.
کلانتر و قورباغه
.
در قرن و عصری که قبائل برهنه آفریقایی و آدمخواران آمازون هم به سمت دمکراسی، رای مردم و شایسته سالاری حرکت می کنند، پس از شاهزاده رضا پهلوی از شاهزاده قجر هم رونمایی شد. در واقع وقتی رضا پهلوی با آن ویژگی ها میتواند مدعی پادشاهی شود، این بنده خدا جناب بابک میرزای قجر نیز در خلوت خود می گوید: "من از رضا چه کم دارم!؟ تازه من از مادرم پول توجیبی نمی ستانم و مستقلم!!
.
این حکایت، حکایت ثابت تاریخ سیاسی ماست. هر بار قدرت مرکزی با خلل روبر شود فورا مدعیان قدرت از قوم و قبائل گوناگون بدلیل برتری خون و وراثت سر بیرون می آورند. اگر از رضا پهلوی و بابک قجر پرسیده شود براساس کدام صلاحیت عقلی، منطقی و عرفی شما شایسته پادشاهی هستید؟ پاسخ خواهند داد بخاطر خون پدر و قاعده وراثت! یعنی اگر پدر و جد رضا یا بابک فی المثل بقال، نقال، راننده اسنپ، پیک موتوری، معلم پیش دبستانی یا فوتبالیست بودند، این دو به خودت اجازه پیشوایی ملت ایران را می دادند؟ تعجب میکنم از مدعیان روشنفکری و عقلانیت که مدام بر طبل شایسته سالاری می کوبند و در قرن حاضر از "شاهزادگی و وراثت" دفاع می کنند! دو هزار پانصد سال این مملکت در دست شاه و شاهزاده بود، اگر میتوانستند کاری برای ایران کنند به اندازه کافی وقت داشتند، اگر میتوانستند کاری کنند در هر دوره یک بخش از خاک کشور جدا نمی شد. پس از دو هزار و پانصد سال یک بار مردم حکومتی بر سر کار آوردند، بازگشت به قبل یعنی شکست تاریخی یک ملت، بله، جمهوری اسلامی باید ضعف ها و کاستی ها را جبران کند اما معنای اشکالات فعلی این نیست که به عقب بازگردیم!
وقتی در کلانتر در شهر نباشد قورباغه هم هفت تیر کش میشود
#علیرضا_زادبر
@jaryanshenasi_11
امروز جلسه یازدهم سطح دوم با این عناوین برگزار شد:
♦️جلسه یازدهم
۱.شکل گیری سازمان مجاهدین خلق
۲. نقش آرای مهندس بازرگان در شکل گیری سازمان مجاهدین خلق
۳.چرا برخلاف سایر رهبران که توسط ساواک اعدام شدند مسعود رجوی با نوشتن نامه به شاه به حبس ابد محکوم شد؟
#تاریخ_معاصر
برای ثبت نام در کلاس ترم زمستان و دریافت لینک اختصاصی فقط با آیدی زیر ارتباط برقرار نمایید:
@sabet_21
حتما نوع شرکت خود در کلاس را اعلام کنید:
۱. آنلاین
۲. آفلاین
۳. دریافت صوت ۱۴ جلسه سطح اول
روحیه زنان را با #تبعیض از بین نبرید
زن در میدان کربلا نقش مرد را کامل میکند و ج.هاد او را به اتمام می رساند. برای آنکه زن بتواند این رسالت را به دوش بگیرد و برای تحمل سنگینی آن آماده شود، باید او را پرورش داد.
ما نمی توانیم با زن آنگونه که برخی از مردم برخورد میکنند، مواجه شویم. فی المثل نباید پس از زایمان، اگر کودک دختر بود، همه خانه را ناراحتی فرابگیرد؛ نباید زن را در خانه خوار و ذلیل کرد؛ نباید برادر را بر خواهران مسلط کرد؛ نباید روحیه زن را تضعیف کرد.
بسیاری اوقات زنان زیر فشار شوهران هستند. در برخی مناطق با زن به مثابه ابزار تولیدمثل برخورد می شود. در مناطق دیگر او را ابزاز لذت جویی یا تابلویی هنری میدانند که مرد میخواهد آنرا همیشه در برابر چشمان خود قراردهد. با این برخوردها روحیه زن را از او میگیریم، گوهر وجودی او را می گیریم و به او ثابت می کنیم که نمیتواند رسالتی را بعهده داشته باشد و هیچ امتیازی جز بهره جنسی و زیبایی و خدمت کردن به مرد ندارد.
بدین ترتیب، ما با این روش روحیه زن را از بین می بریم، در حالیکه رسول خدا'ص' می فرمود: "بهترین فرزندان شما دختران هستند." پیامبر'ص' دست فاطمه'س' را می بوسید....
