eitaa logo
دکتر غزل قلوزی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
112 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
647 ویدیو
8 فایل
در این کانال مطالبی حاوی مسائل روز اقتصادی ایران، اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی از اندیشمندان و صاحب نظران فقه و اقتصاد، گاهی تحلیل‌های بنده و گاهی برخی مسائل بینشی و ارزشی مورد پسند ارائه میگردد
مشاهده در ایتا
دانلود
23.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بساط هرزه ها جمع نشود ، تابستان کفن پوش خواهیم شد دمت گرم شیر زن که به ولله از هر مسئول نامردی مرد تری ، ما همه از ایده این فرزندوهمسر شهید حمایت میکنیم وبه مسئولین هشدار میدهیم تا اوضاع بدتر نشده جلوی این بی حرمتی هارا بگیرند، وگر نه کفن پوش به میدان خواهیم آمد. نشرحداکثری تا هم به گوش مسئولین برسد وهم بی حجابها 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌
اگر بهره پول در بانک‌ها حذف شود: پول خلق شده به سمت تولید می رود و همه جامعه از آن ذینفع خواهند شد... چون در کشور ما بهره و سود بانکی وجود دارد، تولید مقرون به صرفه نمی‌باشد! پس پول خلق شده به سمت تولید نمی‌رود و به مشاغل کاذب و سفته بازی می‌انجامد... به همین دلیل خلق پول در ایران مسئله می‌آفریند! اما در کشورهای پیشرفته مشکلی ایجاد نمی‌کند... پس با صفر شدن سود و بهره بانکی مشکل خلق پول هم از بین می‌رود و پولمان هم دیگر ضعیف نمی‌شود... و به این دلیل است که خداوند می‌فرماید: ذرو ما بقی من الربا یعنی با حذف بهره بانکی تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد.
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداروشکر خداروشکر که بعد از این همه تکرار حرفمان بی اثر نبوده بالاخره دولتمردان هم به این موضوع توجه کردند که آثار فرهنگی سیاست های اقتصادی را در نظر بگیرند! اینکه گاز را گران کنیم اینکه بنزین را گران کنیم اینکه یک سیاست اقتصادی اعمال کنیم قطعا فرهنگ جامعه را دستخوش تغییر می کند و ما با دو جامعه قبل و بعد از سیاست اقتصادی طرف هستیم! ما با کسی دشمنی نداریم جناب ملکی! حرف درست را شما هم بزنید حمایت می کنیم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
8.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دکتر سید یاسر جبرائیلی : این، به ابتذال کشیدن مفهوم عدالت است که اجازه دهیم عده‌ای از رانت ناشی از سیطره بر انفال و گران‌سازی ارز، کا‌خ‌نشین شوند و بعد، مدعی شویم که می‌خواهیم گاز و بنزین را گران کنیم تا کاخ‌نشینان از گاز ارزان برای گرمایش استخرشان و بنزین ارزان برای خودروهای متعددشان بهره‌مند نشوند... پ ن: فرق بین توزیع اولیه و بازتوزیع همین جاست. اتفاقا این نئولیبرال ها تفکرشان در حوزه عدالت به شدت به تفکرات مارکسیست ها شبیه است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رهبر حکیم انقلاب اسلامی: «دریافت‌کنندگان حقوق نجومی لیاقت ماندن ندارند.» «حقوق‌های نجومی هجوم به ارزش‌هاست.» «با مساله حقوق‌های نجومی برخورد قاطع شود.» «مساله مهم رسیدگی به حقوق نجومی برای مردم روشن نشد.» اگر بناست کارگر و کارمند میانگین ۷میلیون بگیرند، حقوق ۵۰میلیونی مسئولین از نظر بنده قطعا نجومی و حرام است و به تعبیر رهبری این افراد لیاقت ماندن در این پست و سمت را ندارند. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
