eitaa logo
🎧 سخنرانی سیاسی
4.8هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3هزار ویدیو
460 فایل
کانالی برای فرهیختگان جامعه لینک کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 لینک کانال تحلیل سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e ارتباط با ما: @zareir کانال #سخنرانی‌سیاسی رو به دوستانتون معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 میزان پایبندی مردم به اعمال شب‌های قدر 🔺 ۷۶.۸ درصد مردم تهران و ۸۳.۷ درصد مردم ایران اعمال شب‌های را انجام خواهند داد. ‌‌● در نظرسنجی ایسپا از شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران که به صورت مصاحبه تلفنی انجام شد، ۷۶.۸ درصد اعلام کردند رمضان امسال، اعمال شب‌های قدر را انجام خواهند داد. ● همچنین در نظرسنجی تلفنی دیگری که به صورت ملی با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال کل کشور و تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر انجام شد، ۸۳.۷ درصد اعلام کردند در ماه رمضان امسال اعمال شب‌های قدر را انجام خواهند داد. 📊 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وضعیت در Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672
11.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه نهج البلاغه امام علی (ع) منشأ مسلمان شدن فیلسوف غربی می شود؟ ✨وقتی دانشجوی ایرانی در دانشگاه تگزاس آمریکا به استاد فلسفه بی خدایش ترجمه «نهج البلاغه» امام علی (ع) را هدیه می دهد...✨ ⚡️ این استاد (گری کارل لگنهاوزن) با خواندن نهج البلاغه چنان شیفته شخصیت امام علی (ع) می شود که او را شایسته الگو بودن می یابد. ⚡️جذابیت تصویر دقیق نهج‌البلاغه از خدا برای این فیلسوف. ⚡️این پایان ماجرا نیست، آن دانشجو (اکبر نوجه دهی) بعدها در دفاع مقدس به شهادت می رسد و آن استاد که مسلمان شده و نام محمد برای خود انتخاب کرده است سرانجام استاد «فلسفه دین» حوزه علمیه قم می شود.⚡️ ⚡️این سرگذشت را از زبان خود استاد لگنهاوزن بشنوید⚡️ خداوندا! عاقبت ما را نیز ختم به خیر بفرما🤲 (با سپاس از دوست عزیزم جناب سید روح‌الله موسوی بابت ترجمه و زیرنویس این کلیپ) Eitaa.com/Sajedi_ir/
24.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه اول مظلوم عالم😭 هم‌اکنون مسجد حضرت زینب سلام الله علیها قم مقدسه
25.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه اول مظلوم عالم😭 هم‌اکنون مسجد حضرت زینب سلام الله علیها قم مقدسه
انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه.pdf
3.52M
*🟩 پی.دی.اف کتاب: «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه»* ✍🏻 کتاب "انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه" *اثری مهدوی از حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان* است و موسسه بیان معنوی آن را به چاب رسانده است. ➖ این کتاب با بررسی مفهوم انتظار، سه رویکرد متفاوت به این مفهوم را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ نگاه عامیانه، نگاه عالمانه، نگاه عارفانه. در بخش انتهایی کتاب نیز، به تناسب مفهوم انتظار با جوان و ویژگی‌های جوانی پرداخته شده است. *【 کتاب بخوانیم 】* ┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉ * ها* * کتاب مهدوی* * : ۲۶* 6► chat.whatsapp.com/C2MnToay0MrJuhTMks8qSat.me/zohour_13_59 | تلگرام ◉ eitaa.com/zohour_13_59 | ایتا
