مالک را که نماینده ی امام علی علیه السلام بود به مذاکره بفرستند!!!* *❗👈گفتند مالک جنگ طلب، خشن و غیرمنعطف است!!!* *❗👈بلاخره پایشان را در یک کفش کردندکه حتما باید ابوموسی اشعری!!! برای مذاکره برود ...* *📌امام علی علیه السلام گفت من به ابوموسی مطمئن نیستم...* *❗👈آنها گفتند شما بدبین هستی. ابوموسی خوب و انقلابی‌ست!!!* *📌امام علی علیه السلام گفت:من به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستم. شما به هدفی که از این مذاکرات دارید نمیرسید.* *❗👈گفتند درمذاکرات خوشبینی و بدبینی معنا ندارد!!!* *📌امام علی علیه السلام گفت باشد ... مذاکره کنید، این هم تجربه‌ای میشودبرای مردم ... که بفهمند به ترسوها و آنها که پای مقاومت ندارندنباید اعتماد کرد ...* *👈مذاکره ابوموسی و عمروعاص شروع شد.* *❗👈تا مدتها متن مذاکرات محرمانه بود!!!* *امام علی علیه السلام مالک را فرستاد تا به ابوموسی بگویدما پشتیبان توایم، مبادا به عمروعاص اعتماد کنی، او شیطان بزرگ است...* *❗👈ابوموسی ابرو درهم کشید وبه مالک گفت* *شما توهم توطئه دارید!!! عمروعاص مودب وباهوش است.* *اگر او به من قولی دهدبه او اعتماد میکنم !!!* *❌⭕👈روز اعلام نتیجه ی مذاکرات حکمیت فرا رسید.* *👈درمذاکرات محرمانه البته بطور شفاهی تعهد کرده بودندکه هر دونفرشان، امام علی علیه السلام و معاویه راعزل کنند و امر رابه رأی عمومی بگذارند.* *❗👈در مسجد عمروعاص اول به ابوموسی تعارف زد. گفت تو بزرگ مایی !!!* *❗👈ابوموسی خندید وبالای منبررفت* *❗❗️وگفت: چنانکه این انگشتر را ازدست درمی آورم علی ع را از خلافت عزل میکنم !!! بعدپایین آمد وبا لبخند به عمروعاص بفرما زد.* *❗👈عمروعاص بالا رفت وگفت چنانچه این انگشتر را از دست درمیآورم علی علیه السلام را خلع وچنانچه دوباره این انگشتر رابه دست میکنم معاویه رانصب مینمایم!!!* *❗❗ابوموسی خشکش زده بود ...فایده ای هم نداشت... خود کرده را تدبیر نیست ...* 🌑🌑 👇👇👇👇👇 *📌امام علی علیه السلام ازهمان ابتداخوشبین نبود ...چون دشمن شناس بود...* *❗❗👈اینچنین بودکه معاویه جنگ باخته نظامی را تبدیل به پیروزی سیاسی کرد....* ⚠️باشدکه از تاریخ درس گیریم⚠️ 👈از طرف دوستان👉 ☄نشرحداکثری☄ دوستان را به نجات تاریخ دعوت کنیم 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1737359374C70e3695ffe
امام حسن عسکری.صلوات الله علیه: پرهیزکارترین مردم کسی است که درمورد شبهات توقف کند.عابدترین مردم آنستکه واجبات را بجا آورد و زاهدترین ترک حرام کننده است و مجاهدترین،ترک کننده گناه. ان شاءالله چنین باشیم
📣۱۰ سال حبس برای مدیر آپارات/فیلیمو 🔺شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، محمد جواد شکوری مقدم مدیر آپارات و فیلیمو و نماوا را به دلیل انتشار محتوای مبتذل در بستر آپارات به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کرد. 🔺این حکم البته بدون بررسی محتوای فیلیمو صادر شده است و پیش‌ بینی می‌شود وی برای‌ نمایش سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای در فیلیمو نیز‌در دادگاه حاضر شود. 🔺 ادامه پرونده محرمانه‌های سینما درباره فیلیمو به زودی منتشر خواهد شد؛ 🔸با ما همراه باشید... ⛔️محرمانه‌های سینما را اینجا بخوانید https://t.me/mahramanehcinama
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 دروغ‌های سیاسی که ماندگار شدند @Farsna