eitaa logo
🎧 سخنرانی سیاسی
4.8هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3هزار ویدیو
459 فایل
کانالی برای فرهیختگان جامعه لینک کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 لینک کانال تحلیل سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e ارتباط با ما: @zareir کانال #سخنرانی‌سیاسی رو به دوستانتون معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻گزارش تفصیلی از نشست صمیمی نخبگان با آیت الله اعرافی؛ ❓پیشنهادات نخبگان حوزه به مدیر حوزه های علمیه چه بود؟ دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با استعدادهای جوان برتر حوزه، عصر شنبه ۱۱ خردادماه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.👇 http://hawzahnews.com/detail/News/493964
🎧 سخنرانی سیاسی
🔻گزارش تفصیلی از نشست صمیمی نخبگان با آیت الله اعرافی؛ ❓پیشنهادات نخبگان حوزه به مدیر حوزه های علمیه
🔻گزارش تفصیلی از نشست صمیمی نخبگان با آیت‌الله اعرافی؛ ❓پیشنهادات نخبگان حوزه به مدیر حوزه‌های علمیه چه بود؟ دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با استعدادهای جوان برتر حوزه، عصر شنبه ۱۱ خردادماه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد. 🔻حجت الاسلام رهنما: 🔹برای تبدیل رابطه امروزه حوزه و نظام به یک رابطه قوی تر و هدفمند تر، باید شرایطی را ایجاد کنیم؛ ایجاد انگیزه و دغدغه لازم بین طلاب و نخبگان در زمینه نیازهای جامعه، تعریف کارکردهای اجتماعی روحانیت بر اساس نیازهای فعلی نظام و جامعه و تربیت طلاب متناسب با کارکردها و نیاز از جمله این شرایط است. ابهام در ماموریت اصلی نخبگان و حوزه، ابهام در عرصه سند چشم انداز حوزه های علمیه، عدم استقبال و ارتباط از سوی مسئولان نظام، استفاده نشدن از ظرفیت علمی حوزه در سامان دهی و جهت دهی طلاب، عدم تطبیق آموزش ها و نیازهای جامعه و ... از موانع این مسیر است. 🔻حجت الاسلام سید هادی سیادت: 🔹مقام معظم رهبری بر تشکیل یک مرکز مطالعات راهبردی حوزه تاکید کردند؛ اگر این مرکز، تشکیل شده است باید ثمرات آن به بدنه حوزویان برسد و اگر نشده است باید این دفتر را تشکیل دهیم؛ اگر این کار انجام شود بهانه تراشی های بی مورد از بین می رود؛ تشکیل این دفتر موجب رشد بدنه و خود حوزه می شود. 🔻حجت الاسلام حامد احمدی: 🔹در برنامه دروس سطح، شاهد مظلومیت علوم عقلی و عرفانی و ذوقی هستیم؛ بیش از 85 درصد وقت مفید طلاب به فقه و اصول پرداخته می شود. میتوان از استعدادهای برتر در جامعه المصطفی بهره بود؛ همچنین حوزه و مدارس باید به فضای آزاد گذشته برگردد و اساتید نیز به شکل آزاد خود را برای تدریس معرفی کنند؛ بهره وری از نخبگان نباید در عرصه تدریس محصور شود و زمینه های دیگری در زمینه بهره وری از نخبگان فراهم شود. آیا دینی که ادعای متعالی ترین برنامه برای بشر را دارد، یک نظام آموزشی نداشته باشد؟ این نظام آموزشی، تقریبا بدترین مدل آموزشی جهان است که وارد دانشگاه و سپس وارد حوزه شده است و امروزه دانشگاه های مطرح جهان همان سبک های قدیم ما را اجرا می کنند. 🔻حجت الاسلام جلیلی خامنه: 🔹با توجه به چشم اندازی که در حوزه انجام شده است، امیدواریم تمام این موازی کاری ها از بین برود زیرا امروز شاهد 80 نهاد بین المللی در این عرصه فعالیت دارند که همه آنها باید تحت لوای حوزه فعالیت کنند. متاسفانه موازی کاری در عرصه تبلیغ بین الملل بیداد می کند؛ باید یک فرماندهی کامل جامع در یک کشور یا یک قاره با همکاری و همفکری حوزه و سازمان فرهنگ و ارتباطات و دفتر رهبری تعیین شود. 🔻حجت الاسلام رجبی: 🔹متاسفانه برخی تصور می کنند که امر تهذیب، امری «دلی» است و برنامه پذیر نیست. میزان کلاس های درسی آموزشی و تهذیبی چه نسبتی با هم دارند؟ تدوین سند جامع تهذیبی حوزه، پژوهش در حیطه طلبه تراز انقلاب اسلامی، ارایه راهکارهای تربیت طلبه مهذب، تاسیس مرکز تربیت مربی اخلاق، تربیت مربیان اخلاق برای پژوهش و تدریس به طلاب، تولید کتب اخلاق مضاف و صنفی از دیگر پیشنهادات میان مدت و بلند مدت است. 🔻حجت الاسلام مهدی صداقت: 🔹مقام معظم رهبری در سال 91 فرمودند، مساله رعایت نخبگان و شناسایی آنها را به شکل شبکه ای مبدل کنیم؛ در این عرصه باید مربی گری را تقویت کنیم؛ باید استعدادهای نخبه را از آموزش و پرورش شناسایی کنیم و بهترین ها را انتخاب کنیم و نگهداری و ارتقای آنها را در دستور کار قرار دهیم؛ایشان فرمودند که اگر این کار انجام شود نخبه را باید وارد نخبه پروری کنیم. 🔻حجت الاسلام احمد آذربایجانی: 🔹برنامه‌های پژوهش محور، نگاه کاملی به آموزش پژوهش محور ندارند؛ تا زمانی که اساتید ما، در فضای پژوهشی قرار نگیرند قطعا نمی توانیم منتظر جوشش طلاب باشیم و این مساله چاره ای جز فعال کردن اساتید ندارد. پژوهش ها به مسایل ساختاری توجه بیشتری می کنند و نسبت به عرصه های محتوایی غفلت دارند. آسیب بعدی برخی طلاب در عرصه پژوهش است که یکی از علل آن، تفکیک و جداسازی آموزش، از پژوهش است؛ وقتی وقت طلاب را به شکل کامل در مدارس در عرصه آموزشی پر میکنیم وقتی برای پژوهش باقی نمی‌ماند. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
💢دفتر مقام معظم رهبری مبلغ زکات فطریه و کفاره ۹۸ را اعلام کرد 🔹مبلغ زکات و کفاره برای سال ۱۳۹۸ ۱ - حداقل فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان ۲ - کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲۵۰۰ تومان ۳ - کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰۰۰۰ تومان 🔹بر اساس اعلام دفتر وجوهات مقام معظم رهبری، مبلغ کفاره‌ی یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۲۵۰۰ تومان و کفاره‌ی یک روز قضای روزه‌ی عمدی، مبلغ ۱۵۰۰۰۰ تومان است. 🔹با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند. 🔹هم‌وطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. البته در هر صورت پرداخت حداقل ۸۰۰۰ تومان برای هر نفر کفایت می‌کند. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌀 انتظار مردم از موضع‌گیری‌ها و حضور اجتماعی علما 📝 رشد و نکس محبوبیت روحانیت 🖋 محمد حق‌پرست 🔹 یکی از عوامل دلخوری مردم از روحانیت، «عدم موضع‌گیری‌های روشن و به موقع» بزرگان دینی می‌باشد. انقلاب به رهبری روحانیت آغاز شد و استمرار یافته است. پس روحانیون، رهبران فکری جامعه هستند. طبیعتا انس مردم با روحانیت وقتی زیاد خواهد شد که روحانیت را از جنس خودشان بدانند، نه کسانی که در حوزه مشغول تحصیلند و در محراب نماز می‌خوانند. 🔹 قبل از انقلاب، حس مردم این بود که روحانیت صدای مردم شده و حرف دل ایشان را می‌زند. ازاین‌رو، به تبعیت از امام خمینی قیام کردند. امروز نیز دنبال رو مقام معظم رهبری هستند. اما از روحانیت توقع به حقی دارند؛ اینکه در تمام مسائل در کنار ایشان بوده و ورود جامع به مسائل داشته باشند، نه فقط مسائل دینی خاص. 🔹 گاهی مسائلی برای علمای دین پر رنگ می‌شود که برای مردم درجه دو و سه هستند. از سویی دیگر، مسائلی که برای مردم درجه اولند، علمای دینی و سخنرانان مذهبی یا اصلا به آنها نمی‌پردازند، یا فقط یک تذکر ساده می‌دهند و پیگیر مسئله نیستند. 🔹 بسیاری از منبری‌ها، اصلا به مسائل اجتماعی و سیاسی ورود نمی‌کنند. آن عده‌ای هم که به این مسائل می‌پردازند، معمولا دغدغه‌های سیاسی دارند. مثلا در انتخابات، حضور پرشوری از طلاب مشاهده می‌کنند، حتی گاهی در حد راه‌اندازی و پشتیبانی از جریانات سیاسی. اما بعد از انتخابات پیگیر مسائل سیاسی کشور و رفع نقصانها نیستند. در نتیجه رویکرد بسیاری از علمای بزرگ حوزه، معنای جدایی دین از سیاست و اقتصاد و اجتماع دارد. 