eitaa logo
کانال سخنرانی سیاسی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
436 فایل
#کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی جهت #مطالبه‌گری‌ #اجتماعی_سیاسی با رویکرد #تمدن_سازی_اسلامی سخنرانی های صوتی سیاسی لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 رسانه باشید و برای روشنگری لینک کانال را منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
بیشرفی همیشگی BBC فارسی 🔹در حالی که حمله تروریست‌های نیوزلندی به دو مسجد در این کشور موجب قتل عام بیش از ۴۰ نمازگزار شد؛ بی‌بی‌سی فارسی که همواره در تلاش است تا هرگونه حادثه‌ای را در کشورهای اروپایی تروریستی جلوه دهد و آمار زخمی‌ها را برجسته سازد در برابر این حمله به مسلمانان الفاظ 'تلفات قابل توجه و حمله مسلحانه' را انتخاب می‌کند و در مقابل برای زخمی شدن چند نفر در مترو لندن تیتر 'حمله تروریستی' می‌زند! #عضویت‌همین‌الان ✅ #کانال_تحلیل_سیاسی https://eitaa.com/TAHLILRUZ
💢کار نکردن طلاب خیانت به خون شهدایی مانند مرحوم صدر است ✔️آیت الله مصباح یزدی: 🔹ما باید در نوبت نخست بین خودمان همدلی ایجاد کنیم و در نوبت دوم با اهل سنت و در نوبت سوم با اهل کتاب سعی کنیم که اختلافات را به حداقل برسانیم. 🔹ذهنیتی که از فقه ایجاد شده محدود به احکام نماز و روزه و غیره می‌باشد، اما در مسائل روز و تطبیق این مسائل با اقتضائات زمان و مکان اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است. 🔹باید نسبت به لوازم و کمبودها شناخت پیدا کنیم و بخشی از کمبودها در حوزه دین وجود دارد و برای رفع مشکلات این بخش دینداران و فضلای حوزه باید اقدام کنند، حقیقت این است که ما در تبیین مسائل دینی کوتاهی کردیم. 🔹همه ما به اجمال می دانیم که در قرن اخیر تحولاتی در حوزه های علمیه پیدا شده که یا سابقا اصلا نبوده و یا خیلی کم بوده است. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مدارک دانشگاه برای حوزه اشتباه بزرگی بود! 🔺بارها با مسئولان حوزه هم مطرح کرده ام اما گویا انجام آن برایشان سخت است! @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگ و تاریخی حاکم : تاریخ را باید دوباره نوشت. تاریخ از آن روزی تحریف شد که در برابر علی بن ابیطالب شمشیرها بالا رفت و قرآن پایین آمد. به خدا سوگند من این نابود می‌کنم چون دروغ است. @mkhalfani https://eitaa.com/mkhalfani
خبر خوب ☑️سازمان حج و زیارت: صدور روادید عراق از ٢٠ فروردین سال آینده برای زائران ایرانی رایگان می‌شود. قبلاً 40 دلار باید پرداخت می‌شد. https://eitaa.com/TAHLILRUZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سکوت مرحوم شیخ انصاری(ره) در قبال جریانهایی مانند بابیّت و بهائیت 🔹حجت الاسلام رضا مختاری مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه 📽گزیده ای از مستند تصویری «راه نو» @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
برای اینکه کلیپ فوق بی‌انصافی و قضاوت یک‌طرفه نباشد. توضیحات بیشتر در رابطه با برخورد شیخ انصاری با مسئله‌ی بابیت و بهائیت را در این مقاله علمی و پژوهشی که قبلاً گذاشته بودیم ببینید👆👆👆
