مشکلات رابطه نفس و بدن مقایسه ابن سینا و ملاصدرا.pdf
387.8K
📝 #مقاله | مشکلات رابطه نفس و بدن: مقایسه ابنسینا و ملاصدرا
✏️ استاد #عبدالرسول_عبودیت
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🖼 #حکمتانه | علامه مصباح یزدی:
مىگويند: زرتشت توصيه كرده است به «گفتار نيك، كردار نيك، پندار نيك». و اين را از كلمات قصار و سخنان مهم وى به شمار مىآورند. ولى، اصولا، كار خوب يعنى، كارى كه بايد انجام داد و خودبخود متضمن لزوم انجام خويش است. بنابراين، توصيه به لزوم انجام كار خوب، متضمن مفهوم بيشترى نسبت به خود مفهوم خوب نخواهد بود.
مهم اين است كه ببينيم خوب يعنى چه، كار خوب چه كارى است و چه معيارى دارد؟
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
تاریخچهای مختصر از رابطه علم و دین.mp3
31.7M
📆 #خردنوا | تاریخچهای مختصر از رابطه علم و دین
خداباوری در دهههای اخیر
احیای متافیزیک
👤 پروفسور #مهدی_گلشنی
📚 #فلسفه_علم | #نیمهتخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸#خردمند | مروری بر زندگی میرداماد
اعجوبهای همچون ملاصدرا این مرد را اعجوبه میدانست!
📚 #فلسفه_اسلامی | #عمومی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻 #خردنما | فلسفه نوروز و آداب و رسوم اجتماعی
👤 علامه #محمدتقی_مصباح_یزدی
📚 #فلسفه_فرهنگ | #عمومی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
ماده و صورت ۱.mp3
23.28M
💭 #خردنوا | ماده و صورت ۱
دیدگاه ارسطو، شیخ اشراق و ملاصدرا
برهان فصل و وصل یا فقدان و وجدان
👤 دکتر #عبدالله_فتحی
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
ماده و صورت ۲.mp3
17.66M
✍ #خردنوا | ماده و صورت ۲
نقد آیت الله مصباح به ارسطو
👤 دکتر #عبدالله_فتحی
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🗂 #پرونده_ویژه | مبانی اندیشه اسلامی
🌍 هر مکتب، برای ارائه اصول خود، نیازمند یک جهانبینی نظاممند است، تا بتواند از ایدئولوژی و رفتارهای برآمده از این اصول دفاع کند و آنها را بهعنوان مجموعهای عقلانی، بههم پیوسته و برآمده از واقعیتی خارجی ارائه کند. کمتوجهی به این مطلب، موجب سطحینگری و سستشدن پایههای هر مکتبی در نظر پیروانش میگردد.
🌐 اغلب مکاتب، زمانی که در صدد تبیین خود برمیآیند، رویکردی درونگرایانه دارند و از درون مکتب به تبیین خود میپردازند. اما رویکرد برونگرایانه به جهات گوناگون مقدم بر رویکرد نخست است. مقصود از رویکرد برونگرایانه این است که خارج از دایره مکتب یا دین مورد نظر به تبیین گزارههای آن مکتب یا دین پرداخته شود.
🧩 باتوجه به اهمیت این بحث، مجموعهی ساندویچ فلسفه قصد دارد تا نظام اندیشهای دین مبین اسلام را با رویکردی برونگرایانه، در قالب درسگفتارهایی که در شش سر فصل:
«معرفتشناسی، خداشناسی، انسانشناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست»
طراحی شدهاست، خدمت شما مخاطبین گرامی ارائه دهد تا آنگونه که شایسته است به اصول دین نگاه شود و #یکبار_برای_همیشه با عقل خود و فارغ از تمام وابستگیهای معرفتی، این اصول بازنگری شود و به صورت نظاممند و منسجم فرا گرفته شود.
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
47.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 #پرونده_ویژه | مبانی اندیشه اسلامی
🔗 منظومه فکری مبانی اندیشه اسلامی
پیش از انتشار این سلسله درسگفتار لازم است این کلیپ را مشاهده بفرمایید.
حتی به مخاطبینی که قصد شنیدن این سلسله درسگفتار را ندارند، تماشای این کلیپ را پیشنهاد میدهیم.
اگرچه پس از تماشای این ویدئو، مسائل جدیدی برای شما پدید میآید، اما پاسخ مسائلی مانند مسائل ذیل برای شما روشن خواهد شد؛
۱- پرداختن به مبانی اندیشه اسلامی چه لزومی دارد؟
۲- چرا مبانی اندیشه اسلامی را در این شش فصل تعریف و محدود کردیم؟
۳- چه ارتباطی بین این عناوین ششگانه وجود دارد؟
۴- این دوره چه ثمراتی دارد و پس از طی آن چه محصولی را درو کردهایم؟
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🗂 #پرونده_ویژه | مبانی اندیشه اسلامی ۱
🎙 #درسگفتار | معرفتشناسی
(بر اساس کتاب #طرح_ولایت، نوشته مجتبی مصباح و عبدالله محمدی)
🧩 ۳۰ فایل صوتی و موضوعی
👤 استاد #مجتبی_مصباح
📚 #معرفتشناسی | #نیمهتخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۵.mp3
16.05M
📙 معرفتشناسی ۵
🏷 علم به خود، حالات و افعال
🏷 علم علت هستی بخش به معلول
🏷 علم معلول به علت خویش
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۶.mp3
13.04M
📙 معرفتشناسی ۶
🏷 تفاوت علوم حضوری
🏷 همراهی علم حصولی با حضوری
🏷 مراتب علم حضوری
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۷.mp3
20.05M
📙 معرفتشناسی ۷
🏷 ارزش علم حضوری
🏷 خطا ناپذیری علم حضوری
🏷 پاسخ به چند شبهه
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۸.mp3
20.04M
📙 معرفتشناسی ۸
🏷 پاسخ به شبهات علم حضوری
🏷 شبهه علم به خود و حالات درونی
🏷 شبهه علم به مبدا هستی
🏷 شبهه خطای در کشف و شهود
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۹.mp3
15.68M
📙 معرفتشناسی ۹
🏷 تعریف و اقسام علم حصولی
🏷 تصور و تصدیق بدیهی و نظری
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۱۰.mp3
18.1M
📙 معرفتشناسی ۱۰
🏷 تصور جزئی و کلی
🏷اقسام تصور جزئی
🏷 حسی و خیالی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۱۱.mp3
16.47M
📙 معرفتشناسی ۱۱
🏷 اقسام تصور کلی
🏷 مفهوم ماهوی، فلسفی و منطقی
🏷 ویژگیهای معقولات
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۱۲.mp3
12.37M
📙 معرفتشناسی ۱۲
🏷 خلط مفاهیم سه گانه
🏷 لزوم بازشناسی اقسام علم حصولی
🏷 منشا شبهات هیوم و کانت
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۱۳.mp3
19.18M
📙 معرفتشناسی ۱۳
🏷 ارزش علم حصولی
🏷 مسئله صدق و مطابقت با واقع
🏷 ارزش تصدیقات بدیهی و نظری
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
معرفتشناسی ۱۴.mp3
17.78M
📙 معرفتشناسی ۱۴
🏷 جمعبندی ارزش تصدیقات
🏷 اعتبار اولیات و وجدانیات
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات