eitaa logo
علیرضا زادبر
55.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
. در خاطرات سران نهضت آزادی از جمله دکتر ابراهیم یزدی و چند مصاحبه تاریخ نگاری هدفمند حسین دهباشی تاکید شده است که عامل اصلی تحریک صدام برای آغاز جنگ مواضع امام و رفتار ایران بوده است‌ آنقدر اصرار بر این ادعا دارند که هیچ سهمی برای جناب صدام قائل نیستند. یکی از استنادات ارجاع به خاطره ایست که دکتر ابراهیم یزدی از مرحوم آقای دعایی مطرح می‌کند. خاطره این است: آقای دعایی که سفیر ما در بغداد بود به تهران آمد و در اعتراض گفت اگر قصد دارید با عراق بجنگید من دیگر به این کشور باز نمیگردم! دکتر یزدی نیز گلایه را به نزد امام می برد! . . اماره ها و دلایل دیگری نیز مطرح میشود. در مجموع این تاریخ نگاری وزنه را اینگونه سنگین تر می سازد که امام و انقلاب اسلامی عامل تحریک صدامِ طفل معصوم بودند تا به ایران تجاوز کند! جناب حائری در مناظره اخیر هم در نقد عملکرد امام همین را می گوید که امام چون نظام بین الملل را نمی شناخت باعث تحریک صدام برای آغاز جنگ شد! . در گفتگوی با استاد صمدی اصل خاطره آقای دعایی و سایر ادعاها را بررسی کردیم. آقای دعایی به این خاطره ساختگی که دکتر یزدی بیان می کند واکنش نشان می‌دهد. هفته آینده این گفتگو مهم و مفصل پخش خواهد شد‌. https://eitaa.com/Politicalhistory
مرجع تقلید مخالف امام این گفتگو و موضوع جنجالی از تاریخ معاصر ایران را دنبال کنید. ۱. رابطه آیت الله شریعتمداری با شاه و ساواک ۲. مخالفت او با اصل حرکت امام ۳. غائله تبریز در سال ۵۸ ۴. تقابل جریانات مذهبی لینک گفتگو کامل👇👇👇 https://www.aparat.com/v/pm1KZ https://eitaa.com/Politicalhistory
فروردین امسال خدمتتان عرض کردم وقتی دشمن برای دختران نونهال و نوجوان ما برنامه دارد تا از ارزش‌های دینی دور شوند، هیات، مسجد و کانون فرهنگی اگر برای دختران برنامه و دغدغه نداشته باشد وِل معطل است. مساله فقط حفط حجاب دختران با حجاب یا تشویق به حجاب نیست. دختر مسلمان نیز به شور و نشاط اجتماعی نیاز دارد. به تفریحات سالم که برای او فراهم باشد. به تقویت بنیان های معرفتی تربیتی نیاز دارد. ما با لطف خدا و کمک شما کار را آغاز کردیم. هرچند در گذشته نیز بصورت پراکنده جریان داشت. اما امروز بصورت ویژه در تابستان همه روزه برای این نسل از دختران برنامه داریم. کار کنیم بی نهایت کار کنیم... https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
دوستان زیادی به بنده میگفتند برای حجاب چه کنیم؟ قانون عفاف و حجاب؟جریمه؟تجمع؟ برخورد قضایی امنیتی؟ من بارها عرض کردم. حجاب یک مساله چند بُعدی است. وقتی عده ای پول می گیرند تا سازمان دهی شده برهنگی را تبلیغ کنند تا در چشم جامعه امر عادی تلقی شود. آنجا وظیفه دستگاه حکومت اسلامی است که برخورد امنیتی و قضایی انجام دهد. کار من و شما نیست. کار من و شما، کار زیربنایی است‌. وقت گذرندان با دختر شش و هفت ساله است‌. رفتن به مهد کودک هاست. تمرکز روی پیش دبستانی و دبستانی هاست. از پایه است. دشمن سالها روی این نسل سرمایه گذاری کرد. ریشه دوانید. ما نباید با میوه و برگ روبرو شویم. ما باید ریشه را پی گیری کنیم. کانون هیات مسجد و مرکزی که برای دختران برنامه پرنشاط و پر مغز نداشته باشد از قافله عقب است‌. تحلیل ندارد. آینده نگر نیست. https://eitaa.com/Politicalhistory