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه سردار سلیمانی به همه ایرانی ها که می تواند در خانه تکانی سال ۹۸ به آن توجه شود. @mkhalfani https://eitaa.com/mkhalfani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺اگر وضعیت خیابان ها اینگونه است، ما متهم ردیف اول هستیم! حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل مسئول امور صیانتی حوزه علمیه: 🔸امروز پس از چهل سال با کمال تأسف اعلام می‌کنیم نظام بانکداری کشورمان، اسلامی نیست؛ این جواب مناسبی نیست و از نقص ما ناشی می‌شود. این مشکل را باید حوزه حل و فصل نمایند. 🔸 اگر وضعیت در خیابان‌های ما اینگونه است، ما متهم ردیف اول هستیم، تمامی امکانات در اختیار ما بوده تا چنین مسائلی را مرتفع کنیم. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
📜چرا طلبه‌ها از قم مهاجرت نمی‌کنند؟ 🔻سیدیاسر تقوی در «مباحثات» نوشت: 🔹فقدان فضلای برجسته حوزه در شهرها و روستاها و نیز توصیه به طلاب جهت مهاجرت از قم، مکرر از لسان مراجع تقلید و مدیریت حوزه‌ها شنیده می‌شود. اما به همان اندازه که این تغییر رویه لازم و ضروری است، طرح مشوق‌های مالی و برخورد‌های فرمایشی، نه‌تنها وضعیت مطلوبی را پیش روی ما به تصویر نمی‌کشد، که به نگرانی‌های حاصل از این تصمیمات بیش از پیش دامن می‌زند. عدم بازگشت طلبه‌ها به اوطان خود و یا مهاجرت به مناطق مورد نیاز، برآمده از اقتضائات فرهنگی نهاد روحانیت است که فارغ از ترمیم و اصلاح آن نمی‌توان به آینده هجرت امیدوار بود. 🔹اولین نگرانی موجود در این رابطه این است که مبلغان، جایگاه مناسبی در ارزش‌گذاری‌های صنفی روحانیت ندارند. در سازمان روحانیت، مرجعیت با سکونت در مرکز فقاهت و مرجعیت دینی (قم) و کم‌ترین برخورد اجتماعی و بیش‌ترین جایگاه مدیریتی و نهادی، در صدر نظام الگوپذیری طلبه‌های جوان قرار دارند و تبعاً پس از اساتید سطوح خارج، اساتید سطوح عالی، پژوهشگران و محققان، نازل‌ترین رتبه از آن مبلغانی است که با دغدغه‌های اجتماعی از قم مهاجرت کرده و به امور فرهنگی اشتغال ورزیده‌اند. نگاهی که از دیرباز تاکنون دوگانه «اجتهاد ـ تبلیغ» را بر فرهنگ حوزه‌ها حاکم ساخته است و تا آن‌جا که در بررسی زندگی مفاخر حوزه رخ می‌نمایاند، هجرت افراد مستعد از مرکز فقاهت (قم یا نجف) معمولاً خسران و یا سلب توفیق تعبیر می‌شود. 🔹این آفت، همچنان که در یادداشت‌های گذشته بدان اشاره شد، بیان‌گر آن است که در نظام تربیتی حوزه، اجتهاد در فربگی تاریخی خود، فارغ از «مسأله اجتماعی» موضوعیت یافته و نیازمند قطب علمی و نهادهای متمرکز آموزشی است. البته پیش از انقلاب این تمرکز به بهانه قدرت مرجعیت شیعه تقویت می‌شد؛ اما پس از انقلاب، با وجود حاکمیت فقیه در پایتخت سیاسی، قم به‌عنوان پایتخت دینی، در معنایی سکولارتر و علم‌گرایانه‌تر به بقا و توسعه خود ادامه داد. قم در بازتعریف پساانقلابی خود، نه قطبی برای کنش‌گری اجتماعی مرجعیت، که مکانی جهت رشد و پیشرفت عالمان دینی، آن هم نه بر اساس ارزش‌های اجتماعی، که بر اساس ملاک و معیارهای درون صنفی است. لذا مهاجرت طلاب از قم و توجه به «مسأله اجتماعی» نوعی خرق عادت تلقی می‌شود. 🔹به همین جهت است که توصیه مراجع و اساتید به «هجرت از قم»، تعارض‌آمیز جلوه کرده و تبلیغ را قربان‌گاهی برای هویت اجتهادی طلبه‌ها ترسیم می‌کند. مخاطبان این توصیه این‌گونه برداشت می‌کنند که عده‌ای باید جهت پاسخگویی به مطالبات اجتماعی هزینه و یا قربانی شوند تا عده‌ای دیگر در قم وجاهت علمی پیدا کرده و سنگر فقاهت را حفظ کنند. در چنین شرایطی بر فرض که شهریه طلاب مهاجر دوبرابر هم شود، نه‌تنها این ابتلای فرهنگی درمان نمی‌شود، بلکه اقامت در قم با شهریه اندک، ارزش‌انگاری مضاعفی پیدا خواهد کرد و طلاب مهاجر به کم‌سوادی و معیشت‌گرایی متهم خواهند شد. 🔹دعوت طلاب به مهاجرت ابتدا نیازمند اصلاح رفتار بزرگان حوزه است. شاید این سخنان چندی پیش آقای اعرافی در تمجید از آیت‌الله مظاهری که «آیت الله مظاهری قطعاً با خدا معامله کرد و هجرت را پذیرفت و مهاجرت ایشان یک الگو بوده و برکات زیادی نیز به همراه داشته است» و «ای‌کاش ده‌ها نفر از بزرگان حوزه از این الگو تأسی می‌گرفتند تا شهرهای ما لبریز از بزرگان و علما شده و آن سنت پیشین احیا می‌شد» را بایست کنایه‌ای خطاب به مراجع تقلید قم تلقی کرد که مدیر حوزه در قالب «مهاجرت علمی» و به بهانه «رونق یافتن حوزه سایر بلاد» آن را مطرح ساخت. 🔹بدیهی است که مهاجرت علما به سایر نقاط کشور می‌تواند علاوه بر رونق حوزه سایر بلاد، بیگانه‌انگاری اجتهاد و تبلیغ را در فرهنگ روحانیت ترمیم سازد و مشوقی علمی و رفتاری برای طلبه‌های جوان و تحصیل‌کرده قرار بگیرد. البته بدیهی است که ترک قم، تبعاتی در سطح مرجعیت و مقبولیت و شهرت و حتی امکانات آموزشی بزرگان خواهد گذاشت؛ اما عمق تربیتی آنان در مناطقی که حضور می‌یابند را چندین برابر خواهد کرد. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روایت استاد رحیم‌پور ازغدی از افرادی در حوزه علمیه که معتقد هستن امام خمینی(ره) تشیع رو منحرف کرده❗️ امر به معروف و نهی از منکر رو از رساله‌ها حذف کرده بودند و جدایی دین از سیاست رو توجیه فقهی می‌کنند❗️ 🔺من شنیدم که خواسته بودند شهید گمنامی را در فیضیه قم دفع کنند اما برخی افراد مخالفت کردند و گفتند" شأن حوزه بالاتر از اینهاست!" @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔶در شرایطی که فقه و اصول متهم به ناتوانی در پاسخگویی به پرسشهای تمدنی است، مطالبه نام گذاری به نام نشانگر ناآگاهی نسبت به وقایع پیرامونی است. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔶انتقاد آیت الله سیستانی از موضوعات دروس خارج حوزه علمیه قم 🔶دشواری و استقبال اندک طلاب؛ دلایل کم بودن دروس مستحدثه 🔲استاد هادوی تهرانی: 🔹 آیت‌الله سیستانی در سالیان خیلی قبل، یکی از دوستان ما را در مکه دیده بودند و از دروس قم پرسیده بودند و این استاد به آیت‌الله سیستانی گفته بود که صوم و صلات در قم تدریس می‌شود؛ آیت‌الله سیستانی فرموده بودند که در ایران انقلاب شده و حکومت اسلامی وجود دارد که باید موضوعات از مجلس شورای اسلامی به حوزه بیاید و بحث شود و دوباره به مجلس بازگردد؛ لذا در عمل باید مجلس، قوه قضائیه و مجموعه‌های اجرایی کشور سراغ حوزه بیایند و تقاضا‌های خود را مطرح کنند و از تحقیقات حوزه هم حمایت مادی و معنوی و به خصوص معنوی کنند. 🔹سال‌ها قبل بنده در دروس خارج به مسائل جدید و روز می‌پرداختم و همیشه با استقبال کم طلاب روبرو می‌شدم، بنابراین این نوع دروس هم کار سختی است و هم مشتری کمتری دارد. 🔹بنده بحث ولایت فقیه و بازار‌های بورس، حقوق قرارداد‌ها و انواع مالکیت را تدریس کرده و مباحث تطبیقی در این عرصه داشته‌ام که مشابه آن در حوزه و دانشگاه نیست. هیچ کسی حمایت نکرده و حتی بعد از دو دهه توان انتشار مطالب را هم نداشته‌ام. 🔹مثلاً وقتی درس حج برقرار می‌شود شاگردان زیادی می‌آیند، ولی اگر بحث اقتصاد، بانکداری و مسائل پزشکی از دید اسلامی بگذاریم مشتری کمتری دارد. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌀 مؤلفه‌های حیات و ممات حوزه علمیه 🔰 آسیب اکتفا به کتب سلف... 🌐 رهبر معظم انقلاب 🔺ماامروز درقبال اين حوزه‌اى كه #ميراث دوازده قرن است وظيفه داريم. سه وظيفه را در كنار هم من عرض مى‌كنم كه اينها از بديهيات است، استدلال و بحث نمی‌خواهد: اول حفظ، دوم ترميم، سوم بالندگى. 🔺...حالا كدام فاضل، ملّا، اصولىِ بحاثهيى است كه احساس احتياج كند در طول تأمّلات اصولى خود به كتاب #فصول؛ يا به بسيارى از ابواب #قوانين، #كهنه است ديگر. از آن حرفها بهتر وارد بازار شده است. بسيارى از آن حرفها از رونق و بها افتاده است. پس مفاهيم منسوخ می‌شوند. در همه‌ى علوم چنين چيزهايى هست. به جاى او و براى پر كردن خلأ حرفهاى منسوخ و مباحث منسوخ و مسائل منسوخ، مباحث جديدى را مطرح كردن و فضاى ذهنى را در هر علمى به كمال رساندن؛ به كمالِ از لحاظ حجم مفاهيم ذهنى لازم. اين ترميم است. خب اين تلاش و فعاليت زيادى لازم دارد. از آن مهمتر، مسأله بالندگى است كه بالندگى به معناى پيشرفت است، يك قدم جلورفتن، آفاق تازهاى را كشف كردن. 🔺اين احتياج دارد به #حيات. آن وقتى حوزه‌هاى علميه مى‌توانند خودرا ترميم كنند و رشد و بالندگى پيدا كنند كه زنده باشند. حوزه‌ى مرده قادر بر چنين كارى نيست. و مى‌دانيد شما كه اين واقعيتهاى بشرى، مثل اين مجموعه‌هاى انسانى، مثل خود انسانند. حيات دارند، مرگ دارند، ضعف دارند، قوت دارند، بيمارى دارند، صحّت دارند، مثل جامعه‌ى مثلاً. حوزه‌ى علميه هم همينجور است حوزه بيمار، حوزه سالم، حوزه ضعيف، حوزه قوى، حوزه زنده، حوزه مرده، انواع و اقسام دارد. ۸/آذر/۱۳۸۶ #امام_حوزه #اصول #مناهج @Manahejj
آقایان گویا اخلاق و عرفان و فلسفه و کلام و تفسیر و تاریخ و ادیان و ‌.... علم نمی دانند😔
مقام معظم رهبری: بیشترِ تخصّصِ حوزه‌ها تقریباً فقه است. چقدر در زمینه‌ی فلسفه و کلام و کلامِ جدید و فلسفه‌ی دین و مباحث دین شناسی و سایر زمینه‌ها، مطلب نوشته‌اند و چقدر کار کرده‌اند! ممکن است همه‌ی اینها هم غلط باشد؛ اما بالاخره یک متاع فکر و موج فکری است که بخشی از فضای ذهن جامعه را اشغال خواهد کرد. شما در حال حاضر کجایید؟ چطور میخواهید با اینها مقابله کنید؟ کجاست آن «عبدالجلیل رازی قزوینی» که «النقضِ» مناسب این زمان را هم بنویسد و نه یک کتاب، بلکه ده هزار کتاب در این زمینه ها نوشته شود. امروز دنیا، دنیای امواج است. با امواج و رایانه، همه‌ی مفاهیم از این طرف به آن طرفِ دنیا منتقل میشود. الان دورترین کتابخانه‌های دنیا میتوانند در ظرف مدّت پنچ دقیقه، مطالب کتابی را که در کتابخانه‌ی کنگره‌ی امریکاست، روی صفحه‌ی کاغذ خود چاپ کنند! این گونه، مطالب منتقل میشود. ما از این دنیا عقبیم؛ دیگر چرا این را منکر شویم!؟ این یک عیب قطعی است که حوزه‌ی امروز ما، آن را دارد. اگر «محمدبن زکریای رازی»، چهار کلمه‌ی الحادی بر زبانش جاری میشد، فوراً «سید مرتضای رازی» در ردّ او کتاب می نوشت و نمیگذاشت حرف او بیجواب بماند. اگر فلان نویسنده‌ی معاند اهل بیت، کتابی می نوشت و حقایق و اعمال شیعه را مسخره میکرد، بلافاصله «عبدالجلیل رازی قزوینی» حقّش را کف دستش می گذاشت و کتاب «النقض» را مینوشت. بنابراین، هرکسی که در زمینه‌های فقهی و کلامی - بخصوص - چیزی به شیعه میگفت، شیعه با قدرت و قوت، به زبان علمی به او جواب میداد و سخن تلخِ رقیب و حریف و معاند را به خانه نمی‌برد.   تا اواخر هم وضعیت این گونه بوده است. در هند یک نفر پیدا شد و کتاب «تحفه‌ی اثنی عشریه» را که بر ضدّ و ذّم شیعه و در قدح اهل بیت است، نوشت. «سید حامد حسین»، کتاب «عبقاتِ» به آن عظمت را در جوابش نگاشت و آن‌طور که به نظرم میرسد، شاید حدود ده ردّ بر کتاب «تحفه‌ی اثنی عشریه» نوشته شده است.   من فهرستی را نگاه میکردم که متعلّق به کتب علمای هندىِ شیعه بود که البته بزرگان و اَعلام درجه‌ی یک هم در میان آنان بودند. به نظرم ده ردّ و شاید هم بیشتر علیه این کتاب نوشتند. بنابراین، حوزه های علمیه از زمان خودشان عقب نبودند. یک نفر پیدا می شد حرفی را در یک کتاب خطّی میزد و یک نسخه مینوشت و دیگری پخش میکرد و دیگری میخواند و چهار نفر در طول زمان از آن مطّلع می شدند؛ عالم شیعه هم برمی‌داشت همین کار را عیناً جواب میداد و گاهی تندتر و سریعتر و بهتر از او اقدام میکرد و عقب نمی‌ماند. عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است. از این بالاتر و تلختر، فراموش شدن کلام است. حوزه‌ی اسلام و حوزه‌ی علمیه‌ی اهل بیت، در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی کلام و بعد حوزه‌ی فقه بود و بزرگانِ فقهای ما، متکلّمین بودند. شما نگاه کنید، در حوزه‌های ما «کلام» منسوخ است؛ در حالی که امروز بیشترین تهاجم از سمت مباحث کلامی است. همان‌طور که مطرح کردم، ما در گذشته عقب نبودیم و هر کس چیزی میگفت، فوراً جوابش حاضر بود؛ ولی امروز این قدر مباحث کلامی در دنیا مطرح میشود که حوزه‌ی علمیه از آنها مطّلع نیست. میدانید امروز چقدر در دنیا مسأله‌ی دین شناسی و فلسفه‌ی دین، مورد بحث است و چه کسانی مینویسند و میگویند و تحقیق میکنند و ما خبر نداریم؟ این عیب بزرگی است. البته کسانی از آحاد منتسب به حوزه، کارهای با ارزشی کردند و میکنند؛ اما این کار، کار حوزه - در شکل نظام یافته‌ی آن - نیست. کارهای افراد، غیر از کارِ نظام است. نظام حوزه بایستی جواب بدهد. حالا یک نفری پیدا شد و وارد منطقه‌ای گردید و کاری کرد و محصولی هم داد؛ نمیشود این را به حساب حوزه گذاشت. انصافاً حوزه در این زمینه کاری نمیکند. اگر از کار کلامی صحبت میکنیم، فوراً ذهن به نوشتن چهار کتاب بحث کلامی نرود. کار حوزه، نشر بیشتر نیست؛ بلکه تولید فکر تکاملی است. چنانچه تولید افزایش یافت، نوبت به نشر هم میرسد. نشر، مسأله‌ی دوم است. این طور نباشد که خیال کنیم مثلاً ده کتاب درباره‌ی مسأله‌ای نوشتیم و قضیه تمام شد؛ نه. حوزه باید در زمینه‌های کلامی، فکرهای نو تولید کند. عزیزان من! امروز شبهه‌های نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبهه‌های قدیمی تمام شد. امروز، شبهه‌ی «ابن کمونه» را کسی مطرح نمیکند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌های کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسأله‌ی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینه‌های دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همه‌ی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ی اینها شبهه وجود دارد. چه کسی باید به این شبهات پاسخ دهد؟ مگر علما، مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهای عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه کسی در مقابل ایتام آل محمّد صلوات‌اللَّه علیهم اجمعین که بیدفاع در معرض این امواج قرار گرفته‌اند، جواب
