در درجه اول وظیفه مقابله با فقر بر عهده دولت هاست. اما در جامعه دینی، فرد مسلمان هم نسبت به مسلمان وظیفه دارد و صرفا نباید به دیگری موکل کرد.
من اینها را منتشر نمیکنم که فقط کمک مالی کنید. بلکه باید این مدل کار مردمی در همه شهرها و روستاها شکل بگیرید.
#علیرضا_زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رضا کیانیان منتقد جمهوری اسلامی است و نه مخالف! تمام این سالهای سعی کرده است در پروژه های "الف" سیما و سینما طرف قرارداد سازمان های جمهوری اسلامی باشد تا حقوق و درآمد سنگینش سرجا بماند و هم هرزچندگاهی در فرصت های گوناگون از تشییع پیکر فلان هنرمند تا مصاحبه در ایام انتخابات به جمهوری اسلامی بتازد. این سبک بسیاری است. بماند.
لابد این ویدئو را در ۲۴ ساعت گذشته دیده اید. در جلسه چه گذشته است ما بی خبریم. هر دو شخصیت بازیگر و روشنفکر یعنی کیانیان و جناب یزدانی که با انگشت آن حرکت زشت را نشان میدهد راضی بر پخش فیلم جلسه نبوده و صحبت از شکایت است.
اما، آنچه اهمیت دارد:
تکبر گاهی نتیجه قدرت است. صاحبان قدرت با مردم اگر با تکبر رفتار کنند در درجه اول به خود آسیب می زنند. اما گاهی فرد هنوز به قدرت نرسیده متکبر است! این فاجعه است. جناب کیانیان و یزدانی که سالها جمهوری اسلامی را بخاطر قدرت و نشنیدن صدای مخالف به نقد کشانده اند در یک آزمون کوچک اینگونه شکست خوردند. وای به حال روزی که شما صاحب قدرت شوید.
بارها و بارها عرض کرده ام. راه حل همین است. باید به این افراد تریبون زنده داد تا آنچه را که پشت شخصیت مجازی شان مخفی کرده اند را برملا سازند.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر الان یک نفر از سر دلسوزی و آینده نگری این انحراف و ابتذال در هیاتداری را نقد کند بلافاصله نمی گویند: در دستگاه اباعبدالله(ع) دخالت نکنید؟
اجازه هست این رفتارهای خطرناک را نقد کنیم؟ اجازه هست که برای جامعه حساسیت ایجا کنیم تا به این سبک ها بها ندهند!
با این ابتذال و انحراف می دانید در آینده چه بلایی بر سر اصل و غایت اقامه عزا خواهد آمد. در واقع هدف نهایی فراموش شده است. گریه، روضه، شکل عزاداری، نام مداح، سبک مداحی هدف نیست. وسیله و مسیر هستند برای هدف اصیل، آنقدر شما گرفتار حاشیه در عزاداری شده اید که اصل فراموش شده است. حاشیه عزاداری بر متن غلبه پیدا کرده است. در این مدل از عزاداری ها مداح از موضوع مهمتر است. سبک و آهنگ از هدف مهمتر است. مدل دوربین و تدوین از اشاعه معارف مهمتر است!
مداح از هیات مهمتر شده است!
چه کسی بخواند برای ما مهم شده است!
سادگی هنر بقای روضه ها بوده است. دارید ذائقه را تغییر می دهید. هیچ کس نیست که مقابل این فساد و ابتذال بزرگ ایستادگی کند؟ کار هیچ سازمانی نیست. مردم باید اعتراض کنند. آنقدر اعتراض کنند تا خواننده ای مو قشنگ جرات نکند روی منبر رسول خدا در جلسه اقامه عزا این اداها را بازی کند.
شعر و محتوا بماند.
حاشیه اقامه عزا از متن و غایت عزاداری مهمتر شده است.
اعتراض کنید.
قدرت افکار عمومی این جماعت را ساکت می کند.
.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
چگونه است هر بدعت، خطا، انحرافی در روضه و دستگاه اباعبدالله(ع) رخ دهد ولی نسبت به آن نهی از منکر نکنیم!
این منطق اساس ندارد
مَن درآوردی است
پوچ است
معیار حق، من یا آن مداح و سخنران نیست
شاخص و میزان ملاک ارزیابی است.
این همه در طول تاریخ شیعه تلاش شده است که جلوی بدعت و انحراف گرفته شود. مرجعیت و علمای بزرگ تلاش کرده اند تا دین و رسوم اصیل به ما برسد اما ما هرانحرافی را ببینیم و از کنار آن با این استدلال آبکی بگذریم!
https://eitaa.com/Politicalhistory
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طبق آن استدلال بی اساس که در دستگاه امام حسین(ع) دخالت نکنید و هرکس هرطور میخواهد عزاداری کند! الان به این سخنان آقامیری در مراسم دهه اول محرم نباید پرداخت!؟
.
