دانم و نمی دانم، در کلام سواده آشکار است.
یکی از ترفندهای تحریف احادیث، گزارش دقیق مکانی و زمانی و حالات و صفات است؛ او دقیقا حالت ناقه و نیز صفات تازیانه را بیان کرده، در روایات مکتب خلفا حتی آمده که پیامبر (ص) کجا ایستاده، به چه چیزی تکیه داده و عمامه اش چگونه بود ... این ترفندی برای باور پذیر نمودن روایات جعلی است.
نکته بعدی و قابل تامل اینجاست که پیامبر(ص) به بلال فرمود: برو و شلاق را از خانه فاطمه (س) بیاور!
بر فرض وجود چنین تازیانه ای، در خانه حضرت زهرا(س) چه می کند؟ قاعدتا باید در خانه پیامبر باشد؛ که نشان می دهد تیر چند شعبه جعل روایات به کجاها ضربه می زند و قصد معرفی کدام خاندان را به عنوان خشونت طلب می کند.
باید بررسی شود پیامبر رحمت و شفقت (ص) اصلا تازیانه برای مرکب ها استفاده می کرد؟ بر فرض قبول که تازیانه داشت، مگر طول تازیانه چقدر بوده، که آن هم از بالای شتر (با آن ارتفاع) بیاید و به شکم فرد بخورد؟!
اما مهم ترین نکته در این خصوص، آن که اصولا این سخن که اگر کسی از من پیامبر مظلمه (ستمی) دیده باشد! در حد احتمال هم مغایر با عصمت است. با دلایل عقلی و نقلی پیامبر را از هر نوع اشتباه سهوی نیز پاک می دانیم ،چه رسد به چنین موارد حق الناس بزرگی که فرد از پی سال ها فراموش نکرده است!
در هر حال مشکلات متنی حدیث بسیار است. تازه وقتی چنین سند مضطربی داشته باشد ، نقد آن گستره بیش تری دارد. در منابع مکتب خلفا تعابیر بسیار زننده دیگری در مورد پیامبر (ص) و حضرت فاطمه(س) و صحبت او با بلال آمده که ارزش نقل و نقد ندارند.
بر اساس مبانی اعتقادی شیعه، پیامبر اکرم و اهل بیت دارای عصمت مطلقه هستند. مراد از عصمت مطلقه بر اساس آنچه بزرگان اهل حکمت گفتهاند، این است که صاحبان چنین مقامی، نه تنها از گناه عمدی و غیر عمدی مصوناند، بلکه آنچه اصطلاحاً ترک اولى گفته می شود، هم مرتکب نمیشوند(1). در این باره در کتاب «پیامبر اعظم در نگاه عرفانی امام خمینی» به تفصیل بحث شده است. بنابر این گرچه جریان یاد شده در سؤال از سوی منبری ها زیاد مطرح می شود، ولی در آن گفته ها جای تأمل است، چون اگر داستان واقعیت داشته باشد که رسول خدا به طور ناخواسته و از روی سهو و غفلت تازیانهاش به آن شخص خورده باشد، بعد فراموش کرده و در آن مجلس، آن شخص جریان را به یاد حضرت آورده باشد، معنایش این است که رسول خدا از روی سهو مرتکب گناه و حقالناس است، اما چنین احتمالی با عصمت مطلق حضرت سازگار نیست، در حالی که مقام ختمی مرتبت دارای مقام عصمت مطلق و از ستم معصوم بوده است.
امام خمینی درباره عصمت مطلق حضرت سخن شنیدنی دارد:
«... او دارای مقام عصمت کبرى است بالاصاله و دیگر معصومین به تبعیت آن ذات مقدس دارای آن مقاماند و به تبع او دارای عصمت مطلقه هستند»(2) با توجه بدین مبنا همچنان که در پرسش آمده، جریان یاد شده جای تأمل دارد. بعید است که چنین کاری از رسول خدا(ص) سر زده باشد، چون به مفهوم سهو و خطا است که بر اساس عصمت مطلق پیامبر(ص) از او سر نمیزند. در نتیجه ضرورتی شرعی و الزام عقلی وجود ندارد که حکم به صحت آن جریان نموده و از اصول مسلّم اعتقادی در باب عصمت دست بکشیم. بنا بر این به جای تردید در عصمت مطلق و معصویت رسول خدا از سهو و خطا و نسیان، بهتر آن است که در صحت قصه تردید نماییم.