🔹 آری، نماز و تربیت اخلاقی مردم، مسائل مهمی هستند، ولی کسی که هر سال با گرانی اجاره‌خانه مواجه است و بی‌سامانی و بی‌ثباتی اقتصادی را تجربه می‌کند، کمتر حوصله برای این مسائل دارد. او می‌خواهد روحانیت راه حل‌هایی برای بازشدن گره سایر مشکلاتش ارائه دهد، نه اینکه صرفا به مسائلی با رویکرد مذهبی بپردازد. وقتی علما در مسائلی چون و حضور اجتماعی بانوان، دغدغه به حق و جدی دارند ولی نسبت به سایر مسائل ساکت و بی‌تفاوتند، باعث کاهش اعتبار اجتماعی روحانیت می‌شود و در مقابل اعتبار برخی جریانها مثل سلبریتی‌ها افزایش پیدا می‌کند. علت روی آوردن مردم به یک سلبریتی این است که او را بلندگوی مشکلاتشان می‌بینند، اما روحانیت فقط درگیر دغدغه‌های خودش است. 🔹 بنابراین اگر بخواهیم محبوبیت روحانیت بیشتر شود، یک سر آن به موضع‌گیری‌ها علمای دینی برمی‌گردد؛ اینکه مردم روحانیت را از جنس خودشان بدانند. 〰〰〰〰〰 🗂 پرونده @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
علل قیام 15 خرداد.pdf
1.23M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل #قیام_15_خرداد #علل_قیام_15_خرداد ♦️ فیش منبر قیام خونین 15 خرداد 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🔷چرا این واقعه اتفاق افتاد؟ علل و عوامل وقوع قیام 15 خرداد و ماهیت و ویژگی¬ های این حادثه چیست؟ 🔶1⃣استبداد و خفقان در کشور و وابستگی شدید محمدرضا پهلوی به آمریکا 🔶2⃣سیاستها و برنامه های ضداسلامی نظام پهلوی 🌀الف- مصوبه انجمن¬ های ایالتی و ولایتی 🌀ب- اصول شش¬گانه (انقلاب سفید) 🌀ج- فاجعه فیضیه (کشتار طلاب و روحانیون) ⭕️نتایج، آثار و پیامدهای قیام 15 خرداد 42 بیان 5 اثر و داستان روز 15 خرداد 42 ❌درنگ 👇❌ 🔖ساواک نیز متقابلاً عده‌ای از وعاظ را احضار نمود و از آنان خواست به سه مطلب اشاره نکنند؛ 1. برضد شاه سخنی نگویند 2. علیه اسرائیل مطلبی نگویند 3. مرتب به مردم نگویند اسلام و قرآن در خطر است. ⏬دریافت سایر مجموعه های فیش منبر ماه رمضان👇 دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
15 خرداد جرقه انقلاب اسلامی.pdf
1.08M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل #قیام_15_خرداد #15_خرداد_جرقه_انقلاب_اسلامی ♦️ فیش منبر قیام خونین 15 خرداد 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 💠زمینه‌ها 💠سخنرانی و بازداشت امام خمینی 💠راهپیمایی‌های اعتراضی 💠درگیری و کشتار مردم 💠واکنش حکومت پهلوی 💠واکنش علما و روحانیون 💠مهاجرت علما به تهران 💠آزادی امام خمینی 💠بزرگداشت ۱۵ خرداد ⏬دریافت سایر مجموعه های فیش منبر و مرثیه👇 دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ توییت امام جمعه لواسان در مورد ماجرای نجفی و اصلاح طلبان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفتار خاص و آموزنده نماینده ولی فقیه که به درخواست چندساله اهالی یک محله محروم پاسخ داد پ.ن: حاج آقا موسوی فرد یه مصداق واقعی از مسئول تراز انقلاب اسلامی است. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 امام خمینی: خادم و دلسوزترین فرد به اسلام در تمام دنیا آقای خامنه‌ای است @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️وعده خدا اینه که وقتی امر به معروف و نهی از منکر ترک شد، بدترین شما حاکم شما خواهد شد... رو منبر ریاست جمهوری به پیامبر اهانت شد، گفتن امیرالمؤمنین(ع) با رای مردم حاکم شد، گفتن امام حسین(ع) اهل مذاکره است، کسی جز حضرت آقا جواب اینارو نداد... @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو با عضو رزمی‌کار خبرگان رهبری روحانی که این روزها تصاویر آموزش ایشان در فضای مجازی دست به دست می شود. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi