eitaa logo
علیرضا زادبر
54.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
10 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
از ۲۰‌ گوسفند مورد نیاز جهت ذبح برای دهه اول محرم، با کمک شما تا الان فقط هزینه ۷ راس تامین شده و متاسفانه برای خرید مرغ نیز هیچ اقدامی نشده است. هزینه یک راس گوسفند بالاست و بسیاری امکان پرداخت کامل را ندارند. شما می توانید بخشی را تقبل بفرمایید شماره کارت نذورات دهه اول محرم 6104337681380596 از فردا پخت و توزیع نذری آغاز خواهد شد
. 💢خداوند حسین را کُشت . جهلِ عوام در کنار هوش و زیرکی خواصِ فرصت طلب معجون خطرناکی می سازد . تا جاهلانی نباشند که سواری دهند، سوارکاران نمی توانند بهره برند، بستر این سواستفاده هم چیزی نیست جز "جهل" . وقتی خبر قتل امام حسین(ع) آمد، ندای نماز جماعت داده شد و همه در مسجد اعظم کوفه جمع شدند. ابن زیاد بر منبر رفت و گفت: حمد و سپاس خدایی را که حق، و اهل حق را غلبه داد و امیرمومنان یزیدبن‌معاویه و لشکریان او را یاری داد؛ و دروغگو پسر دروغگو، حسین بن علی و شیعیان او را کُشت . از میان ، فقط یک مرد نابینا به نام "عبدالله بن عفیف" به سخنان ابن‌زیاد کرد: ای پسر مرجانه ! دروغگو پسر دروغگو تویی! فرزند رسول‌الله را می‌کشید و مثل صدیقان سخن می‌گویید؟! . به دستور ابن زیاد، مرد نابینا را در شوره‌زار به قتل رساندند. 📚ترجمه مقتل خوارزمی، صفحه ۲۴۷ . هزینه ایستادگی در مقابل جبهه جهل و زیرکی خواص همین است: جان دادن . اهالی محرم و امام‌حسین(ع) باید مقابل این جبهه بایستند . https://eitaa.com/Politicalhistory
💢روز بر امام حسین (ع) و کاروانش چه گذشت؟ آخرین منزل تا قبل از رسیدن به کربلا ✅قصر بني مُقاتِل  زمان: چهارشنبه اول محرم 61 الحرام هجري ✅گروهي از اهل کوفه در اين منزلگاه خيمه زده بودند، حضرت از آنها پرسيد: آيا به ياري من مي آييد؟ بعضي گفتند دل ما رضايت به مرگ نمي دهد و بعضي گفتند: ما زنان و فرزندان زيادي داريم، مال بسياري از مردم نزد ماست و خبر از سرنوشت اين جنگ نداريم، لذا از ياري تو معذوريم . حضرت به جوانان امر کرد که آب بردارند و شبانه حرکت کنند.  ✅امام حسین(ع) در قصر بنی مقاتل، شخصی را که گفته شده حجاج بن مسروق جعفی بوده است به خیمه عبید الله بن حر جعفی فرستاد و از او خواست به دیدار ایشان بیاید. اما عبیدالله عذر آورد و پس از خواندن آیه استرجاع گفت: من قادر به یاری دادن او نیستم و دوست ندارم که او مرا ببیند یا من او را ببینم. امام حسین(ع) خود به خیمه او رفت و او را برای یاری فراخواند، عبیدالله عذر آورد ولی اسبش را در اختیار امام گذاشت امام آن را نپذیرفت امام حسين (ع) در اين منزل به عبيدالله جعفي چنين فرمود:  ✅پس اگر ما را ياري نمي کني خداي را بپرهيز و از اين که جزو کساني باشي که با ما مي جنگند. سوگند به خدا اگر کسي فرياد ما را بشنود و ما را ياري نکند، او را به رو در آتش مي افکند.  ✅به گفته عقبه بن سمعان، امام حسین(ع) شبانه از قصر بنی مقاتل به سمت نینوا حرکت کرد، در نزدیکی همین منزل بود که بر زین اسب خوابش برد. پس از آنکه بیدار شد آیه استرجاع را بر زبان جاری کرد. و بر اساس خوابی که دیده بود از کشته شدن خود و همراهانش خبر داد. ✅جمله معروف علی اکبر که «هنگامی که بر حق هستیم از مرگ هراسی نداریم؛ فَإِنَّنَا إِذاً لَا نُبَالِی أَنْ نَمُوتَ مُحِقِّین» در همین جا گفته شده است. 📚دینوری، اخبارالطوال، ص۲۵۱-۲۵۰؛ بلاذری، انساب‌الاشراف، ج۳، ص۱۷۴؛  https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی در تحلیل و علت جویی فورا سراغ حکومت می روند و تمام علت و چاره را از دید عملکرد حکومت بررسی می کنند. بله، هر حکومتی که بر سر قدرت باشد به همان اندازه مسئولیت دارد. اما تنها کنشگر جامعه انسانی حکومت نیست. روند محرم زُدایی و حذف مناسک محرم از زمان پهلوی اول آغاز شد. پهلوی اول بر دوش خود گِل می مالید و در میدان توپ‌خانه تکیه داری میکرد تا برای به قدرت رسیدن از حمایت علما یا لااقل سکوت جریان مذهبی برخوردار شود. وقتی رضاخان به رضاشاه تبدیل شد با تندترین و خشن ترین شکل ممکن به مقابله با محرم و نمادهای آن پرداخت. پهلوی دوم این توان را نداشت حتی پهلوی دوم در کاخ روز عاشورا مراسم میگرفت مادر فرح در کاخ شهرت به سفره ام البین(س) گذاشتن داشت اما در دوره پهلوی دوم به شکل نرم با ادبیات کسانی نظیر کسروی، علی دشتی، حکمی زاده، هدایت و دیگرانی که کمتر شهرت داشتند با محرم مبارزه شد. خرافات است، جعلیات است، دعوای دو پسرعمو بود! و.... محصول محرم زُدایی دوره پهلوی دوم است. پهلوی دوم محرم را بعنوان مناسک بی خطر و بی اثر که شبیه به یک جشنواره برگزار شود می پسندید. ظهور و بروز اجتماعی سیاسی محرم را رد میکرد. امروز مدل شبهات همان است هیچ چیز جدیدی گفته نمیشود تفاوت فقط در نوع بیان رنگ آمیزی شده شبهات در فضای مجازی است. این دوقطبی، این روند مبارزه با محرم حامیان جدی در داخل و خارج کرد. جریانِ بهاییت، وهابیت و طیف سکولاریزه کردن ایران، اصرار بر این روند دارند. وقتی چنین تلاشی وجود دارد دم دستی ترین تحلیل این است بگوییم: حکومت مقصر است . https://eitaa.com/Politicalhistory
امروز کلیپ مهمی درباره مهدی نصیری منتشر خواهد شد. برای نشر بیشتر آن به کمک همه شما نیاز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی نصیری تندرو دیروز، از احسان نراقی می‌پرسد با برافراشتن پرچم اسلام بر فراز سازمان ملل موافقید؟ مهدی نصیری امروز، همان مهدی نصیری تندرو دیروز است. تفاوت در اندیشه و دگردیسی شکل نگرفته است. مرور آنچه میگفت و می نوشت با آنچه امروز اصرار دارد انجام دهد یک مساله را پررنگ تر می سازد. افراط. مادامی که عنصر افراط در اندیشه فرد پررنگ باشد تجویزها و توصیه های او نیز به بهانه تغییر قابل اعتماد نخواهد بود. این فراز از اندیشه های او را مرور کنید. نظر آیت الله سید محمد صادق روحانی، از شاگردان آیت الله خویی و از منتقدین، درباره تعطیل شدن حکومت در عصر غیبت! *در ابتدا گفتگو مقصودم از انجمن: انجمن حجتیه است. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢عواقب ریاست طلبی . امام حسین(ع)، یکی از خود به نام «بریر بن حضیر» را نزد «عمر بن سعد» فرستادند تا او را نصیحت کند. عمر سعد در به نصایح بریر گفت: «می دانم هر کسی که با حسین بجنگد و او را بکشد در است !» . بریر پرسید: «پس چرا می خواهی با او بجنگی؟!» عمر سعد پاسخ داد: «ای بریر! آیا می خواهی ری را رها کنم تا آنجا به کس دیگری برسد؟!» . بریر نزد امام حسین برگشت و گفت: «عمر سعد می خواهد برای رسیدن به ری، شما را بکشد!» . 📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۷۱ . حُب و شهوتِ ریاست آخرین و قدرتمندترین شهوت انسان است که او می تواند بر آن مسلط شود، و امام حسین(ع) یعنی در جامعه اسلامی جاه طلبی و ریاست خواهی معنا ندارد . لطفا مباحث را در فضای مجازی منتشر کنید👇👇 https://eitaa.com/Politicalhistory
