خیابان محل ارائه خود نیست.
با آن آرایشهای شب زُفاف و پوشش در مهمانی به خیابان آمدن #انتها ندارد.
این مسیر برهنگی و برداشتن حریم عفت را چند دهه پیش غرب در سبک زندگی شهوانی خود طی و تجربه کرده است. تجربه نادرست دیگران برای برهم زدن اساس حیا در جامعه ایرانی به بهانه آزادی را تکرار نکنیم.
#برهنگی_انتها_ندارد
https://eitaa.com/Politicalhistory
امروز نهمین جلسه کلاس مجازی ما با موضوع بررسی اقدامات رضاشاه در دوران حکومت ۱۶ ساله برگزار خواهد شد. آنچه اهمیت دارد همین بارخورد است☝️
#جریان_شناسی
https://eitaa.com/Politicalhistory
کاسبان خودکشی
مجید بهستانی
مرگ بسیار دردناک است. اگر طرف شخصیت برجسته یا نزدیک به انسان باشد این مرگ دردناکتر هم میشود. حال اگر مرگی انتخابی و خودخواسته باشد وحشتناک هم خواهد شد. در فرهنگ ما مردگان احترام خاصی دارند و عامیانه می گویند خوب نیست پشت سر مرده حرف زد حتی اگر انسان خوشنامی هم نباشد. صدام حسین در جلسه حزب بعث میخواهد از امام خمینی بدی کند ولی جلوی خود را میگیرد و میگوید حالا دیگر او مرده و خوب نیست از بدی بگوییم.
جناب کیومرث پوراحمد در ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در بندرانزلی در ویلای شخصی به اقدام به خودکشی میکند. کارگردان و نویسنده خوبی بود و برای دو سه نسل خاطرات ساخت. اگر چه خودکشی اقدام نکوهیده و حرامی است ولی به احترام مرده باید سکوت کرد و مرگ را کندوکاو نکرد.
اما رفتار و گفتار های جماعتی این قلم را تحریک کرد چیزی بنویسد. جماعت سودجو و ایدئولوژیک که برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود از هر ریسمانی بالا می روند حتی اگر مرده باشد. اگر به زندگان رحمی ندارید حداقل به احترام مردگان خود سکوت کنید.
خودکشی اقدام انقلابی نیست، کنشی از ضعف است؛ لحظهای که فرد میبیند بودن اش اضافه است، از ادامه خودش خسته است. حتی اگر به قول آقایان نومیدی از تغییر در شرایط بد موجود او را به اینجا رساند، بالاتر، باید گفت بی معنایی جهان او را به این نقطه رساند. اگر سرزمین من خراب است و در اینجا امکان کنش یا نفس ندارم (کاری ندارم که مرحوم در حال اصلاح آخرین اثر سینمایی جشنواره فجر خود بود)، به سرزمین دیگری مهاجرت میکنم ولی اگر کارم با جهان تمام شده باشد چه؟! باید تن را رها کرد. وقتی جهان بی ارزش باشد، تن بی ارزش باشد، باوری هم به جهان دیگری نباشد، این انتخاب معنادار میشود.
او در کتاب «سنگ قبر» خود از مرگ آسانی گفت ولی اضافه کرد از مرگ تدریجی که شکنجه برای خود و اطرافیان میشود ترس دارد. او آن را در سینمایی «کفشهایم کو» بازتاب داد. همان موقع که این اثر را دیدم به سقوط نگاه او قضاوت کردم؛ جهانبینی اش فروریخته که این اثر سطحی و الکن ساخته شده. پس چند سال هم اضافه تر خودش را کش داده بود.
خودکشی اقدامی شجاعانه نیست، نومیدی و ترس دارد؛ دیگر «انقلابی» اش نخوانیم!
https://t.me/mbehestani
فقط من و شاهنشاه قند نمیخوریم!
۱۳۵۲/۶/۲۴
https://eitaa.com/Politicalhistory
💢همه آمرزیده می شوند به جز
✅امام رضا علیه السلام:
در ماه رمضان، در هر شبی، هفتاد هزار نفر آمرزیده میشوند و در شب قدر، خداوند به اندازهای که در ماه رجب و شعبان و #رمضان آمرزیده است، بندههایش را میآمرزد؛ مگر کسی را که میان او و برادرش، #دشمنی و کینهای باشد.
