فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️من مقیم بریتانیا هستم. اگر شهروندی مانند ایشون رفتار میکرد به جمله سوم نمیرسید به جرم اهانت به پلیس میگرفتنش،دوتا چک هم تو راه میخورد ، جریمه اهانت به پلیس هم بالای ۵۰۰ پونده.
✍️مهستان
🏴 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین محسنی:
به کودکانتان یاد بدهید، جونشون دربیاد برای این نظام!
بمیرند برای رهبرشون!
حسابی بهشون یاد بدید این نظام و هر چیزی که برای استحکام و تداومش می کوشه، سرمایه امام زمان است!
بهشون اطمینان بدید آن چراغ پرفروغی که تا روز ظهور امام عصر و تا استقرار کامل حکومت ایشان روشن خواهد بود همین نظام و همین ایران و همین رهبر است..
به کودکانتان یاد بدید جونشون دربیاد برای این نظام🌸🇮🇷🌸. حسین محسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آشوب کنید، اما نه در انگلیس!
⭕️ واکنش انگلیسیها به درگیری ضدانقلاب با پلیس این کشور در لندن
http://eitaa.com/ProfRasoulian
دکتر بهرام رسولیان
مرگ ناگهانی قلبی، سرفصلی در کتب پزشکی است. البته علل مرگ ناگهانی الزاما قلبی نیستند.
✍ به وقت توییت
👤 داریوش ارجمند:
▫️با خودتون چه فکری کردید با چهارتا شعار دادن میشه این انقلاب ساقط کرد؟؟؟ برای بدست آوردن این انقلاب چه خون های که داده نشده براش پس آنهایی که نمی دانند بدانند این انقلاب متعلق به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هست ، شما ها و امثال توان ساقط کردن این انقلاب ندارند.
👤 آقـا مـحـمــد ☕️ :
جمهوری اسلامی حرمی است که کل حرامیهای عالم جمع شدن تا خرابش کنن ولی خبر ندارن که تولیت این حرم مقدس با خود امام زمان عج است.
#گشت_ارشاد #پلیس #سلبریتی
#پلیس #اغتشاش #حجاب
#مهسا_امینی #مهران_مدیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فلسفه حجاب به زبان ساده و با استدلال انسانی
@ProfRasoulian
💢 بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیرامون حوادث اخیر کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا رسول الله، یا نبیّ الرحمة
🔹 در روزهای اخیر که مردم شریف ایران درگیر مشکلات و فشارهای اقتصادی هستند، وقوع یک اتفاق باعث ایجاد نگرانی در ذهن برخی از مردم و منشأ اعتراضات و انتقاداتی گردید.
🔹در این میان دشمنان و کینه توزان با همراهی برخی فریب خوردگان با سوءاستفاده از احساسات جوانان، مسیر اعتراضات را منحرف و اقدام به توهین به مقدسات، هتک حرمت نوامیس، تخریب اموال و ریختن خون بیگناهان نمودند و اسلام، امنیت و آرامش مردم را هدف قرار دادند؛ اما مردم متدیّن و فهیم با حضور آگاهانه، مانند همیشه خیال خام دشمنان را نقش بر آب کردند.
در این مقطع لازم میدانم چند نکته و نصیحت پدرانه را متذکّر شوم:
🔹 اول: نقد و اعتراض حق مردم خصوصاً جوانان است و با وجود مشکلات و نقائص اگر نسبت به عملکرد مسئولین یا نحوه اجرای برخی قوانین، انتقادی وجود دارد باید همچون موارد دیگر به صورت قانونی و با حفظ انضباط به گونه ای که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، ابراز گردد؛ و بر مسئولین نیز لازم است نسبت به این انتقادات گوش شنوا داشته و به حق، به اصلاح امور بپردازند.