آن قدر محرم‌ بیاید که ما زیر خاک باشیم و با حسرت به عزاداران اباعبدالله(ع) بنگریم‌ https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخت نذری شب اول محرم با نذورات شما بخشی در جلسه روضه و بخش دیگر بین خانواده های تحت پوشش گروه جهادی توزیع میشود. برای پنج شب آینده برنج در اختیار داریم. از شب ششم به بعد برنج نیاز است. وارد ‌کانال شوید👇 https://eitaa.com/gorohe_masaf
فرهنگ نذری دادن نباید فراموش شود
💢روز بر امام حسین (ع) و کاروانش چه گذشت؟ آخرین منزل تا قبل از رسیدن به کربلا ✅قصر بني مُقاتِل  زمان: چهارشنبه اول محرم 61 الحرام هجري ✅گروهي از اهل کوفه در اين منزلگاه خيمه زده بودند، حضرت از آنها پرسيد: آيا به ياري من مي آييد؟ بعضي گفتند دل ما رضايت به مرگ نمي دهد و بعضي گفتند: ما زنان و فرزندان زيادي داريم، مال بسياري از مردم نزد ماست و خبر از سرنوشت اين جنگ نداريم، لذا از ياري تو معذوريم . حضرت به جوانان امر کرد که آب بردارند و شبانه حرکت کنند.  ✅امام حسین(ع) در قصر بنی مقاتل، شخصی را که گفته شده حجاج بن مسروق جعفی بوده است به خیمه عبید الله بن حر جعفی فرستاد و از او خواست به دیدار ایشان بیاید. اما عبیدالله عذر آورد و پس از خواندن آیه استرجاع گفت: من قادر به یاری دادن او نیستم و دوست ندارم که او مرا ببیند یا من او را ببینم. امام حسین(ع) خود به خیمه او رفت و او را برای یاری فراخواند، عبیدالله عذر آورد ولی اسبش را در اختیار امام گذاشت امام آن را نپذیرفت امام حسين (ع) در اين منزل به عبيدالله جعفي چنين فرمود:  ✅پس اگر ما را ياري نمي کني خداي را بپرهيز و از اين که جزو کساني باشي که با ما مي جنگند. سوگند به خدا اگر کسي فرياد ما را بشنود و ما را ياري نکند، او را به رو در آتش مي افکند.  ✅به گفته عقبه بن سمعان، امام حسین(ع) شبانه از قصر بنی مقاتل به سمت نینوا حرکت کرد، در نزدیکی همین منزل بود که بر زین اسب خوابش برد. پس از آنکه بیدار شد آیه استرجاع را بر زبان جاری کرد. و بر اساس خوابی که دیده بود از کشته شدن خود و همراهانش خبر داد. ✅جمله معروف علی اکبر که «هنگامی که بر حق هستیم از مرگ هراسی نداریم؛ فَإِنَّنَا إِذاً لَا نُبَالِی أَنْ نَمُوتَ مُحِقِّین» در همین جا گفته شده است. 📚دینوری، اخبارالطوال، ص۲۵۱-۲۵۰؛ بلاذری، انساب‌الاشراف، ج۳، ص۱۷۴؛  https://eitaa.com/Politicalhistory
گریه شیعه از سر افسردگی، غصه، یاس و شکست نیست. گریه اعتراضی بر امام حسین(ع) این سنت را زنده نگه داشته است. گریه محبت است. رقیق شدن قلب است. اشک اوج حالت انسانی برای ابراز محبت است. جوان و نوجوان عزیز به دروغ به شما می گویند دین گریه و ماتم. این اشک سازنده و بهجت آور است. فقط هم یک راه دارد: تجربه کنید. https://eitaa.com/Politicalhistory
جلسات تدریس آثار شهید مطهری در قالب از یکشنبه ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد. فردا پنج شنبه یک جلسه توجیهی مقدماتی برگزار می گردد. با توجه به ساعت حضور شرکت کنندگان در هیاتها، کلیه جلسات عصر و صوت جلسات در بخش آفلاین در اختیار افرار قرار می گیرید. محوریت کتاب حماسه حسینی است اما اساتید دوره مباحث فراتر از آن ارائه می کنند. اساتید ارائه دهنده: دکتر احمد شریعتمداری دکتر محمد طالعی لاری دکتر علیرضا زادبر جلسات در بستر اسکای روم برگزار میشود. هر هفته دو جلسه حدودا ۷۰ تا ۸۰ دقیقه آخرین هماهنگی ها👇 @sabet_21