پینوشتها:
1. خواجه نصیرالدین طوسی، اوصاف الاشراف، ص 26، نشر وزارت ارشاد اسلامی، تهران، 1369ش.
2. آداب الصلوه، ص 60، نشر مؤسسه آثار امام، ص 1370ش.
پیامبر اکرم(ص) :
یک عالم گرامی تر است از هزار شهید
پذیرش حوزهٔ علمیهٔ طالقان 02644723968
ان شاالله از باقیات الصالحات اطلاع رسانی به جوانان مستعد و شراکت در ثواب عمر پر برکت ِ آن علما بهره مند باشید.
@taleghan_313
🆔 @Pourabedin
وجوب یادگیری مسائل مورد نیاز.aac
4.05M
#سخنرانی_احکام_شرعی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 شب ۳۰ صفر 1444
🚩 حسینیه بیمرغ_گناباد
۴ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: وجوب فراگیری مسائل شرعی مورد نیاز
1⃣ چگونگی تعیین مرجع تقلید
⏳۵ دقیقه
🆔 @Pourabedin
سخنرانی شب آخر صفر.aac
21.65M
#سخنرانی
حجّةالإسلام دکتر پورعابدین
🏴 شب ۳۰ صفر 1444 (شب شهادت امام رضا علیه السلام)
🚩 حسینیه بیمرغ_گناباد
۴ مهرماه ۱۴۰۱
💠 موضوع: اخلاق در خانواده و گزیده تاریخ اسلام
1⃣ راهکارهای حلّ مشکلات خانوادگی
2⃣ نشانه های موفّقیّت امامان معصوم در جنگ با دشمنان
3⃣ روضه مدینه تا شام بلا
4⃣ روضه امام رضا علیه السلام
⏳ ۲۹ دقیقه
🆔 @Pourabedin
1_1716697039.mp3
9.38M
⚠️ گشت ارشاد بهانه ست
♨️ در تحلیل و تبیین ابعاد فتنه اخیر کشور
#پیشنهاد_شنیدن
🔻 هدف اساسی این فتنه ناظر به عفاف زنان و مسأله غیرت مردان است.
🔻 مسأله عفاف و غیرت مانع و سدّ جدّی در برابر شیاطین داخلی و خارجی است.
🔻 اگر سدّ #عفاف_و_غیرت شکسته شود یک سیل خانمان براندازی نسبت به نظام اجتماعی؛ اخلاقی و تربیتی در جامعه ایجاد می شود.
🔻 عفاف ضامن هویّت حقیقی زن است چرا که هویّت حقیقی زن به او هویّت مادری؛ همسری و خواهری می دهد.
📌 حجّةالإسلام و المسلمین دسمی
#حجاب🌷
#غیرت_دینی
#عفاف
#حیا
🆔 @Pourabedin
📚 مهلت فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی تا ۷ مهرماه تمدید شد
📝 ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی که از تاریخ 21 شهریورماه سال 1401 آغاز شده است تا 7 مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس sajed.iau.ir پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات و تکمیل مدارک مدنظر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
🔹 با عنایت به آغاز فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب هیأت علمی (از طریق سامانه جامع دانشگاه sajed.iau.ir) و همچنین مصوبه «ضوابط ویژه جذب برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان» شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزیدگان حمایت جذب در مؤسسات علمی بنیاد مطابق شیوه نامه «تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در مؤسسه های علمی» طرح شهید دکتر شهریاری، در اولویت جذب قرار خواهند گرفت.