🔹 دوم: فضای مجازیِ رها و بیانضباط، ابزاری خطرناک در برهم زدن آرامش فکری و امنیت اخلاقی و اجتماعی است و با وجود منافع زیاد، آسیب آن دامنگیر همه آحاد مردم می شود، از این رو لازم است مسئولین برای سامان دادن به آن تدابیری بیندیشند و مردم دلسوز نیز با بالابردن هوشیاری، مراقب باشند تا خود و خانوادههایشان در کنار فواید آن از آسیب های آن در امان بمانند.
🔹 سوم: بر همه مسئولان لازم است با شفاف کردن فضا، اطلاعرسانی به موقع و بیان خدمات و توانمندیها در کنار خطاها و کاستیها، فرصت را از دروغگویان و کینهتوزان بگیرند و اعتماد مردم را که یکی از بالاترین پشتوانهها است، جلب نمایند.
🔹 چهارم: مسئله حجاب از احکام مهم و ضروری دین مبین اسلام است که منافع و برکات زیادی برای جامعه و آحاد آن دارد و زنان و دختران جامعه اسلامی ما نسبت به آن اهتمام دارند، البته اجرای آن در سطح اجتماع نیازمند فرهنگسازی عمیق، فراگیر و پیگیری صحیح دارد و اگر برخی راهکارها یا رفتارها در این مسیر مناسب نبوده، باید به اصلاح آن پرداخت.
🔹 پنجم: نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش جامعه است و تضعیف آن از خطرناکترین اهداف دشمن برای به مخاطره انداختن موجودیت ایران اسلامی است.
🔹 ششم: دستگاه قضایی میبایست به دور از جوسازی و با ملاحظه تمام جوانب، همه اتفاقات اخیر را بررسی و با مقصران در هر پست و مقام و یا جایگاه اجتماعی برخورد قانونی نموده و مردم شریف را در جریان جزئیات قرار دهد.
هفتم: عموم مردم عزیز بدانند که این امّت، کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فرهنگ اصیل و استوار، مورد کینهورزی، توطئه و هجوم سراسری دشمنان و منافقان است و تا رسیدن به نقطه پیروزی و غلبه بر نقشههای آنان، این دشمنیها ادامه دارد و همچون گذشته استقامت در کنار سعی و کوشش در جهت پیشرفت و قدرتمند شدن کشور ضامن این پیروزی است؛ مسئولین به عنوان خادمان مردم باید در آسان شدن این راه و فراهم کردن موجبات آسایش و رفع مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
🔹 در پایان به درگاه الهی خاضعانه دست به دعا بر میدارم و از خداوند متعال عزّت اسلام و مردم بزرگوار و متعهد ایران و عموم مسلمانان جهان را مسئلت دارم و علوّ درجات شهدا و جانباختگان وقایع اخیر و صبر و اجر برای خانواده آنها و شفای عاجل مجروحان را از درگاه خداوند منّان خواستارم.
🆔 @ProfRasoulian
✅✅✅✅✅✅✅ زندگینامه علمی مختصر دکتر بهرام رسولیان
دکتر بهرام رسولیان متولد ۱۳۵۳، متأهل و دارای سه فرزند هستند. ایشان در دوره دبیرستان نفر اول المپیاد ریاضی استان لرستان شدند و اغلب در بین یکی دو نفر اول دانش آموزان ممتاز استان لرستان بودند. در سال ۱۳۷۱ با رتبه ۲۴۶ منطقه ۲ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شدند. بعد از اتمام دوره پزشکی، بعنوان نفر اول پزشکان شرکت کننده در آزمون، مدرک دکتری تخصصی (PhD) خود در رشته فیزیولوژی را در تهران اخذ کردند.
