آنچه میثم مطیعی درباره حفظ اصالت مداحی گفت خوب بود اما...
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
متن را بخوانید👇
معیار حقیقت است یا آنکه از حقیقت قرار است برای ما بگوید؟
.
اینکه شخصیتها را نمیتوان معیار شناخت حق قرار داد؛ دلیلش آن است که انسانهای غیر معصوم هر آن و هر لحظه ممکن است دچار دگرگونی شده و در اثر حوادث روزگار از مسیر حق و حقیقت منحرف گردند؛ لذا آنچه که در این مسئله اصل بوده، خود حق است که افراد را باید با آن محک زد.
«میگویند شخصی به نام «حارث بن حوت» - با توجه به فضای حاکم بر جامعهی آنروز و قرار گرفتن مجاهدانی از صدر اسلام در برابر امیر مؤمنان - خدمت علی(ع) آمد و گفت: گمان میکنی که من اصحاب جمل(طلحه و زبیر و عائشه و پیروانشان) را گمراه میدانم؟! امام فرمود: حارث! تو کوتاهبینانه نگریستى، نه عمیق و زیرکانه و سرگردان ماندى. تو حق را نشناختهاى تا بدانى اهل حق چه کسانی هستند، و باطل را نشناختى تا پیروش را بشناسى! حارث بعد از شنیدن این سخنان گفت: پس من مانند سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر بیطرف خواهم ماند! امام فرمود: آن دو نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند(یعنی هیچ تأثیر اجتماعی مثبت و منفی نداشتند.
اینکه حق را بجای معیار از افراد بشناسیم ما را به تناقض می رساند. امیرالمومنین(ع) در رد این آفت می فرمایند:
دین خدا به شخصیّت و موقعیّت افراد شناخته نمیشود، بلکه باید به دنبال نشانی از حق بود تا بتوان درک درستی از دین داشت. حق را بشناس، اهلش را نیز خواهى شناخت. اى حارث(همدانی)، حق بهترین گفتار است، و کسى که از آن فاش سخن گوید مجاهد در راه خدا است، و من به حق با تو سخن میگویم، به من گوش فرا ده، و سپس آن را به افرادی که رأیى محکم و عقلى پسندیده دارند بازگو کن
.
حق و شناخت حق از شناخت اشخاص مهمتر است. وقتی حق را به رفتار و مواضع افراد بشناسیم آنگاه که در عمل آنان تناقض دیده شود، حق به مسلخ میرود
https://eitaa.com/Politicalhistory
برای امشب و فردا شب نذری تامین شده است. شب عاشورا و شام غریبان به کمک شما نیاز است. روضه تا سیزدهم محرم ادامه دارد.
از همه شما ممنونم🌹
#علیرضا_زادبر
2.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظروف تمام شد
نوبت سوم خرید ظروف با کمک شما مردم
https://eitaa.com/Politicalhistory
کدام حرام؟
در این ۱۴۰۰ سال محققان و پژوهشگران زیادی در مورد #علت_یابی رفتار خشن مردم با امام حسین(ع) نوشته اند. اما هیچ کدام به اندازه کلام خود امام دقیق نیست. #ظهر_عاشورا امام فرمود: چون شکمهای شما از حرام پر شده است از درک حقیقت عاجز شده اید
.
اما مردم و #خواص به کدام حرام خواری عادت کرده بودند؟ #ربا می خوردند یا دزد مال #همسایه بودند؟
.
حاشا و کلا!
قاریان قرآن، سجده های طولانی، عمل به سنت، #نماز اول وقت، مردمی که اینچنین بودند قطعا اهل ربا و دزدی هم نبودند
.
اما به مرور #زمان در دوره خلیفه دوم تقسیم غیرعادلانه در #بیت_المال آغاز شد و در خلافت عثمان خلیفه سوم #رانت_خواری ویژه و به امری عادی تبدیل گشت
.
اندک نفراتی از صحابه هم که به تقسیم نادرست و تصرف در بیت المال اعتراض کردند تنبیه و تبعید شدند
.
جامعه با دزدی و بالارفتن از خانه مردم مخالف بود اما به مرور زمان حرام خوری از #بیت_المال به امری عادی تبدیل شد و نسلی با همین شکم های پر از حرام تربیت گردید. این نسل مقابل حسین(ع) ایستاد. جرم شخصی یا حرام خواری فردی با اینکه یک جامعه نسبت به #بیت_المال بی تفاوت باشد فرق دارد
.
به زبان ساده، حادثه عاشورا یعنی: نتیجه حرام خوری از #بیت_المال به امام کُشی ختم می گردد
.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
#استوری_کنید
چه کسانی خنجر را در دست قاتلین امام قرار دادند؟
https://eitaa.com/Politicalhistory
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعد از ۷ شب کار کردن با بچه ها در حسینیه کودکان با مربیان به حسینیه ملحق شدند.
علیرضا زادبر
بعد از ۷ شب کار کردن با بچه ها در حسینیه کودکان با مربیان به حسینیه ملحق شدند.
به دستگاه اباعبدالله توهین کردند
مردم بیشتر آمدند.
برای خدمت رسانی به عزاداران حضرت به کمک همه شما نیاز است.
https://eitaa.com/Politicalhistory
#پاسخ_شبهات
💢آیا هند همسر یزید، مدتی #خادم خانه امام علی(ع) بود؟ آیا حقیقت دارد که خود یزید و اعضای خانواده او از شهادت امام حسین(ع) و یارانش اندوهناک بودند؟
#بخوانید 👇👇
✅بنابر منابع تاریخی؛ «هند» دختر «عبد الله بن عامر بن کریز» همسر «یزید بن معاویه» بود، که به او «ام کلثوم» نیز میگفتند،اما در منابع معتبر و قابل استناد چنین چیزی نیافتیم که او خادم خانه امام علی(ع) بوده باشد.
✅درباره بخش دوم پرسش باید گفت:
گرچه برخی گزارشها حاکی از حُزن و ناراحتی یزید دارد، امّا هرگز این فرد خبیث در اعماق دلش ناراحت نبود و گرنه برخی رفتارها از او سر نمیزد، اما گاه مصلحت را در آن میدید که تظاهر به ناراحتی و بیتقصیر بودن کند.
گزارشهایی وجود دارد که برخی افراد موجود در کاخ یزید دلسوزیهایی داشتند؛ مانند هند همسر یزید که بنابر برخی از گزارشها، وی از کشته شدن امام حسین(ع) و یارانش و نیز اسارت اهل بیت آنحضرت ناراحت و محزون بود.
✅از ابو مخنف چنین نقل شده است:
ابن زیاد؛ زنان و بچههاى امام حسین(ع) را در حالی که بر گردن على بن الحسین(ع) غل و زنجیر بسته شده بود، با مخفر بن ثعلبه عائذى [قرشى] و شمر بن ذى الجوشن [به طرف شام] فرستاد. آن دو، اسراء را به شام بردند و وارد مجلس یزید شدند. وقتى سر حسین(ع) و اهل بیت و اصحابش، پیش روى یزید نهاده شد، یزید با زبان شعر این معانى را گفت:
این شمشیرها سران مردانى را شکافتند که برایمان عزیز بودهاند، اما در عین [عزّت] ستمگرى کرده و قطع رحم نمودهاند.
✅در این هنگام یحیى بن حکم برادر مروان بن حکم زبان به اعتراض گشود و با اشعارى به این مضمون گفت:
سرى که در کناره طفّ [کربلا] بریده شد، از ابن زیاد، آن برده کم شرافت به ما نزدیکتر بود. [با این کار] نسل سمیّه به اندازه ریگها افزایش یافت و حال آنکه دختر رسول خدا(ص) بی نسل گردید!
یزید بن معاویه [از این سخنان برآشفت و] به سینه یحیى بن حکم زد و گفت: ساکت شو! آنگاه به مردم اجازه ورود داده شد، در حالى که سر حسین(ع) پیش روى یزید بود و با چوبدستى خود بر لب [مبارک آنحضرت] میزد. أبو برزه أسلمى - از اصحاب رسول خدا(ص) - از این حرکت یزید ناراحت شد و خطاب به او گفت: آیا با چوبدستیات به لب حسین میزنى؟! مگر نمیدانى که چوبدستیات بر جایى میخورد که بارها دیدهام رسول الله(ص) آنجا را میمکیده است؟!...
📚انساب الاشراف، ج 9، ص 361،
📚بحار الأنوار، ج 45، ص 196
https://eitaa.com/Politicalhistory
حدود یک هفته و ۹ شهید در نیروانتظامی برای تامین امنیت مردم در نقاط مختلف کشور.
هیچ هزینه ای برای تامین امنیت جامعه بالاتر از فدا شدن جان نیرو نیست. ضمن قدردانستن باید با کسانیکه امنیت را زیرسوال می برند برخورد کرد. برخورد بخشی وظیفه قوه قضاییه است اما مردم هم نباید به برهم زندگان نظم و امنیت اعتبار دهند.
https://eitaa.com/Politicalhistory