خدا را خواهد داد؟ نتیجه این میشود که وقتی کسی بر جامعه‌ی ما گستاخی کرد و یک شبهه را به صدای بلند گفت، به جای این‌که ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانی میشویم و دعوا و جنجال میکنیم؛ در حالی که اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا کنیم؟ یک نفر مقاله‌ای مینویسد و حرف بیمنطق و بیاستدلالی را بیان میکند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو می‌آید - مثل قضیهِ معروفِ کشیدن عکس مار به جای نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزه‌ی علمیه قم بیرون می‌آید و در هر روزنامه و مجلّه‌ای جوابش داده میشود و تمام میشود میرود. برای کسی که عصبانی شود، جایی باقی نمی‌ماند. چرا عصبانی شویم؟ حیف نیست که حوزه‌ی اسلام و این دینِ منطقی و مستدل را متّهم کنند که استدلالی نیست و شما اهل دعوا هستید!؟یک دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تکفیرید! ما چه کسی را تکفیر کردیم؟ چقدر کافر هستند که ما تکفیرشان هم نکردیم؟ امروز، حوزه کسی را تکفیر نمیکند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم که به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگی است،مربوط به کلام است که باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین کنید. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔸ولادت با سعادت حضرت امام جواد علیه السلام بر همه مؤمنین و ارادتمندان حضرتش تهنیت باد 🔺دستورالعمل آن حضرت برای همراهی اهل بیت در دنیا و آخرت #ارسال‌لینک‌تنهابرای‌روحانیون‌وطلاب 🆔 #کانال_طلاب_انقلابی https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴تاریخ را برای فرزندانمان بگوییم 🔺تحلیل های مختلفی برای حمله تروریستی به نمازگزاران نیوزیلند شد. از نژادپرستی، مشکلات روانی تا تاثیر بازی های رایانه ای... اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، توحش و و نهفته در فرهنگ غربی ست که هر از چندی با حوادث آشکاری چون حادثه امروز و روزانه با چندین رویداد غیر آشکار دیگر در سراسر جهان خود را نشان می دهد. 🔸از خشونت تاریخی غرب چگونه باید سخن گفت که همه چیز را در بر بگیرد؟ ❌از قتل عام یک و نیم میلیون الجزایری با شکنجه و اعدام دسته جمعی استعمارگران فرانسوی؟ ❌از نسل کشی 800 هزار رواندایی توسط فرانسه؟ ❌از کشتار میلیون ها نفر در شکنجه گاه ها، تبعید گاه ها،اردوگاه های کار اجباری در هندوستان، عراق، آفریقا، یمن، ایرلند... در طول 400 سال استعمار انگلیس؟ ❌از کشتار قریب به صد میلیون سرخپوست قاره آمریکا توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصاً اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان در کوره های آدم سوزی، تله های انسانی، اعدام های دسته جمعی، بریدن سر، مثله کردن، کشتار نوزادان، ایجاد بیماری های کشنده، عقیم سازی... برای تصاحب سرزمین هایشان؟ ❌از کشته شدن صد میلیون انسان از سراسر دنیا در دو جنگ جهانی که عاملش همین اروپایی ها بودند ❌یا از کشته شدن 4 میلیون نفر در ویتنام توسط آمریکایی ها؟ ❌قاتل امروز نیوزیلند اهل استرالیا بود که در همین استرالیا، مهاجران انگلیسی مجرمین جانی و سابقه دار اروپایی را با کشتی به آنجا آوردند و به جان صدها هزار بومی منطقه انداختند و با سیاست امحاء بومیان، آنها را قتل عام کردند❗️ 🔹این توحش و خشونت در تاریخ و فرهنگ غرب بوده و نهادینه شده است. همیشه بوده و هیچ گاه ترک نشده. ولی رسانه ها آن را کادو پیچی کردند و برای ما تصویر یک کت و شلوار پوش ادکلون زده با پز عقلانیت، منطق، قانون و حقوق بشر ساختند. ⛔️آبراهام لینکلن قاتل را قهرمان پایان دهنده به نژادپرستی و برده داری معرفی کردند. ⛔️فرانسه با تاریخی جنایتبار تر از همه کشورهای جهان را، مهد حقوق بشر و منطق جا زدند... ⛔️بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی و تولید سلاح های شیمیایی، اتمی، فسفری و میکروبی در آمریکا و اروپاست و خاورمیانه به دروغ مهد تولید ناامنی معرفی می شود... 