❗️ایشان هم اکنون از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستند که سه دوره پژوهشگر نمونه استان لرستان، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و چندین سال مسؤولیت مرکز تحقیقات داروهای گیاهی دانشگاه را در کارنامه خود دارند؛ این مرکز در طول مدیریت ایشان از رتبه آخر در کشور به رتبه سیزدهم بین ۱۴۵ مرکز ارتقا یافت. ایشان همچنین سابقه مدیریت کمیته تحقیقات دانشجویی و مرکز رشد فناوری دانشگاه را در کارنامه خود دارند.
✅ از نظر اچ ایندکس که شاخصی کیفی در مقالات بین المللی محققین محسوب میشود، در بین ۲ درصد اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستند. از نظر کتب تألیفی در رتبه بندی چندی قبل دانشگاه، رتبه دوم دانشگاه را کسب کردند. تاکنون حدود ۶۵ مقاله انگلیسی و ۲۰ مقاله فارسی در مجلات معتبر علمی بین المللی و داخلی چاپ کرده اند و در ترجمه و تالیف ۸ کتاب تخصصی مشارکت داشته اند و بیش از ۳۰ ارائه مقاله در کنگره های ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارند.
❗️رتبه دوم بخش تالیف و ترجمه دانشجویان بسیجی کشور، استاد برتر فرهنگی و برگزیده شدن بعنوان برترین استاد در آموزش علوم پایه پزشکی توسط هیأت بررسی کننده وزارت بهداشت از جمله دیگر سوابق ایشان است و فرایند آموزشی ایشان نیز در مواردی از جمله برترین فرایندهای آموزشی دانشگاه علوم پرشکی لرستان مورد تقدیر قرار گرفته است. بارها نیز بعنوان استاد برگزیده از نظر آموزش مجازی یا حضوری توسط دانشجویان پزشکی و ... انتخاب شده اند.
✅ دکتر رسولیان هم اکنون رتبه استاد تمامی (پروفسوری) دارند، عضویت در هیأت ممتحنه و ارزشیابی فیزیولوژی کشور را در کارنامه خود دارند و سردبیر اصلی تنها مجله علمی ببن المللی و انگلیسی زبان دانشگاه (Herbal Medicines Journal) هستند. مشارکت در یک ثبت اختراع بین المللی در اداره ثبت اختراعات آمریکا و چندین اختراع داخلی از دیگر نکات مهم زندگینامه علمی ایشان می باشد.
عضویت در هیات اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دانشگاه های آزاد استان لرستان، عضویت در شورای بسیج جامعه پزشکی استان، عضویت در انجمن فیزیولوژی-فارماکولوژی ایران، دبیری اتاق فکر معاونت آموزشی دانشگاه، عضویت در شوراهای پژوهشی دانشگاه، دانشکده پزشکی، سه مرکز تحقیقاتی دانشگاهی و کمیته تحقیقات دانشجویی، عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه و نمایندگی وزیر محترم بهداشت در هیأت نظارت بر تشکل ها نیز از جمله سوابق ایشان است.
‼️ فعالیت های متفرقه دکتر رسولیان:
دکتر رسولیان علاوه بر تلاش های علمی و مدیریتی، برخی فعالیت های جانبی نیز داشته اند. پاره ای از این فعالیت ها به شرح زیر است:
دبیر و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت حدود ۴ سال
کاپیتانی تیم والیبال دبیرستان بحرالعلوم بروجرد، عضویت در تیم والیبال منتخب آموزشگاه های بروجرد و عضویت در تیم جوانان بروجرد
نفر اول مسابقات شطرنج جوانان بروجرد
بسیجی فعال در بسیج دانشجویی و پایگاه محلات
مسئول عقیدتی بسیج پایگاه شهدای جم تهران
عضویت در هیأت مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا دارو افلاک با سابقه تولید چندین محصول دارویی و غذایی جدید در سطح ملی و بین المللی
@profrasoulian
هدایت شده از همکاران نهاد استان اصفهان
بیانیه اساتید دانشگاههای کشور در محکومیت مدافعان دروغین خانم مهسا امینی و اخلالگران امنیت مردم
https://hamandishi.nahad.ir/form_bayanye_havades_akhir
هدایت شده از اشــــــــراق اندیشـه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌪رجز خوانی قهرمانانه نماینده ولیفقیه و امامجمعه اردبیل علیه دشمنان ایران و عرض ارادت عاشقانه نسبت به امام خامنه ای (مد ظله العالی)
🌎 @Eshraq280
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چطور پدر نجفی تمامی دروغ های بی بی سی را یکی پس از دیگری برملا می کند
🔸پدر #حدیث_نجفی :
🔹دختر من هنرمند بود و از سیاست چیزی نمیدانست . من خودم جنازه فرزندم را دیدم .خون دختر من گردن کسانی است که از طریق رسانه های خارجی دعوت به آشوب کردند و حدیث من را گرفتند .