💢 با عنایت به فراهم شدن امکان جذب دانش آموختگان مقطع دکتری تخصصی مشمول وظیفه عمومی با استفاده از طرح مشمولین متخصص در دانشگاه آزاد اسلامی افراد برگزیده تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در صورت تمایل می توانند جهت عضویت در هیأت علمی وظیفه رشته های مورد نیاز به سامانه جامع دانشگاه مراجعه و تقاضای جذب خود را ثبت کنند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#فراخوان
#تهران
🔳 #کانال_رسمی_دکتر_پورعابدین👇
🆔 @Pourabedin
🏴سالروز شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد🏴
🆔 @Pourabedin
🔸 نماز اول ماه به همراه صدقه اول ماه را فراموش نکنیم
(چهارشنبه ۶ مهر ماه، اول ماه قمری است)
#نماز
#اعمال
#صدقه
#سلامتی
💠 @Pourabedin
🔰اطلاعیه در خصوص اعلام رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1402
✅به اطلاع متقاضیان ثبتنام و شرکت در آزمون ورودی مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1402 میرساند، پذیرش دانشجو بر اساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دورههاي تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي" مصوّب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنين آيين نامة اجرايي مربوطه و مصوّبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههاي تحصیلات تکمیلی" و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبتنام (16 تا 22 آذر ماه سال 1401) توسط این سازمان منتشر میشود، صورت خواهد گرفت. عناوين رشتههاي امتحانی، گرايش ها و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی این آزمون به شرح جدول ذیل میباشد.
⚠️نکات مهم:
1- شرايط و ضوابط در دفترچه راهنماي ثبت نام و شركت در آزمون ورودي مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 اطلاع رساني خواهد شد.
2- با توجّه به امکان اصلاح عناوین رشتهها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبتنام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.
3- آزمون در تمامی رشته های امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اسفنده ماه سال 1401 برگزار خواهد شد.
🌐https://eitaa.com/Pourabedin
✅دریافت دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال1401
❇️ ضمن آرزوي توفيق براي داوطلبان شركت كننده در آزمون كارشناسي ارشد، به اطلاع مي رساند نمونه سؤالات هر يك از رشته هاي امتحاني در سايت سازمان قرار داده شده كه از طريق لينك هاي زير قابل دريافت می باشد:
https://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=2&id=7687
🌐https://eitaa.com/Pourabedin
#فراخوان مقاله اصلاح الگوی تربیتی و تحول فرهنگی با رویکرد فرزندآوری
#واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه علیهاالسلام
✳️ شرایط شرکت در فراخوان✳️
✅ مقالات به قلم نویسنده و دارای نوآوری باشد.
✅ مقالات حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵صفحه، با فونت B Nazanin سایز۱۴، در قالب فایل word ارسال گردد.
✅ مقالات ارسالی، قبلا در نشریات چاپ نشده باشد.
✅مقالات ارسالی بازگردانده نمی شود.
✅به صاحبان آثار برتر ضمن چاپ اثر در دو فصلنامه علمی تخصصی مدرسه هدایایی، تقدیم خواهد شد.
⏰ مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
✅ ارسال آثار: پست الکترونیکی Rpajuhesh@yahoo.com
یا شماره ٠۹۱۵۷٠۳۲۷۴٠در پیام رسان ایتا
✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر : ٠۵۱۳۷۲۴۴۱۶۹ واحد پژوهش
نشانی: مشهد مقدس،خیابان آیت الله عبادی۱۸، حسین باشی۶، مدرسه علمیه حضرت رقیه علیها السلام
🆔@Pourabedin
🔰ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم
(مصوب جلسه 573 مورخه 8/9/1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی)
✅ شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 573 مورخ 8/9/1384 ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم را به شرح ذیل تصویب نمود.
ماده 1- به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاههای اجرایی کشور به حافظان قرآن کریم، هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصّصی حفظ قرآن کریم، به شرح مواد این آیین نامه، برگزار و به قبول شد گان مدرک تخصّصی حفظ قرآن کریم اعطا می شود.
ماده 2- در این آیین نامه حافظ به کسی اطلاق می شود که توانایی دارد آیات قرآن را به صورت روان، فصیح و همراه با درک معانی آیات از حفظ بخواند.