در این صورت ، خداوند عزّ و جلّ میفرماید:
«اینها را تا زمانی که با هم #آشتی نکنند نخواهم بخشید»
📚بحار الأنوار، جلد ۷۵، صفحه ۱۸۸،روایت ۱۱
https://eitaa.com/Politicalhistory
هر کس امروز با تبلیغ برهنگی، با از بین بردن حیا، با برداشتن حدود در روابط جنسی به نام آزادی خواهی بذر فساد در جامعه بکارد، فرزندانِ فردا آثار آن را خواهند چید. فرزندانی که معلول این تفکرند.
#برهنگی_انتها_ندارد
https://eitaa.com/Politicalhistory
#مستحبات_شب_قدر
#آماده_شب_قدر
💢جالب است بدانید...
آنهایی که #اسلام را مخالف عقلانیت، تفکر و علم میدانند باید بدانند در #مهمترین شب سال یعنی #شب_قدر یکی از اعمال مستحب و سفارش شده، بحث و گفتگوی علمی است:
✅مَن أحیا هاتَینِ اللَّیلَتَینِ بِمُذاکَرَةِ العِلمِ فَهُوَ أفضلُ
هرکس این دو شب را با بحث و مذاکره #علمی زنده بدارد، فضیلت این کار بیشتر است.
شیخ صدوق، الامالی، الطبعة الاولی
✅آیتالله حقشناس (ره):
در روایت وارد شده که هر کس شبهای احیا را به مذاکره علم یعنی همین «قالالصادق» و «قالالباقر» بگذراند؛ هر یک ساعت ثواب یک احیای تام و تمام را در بردارد
https://eitaa.com/Politicalhistory
ماجرای کودتای قطبزاده
🔹شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۶۱ بود که اعلامیه دادگاه انقلاب ارتش همه را غافلگیر کرد: عوامل توطئهای برای ترور امام و سران کشور دستگیر شدهاند. آنچه این خبر را مهمتر میکرد، چهره اصلی این توطئه یعنی صادق قطبزاده بود.
🔹کسی که در کارنامهاش عضویت در شورای انقلاب، اولین رئیس صدا و سیما و وزیر امورخارجه پس از تسخیر لانه جاسوسی را داشت. او همچنین پیش از انقلاب از مبارزین خارج کشور و از چهرههای نزدیک به امام موسیصدر بود.قطبزاده، بنیصدر و یزدی؛ در دوران شاه، سه چهرهی فعال مبارز خارج از کشور بودند که پس از انقلاب هرکدامشان برای خود، ادعایی داشتند. قطبزاده مثل بنیصدر احساس میکرد سطحش از خیلیهای دیگر بالاتر است و بدش نمیآمد اولین رئیسجمهور ایران باشد، اما در انتخابات شکست خورد و پس از آرای باطله و داریوش فروهر و صادق طباطبایی و کاظم سامی، نفر هشتم شد. او که از این به بعد کاملا از گردونهی قدرت حذف و منزوی شده بود، احساس میکرد انقلاب و امام از مسیر درست منحرف شدهاند. از اینجا بود که تدریجا به فکر یک اقدام جدی علیه جمهوری اسلامی افتاد. کودتایی که در جریان آن بتواند خودش بر سر کار بیاید.
🔹در همین افکار و ارتباطگیریها بود که واحد اطلاعات سپاه که او را تحت رصد داشت متوجه شد او قصد ارزیابی یک اقدام نظامی در جماران و بیت امام را دارد. با هماهنگی اطلاعات سپاه و دادگاه انقلاب ارتش، یکی از ارتشیهای قدیمی که سابقهی همکاری با دادگاه انقلاب ارتش برای کشف گروههای برانداز و کودتاچی را داشت با قطبزاده مرتبط شد تا بتواند سر از سِرّ او درباره جماران دربیاورد.
🔹این روند طی شد و مشخص شد بر اساس طرح قطبزاده، قرار بود ابتدا بیت امام و نهادهای اصلی کشور بمباران یا منفجر شوند، سپس قطب زاده اعلام کند این اتفاق توسط حزب توده رقم خورده و او و جمعی از ارتشیها آنها را دستگیر کنند و خود به عنوان ناجیان انقلاب (که دیگر نه امام و نه اغلب افراد اصلیاش زنده هستند) کار را در دست بگیرند. قطبزاده نهایتا آخرین روزهای شهریور ۶١ اعدام شد.
https://eitaa.com/Politicalhistory
.
.
امتیاز آوینی
.
آثار آوینی را که می بینید. از روایت گری هایش در جبهه تا مقالاتش در نقد غرب و جریان روشنفکری، گویی مثل اسفند روی آتش دارد می سوزد تا حرفی که به آن رسیده را به دیگران برساند. در روایت فتح، فیلم بازی نمی کند. آن صدای سوزناک و دیالوگ های ماندگار عین واقعیت است. خودش است، پول نگرفته تا پروژه بسازد. خودش ابتدا به آن حض و لذت رسیده و حالا دارد تراوشات واقعی قلب و ذهن خودش را به مخاطب انتقال میدهد. او پشت دوربین و روبروی دوربین دو شخصیت ندارد. اینطور نیست که جلوی دوربین شعار فمینیستی سر بدهد یا مدافع حقوق زنان باشد اما پشت دوربین آن کند که این روزهای در سینمای ما رخ می دهد. همه اینها یعنی یک رو دارد. خودش است. و چون خودش را بدون رتوش و بازی می بینید بر دل و جان می نشنید.
.
در نوشته ها، خط به خط می بینید چقدر برای انقلاب و ایران غصه میخورد. اما چرا؟ من معتقدم آوینی برخلاف بسیار از روشنفکران ما(حتی جلال و شریعتی) صاحب یک #ذهنیت_تاریخی بود. او از یک سفر تاریخی بازگشته و متحول شده بود. او با یک "کل" شکست خورده به نام ایران در تاریخ معاصر مواجه بود که در حوزه استقلال، آزادی، شرافت استعمار و استثمار امانش را بریده بودند. چون آوینی از جنبه تاریخی، صاحب این ذهنیت بود که با این "کل" شکست خورده چه باید کرد و چگونه باید نجاتش داد پس از درک انقلاب، مدافع انقلاب در محیط روشنفکری سینما شد. محیطی که در آن اکثریت با او دشمن بودند. حتی خودی ها او را نفوذی می دانستند و تا لحظه آخر مورد اذیت و آزار همین خودی ها قرار گرفت. از آوینی بیاموزیم آن ذهنیت تاریخی را.
.
#علیرضا_زادبر
.
💢شب قدر #چگونه_دعا کنیم؟
#شب_قدر
خداوند به حضرت موسي (ع) وحي کرد:
مرا با زباني که با آن گناه نکرده اي بخوان. موسي گفت: خدايا! از کجا چنين زباني بياورم، جواب آمد: مرا با زبان غير خودت بخوان (يعني از ديگران بخواه تا برايت دعا کنند)
📚وسائل الشيعه: ج 7، ص 109
https://eitaa.com/Politicalhistory
💢سیره اهل بیت در شب قدر
روش فاطمه (س) این بود که هیچ فردى از خانواده خویش را نمیگذاشت در آن شب بخوابد و [مشکل خواب] آنها را با کمى غذا و آمادگى در روز درمان می نمود و می فرمود: محروم است کسى که از خیر [و برکت] آن شب محروم شود.»
📚مستدرک الوسائل، ج 7، ص 470.
https://eitaa.com/Politicalhistory
در این شب عزیز و عظیم ضمن طلب حلالیت، از شما عزیزان التماس دعا دارم
#علیرضا_زادبر
#پاسخ_شبهات
💢این شایعه از کجا آمده است که امام علی(ع) هنگام رفتن به #مسجد ابن ملجم #قاتل خود را از خواب بیدار کردند؟
#پاسخ
✅نکته اول
بیدار کردن ابن ملجم توسط امام (ع) برای #اولین بار در تاریخ ابن اعثم کوفی نوشته شده و این در حالیست که ابن اعثم تاریخ نویس مسامحه کاری است که مورد #اعتماد علمای مذهب نبوده است.