🔹خودشان آنطرف آب نشسته اند و مردم از همه جا بی اطلاع را دعوت به مبارزه میکنند اگر ادعای مبارزه دارید چرا کف خیابان نیستید و امثال دختر من باید از دنیا بروند ؟
🔹بی بی سی دروغ می گوید. هیچ کس نمیتواند من را تحت فشار قرار دهد تا برخلاف میلم حرف بزنم.
🔹پلیس فرزند من را نکشته است. فرزند من بیگناه بود و درخواست رسیدگی عاملین این جنایت را از مراجع قضایی خواهانم.
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 مگه من دختر مردم نیستم؟
چرا دارید به من فحش میدید!؟
چون نمیخوام تو کشورم جنگ بشه!؟
#حتما_ببینید
#ضدانقلاب #فحاش
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالومه سیدنیا، مجری شبکه منوتو از مسیح علینژاد میگوید که چگونه با اعتراضات تجارت میکند و گریه خود را میفروشد
🔺مسیح صورتحساب ۱۰هزار پوندی برای کیوان عباسی [مدیرعامل منوتو] فرستاد؛ بخاطر انتشار کلیپ پویا بختیاری
🔻بعد این بود که کیوان، مسیح را بلاک کرد
🔺مسیح دیگر در منوتو نیست؛ فقط در اینترنشنال میرود
🔻آبان ۹۸ را مصادره کردی؛ خفه شو بابا!
@Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روله هدیه ات کردم به امام رضا
🔹دو مادر شهید در کنار همدیگر برای شهید امنیت عزاداری میکنند 😭😭...
🔹مادر شهید فرید کرم پور و مادر شهید رشید سپهوند
@ProfRasoulian
هدایت شده از اطلاع رسانی دکتر مهرداد ویسکرمی
"بسم الله الرحمن الرحیم"
▪️شهادت مظلومانه «شهید استوار یکم فرید کرمپور حسنوند» از دلاور مردان نیروی انتظامی به دست اغتشاشگرانِ مخل امنیت را به مردم شریف لرستان، خانواده نیروی انتظامی و بخصوص خانواده معزز شهید تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای بازماندگان صبر و اجر الهی و برای این شهید عزیز، رحمت الهی و علو درجات را مسألت دارم.
✍🏻مهرداد ویسکرمی؛ نماینده مردم شریف خرمآباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی
🆔 eitaa.com/DrVeiskarami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 صحبتهای قابل توجه بازیگر ایرانی مقیم آمریکا در مورد اتفاقات اخیر
➥ @ProfRasoulian
هدایت شده از لب المیزان
🌸 #یادداشت_ویژه
🌸تقابل آزادی وحجاب!چرا؟
🔮استادطاهرزاده
✅باسمه تعالی
1- اگر آزادی به معنای آزادی در انتخاب است و اگر انتخاب وقتی معنا میدهد که انسان اسیر امیال و هوسهای خود نباشد، مسلّماً حجاب رابطهای تنگاتنگ با آزادی انسان دارد، از آن جهت که امری است ماورای امیال و هوسهای انسان و آن کس که حجاب را انتخاب کرد نشان داد که انسان آزادهای است و چنین فردی نهتنها گرفتار امیال و هوسهای خود نشده، بلکه گرفتار سویههای سیاسی که جهان استکباری در رابطه با حجاب پیش آورده است نیز نگشته، سویه تقابل بین حجاب با آزادی که مسلّماً فریب بزرگی است.
2- از آنجایی که بشرِ جدید معنای خود را در آزادی جستجو میکند و در بستر آزادی است که حجاب حقیقی معنا مییابد و همانطور که انسانِ آزاده نمیتواند در پاسداشت حجاب بیتفاوت باشد، نظام اسلامی و دولت اسلامی هم نمیتواند نسبت به حجاب بیتفاوت گردد و آن را به عرف انسانهای عادی واگذار کند. در حالیکه حجاب، علاوه بر سویه شرعی، امری است مربوط به خیر عمومی و نظم اجتماعی و کوتاهآمدن از مسئله حجابِ شرعی موجب لطمهزدن به نظام اجتماعی و نظام خانواده خواهد بود و از این جهت و بدین لحاظ باید قانونیبودن حجاب را تقویت کرد و اجرای آن را نباید صرفاً به پلیس بسپاریم بلکه وظیفه خبرگان جامعه است تا در تبیین جایگاه این حکم الهی تلاش کنند تا از جایگاه قدسی و عقلانی آن غفلت نشود و افراد جامعه متوجه باشند این حکمِ شرعی رابطهای تنگاتنگ با وجود قدسی خانمها دارد و ابعاد معنوی آنان را گشوده مینماید.
3- این مسلّم است که فطرت هر خانمی در شرایط طبیعی، حجاب را به خوبی برای خود میپذیرد و حضور حجاب زنان در اقوام مختلف حکایت از این دارد که حجاب برای خانمها امری فطری است.آنچه موجب شده که بحث حجابِ اجباری در میان آید، دستکاریهای ذهنی است که غرب سکولار و پیرو آن غربزدگان، به آن دامن زدهاند. در حالیکه حضور در تکالیف قدسی هرگز امری اجباری نخواهد بود، بلکه طلب بنیادین و اصیل انسانها و از جمله خانمها است و وظیفه حکومت دینی در این راستا آن است که زمینهسازی کند. همانطور که روزهداری را که امری است جهت حضور بیشتر در عالم معنویت اجبار نمیکند، ولی روزهخواری را منع مینماید تا حیات معنوی جامعه مختل نشود و اینجا است که نخبگان جامعه وظیفه دارند در گفتمانی جدید موضوع حجاب را با مفاهیمی جدید بازتولید کنند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مسائل را با ادبیات جدید و با زبان امروز مطرح کرد. با نوآوری ولی در همان راستا باید سعی شود مفاهیم عالی اسلامی تبیین شود. (به بیانات رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ رجوع شود.)
4- تبدیل یک امر دینی به امر سیاسی یکی از حیلههای دشمن است و هوشیاری خانمها نسبت به این امر بسیار مهم است و اگر متوجه باشیم اسلام از سیاست جدا نیست و دیانت ما عین سیاست ما است؛ باید متوجه باشیم در موضوع حجاب و رعایت آن، مقابله و ایستادگی در مقابل سیاستی است که سراسر ضد انسانی و استکباری است، دقت در این امر کمک میکند تا موضوعِ حجاب به یک خواست عمیق سیاسی که عین دیانت است تبدیل شود تا به همان اندازه که زنان ما ضد استکبار هستند، ضد بیحجابی باشند، امری که مسلّماً بر خلاف میل نظام استکباری است و اتفاقاً از این جهت هم رجوع به حجاب در حال شکلگیری است، زیرا زنان ما در امر حجاب نمیخواهند متعلّق به جبههای باشند که استکبار بدان دلبسته است.