ماده 3- مدرک تخصّصی حفظ قرآن در پنج درجه و با عناوین و شرایط زیر اعطا خواهد شد.👇
❇️ درجه تخصّصی، عنوان و شرایط لازم
درجه 1: (استاد حفظ قرآن) شرایط لازم: حافظ ممتاز قرآن،آشنایی با تفسیر و علوم قرآنی و دارای 10 سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن
درجه 2: (حافظ ممتاز قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر تلاوت ترتیل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن
درجه 3: (حافظ کل قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معانی آیات
درجه 4: (حافظ 20 جزء قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر خواندن 20 جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معانی آیات
درجه 5: (حافظ 10 جزء قرآن) شرایط لازم: تسلّط بر خواندن 10 جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معانی آیات
ماده 4- به منظور تصویب ضوابط علمی و دستورالعمل های اجرایی و نظارت بر برگزاری آزمون ها، شورایی متشکّل از 7 نفر از کارشناسان و متخصّصان قرآنی، به شرح ذیل در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.
1. سه نفر از استادان برجسته حفظ قرآن با معرّفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، هر کدام یک نفر
2. دو نفر استاد تفسیر و علوم قرآنی، ترجیحاً حافظ قرآن، با معرّفی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیریت حوزه علمیه قم، هر کدام یک نفر
3. یک نفر حافظ و استاد قرائت قرآن، با معرّفی اتّحادیه تشکّل های قرآنی کشور
4. بالاترین مقام مسؤول فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر شورا
تبصره 1- عضویت اعضای بندهای 1 تا 3 برای مدت 3 سال خواهد بود و انتخاب مجدّد آن ها بلا مانع است
تبصره 2- رئیس شورا از بین اعضای حافظ قرآن شورا و با رأی آنان برای مدّت 3 سال انتخاب می شود و مصوّبات شورا نیز با امضای رییس ابلاغ می شود.
ماده 5- دارندگان مدرک تخصّصی حفظ قرآن، از مزایای درجات 1 تا 5 هنری، موضوع مصوّبه جلسه 547 شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار خواهند شد.
ماده 6- از ابتدای مهرماه 1385، استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن در مراکز مختلف کشور، برای متقاضیان جدید، منوط به ارائه مدرک تخصّصی حفظ قرآن مندرج در این آیین نامه می باشد.
ماده 7- این آیین نامه در 7 ماده و سه تبصره در جلسه مورخ 8/9/1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و جهت اجرا به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ می شود.
✍️ رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی
🆔 @Pourabedin
✅ کانال رسمی «دکتر پورعابدین» ناشر اندیشه ها، نظریّه ها، فعالیت ها، برنامه ها و آثار استاد
🆔 @Pourabedin
➖🥀✨⃤⊰
•
سؤال:
جمعھ: فرد است یا زوج؟!
جواب: زیباترین معادله:)👇🏻
•
جمعھ نھ فرد است و نھ زوج!
بلكھ تركیبی از فرد و زوج است
[ فر د + زو ج = ← فرج♥️🌱 ]
•
|💚• جمعه روز فرج است•💚|
•
تعداد جمعہ های یک سال:
+ ۵۲ تاست🦋
تعداد روزهای یک سال هم:
- ۳۶۵ روز است🖇
۳۶۵ - ۵۲ = ۳۱۳
•
{ ۳۱۳ ← تعداد روزهای غیر جمعھ }
••✨چھ معادلھ زیبایی✨••
ای منتظران ظھور!!
در روزهای هفته باید طوری کار کنید..
که جزء این ۳۱۳ نفر باشید :)
آنگاهدر روزجمعهمنتظرظھورباشید .
•
#اللهمعجلالولیڪالفرج -🥲♥️-
•
تعجیل:در فرج و سلامتی آقا امام زمان
[عج]: سھم شما←هر چه می توانید صلوات)🍓°
#یہمنتظر واقعے . . .