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جواب دندان شکن مهمان برنامه "ماه من" به فائزه هاشمی 🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بر پا
عدالتخواهی خوارج ✍‏خوارج اهل نهی از منکر بودند،اون هم نقد حاکم و حکمرانیش اصل بوده.همون مطالبه گری اونها جریان مطالبه گر بودند ولی اولا ظاهر گرایانه و چشمی نقد میکردند.تحجر ثانیا با عجله حکم میدادند. تعجیل ثالثا خطای یک نفر رو میزدند به ریشه و طرف رو میشستند میگذاشتند کنار.تکفیر ‏✍ یکی از کسانی که در راس خوارج بود شخصی است به نام ذوالثدیه یا (ذوالخویصره)، در تاریخ پیامبر ص او را اصل و ریشه خوارج معرفی میکند و ظهور این جریان را نیز پیش بینی مینماید. در سوره توبه ذیل آیه ۵۸ که وَمِنْهُمْ مَنْ یَلْمِزُکَ فِی الصَّدَقَات... یک بحث حاکمیتی است و یک بحث اقتصادی ‏✍قضیه بر میگردد به تقسیم غنائم توسط پیامبر ص در جنگ حنین، برخی از افراد از پیامبر ص درخواست غنیمت بیشتری کردند، پیامبر ص بر اساس «مصلحتی» به آنها مال و پول بیشتری داد. نیت او جذب آنها بود و بحث مولفه قلوبهم. به هر حال مصلحت سنجی کرد، به عده ای بیشتر داد. این شخص اعتراض کرد ‏✍ گفت«یا رسول الله اعدل» مطالبه کرد از حاکم هم مطالبه کرد. مصلحت سنجی حاکمیتی او را با شاخص عدالت به چالش کشید. حرفش هم به ظاهر عامه پسند بود. میگفت چرا به یک عده بیشتر میدهی. یا رسول الله اعدل. به عدالت رفتار کن ای حاکم الهی. برخی خواستند او را گردن بزنند پیامبر ص فرمود رهایش ‏✍رهایش کنید. او پیروانی خواهد یافت که مثل تیری که از چله کمان خارج میشوند از دین خارج خواهند شد(مارق) تلاقی مطالبه گری،عدالتخواهی، نقد مصلحت سنجی حاکمیتی، همه و همه در نقطه ایست که به تعبیر مفسرین نقطه آغاز شکل گیری نطفه خوارج است و عدالتخواهی خوارج. ✍ ‏ذوالخویصره که راس خوارج بود در جنگ حنین عدالتخواهانه از پیامبر مطالبه کرد که یا رسول الله اعدل طبری میگوید او در جنگ صفین هم وقتی علی ع ابوموسی را در نهایت انتخاب کرد، مطالبه گرانه حاضر شد. نهی از منکر کرد.زیر بار تصمیم او نرفت خوارج مطالبه گر و عدالتخواه بودند ✍ ‏یکی از دشواریهای امیرالمومنین ع در جنگ نهروان این بود که بسیاری از لشکریان او شک کردند در تقابل با جریان خوارج، در زمان پیامبر ص نیز که بانی خوارج زنده بود و پیامبر ص را به عدالت امر میکرد همینطور بود. آری دست و دل مومنین میلرزد برای طرف شدن با این جریان. ‎ @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
‏برای ما از عدالتخواهی علی ع گفته اند اما از عدالتخواهی خوارج نگفته اند. برای همین گاهی در طول تاریخ انحرافات جدی در عدالتخواهی خود پیدا کرده ایم. رفقا به این نکته زیاد فکر کنیم که جنبش مشروطه با شعار عدالتخواهی آغاز شد اما پای مسلخ سفارت انگلیس کارش تمام شد. ‎ ‏نهضت مشروطه شعارش عدالتخواهی بود اما وقتی ظاهرگرایانه اراده ای که پشت شعارهای انقلابی پنهان بود، ندید. برایش مهم نبود اراده طاغوت را پیش ببرد یا نه. اینطور شد که آن ارمنی شلوارش را پایین کشید و بر جسد پاک شیخ فضل الله ادرار کرد. و بعد خروجیش شد رضا شاه ‎ ‏حشمت الله طبرزدی را لابد میشناسید. بچه رزمنده مدافع انقلاب که ترکش هم خورده بود. افشاگر فسادهای بنیاد مستضعفان و دولت. او میگوید روزی ضربه کاری خوردیم که رهبری از دولت هاشمی و عملکرد رفیق دوست آشکارا حمایت کرد. الان او تحت حکومت آمریکا است. چرا؟ چه شد؟فکر کنید ‎ ‏عروسی خوبان را محسن مخملباف ساخت. با دغدغه عدالت. حاجی یا محمود بی غم موجی است لذا عقل خود را از دست میدهد ولی درد عدالت دارد. یک عدالت‌خواه دردمند و مبارز ولی موج گرفته و دیوانه چه شد که محسن مخملباف از درد ظلم ستیزی به ابزار دست ظالمان و اراذل عالم تبدیل شد؟ ‎ @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