5- عنایت دارید که در صد سال اخیر روشنفکران غربزده با ملاکقراردادن عقل غربی، اسلام را به عنوان اندیشهای که مربوط به گذشته است به حاشیه بردند. خودآگاهی ما نسبت به این امر موجب میشود تا متوجه شویم چرا باید خود را در میدان بومی و اصیل خودمان حاضر کنیم تا معنای بیحجابی را که به حاشیهبردنِ فکر و فرهنگ قدسی است؛ درست درک کنیم و جایگاه تاریخی بیحجابی را که به مردم ما تحمیل شده است درست بشناسیم و بفهمیم، اینکه حجاب را به عنوان امری که مربوط به گذشته است تبلیغ میکنند، امر سادهای نیست، بلکه نوعی انقطاع از میراث معنوی ما است و گرفتارکردن ما در نوعی بیریشهشدن میباشد.
6- با توجه به نکته فوق روشن است که انسانِ اصیل، انسانی است که در سنت و در میراث تاریخی خود قرار دارد، میراثی که در عقل انسانهای دورانهای مختلف، با نظر به ابعاد روحانی و انسانی خود شکل گرفتهو در این زمان هم انتخابهای اصیل در مواجهه با هر مسئلهای که پیش آید تنها با نظر به سنت و میراث تاریخیِ آن قوم انجام میگیرد که نوعی ارتباط با «حقیقت» دارد، به جهت گستردگیِ «حقیقت» که گذشته و حال و آینده را شامل میشود. از این جهت این نوع حضور یعنی حضور در سنت و میراث تاریخی، با قداست همراه است که وجه پنهان میراث و سنت آن قوم میباشد و در فرهنگ آن قوم ظاهر شده و ارزش پایدارماندن
هدایت شده از لب المیزان
دارد، تا انسان بر اساس آن مبانی عمل کند و وجود خود را مطابق نظام منسجم و اَحسن عالم بسط دهد و اجزاء گسستهشده فرهنگی خود را که توسط فرهنگ مدرنیته پیش آمده است، سامان بخشد، در این رابطه ملت ایران سعی میکند همه امور خود را که در سنت خود پایدار مانده به حقیقت پیوند بزند تا سرمست حقیقت شده و غرق تجلیات الهی گردد و با زبانی سخن بگوید که بازگوکننده اراده الهی است، زبانی که حافظِ همه نسبتهایی است که انسان با «وجود» و انوار الهی برقرار میکند.
انسان با توجه به نکات فوق ندای سروش الهی را با گوش جان میشنود و نهتنها خطر آینده را مییابد بلکه راههای عبور از آن خطرات را نیز درک میکند و این است راز پاسداری ملت ایران از حجاب، به عنوان روحی که در ملت ما از دیرباز جاری بوده و اسلام موجب عمق بخشیدن به آن شده و در نتیجه افق روشنتری را مقابل ما گشوده است.
7- چیزی که ما واقعاً نیاز داریم، تعلّقی عمیقاً ریشهدار به جایگاه خاصی است که عبارت است از نوعی از تعلّق که در آن تعلّق، چیزهایی که با آنها درگیر هستیم واقعاً مهم باشند. آیا این همان حضور قدسی ما نسبت به عفاف و حجاب نیست با آن همه صفایی که در آن نهفته است تا عالیترین احساس از خود را که بالاتر از آن ممکن نخواهد بود در خود بیابیم؟ امری که فرهنگ مدرنیته و با مرگ خدایی که نیچه متوجه آن شد، ما از دست دادیم و حال باید با نوعی دیگر از زندگی و با نظر به فیض الهی آن را دوباره بهدست آوریم. آیا در این رابطه به موهبتی که میتواند مجدداً شورمندی در ایمان را به ما برگرداند، فکر کردهاید؟ به حجاب و عفافی باید فکر کرد که با انتخاب آن در این تاریخ درهای آسمانِ غیب به عالیترین شکل مقابل زنان ما گشوده میشود تا از ظلمات آخرالزمانی به خوبی بتوانند عبور کنند.
8- همه چیز حکایت از آن دارد که در مسیر دینداری، آغازی دیگر، به عنوان دگرگونی بزرگ با «حضور در انقلاب اسلامی» در امروزِ ما پنهان است و چون امر مهمی است به راحتی به ظهور نمیآید زیرا هر قدر رویداد بزرگتر باشد، پنهانتر است و تنها در روشنایی صاعقهای مانند رویداد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کمی آشکار میشود و دوباره پنهان میگردد و این یعنی وقتی انسان در مقابل دگرگونی عظیمی قرار گیرد، یا با نادیدهگرفتن و انکار آن، همه چیزِ خود را میبازد و یا به خود میآید و همه چیز را به دست میآورد و بشر این دوران در چنین شرایطی است و اگر به خود آید و خود را درست اندیشه کند از آنِ خدا میشود و خدا نیز از آنِ او میگردد و یا مانند جریانهای تحریک بیحجابی به اوج پوچی و بیثمری گرفتار میشود. اینجا است که باید به حجاب و عفاف با نگاهی عمیقتر نظر کرد و به گفته مقام معظم رهبری«حفظهاللهتعالی» این جریان غربگرا است که «باید جواب بدهند چرا زن را تبدیل به کالا کردند. ما در قضیّهزن مدّعی هستیم.» زیرا همچنانکه رهبر معظم انقلاب میفرمایند: «حقیقت مسئله این است که زنِ با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربهها را به تمدّن غرب زده... - با حضور در صحنههای اجتماعی در عین رعایت حجاب و عفاف- «این باطلکنندهزحمت و تلاش دویست، سیصد سالهغرب است؛ نمیتوانند تحمّل کنند، عصبانی میشوند، خودشان را به در و دیوار میزنند تا بتوانند یک کاری بکنند.» (به بیانات رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ رجوع شود)
9- باز باید از خود بپرسیم آیا میتوان در عین تأکید بر آموزههایی که رسول خدا و ائمهh مطرح فرمودهاند، در جهان جدید که در آن، مدنیّت و آزادی برجسته است، حاضر شد؟ آیا آموزههای دینی مانع ارتباط با دیگران است و یا به نوعی زمینههایی هستند تا با بشر جدید رابطهای متعالی و انسانی برقرار کرد؟ چه رابطهای میتوان بین نظم جهان جدید و آموزههای دینی برقرار نمود؟
اگر به گفته میشل فوکو انقلاب اسلامی «روحی برای یک جهان بیروح است» این حکایت از آن دارد که میتوان با انسان جدید رابطهای قدسی برقرار کرد و از این زاویه در رابطه با حجاب و عفاف گفتگو نمود و آنها را متوجه هویت انسانیشان کرد و با تأکید بر آموزههای دینی که بهخصوص در تشیّع بر آن تأکید میشود، متوجه حکمت معنوی حجاب و عفاف نمود و در دل آن بر فقه تأکید کرد.
و این یعنی ما میتوانیم با رابطهای متعالی و انسانی با بشر جدید، از آینده مبهمی که جهان غرب برای خود و دیگران مدّ نظر دارد، عبور کنیم. آینده مبهمی که با برنامههای غیر توحیدی، موجب دست زدن به انتحاری است بعد از انتحاری.
