eitaa logo
علیرضا زادبر
57.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
12 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسات تدریس آثار شهید مطهری در قالب از یکشنبه ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد. فردا پنج شنبه یک جلسه توجیهی مقدماتی برگزار می گردد. با توجه به ساعت حضور شرکت کنندگان در هیاتها، کلیه جلسات عصر و صوت جلسات در بخش آفلاین در اختیار افرار قرار می گیرید. محوریت کتاب حماسه حسینی است اما اساتید دوره مباحث فراتر از آن ارائه می کنند. اساتید ارائه دهنده: دکتر احمد شریعتمداری دکتر محمد طالعی لاری دکتر علیرضا زادبر جلسات در بستر اسکای روم برگزار میشود. هر هفته دو جلسه حدودا ۷۰ تا ۸۰ دقیقه آخرین هماهنگی ها👇 @sabet_21
💢بررسی تاریخچه قمه زنی قبل از صفویه، چیزی به نام قمه زنی در مذهب تشیع وجود نداشت این عمل غیرعقلانی را به اهل بیت نچسبانید 👇👇 در مورد منشأ اصلی و اولی قمه زنی، اقوال مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه که بیشتر از همه مستند و قابل اثبات است، این است که تیغ زنی و قمه زنی رسومی عاریتی اند که از جانب ترک های آذربایجان به فارس ها و اعراب منتقل شده اند. ابراهیم الحیدری، جامعه شناس، محقق و نویسنده ی عراقی الاصل کتاب تراژدی کربلا نیز براین عقیده است که مراسم هایی از قبیل قمه زنی، قبل از قرن نوزدهم در عراق مرسوم نبوده و به تدریج از اواخر این قرن در آن کشور رواج یافته است. بنابراین مراسم قمه زنی و … از خارج عراق به آن کشور وارد شده و ریشه ی عربی ندارد. عرب های عراق تا آغاز قرن بیستم در این گونه مراسم ها شرکت نمی کردند؛ این اعمال در ابتدا در میان ترک های عراق، فرق وکردهای غرب ایران مرسوم بود. گزارشی از مقامات بریتانیایی درباره مراسم عاشورای 1919م. در نجف نیز حاکی است که گروهی صد نفره از شیعیان ترک در آن سال به قمه زنی پرداخته بودند.  ✅ ورود قمه زنی به ایران در زمان صفویان و جریان فداییان پیتر دلاواله، سیاح ایتالیایی، از عزاداری شیعیان در اصفهان عصر صفوی سال 1037 قمری چنین گزارش می دهد: تشریفات و مراسم عزاداری عاشورا به این قرار است که همه غمگین و مغموم به نظر می رسند و لباس عزاداری به رنگ سیاه – یعنی رنگی که در مواقع دیگر هیچ وقت مورد استعمال قرار نمی گیرد- بر تن می کنند. هیچ کس سر و ریش خود را نمی تراشد و به حمام نمی رود. به علاوه نه تنها از ارتکاب هر گناه پرهیز می کنند، بلکه خود را از هرگونه تفریح و خوشی محروم می سازد. جمعی در میدان ها و کوچه های مختلف و جلوی خانه های مردم، برهنه و عریان در حالی که فقط با پارچه ی سیاه یا کیسه ی تیره رنگی ستر عورت کرده و سر تا پای خود را با ماده ای سیاه و براق … رنگ زده اند، حرکت می کنند… به همراه این افراد، عده ای برهنه نیز راه می روند که تمام بدن خود را به رنگ قرمز در آورده اند؛ تا نشانی از خون هایی که به زمین ریخته و اعمال زشتی که در آن روز [عاشورا] نسبت به حسین انجام گرفته است، باشد. همه با هم، آهنگ های غم انگیز در وصف حسین و مصائب وارد بر او می خوانند و دو قطعه چوب یا استخوانی را که در دست دارند، به هم می کوبند و از آن صدای حزن انگیزی به وجود می آورند و به علاوه حرکتی به سر و تن خود می دهند که علامتی از اندوه بی پایان آن ها است و بیشتر به رقص شباهت دارد … 📚عبدالله مستوفی، شرح زندگانی من با تاریخ اجتماعی و اداری ایران جلد3 ابراهیم الحیدری، تراژدی کربلا، ترجمه ی علی معموری، ص 475. سفرنامه پیتردلاواله، ترجمه شجاع الدین شفا https://eitaa.com/Politicalhistory
💢آیا مدرک معتبری وجود دارد که سر مبارک امام حسین(ع) بر روی نیزه قرآن خوانده باشد؟ در منابع اهل سنت و شیعه به این موضوع اشاره شده است. زید بن ارقم یکی از صحابه رسول خدا(ص) می‌‌گوید: «روز بعد از ورود اهل بیت(ع) به کوفه، ابن زیاد امر کرد تا سر مبارک حضرت سید الشهداء(ع) را در کوچه‌هاى کوفه و در میان قبائل بگردانند، من در میان غرفه نشسته بودم که سر حسین بن علی(ع) را که بالای نیزه بود از نزدیک منزل من عبور دادند. هنگامى که سر مبارک به من نزدیک شد، شنیدم این آیه مبارکه را قرائت مى‌‏کند: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً».  به خدا قسم از شنیدن این صدا موهاى بدنم راست شد و گفتم: سر مبارکت (با این اعجاز) از داستان اهل کهف نیز شگفت‏‌تر است». 📚شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 117 ✅ضمنا در منابع زیر نیز به این مساله مسلم تاریخی اشاره شده است👇 ا📚لإرشاد - الشيخ المفيد - ج 2 - ص 117 - 118 📚الصراط المستقيم - علي بن يونس العاملي - ج 2 - ص 179   ✅یک نمونه از متون تاریخی👇👇  عن المنهال بن عمرو قال أنا والله رأيت رأس الحسين بن علي حين حمل وأنا بدمشق وبين يدي الرأس رجل يقرأ سورة الكهف حتى بلغ قوله تعالى " أم حسبت أن أصحاب الكهف والرقيم كانوا من آياتنا عجبا " قال فأنطق الله الرأس بلسان ذرب فقال أعجب من أصحاب الكهف قتلي وحمل . 📚تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 60 - ص 369 – 370 .  بنابراين ، با اين همه مدارك معتبري كه در اين باره وجود دارد ، شكي در صحت خبر قرآّن خواندن سر مبارك امام حسين عليه السلام باقي نمي‌ماند . https://eitaa.com/Politicalhistory
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مساله فقط سیاست و سیاسی نیست . اینکه جریان شیطان با تمام توان، با حجم زیاد شبهات، تخفیف و تحقیر عزاداری به میدان آماده و شب و روز در تلاش است صرفا با اغراض سیاسی و یا مبارزه با حکومت فعلی قابل درک نیست. آنان بخوبی می دانند که محبت اباعبدالله(ع) در فطرت انسان نهادینده شده است. قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص 556) اگر لایه های غبار نشسته بر روی قلوب کنار زده شود، احیای صورت گیرد. هر انسان آزاده ای محبت اباعبدالله(ع) را تصدیق می کند. و کودکان در راس این احیاگری قرار دارند. محرم فرصت آن احیاگیری است‌. اگر به مبارزه محرم‌آمده اند تا با انواع رذالت ها و شبهات فکری جایگاه آن را تخفیف دهند، یک دلیل همین است. آنها با محرم احیاکننده انسان سر ستیز دارند، اگر محرم بعنوان یک جشنواره یا فستیوال شبیه به آنچه در سایر ادیان و مکاتب وجود دارد برگزار شود، یعنی صرفا یک مجموعه مناسک شور محور باشد، هیچ مشکل و ستیزی با آن ندارند. https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از گروه جهادی مصاف
15.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب دوم پخت و توزیع نذری با کمک و نذورات شما اگر قصد مشارکت دارید به ویژه در این سه بخش: خرید مرغ، ذبح گوسفند و تهیه برنج با پرداخت هر مقدار ممکن سهیم شوید: شماره کارت نذورات دهه اول محرم 6104337681380596 لینک کانال گروه جهادی ما👇 https://eitaa.com/gorohe_masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا حسینیه کودک و نوجوان ماست. محتوا براساس اقتضا سن آنان ارائه میشود. خودشان متولی هیات هستند. تجربه می کنند این لذت را.
دور تا دور هیات نام شهدا روی کتیبه هاست. اینجا بچه ها زیر سایه آرمان ایستاده اند.
علیرضا زادبر
#گزارش_به_مردم دور تا دور هیات نام شهدا روی کتیبه هاست. اینجا بچه ها زیر سایه آرمان ایستاده اند.
در مجموعه ما کلیه امور اجرایی در دست نوجوانان و جوانان است. مو سپیدها حمایت می کنند، پشتیبانی می کنند. در مجموعه ما ولی این یک قانون است: کار اجرایی باید در دست این نسل باشد.
هیات پایگاه انسان سازی و تبلور احیاگری است. محرم فستیوال نیست، محرم موعود زنده شدن روح است. روح در محاصره، روح در تسخیر آلودگی ها.... برای حسینیه کودکان به اساب بازی و هدیه برای بچه ها نیاز داریم. نذری دادن فقط قیمه نیست‌. نذر فرهنگی کنید. این هدایا و لذت تا ابد در ذهن بچه ها می ماند و شما بانی این لذت هستید. هرکس میتواند کمک کنید شماره کارت نذورات دهه اول محرم 6104337681380596