✅نکته دوم
قدیم ترین #منبع موجود ، کتاب " طبقات از محمد بن سعد " است
🔵او می نویسد :
" عبدالرحمن ابن ملجم و شبیب بن بجره برخاستند و شمشیرهای خود را گرفته آمدند و در #مقابل درب ورودی که امام همیشه از آن می آمد نشستند.
آنگاه که علی (ع) از در #خارج شد ندا در داد: ای مردم نماز ، نماز و این عادت وی بود که هر روز برای نماز صبح چنین می کرد .....
سپس ابن ملجم و شبیب جلو او درآمدند.
یکی از حاضران گفت: من برق شمشیر را دیدم و شنیدم کسی می گوید : " ای علی حکم برای خداست نه برای تو ". سپس شمشیر دیگری را دیدم
✅نکته سوم
در قرن #دوم هجری جریان ضربت خوردن امام با این کیفیتی که نقل شد بین مورخین، شایع بوده به طوری که 25 منبع #موثق تاریخی دیگر نیز از همین منبع و با همین کیفیت نقل کرده اند
📚ابوحنیفه دینوری در کتاب آل خبار الطوال ص 197
📚مسعودی در مروج الذهب جلد 2 ص 32
📚ابن اثیر در کامل جلد 3 ص 312
✅نکته پایانی
ابن ملجم و همراهش #نزدیک درب ورودی #کمین کرده بودند که امام را هنگام ورود به مسجد #غافلگیر کرده و به قتل برسانند.
توجه، در برخی از #منابع آمده است که حضرت در در ورودی مسجد #غافلگیر کردند، برخی منابع نیز حالت آماده شدن برای #نماز را ذکر کرده اند.
https://eitaa.com/Politicalhistory
#علی_نشناسی
💢علی(ع) #کافر است...
امروز #شنیدن این جمله که علی(ع) #کافر است و باید #توبه کند برای ما غیرقابل فهم می باشد.
آن علی(ع) با آن #سابقه و #صفات چگونه میشود که #کافر شود؟
✅اما با کمال تعجب #باید باور کنید که عده ای #علی را بدلیل پذیرش داوری ابوموسی اشعری، کافر میدانستند و میگفتند باید #توبه کنی تامجددا از تو #تبعیت کنیم!!!
کدام عده؟
همانهایی که خودشان #داوری ابوموسی نادان را به #علی تحمیل کردند.
✅علی هم که باشی، با #جهل مردم اگر مبارزه نکنی، تو را کافر می خوانند.
🔵اَصبغ بن نُباته میگوید:
وقتی امیر مؤمنان(ع) نزد #خوارج آمد و اندرزشان داده و از جنگ پرهیزشان داد، به آنان گفت: «چه #عیبی در کارم میبینید؟! آیا من نخستین فردی نبودم که به خدا و پیامبرش ایمان آورد؟».
گفتند: چنین هستى؛ امّا تو در دین خدا، ابو موسى اشعرى را #داور کردی! علی(ع) گفت: «به خدا سوگند، من آفریدهاى را داور نساختم؛ بلکه تنها قرآن را داورى دادم. و اگر چنین نبود که در کار خود مغلوب گشته بودم و با اندیشهام #مخالفت میشد، هر آینه راضى نمیشدم که نبرد میان من و ستیزندگان با خدا، آرام گیرد تا کلمه خدا را به کُرسى نشانم و دین او را یارى سازم، هر چند کافران و #نادانان نپسندند».
شیخ صدوق، التوحید، ص 225
https://eitaa.com/Politicalhistory
معنای تقویت کردن مساجد چیست؟
هنوز هم مسجد سنگر است؟
https://eitaa.com/Politicalhistory
#شبهات
💢چطور در نماز تیر از پای علی(ع) کشیدند و او متوجه نشد،
اما او وسط نماز به فقیر #انگشتر بخشید و حواسش بود!
#پاسخ👇👇
انگشتردادن حضرت علي عليه السلام به فقير از امور #مسلم و #متواتر در تاريخ است كه قرآن هم بر آن تاكيد دارد
مائده (5) آيه 55.