متن را بخوانید:
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
طبق آن استدلال بی اساس که در دستگاه امام حسین(ع) دخالت نکنید و هرکس هرطور میخواهد عزاداری کند! الان
.
.
چرندگویی
مزخرف نویسی
میتواند حد و مرز داشته باشد.
نواندیشی
ارائه نظریات جدید
می تواند مستند به اسناد عرضه شود.
اما این سخنان جناب تناقض، اوج و فراتر از حد چرندگویی است. مزخرف است. آنقدر سخیف و بی مایه است که شما برای نقدنویسی برای آن هم نمیتوانید چارجوب تعیین کنید. اگر بخواهید تاریخ بنویسید تا این چرندیات را نقد کنید جفاست. اگر عقاید اهل بیت(ع) و تاکیدات شان را بر دشمنی ورزیدن علیه دشمن را توضیح دهید خطاست. اصلا به این شبهه بی مایه جواب دادید، با شبهه بعدی آقامیری چه خواهید کرد! اسلامِ آقامیری، دینِ مورد نظر او، دین جدید نیست. دیگرانی در طول تاریخ معاصر به مانند او سعی داشته اند چنین حرفهایی را به عنوان نواندیشی و تفاوت در اندیشیدن ارائه نمایند. صد البته آقامیری فقط به دلیل سلطه دوره رسانه در حال دیده شده اند. اگر در هشتاد سال پیش، کسروی، حکمی زاده، یا علی دشتی رسانه امروزی را داشتند قطعا مایه و اصالتشان بسیار بیشتر از آقامیری بود.
نقد محتوا چاره رد این دین سازی نیست.
چون هیچ چارچوب ثابتی ندارند.
تاریخ را رد می کنند
تاریخ را براساس برداشت مورد نظرشان می سازند. یعنی با تاریخ به نتیجه نمی رسند، ابتدا به نتیجه می رسند و سپس تاریخش را می سازند. چاره فقط نشان دادن تناقضات این افراد است. در ماجرای مهسا امینی، وقتی هنوز معلوم نبود چه رخ داده است همین جناب آقامیری در حکم دادخواه و ولی دم آن دخترجوان مقابل دوربین حاضر شد، روضه خواند. با هیجان و فن سخنوری جامعه را تحریک کرد. اما اینجا می گوید: برای جنایات کربلا دادگاه بین المللی تشکیل دهید! به شما چه؟ مگر ولی دم هستید!؟
.
.
فقط یک سوال: طبق آن استدلال بی اساس که در دستگاه امام حسین(ع) دخالت نکنید و هرکس هرطور میخواهد عزاداری کند! الان به این سخنان آقامیری در مراسم دهه اول محرم نباید پرداخت!؟
.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهرماه سال گذشته به دروغ گفتند
تا دو روز دیگر اینترنت ماهواره ای در ایران در دسترس خواهد بود. بعد از یکسال باز همان را می گویند!
خط دهی رسانه ای برای آشوب
https://eitaa.com/Politicalhistory
بررسی تاریخ حزب بعث و شخصیت صدام
بزودی منتشر خواهد شد
ما هشت سال دفاع مقدس را از منظر عراق و حزب بعث مورد توجه قرار نداده ایم. دراین برنامه بصورت تخصصی و #جذاب به حزب بعث و چگونگی آغاز جنگ پرداخته ایم. حتما ببینید.
https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
بررسی تاریخ حزب بعث و شخصیت صدام بزودی منتشر خواهد شد ما هشت سال دفاع مقدس را از منظر عراق و حزب
یکی از جذابترین گفتگوهای ضبط شده که بسیاری از مباحث ارائه شده را قطعا نشنیده اید. منتظر انتشار باشید.
#علیرضا_زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبری برای تحمل مدت قطعی محکومیت به زندان بازگشت. این خبر و تصاویر را خبرگزاری قوه قضاییه منتشر کرده است. آن روزی که خبر مرخضی او به همراه بررسی پرونده در دیوان عالی منتشر شد خبر برای جامعه ناامیدکننده بود. آن بررسی ها هم فرآیندی بود که در قانون پیش بینی شده بود. حال خبر نهایی و محکومیت قطعی و بازگشت طبری به زندان باید برهم زننده آن تحلیل های ناامیدکننده باشد. انتقاد به قوه قضاییه نباید به معنای نفی کامل جریان ضدفساد باشد. اگر آن روز خبر بیرون آمدن طبری را منتشر کردیم امروز نیز باید این خبر را بازتاب دهیم. تولید ناامیدی برای جامعه سم است. وظیفه ما دمیدن در ناامیدی نیست.
https://eitaa.com/Politicalhistory
چرا خبر مرخصی طبری
از خبر بازگشت او به زندان
و محکومیت قطعی جذابتر است؟
چرا خبر محکومیت قطعی او بازتاب ندارد! چرا خبر منفی و تلخ خواهان بیشتری دارد؟
https://eitaa.com/Politicalhistory
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسلام آقامیری ها و مذهبی های صورتی آخرش میشود این...
#ببینید
https://eitaa.com/Politicalhistory