‏یکی میگه دعوای اصولگراها است، این جوون ها رو بازیچه کردن یکی میگه دعوای اطلاعاتیها بوده این جوون ها رو بازیچه کردن یکی میگه قصه بدهکارهای بانکی بوده این جوون ها رو بازیچه کردن یکی میگه کار اصلاحاته این جوونها... همه فهمیدن این جوونها بازیچه اند جز خودشون ‎ @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
✍ ‏ما گاهی از فرهنگ غربزدگی مثلا میگوییم که در سبک زندگی علائق و امثالهم خود را نشان میدهد نه این که هر کس این نشانه ها را دارد غربزده یا غربی است،بلکه تحت تاثیر است ‎عدالتخواهی_خوارجی هم یک فرهنگ است تاثیر آن شاید در عده ای بیشتر باشد.اما این معنایش خوارج دانستن افراد نیست.دقت کنید ✍‏شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه میگوید، خوارج از بین رفتند اما روح خارجی گری زنده ماند. او جریانهایی از علمای مهم شیعه را نیز آلوده به این هویت و روح خارجی گری میداند. رهبری نیز سال پنجاه و هشت در سخنرانی خود خط این جریان را زنده میداند. این هویت الان چگونه است ‎ ✍‏فکر میکنید چرا عدالتخواهی خوارجی، با سردار شهید زاویه دارد و با افتخار مسیر عدالتخواهی خود را از او جدا میکند؟ من منکر محبت قلبی این جماعت به سردار نیستم. اما دلیل علنی کردن این انحراف از مسیر سردار شهید قدس، چیست؟ سبک عدالتخواهی سردار شهید مگر چگونه بوده؟ ‎ ✍‏ویژگی مهم خوارج غلبه احساس بر اندیشه است. جریانهایی با این هویت عامه پسندترند یعنی در هنر و سخن و رسانه نه ولی در نظام فکری و مبنا ضعیفند دردمندند ولی جاهل. علی ع گفت کمر مرا دو گروه شکستند یکی اینها. درد دین، بعلاوه نادانی، نوعی لجاجت را باعث میشود. خطرناک ‎ @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
‏وقتی معاویه قرآن سر نیزه کرد به اعتقاد آرمانجویان خوارجی همه چیز شفاف بود. وحدت آن هم حول قرآن. بالاتر از این دیگر چه. عدول از این عین ظلم و بی عدالتی است. اگر میگفتیم اراده دشمن را ببین. اراده ولی را ببین. حتما میگفتند حسن و قبح عدالت ذاتی است. ‎ ‏سبک عدالتخواهی و مطالبه گری شیطان را توجه کرده اید؟ او ظاهرگرایانه به خدا میگوید به عدالت رفتار کن. مطالبه میکند عدالت را. شیطان حاضر است سالها رو به قبله آرمانها تلاش کند اما زیر بار ولایت و اطاعت نرود. سبک عدالتخواهی شیطانی ریشه اش استکبار و ظاهرگرایی است. ‎ ‏یک نکته ای را دوستان عدالتخواهم برش تاکید میکنند که حرف درستی است و آن اینکه همه آرمانهای دین را میتوان در کلیدواژه عدالت خلاصه کرد. عدالتخواهی همان آرمانجویی اسلامی است. این نتیجه تربیت دینی پیامبر اکرم ص است. یعنی خوارج هم آرمانجو و عدالتخواهند. اما چگونه؟ ‎ ‏در مقابل فساد نظام عثمان، دو سبک برخورد داریم، مدل علوی و مدل قاتلین عثمان. اولی مخالف و مقابل دومی بود.آنانکه عدالتخواهانه عثمان را کشتند چگونه میاندیشیدند که علی ع در نهج البلاغه همانطور که خطش را از عثمان جدا میکند از آنها نیز جدا میکند؟ ‎ @ali_mahdiyan