💢بررسی تاریخچه قمه زنی قبل از صفویه، چیزی به نام قمه زنی در مذهب تشیع وجود نداشت این عمل غیرعقلانی را به اهل بیت نچسبانید 👇👇 در مورد منشأ اصلی و اولی قمه زنی، اقوال مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه که بیشتر از همه مستند و قابل اثبات است، این است که تیغ زنی و قمه زنی رسومی عاریتی اند که از جانب ترک های آذربایجان به فارس ها و اعراب منتقل شده اند. ابراهیم الحیدری، جامعه شناس، محقق و نویسنده ی عراقی الاصل کتاب تراژدی کربلا نیز براین عقیده است که مراسم هایی از قبیل قمه زنی، قبل از قرن نوزدهم در عراق مرسوم نبوده و به تدریج از اواخر این قرن در آن کشور رواج یافته است. بنابراین مراسم قمه زنی و … از خارج عراق به آن کشور وارد شده و ریشه ی عربی ندارد. عرب های عراق تا آغاز قرن بیستم در این گونه مراسم ها شرکت نمی کردند؛ این اعمال در ابتدا در میان ترک های عراق، فرق وکردهای غرب ایران مرسوم بود. گزارشی از مقامات بریتانیایی درباره مراسم عاشورای 1919م. در نجف نیز حاکی است که گروهی صد نفره از شیعیان ترک در آن سال به قمه زنی پرداخته بودند.  ✅ ورود قمه زنی به ایران در زمان صفویان و جریان فداییان پیتر دلاواله، سیاح ایتالیایی، از عزاداری شیعیان در اصفهان عصر صفوی سال 1037 قمری چنین گزارش می دهد: تشریفات و مراسم عزاداری عاشورا به این قرار است که همه غمگین و مغموم به نظر می رسند و لباس عزاداری به رنگ سیاه – یعنی رنگی که در مواقع دیگر هیچ وقت مورد استعمال قرار نمی گیرد- بر تن می کنند. هیچ کس سر و ریش خود را نمی تراشد و به حمام نمی رود. به علاوه نه تنها از ارتکاب هر گناه پرهیز می کنند، بلکه خود را از هرگونه تفریح و خوشی محروم می سازد. جمعی در میدان ها و کوچه های مختلف و جلوی خانه های مردم، برهنه و عریان در حالی که فقط با پارچه ی سیاه یا کیسه ی تیره رنگی ستر عورت کرده و سر تا پای خود را با ماده ای سیاه و براق … رنگ زده اند، حرکت می کنند… به همراه این افراد، عده ای برهنه نیز راه می روند که تمام بدن خود را به رنگ قرمز در آورده اند؛ تا نشانی از خون هایی که به زمین ریخته و اعمال زشتی که در آن روز [عاشورا] نسبت به حسین انجام گرفته است، باشد. همه با هم، آهنگ های غم انگیز در وصف حسین و مصائب وارد بر او می خوانند و دو قطعه چوب یا استخوانی را که در دست دارند، به هم می کوبند و از آن صدای حزن انگیزی به وجود می آورند و به علاوه حرکتی به سر و تن خود می دهند که علامتی از اندوه بی پایان آن ها است و بیشتر به رقص شباهت دارد … 📚عبدالله مستوفی، شرح زندگانی من با تاریخ اجتماعی و اداری ایران جلد3 ابراهیم الحیدری، تراژدی کربلا، ترجمه ی علی معموری، ص 475. سفرنامه پیتردلاواله، ترجمه شجاع الدین شفا https://eitaa.com/Politicalhistory
💢آیا مدرک معتبری وجود دارد که سر مبارک امام حسین(ع) بر روی نیزه قرآن خوانده باشد؟ در منابع اهل سنت و شیعه به این موضوع اشاره شده است. زید بن ارقم یکی از صحابه رسول خدا(ص) می‌‌گوید: «روز بعد از ورود اهل بیت(ع) به کوفه، ابن زیاد امر کرد تا سر مبارک حضرت سید الشهداء(ع) را در کوچه‌هاى کوفه و در میان قبائل بگردانند، من در میان غرفه نشسته بودم که سر حسین بن علی(ع) را که بالای نیزه بود از نزدیک منزل من عبور دادند. هنگامى که سر مبارک به من نزدیک شد، شنیدم این آیه مبارکه را قرائت مى‌‏کند: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً».  به خدا قسم از شنیدن این صدا موهاى بدنم راست شد و گفتم: سر مبارکت (با این اعجاز) از داستان اهل کهف نیز شگفت‏‌تر است». 