. برای مبارزه با جمهوری اسلامی پول از کجا می آوردید؟ . یک سوال همیشگی از سازمان این بود و هست که برای مبارزه با جمهوری اسلامی منابع مالی تان از کجا تامین میشود؟ آن هم مخارج سنگین به ویژه در دوران جنگ هشت ساله، تمامی پادگان ها و مقرهایی که صدام در اختیار سازمان قرار داده بود که پادگان اشرف در نزدیکی مرز ایران یکی از آنها و در واقع مرکزیت داشت توسط صدام تامین مالی می‌شد. اما جالب چیست؟ رجوی پس از تحریم صدام توسط آمریکا برای او روزی چهل تا پنجاه هزار نفت در بازار سیاه میفروخت و بخش عمده آن خرج سازمان برای مبارزه می شد. در دیدار آخر با صدام از او درخواست صدور مجوز ۱۰۰ هزار بشکه را دارد که صدام می پذیرد. با این حال سازمان از دولت سعودی هم پول می گرفت اما فاکتورهای جعلی خرید ادوات را از عراق می گرفت و سر سعودی ها کلاه می گذاشت‌. رجوی گفته بود ما دو منبع مالی داریم: ۱.راه انداختن کار تولیدی در مراکز سازمان به ویژه اشرف و فروش آنها ۲. دوم، مردم داخل ایران! از داخل پادگان با تلویزیون سازمان تماس میگرفتند و به لهجه اصفهانی، یزدی آذری وانمود میکردند که فلان خانم از ایران طلای خودش را فروخته و برای مبارزه با جمهوری اسلامی به سازمان تقدیم کرده است. عجب هفت خط‌هایی هستند‌. . https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
سوال پرتکرار دوستان برای دختران نونهال و نوجوان چه برنامه هایی اجرا کنیم؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما گفتگو کامل را ببینید حدودا هشتاد دقیقه است. اگر وقت و حال کتابخوانی ندارید این مباحثات را دنبال کنید هم اکنون در کانال آپارات در دسترس است: https://www.aparat.com/v/pm1KZ https://eitaa.com/Politicalhistory
سلسله جلسات هفتگی گذر موضوع جلسه هشتم شکست انقلاب مشروطه و گرایش روشنفکران به حکومت پادشاه مطلقه(برآمدن رضاخان) https://eitaa.com/Politicalhistory
به امید خدا از سه شنبه ۲۰ تیر ثبت نام کلاس های مجازی تدریس و مباحثه آثار شهید مطهری آغاز خواهد شد. یکشنبه یکم مرداد جلسه اول تاریخ عاشورا جریانات منتهی به عاشورا شبهات و تحریفات با مبنا قرار دادن کتاب حماسه حسینی https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
به امید خدا از سه شنبه ۲۰ تیر ثبت نام کلاس های مجازی تدریس و مباحثه آثار شهید مطهری آغاز خواهد شد.
💢 آیا قیام امام حسین(ع) با یک دستور خصوصی بود؟ برخی گفته‌اند می‌دانید چرا امام حسین(ع) رفت و کشته شد؟ این یک دستور خصوصی فقط برای او بود و به او گفتند تو برو خودت را به کشتن بده. معلوم است، اگر چیزی دستور خصوصی باشد، به ما و شما دیگر ارتباط پیدا نمی‌کند، یعنی قابل پیروی نیست. اگر بگویند حسین(ع) چنین کرد و تو هم چنین کن، می‌گوید حسین(ع) از یک دستور خصوصی پیروی کرد؛ به من مربوط نیست، به دستورات اسلام که دستورات کلی و عمومی است مربوط نیست. حال تفاوت این دو چگونه است؟ امام حسین(ع) خودش فریاد کشیده است که علل و انگیزه‌ قیام من مسائلی است که بر اصول کلی اسلام منطبق می‌شود. دستور خصوصی در جایی می‌گویند که دستورهای عمومی وافی نباشد. امام حسین(ع) در کمال صراحت فرمود اسلام دینی است که به هیچ مؤمنی - حتی نفرمود به امام - اجازه نمی‌دهد که در مقابل ظلم و ستم، مفاسد و گناه بی‌تفاوت بماند. امام حسین(ع) مکتب به وجود آورد ولی مکتب عملی اسلامی. مکتب او همان مکتب اسلام است. اسلام بیان کرد و حسین(ع) عمل کرد. اگر این حادثه را از مکتب بودن خارج‌ کنیم دیگر قابل پیروی نیست و ما این حادثه را از نظر اثر مفید داشتن عقیم کرده‌ایم. خیلی به نظر کوچک می‌آید که بگویند دستور خصوصی بود، ولی معنایش این است که دستورهای عمومی در این زمینه‌ها کافی و وافی نیست، یعنی اگر دستور خصوصی نمی‌رسید اسلام دستوری نداشت که بگوید در چنین شرایطی باید حرکت و قیام کرد. 📚 شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۹۸ https://eitaa.com/Politicalhistory