🔹دیروز یکی از انبوه‌سازان باسابقه کشور تماس گرفت و ار حقیر گلایه کرد که چرا در برنامه ثریا، انبوه‌سازی را نقد کرده‌ام. فرمود نقد انبوه‌سازی مثل این است که کارخانه‌‌سازی را نقد کنیم؛ آیا کارخانه‌سازی بد است؟! خیلی صریح و شفاف پاسخ دادم که بله!! 🔹برادران و خواهران گرامی، اگر می‌گوییم که مردمی‌سازی رمز تحقق تمدن نوین اسلامی است بایستی تعارف را کنار بگذاریم و مواضعمان را هرچند خوشایند برخی از سرمایه‌داران و ذینفعان نباشد شفاف بگوییم. از منظر تمدن اسلامی، هرنوع صنعت بزرگ مقیاس که لازمه‌اش کارگری و اجیر شدن اکثریت برای اقلیت باشد مطلوبیت ندارد (به جز برخی استثنائاتی که گریزی از آنها نباشد). به جایش آنچه مطلوب است، توسعه کارگاه‌ها و کسب و کارهای خُرد است تا مردم به جای آنکه مواجب بگیر عده‌ای سرمایه‌دار باشند و کارگریِ آنها را بکنند، آقای خودشان باشند و برای خودشان کار کنند. اگر انبوه تسهیلاتی که با رانتهای مختلفِ اصحاب ثروت و قدرت، به مگا کارخانه‌ها و صنایع بزرگ تزریق شده است (که دقیقا در راستای مفهوم انباشت سرمایه و اصول نظام سرمایه‌داری است) به کارگاه‌ها و کسب و کارهای خُرد تزریق شده بود اکنون به مراتب وضعیت اقتصادی عادلانه‌تری داشتیم. 🔹اما آیا لزوما این به معنای تحجّر و بازگشت به قرون گذشته است؟! خیر، هنر حاکمیت این است که بتواند بدون تصدی‌گری، اما با تکمیل زنجیره ارزشِ این کسب و کارهای خُرد، همان محصول نهایی مگا کارخانه‌ها را با شکستن انحصار و با راهبرد مردمی‌سازی به دست بیاورد. این همان تجربه‌ای است که برخی کشورهای دیگر، حتی در تولید محصولات خاصی نظیر خودرو نیز با موفقیت به آن مبادرت کرده‌اند. 🔹پی‌نوشت: در تکمیل عرایض فوق، به این جملات آیت الله جوادی آملی عنایت بفرمایید: "ملت را با شغل و کارگری و با مزدوری اداره کردن مکروه است؛ هرگز دین نمی‌خواهد ملت مزدور باشد... مکروه است انسان مزدور باشد، هر کس باید برای خود کار کند" (۱۳۹۳/۲/۱۸). این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب نبز با بیان دیگری بر آن تاکید دارند: "تمدّن اسلامی، جز با حضور مردم، جز با توجّه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست. باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند" (۱۴۰۲/۱۰/۲۶). می‌دانم که چنین یادداشتهایی خوشایند سرمایه‌دارانی همچون انبوه‌سازان (که راهبرد آنها دقیقا در تقابل با مردمی‌سازی است) نیست اما قاعدتا از حقیر انتظار می‌رود تا مدافع حقوق مردم باشم و نه مجیزگوی سرمایه‌داران و انبوه‌سازان. 🔸بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
خدایا میشه مهمترین کارها رو به دست ما و به اسم دیگران بزنی؟! کاش میشد فضای کشور به این سمت بره که به جای آنکه دنبال اسم و رسم و پرچم خودمان باشیم فقط و فقط دنبال اسم خدا و پرچم او باشیم. اونوقت به عینه، لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْض را می‌‌‌دیدیم.
هدایت شده از رأی العين | محسن فریادرس
📋 برای دیدن خداوند، باید مُنْدَک شد! ✳️ اِنْدِکاک از «دکک» و به معنای نابودی است [۱]. برخی برآن‌اند که برای دیدن خدای بزرگ، باید مندک شد؛ البته نه هر نوع نابودی؛ بلکه نابودی نفسْ مقصود است؛ یعنی اینگونه نباشد که خدا و من باشیم؛ بلکه باید همه او باشد. در این صورت، به فنای فی‌ الله می‌رسیم [۲]. ✳️ برخی دیگر می‌گویند که وقتی مناجات شعبانیه را می‌خوانیم، احساس می‌کنیم که می‌خواهیم مندک شویم! ✅ خوشا به حالشان. کاش ما هم مندک شویم.../ 🛑 ساعت‌های آخر ماه شعبان است و گوش فرا دادن به مناجات شعبانیه با نوای دلنشین محسن فرهمند را از دست ندهیم. 📚 [۱] معجم المقاييس اللغة، ج‏۲، ص۲۵۹. 📚 [۲] کلمه طاهر : شرح استاد دینانی بر کلمات قصار باباطاهر، ص ۱۵-۱۹. ✍ دکتر محسن فریادرس 🌐 ما را در شبکه‌های اجتماعی همراهی کنید:‌ ویراستی | ایتا | اینستاگرام