📚شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 117 ✅ضمنا در منابع زیر نیز به این مساله مسلم تاریخی اشاره شده است👇 ا📚لإرشاد - الشيخ المفيد - ج 2 - ص 117 - 118 📚الصراط المستقيم - علي بن يونس العاملي - ج 2 - ص 179   ✅یک نمونه از متون تاریخی👇👇  عن المنهال بن عمرو قال أنا والله رأيت رأس الحسين بن علي حين حمل وأنا بدمشق وبين يدي الرأس رجل يقرأ سورة الكهف حتى بلغ قوله تعالى " أم حسبت أن أصحاب الكهف والرقيم كانوا من آياتنا عجبا " قال فأنطق الله الرأس بلسان ذرب فقال أعجب من أصحاب الكهف قتلي وحمل . 📚تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 60 - ص 369 – 370 .  بنابراين ، با اين همه مدارك معتبري كه در اين باره وجود دارد ، شكي در صحت خبر قرآّن خواندن سر مبارك امام حسين عليه السلام باقي نمي‌ماند . https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مساله فقط سیاست و سیاسی نیست . اینکه جریان شیطان با تمام توان، با حجم زیاد شبهات، تخفیف و تحقیر عزاداری به میدان آماده و شب و روز در تلاش است صرفا با اغراض سیاسی و یا مبارزه با حکومت فعلی قابل درک نیست. آنان بخوبی می دانند که محبت اباعبدالله(ع) در فطرت انسان نهادینده شده است. قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص 556) اگر لایه های غبار نشسته بر روی قلوب کنار زده شود، احیای صورت گیرد. هر انسان آزاده ای محبت اباعبدالله(ع) را تصدیق می کند. و کودکان در راس این احیاگری قرار دارند. محرم فرصت آن احیاگیری است‌. اگر به مبارزه محرم‌آمده اند تا با انواع رذالت ها و شبهات فکری جایگاه آن را تخفیف دهند، یک دلیل همین است. آنها با محرم احیاکننده انسان سر ستیز دارند، اگر محرم بعنوان یک جشنواره یا فستیوال شبیه به آنچه در سایر ادیان و مکاتب وجود دارد برگزار شود، یعنی صرفا یک مجموعه مناسک شور محور باشد، هیچ مشکل و ستیزی با آن ندارند. https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از گروه جهادی مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب دوم پخت و توزیع نذری با کمک و نذورات شما اگر قصد مشارکت دارید به ویژه در این سه بخش: خرید مرغ، ذبح گوسفند و تهیه برنج با پرداخت هر مقدار ممکن سهیم شوید: شماره کارت نذورات دهه اول محرم 6104337681380596 لینک کانال گروه جهادی ما👇 https://eitaa.com/gorohe_masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا حسینیه کودک و نوجوان ماست. محتوا براساس اقتضا سن آنان ارائه میشود. خودشان متولی هیات هستند. تجربه می کنند این لذت را.
دور تا دور هیات نام شهدا روی کتیبه هاست. اینجا بچه ها زیر سایه آرمان ایستاده اند.
علیرضا زادبر
#گزارش_به_مردم دور تا دور هیات نام شهدا روی کتیبه هاست. اینجا بچه ها زیر سایه آرمان ایستاده اند.
در مجموعه ما کلیه امور اجرایی در دست نوجوانان و جوانان است. مو سپیدها حمایت می کنند، پشتیبانی می کنند. در مجموعه ما ولی این یک قانون است: کار اجرایی باید در دست این نسل باشد.
هیات پایگاه انسان سازی و تبلور احیاگری است. محرم فستیوال نیست، محرم موعود زنده شدن روح است. روح در محاصره، روح در تسخیر آلودگی ها.... برای حسینیه کودکان به اساب بازی و هدیه برای بچه ها نیاز داریم. نذری دادن فقط قیمه نیست‌. نذر فرهنگی کنید. این هدایا و لذت تا ابد در ذهن بچه ها می ماند و شما بانی این لذت هستید. هرکس میتواند کمک کنید شماره کارت نذورات دهه اول محرم 6104337681380596
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه چیزی را از شما میخواهند بگیرند: را! همین‌جلسات اجازه نخواهند داد