📚کتاب سفر ش.هادت امام حسین'ع' پیشرو اصلاحگری، بند ۱۷۴
#امام_موسی_صدر
یک سوال و یا ابهامی درباره رابطه روحانیون مطرح (آقایان هاشمی، بهشتی مطهری و...) با سازمان مجاهدین خلق در سالهای نخست تاسیس و حمایت از این سازمان مطرح کردند، در صوت کلاس سطح دو جلسه یازدهم به این مساله پرداختیم
👇👇👇👇👇
626615338597.m4a
49.21M
جلسه یازدهم
۱.شکل گیری سازمان مجاهدین خلق
۲. نقش آرای مهندس بازرگان در شکل گیری سازمان مجاهدین خلق
۳.چرا برخلاف سایر رهبران که توسط ساواک اعدام شدند مسعود رجوی با نوشتن نامه به شاه به حبس ابد محکوم شد؟
مقصودم از تیتر "برای اعضا خانواده"چیست؟
در این دوره از کلاس ها که هشتیمن دوره برگزاری آن است ما تلاش داریم مباحث و مباحثه را #بین_اعضای_خانواده برای تقویت سواد سیاسی همه افراد خانه طراحی و پیش ببریم. بدین شکل که یک نفر از اعضای خانواده ثبت نام و وارد کانال میشود، از کلاس ها و موضوعات آموزشی روزانه استفاده میکند اما می تواند در طول هفته (صوتها) را در قالب های مختلف به ویژه "مباحثه" در اختیار سایر اعضا خانواده قرار دهند. موضوعات، مباحث و شبهاتی که ما در کلاس مطرح می کنیم قابلیت طرح در بین اعضای خانواده را دارد. در واقع جهت دهی و محتوا با ما خواهد بود و انتقال و شکل گیری گفتگو با شما...
این همان هدف ما در ارتقای سواد و تحلیل سیاسی جمعی است. باید از خانواده آغاز نمود.
دریافت شرایط و مسیر ثبت نام👇
@sabet_21
این نوبت محور مباحث برای تقویت سطح سواد سیاسی خانواده است
همان بلوغ و تحلیل سیاسی که بارها عرض کرده ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئو: مباحثه "خانواده محور"
متأسفانه گاهی یک آدم نادان یک مطلب توهینآمیز نسبت به اهل بیت را مطرح میکند و یک آدم نادانتر، برای نقد، آن توهین را تکرار میکند و این میشود که خودمان انقدر آن توهین را منتشر میکنیم که میلیونها بار دیده شود و دلهای زیادی رنجیده شود. درحالیکه اگر منتشر نمیشد، کسی آن را نمیدید. این روزهایی که گذشت چقدر مطالب زشت و موهن درباره حضرت زهرا(س) را خود ما متدینین منتشر کردیم؟
به مدیر کانالی گفتم چرا این اهانت به ساحت مقدس حضرت زهرا را منتشر کردی؟ تو چه فرقی با گوینده این مطلب داری؟ گفت میخواهم مردم بفهمند اینها چه آدمهای پستی هستند. گفتم اهانت به حضرت زهرا(س) را منتشر میکنی که بگوییم فلان آدم بیاهمیت، چقدر پست است؟ عجب.
حسیندارابی
@hosein_darabi
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا
💢 شاه رفت...
🔸 ترک کشور برای جلوگیری از ریختن خون مردم یا فرار شاه در ۲۶ دی ۵۷؟ کدامیک؟
▫️ قسمت بیست و سوم
👤 در گفتگو با: علیرضا زادبر؛ مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه تاریخ سیاسی معاصر
پخش زنده: دوشنبه ۲۶ دی | ساعت ۱۴
بازپخش: چهارشنبه ۲۸ دی | ساعت ۲۱
🔗 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو
https://snn.ir/fa/livetv
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
✅️کلاس های ترم زمستان ما به کجا رسید؟
دوستانی که در آنلاین و آفلاین شرکت کرده و ثبت نامشان نهایی شده از فردا به صورت مشترک مطالعه کتاب اول را آغاز می کنند تا جلسه نخست کلاس جریان شناسی تاریخ سیاسی در هفته دوم بهمن برگزار شود.
تعداد جلسات کلاس: ۱۴
هر جلسه ۸۰ دقیقه(آنلاین و آفلاین)
صوت کلیه جلسات ضبط و ذخیره میشود در طول هفته افراد مرور کنند.
بصورت خانوادگی و مباحثه محور با طرح سوال پیش خواهد رفت.
از قاجار آغاز میکنیم
پهلوی اول و دوم را بررسی و به انقلاب اسلامی خواهیم رسید..
لازم است ضمن رفع شبهات تاریخ معاصر به مباحث اندیشه و زیربنایی نظیر جدال مدرنیته و سنت پرداخته شود. بدون توجه به زیربنا، فهم واقعیت ها و رخدادها ممکن نخواهد بود. ایران ما در ۲۰۰ سال اخیر عرصه جدال سنت و مدرنیته بوده است و انقلاب اسلامی، واکنشی به مدرنیته اجباری و ناقص پهلوی بود.