✅ در حالي كه داستان بيرون كشيدن #تير ازپاي حضرت ظاهرا در منابع معتبر نقل نشده و بيش تر داستاني مشهور محسوب مي شود ، نه يك روايت داراي سند محكم . در كتاب هاي نقل شده هم سندي براي آن ذكر نشده است.
فيض كاشاني محجه البيضاء، ج 1، ص 397 و 398.
✅✅داستان «در آوردن تير از پاي اميرالمومنين علي» سنديت تاريخي #موثقي ندارد
«فخر رازي» عالم معروف اهل سنت اولين شخصي است كه اشاره به اين داستان كرده است.
اولين كسي كه به اين داستان اشاره كرده فخر رازي است. فخر رازي متوفاي اوايل قرن هفتم است. قبل از اين تاريخ يعني در طول هفت قرن اين مطلب در كتاب هيچ نويسندهاي ديده نشده است حتي شيعيان نيز چنين مطلبي را نقل نكردهاند
پس از اين تاريخ (يعني پس از گذشت هفت قرن) اين داستان به مرور در كتابهاي شيعيان راه يافت. غافل از آنكه هدف اصلي از ساخت آن چه بوده است . در ميان شيعيان اولين شخصي كه به اين داستان اشاره كرده (سپس سايرين نيز به نقل از وي اين داستان را نقل كرده اند) مرحوم ملا احمد نراقي در كتاب معراج السعاده ص 823
https://eitaa.com/Politicalhistory
مخفی بودن قبر علی(ع)
با شناختی که از صفات امیرالمومنین داریم، شاید جای تعجب داشته باشد که تا زمان امام صادق(ع) به دلیل شدت بغض و کینه از علی(ع) قبر او مخفی بود!!
جامعه به کجا میرسد که حتی تحمل مزار علی(ع) را هم ندارد؟
در روایتی نقل شده که آنحضرت فرمود پس از دفنشان، چهار قبر در چهار مکان حفر کند؛ مسجد کوفه، رحبه، نجف و در خانه جَعده بن هُبَیره.
فرحة الغری، ص 32.
اما براستی چرا؟
دو دلیل داشت: بغض بنی امیه و خوارج
علی(ع) به این دو گروه امان نمیداد
هرچند خوارج را از بنی امیه پایین تر میدانست، اما برخورد قاطع و سخت او با این دو گروه کاری کرد که رسما در نماز جمعه ها و منبرها علی(ع) را لعن کنند و ثواب ببرند.
چون علی(ع) در اجرای کامل دین اهل تعارف نبود. «من چشم فتنه را درآوردم که جز من کسى جرئت آنرا نداشت».
الإستنفار و الغارات، ج 1، ص 5
https://eitaa.com/Politicalhistory
امشب باید دیگران را بخشید
تا خدا انسان را مورد عفو قرار دهد.
تهمت ها
دروغها
خیانت ها
وفای به عهد نکردنها
کینه ها
نمک نشناسیها
ببخش تا بخشیده شوی
#التماس_دعا
https://eitaa.com/Politicalhistory
💢حمران، درباره آیهی «لَیلَةُ القَدْرِ خَیرٌ مِن ألفِ شَهْرٍ» از محمد باقر علیهالسلام پرسید:
((مقصود چه کاری در شبِ قدر است؟))
امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:
((هر عمل شایستهای در این شب، مانند نماز، زکات و انواع کارهای نیک، از کاری که در شبهای دیگر صورت گیرد، بهتر است. و خداوند ثواب آنان را مضاعف میگرداند.))
📚ثواب الأعمال، صفحه ۹۲
https://eitaa.com/Politicalhistory
تصاویر و جمعیت کثیر مردم در مساجد، حسینیه ها، خیابانهای مجاور مساجد را منتشر کنید. استوری کنید. سیطره فضای مجازی میخواهد بی دین شدن مردم را به یک اصل و قاعده تبدیل کند. انتشار تصاویر مساجد و مراکز پر از مردم برهم زننده آن سیطره فضای مجازی است.
تصاویر را منتشر کنید.
https://eitaa.com/Politicalhistory