- تجربه تاریخی ما در پنجاه سال اخیر نشان داد زنان ما در عین حضور در انقلاب اسلامی متوجه حضوری در تاریخ شدند که بیحجابی و بدحجابی مانع آن حضور گشت و بر عکس، حجاب عامل شدیّتبخشیدن به آن حضور شد و در این بستر در واقع آنان وجود اصیل خود را احساس کردند و متوجه شدند این نوع حضور و آن حجاب و عفاف، راهی است که حضرت امام خمینی«رضواناللهتعالی
هدایت شده از لب المیزان
علیه» مقابل آنان قرار دادند، مقابل زنانی که تا دیروز از آن نوع حضور بیگانه بودند و خود را در پوچیهای جهان غرب جستجو میکردند و اینجا است که زنان ما با بازخوانی آنچه بر آنها گذشته است، امروز نیز میتوانند شعف حضور در این تاریخ را با حجاب و عفاف خود در خود احیاء کنند و از این طریق از نیستانگاریِ دوران عبور نمایند با رسالتی که نسبت به انکار بیحجابی و بدحجابی به میان میآورند. در نقشآفرینی زنان با هویت حجاب و عفاف در به ظهورآوردن انقلاب اسلامی همین بس که حضرت روح الله«رضواناللهتعالیعلیه» در وصیتنامه سیاسی- الهی خود فرمودند: «ما مفتخريم كه بانوان و زنانِ پير و جوان و خرد و كلان در صحنههاى فرهنگى و اقتصادى و نظامى حاضر و همدوش مردان يا بهتر از آنان در راه تعالى اسلام و مقاصد قرآن كريم فعاليت دارند».
11- علت آنکه عدهای از زنان ما به حجاب اسلامی برگشتند آن بود که متوجه شدند گرفتار ظاهر شدهاند و باطن خود را که مأواگزیدن در عالم قدس بود از دست دادهاند و لذا با حضور در انقلاب اسلامی به آن مأوای قدسی برگشتند، امری که ما نیز آن را در این تاریخ در آن زنان تجربه کردیم که چگونه آنها متوجه وجدانی شدند که معنای اصیل خود آنان بود. و امروز نیز میتوان آن را با زنان و دختران خود در میان گذارد تا بتوانند بیحجابی و بدحجابی را به عنوان یک ارزش دروغین انکار کنند، در عین حضور در جهان.
باز باید متوجه شویم که آن حضورِ انقلابی برای ما و از جمله برای زنان و دختران ما نیازی روحی و فکری است و در این راستا دوباره این بیحجابی و بدحجابی است که به حاشیه میرود تا احساس پوچی و نیستانگاری که جوانان گرفتارِ غربزدگی ما را فرا گرفته، بازخوانی و ریشهیابی گردد. آیا ریشه این پوچیها که آن قشر را فرا گرفته، غفلت از حضوری نیست که با انقلاب اسلامی پیش میآید؟ در حالیکه با حضور در تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع شد، آن پوچیها برطرف میشود و هر اندازه خانمها رشد یافتهتر و کمالیافتهتر گردند و به قابلیتهای درونی خود بیشتر توجه کنند، بیشتر متوجه رسالتی میشوند که مطابق آن رسالت ظاهر خود را مطابق باطن معنوی و روحانی خود کنند ، به همان صورتی که ملاحظه کردیم خانمهایی که الزاماً محجبه نبودند ولی به جهت زیبایی باطنی که به نور شهدا برایشان پیش آمد، حجاب را برگزیدند و این به جهت رشد «وجدان تاریخی» بود که به نور شهدا در زنان ما شکل گرفت، زیرا وقتی رشد کردند و آگاه شدند در چه تاریخی زندگی میکنند، دیگر درگیر لذتهای روزمرّه نخواهند بود و به نجات خود و نجات دیگران فکر میکنند و در نتیجه با این رویکرد حجاب را انتخاب مینمایند تا در کنار وظیفه شرعی کرامت انسانی را پاس داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
🌐https://lobolmizan.ir/special-post/1050
کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برخورد قاطع پلیس بلژیک با وحوش د۱عشی که میخواستن به سفارت ایران حمله کنن
یکی از آشوب گران هم از داخل ون پلیس فیلم گرفته و گفته پلیس رفتار تندی با ما کرد و ما رو مسخره کردن 😂
@ProfRasoulian