#محبوب_دلها 🥰🌿🤍
🆔 @Pourabedin
✅ فراخوان جشنواره نماز با عنوان فجر تا فجر
📚 برگزاری جشنواره علمی پژوهشی ، فرهنگی ، هنری و ادبی نماز با عنوان ” فجر تا فجر
📝 در دو بخش کودکان و دانش آموزان (3 تا 18 سال) و بزرگسالان ( 18 سال به بالا) شامل: دانش آموزان ، کودکان ، دانشجویان ، طلاب ، فرهنگیان ، هنرمندان ، پژوهشگران ، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، فرهنگیان و مربیان
📆 از بهمن سال 1400 لغایت بهمن 1401
📕 این جشنواره توسط ستاد اقامه نماز به نشانی تهران، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، پلاک 387 برگزار می شود. سایر دستگاه های فرهنگی به عنوان مشارکت کننده ایفای نقش خواهند نمود.
🔹 این جشنواره به صورت ملی و شامل دو مرحله استانی و کشوری می باشد.
💻 سایت: https://b2n.ir/s03289
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#فراخوان
#قم
🆔 @Pourabedin
melak (2).pdf
2.17M
✅ دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد سال1402
🆔 @Pourabedin
درس روش تحقیق تخصّصی ویژه رشته های تخصّصی تبلیغ و فقه و اصول سطح ۳ (کارشناسی ارشد) با تدریس استاد گرانقدر حضرت حجّةالإسلام و المسلمین دکتر روح اله پورعابدین از امروز در سامانه ال ام اس حوزه علمیه خراسان بصورت بر خط برگزار خواهد شد.
🌐https://eitaa.com/Pourabedin
🟢 گاهی افراد تحصیلکرده به این دلیل از دین گریزان میشوند ...
🔸علّت انکار و اعراض بسیاری از افراد تحصیل کرده [از دین] این است که مفاهیم مذهبی و دینی به طرز صحیحی به آنها تعلیم نشده است. در واقع آن چیزی که آنها انکار میکنند مفهوم واقعی خدا و دین نیست، چیز دیگری است.
🔹افرادی مانند من که با پرسشهای مردم درباره مسائل مذهبی مواجه هستیم کاملا این حقیقت را درک میکنیم که بسیاری از افراد تحت تأثیر تلقینات پدران و مادران جاهل یا مبلّغان بیسواد، افکار غلطی در زمینه مسائل مذهبی در ذهنشان رسوخ کرده است و همان افکار غلط اثر سوء بخشیده و آنها را درباره حقیقت دین و مذهب دچار تردید و احیاناً انکار کرده است. از این رو کوشش فراوانی لازم است صورت بگیرد که اصول و مبانی مذهبی به صورت صحیح و واقعی خود به افراد تعلیم و القا شود.
🔸این بنده شخصاً سالهاست که این مطلب را احساس کردهام و وظیفه خود دانستهام که فعّالیتهای مذهبی خود را تا حدودی که توانایی دارم در راه تعلیم صحیح و معقول مفاهیم دینی و مذهبی متمرکز کنم. تجربه نشان داده است که اینگونه فعّالیتها بسیار ثمربخش است.
📗 استاد مطهری، امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص ۴۸-۴۷
⭕️ کانال رسمی «استاد پورعابدین» در ایتا
🆔 @Pourabedin
💢وقتی آدم در امتحانات الهی هی شکست بخوره و گناه کنه یه اتفاق تلخ براش میفته
👈 اینکه به حرف باطل خیلی بیشتر متمایل میشه.
🔸تا جایی این موضوع پیش میره که مثلا اگه یه خبر خوب از موفقیت های ایران بشنوه عصبانی میشه
ولی کافیه یه دروغی رو رسانه های دشمن در مورد ضربه به ایران بشنوه خیلی زود باور میکنه و خوشحال میشه...
💢 هرچی براش توضیح میدی و سند میاری که آقا این حرفی که بهت گفتن دروغه ها! میگه نه، من مطمئنم درسته!
⭕️ اونوقت این آدم ها که حتی ممکنه اهل نماز و روزه و مسجد هم باشن کم کم تبدیل به پیاده نظام دشمن میشن...
دعا کنیم که هیچ وقت به این درجه از پذیرش باطل نرسیم.