🔺 غرب در تمام این دوران بارها و بارها برای رسیدن به اهداف زیاده خواهانه اش در فلسطین، خاورمیانه، بوسنی،آمریکای جنوبی... قانون ها، کنوانسیون ها و حقوق بشر فانتزی را زیر پا گذاشت ولی در ذهن شیفتگان غرب، همیشه این تناقض ها نادیده گرفته یا توجیه شد. 🔹 وقتی هم که اتفاقی نظیر کشتار امروز نیوزیلند، روکش زرورقی را کنار زد، رسانه ها دست به کار شدند و دوباره تلاش کردند تصویر مخدوش شده را روتوش کنند و قاتل را روانی و قانون گریز توصیف کنند. بی بی سی حاضر نشد عنوان تروریست را برای وی استفاده کند تا این عنوان، اختصاصی مسلمانان باقی بماند! ❌اما قاتل روی خشاب اسلحه اش، با نوشتن اسامی فرماندهان اروپایی جنگ با مسلمانان که در واقع همان اسلاف قاتلش بودند، بخوبی به خشونت تاریخی فرهنگ غربی اشاره کرد. ✅وقت آن است که حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندانمان نشان دهیم. از تاریخ این کشتارها در کتاب های درس تاریخ آموزش و پرورش که هیچ اثری نیست؛ خودمان برای بچه هایمان بگوییم تا لااقل در نسل بعدی شیفتگی و فریفتگی غرب جای خود را به انزجار از بدسابقگی غربی ها و باورمندی به بی نیازی از غرب و غربی بدهد.. 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
☑️ طلاب شیروانی به‌جای پاکبانان شهرداری خدمت می کنند #حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: به مناسبت سال نو ۲۰ نفر از پاکبانان شیروانی به مشهد مقدس اعزام شده و در این مدت طلاب و روحانیان در قالب اردوی جهادی به‌جای این پاکبانان خدمت می کنند. http://hawzahnews.com/detail/News/486030
🌀 حضرت جواد(ع)، مبتکر بحث‌های آزاد اجتماعی رهبر معظم انقلاب: 🔺بحث آزاد کار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نکته‌ی اول که بحث آزاد را ما رد نمی‌کنیم؛ بلکه استقبال هم می‌کنیم .مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد می‌شد، اما اینی‌که حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. (۲/خرداد/۱۳۶۰) ولادت با سعادت آن امام همام را تبریک و تهنیت می‌گوید. 🔰پ.ن: امروز فضای حوزه علمیه نیازمند آزاداندیشی، بحث آزاد و شنیده‌شدن حرف دل آحاد طلاب است. چقدر جای خالی هم‌صحبتی شورای عالی با طلاب جوان حس می‌شود. اتحاد مسؤولین با جوانان نیاز به قسم و بینه ندارد؛ تنها چند جلسه هم‌صحبتی با طلاب، برای وحدت و همدلی راهگشاست. @Manahejj 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
داری در عصر هخامنشیان ، هنگامی که ساکنین استانها یا شهرها و حتی قبیله ای ، علیه حُکام پارسی شورش می کردند ، به بردگی می گرفتند. شمار زیادی از این بردگان برای کار ، به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی فرستاده شده و بقیه را در زمینی خاص وادار به سکونت می کردند. گروهی دیگر را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که باید بابت آنها به شاه مالیات می پرداختند. از مضمون نامه های متعلق به آن دوران چنین بر می آید که روی بدن ِ «گاردا» یا برده ، داغ مُهر صاحبش را می زدند. منبع : تاریخ ایران ؛ ادوین گرانتوسکی ؛ ترجمه کیخسرو کشاورزی ؛ صفحه ۸۹ 🌐 @adyan8 https://eitaa.com/TAHLILRUZ