🔴فایل پاورپوینت و فیلم کلاس هم به زودی داخل کانال گذاشته میشود.
ممنون از همراهی شما🌺
انجمن روانشناسی دانشگاه قم
@Psychology_qom
image_2023-01-07_21-04-09.png
3.8K
🔴انجمن علمی جهانی تئاتر درمانی👆
image_2023-01-07_21-05-09.png
1.9K
❌انجمن علمی ایرانی تئاتر درمانی👆
@Psychology_qom
Drama Thearapy.pdf
12.69M
🔶پاورپوینت تئاتر درمانی👆👆
@Psychology_qom
https://online.qom.ac.ir/puo4w1plifid/
عزیزانی که نتونستند توی کلاس شرکت کنند یا نتشون قطع و وصل میشد میتونن از ویدیوی ضبط شده ی کلاس استفاده کنند.
📍روی لینک بالا کلیک کنید
انجمن روانشناسی دانشگاه قم
@Psychology_qom
✔️ زنگ مشاوره
امپاتی (empathy) چیست؟
"امپاتی" به معنی خود را به جای دیگران قرار دادن است.
مادری کودکش را به گردش میبرد. او خیلی خوشحال است، اما کودک زارزار گریه میکند.
مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمیفهمد، اما وقتی خود را جای کودک میگذارد و از دید کودک به جهان مینگرد، تازه متوجه میشود کودک فقط پاهای آدمها را میبیند و در این شلوغی چیز دیگری نمیبیند.
از این پایین دنیا خیلی خستهکننده است.
هر چه توانایی امپاتی در شما افزایش پیدا کند، ارتباطهای صمیمانهتری با دیگران خواهید داشت.
پژوهشگران معتقدند که امپاتی میتواند تا حد زیادی مشکلات خانوادگی را که عموما از عدم درک متقابل ناشی میشود، حل و فصل کند.
اگر پدر و یا مادر هستید، خودتان را جای فرزندتان بگذارید؛ آیا چنین والدینی را دوست دارید؟
خودتان را جای همسر، معلم، شاگرد، فروشنده، خریدار و یا دوستتان بگذارید.
آیا طرف مقابلتان را دوست دارید؟
"توانایی امپاتی را تمرین کنید و در خود افزایش دهید
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
انجمن روانشناسی دانشگاه قم
@psychology_qom
🔰مرکز مشاوره معراج اندیشه با همکاری انجمن علمی روانشناسی دانشگاه قم و مراکز دیگر دانشگاهی برای اولین بار در قم برگزار می کند:
📣 مژده به مشاورین و درمانگران حیطه خانواده
و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان روانشناسی
👌فرصتی برای حرفهایتر شدن
🔻 با حضور استاد ارجمند جناب آقای دکتر سیدجلال یونسی
🔸 زمان برگزاری: ۲۳ دی ماه
همزمان با روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها
از ساعت ۸ صبح تا ۱۹
🔹 حضوری و غیر حضوری
‼️ شرکت حضوری در کارگاه به جهت محدودیت ظرفیت فقط برای افراد دارای اولویت در ثبت نام خواهد بود و بقیه عزیزان بصورت غیر حضوری شرکت خواهند کرد
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگاه حتما نام و شماره تماس خود را به شناسه زیر ارسال فرمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/1045692416C877704172c
◽معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم
@moavenat_farhangi_qom
1_2461547217.docx
46.3K
💢بررسی عوامل مؤثربر #پیشرفت_تحصیلی دانش آموزان💢
عزیزان این هم یک مقاله که که اومده عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزانو بررسی کرده.
مطالعش خالی از لطف نیست.❤️
زمان مطالعه:۲۰دقیقه
پروفسور حسابی:
۲۲ سال درس دادم؛
۱- هیچگاه لیست حضور و غیاب نداشتم.
(چون کلاس باید اینقدر جذاب باشد که بدون حضور و غیاب شاگردت به کلاس بیاید)
۲- هیچگاه سعی نکردم کلاسم را غمگین افسرده نگه دارم!
(چون کلاس، خانه دوم دانش آموز هست)
۳-هر دانش آموزی دیر آمد، سر کلاس راهش دادم!
(چون میدانستم اگر ۱۰ دقیقه هم به کلاس بیاید؛ یعنی احساس مسئولیت نسبت به کارش)
۴- هیچگاه بیشتر از دو بار حرفم را تکرار نکردم.
(چون اینقدر جذاب درس میدادم که هیچکس نگفت بار سوم تکرار کن)
۵- هیچگاه ۹۰ دقیقه درس ندادم!
(چون میدانستم کشش دانش آموز متوسط و کم هوش و باهوش با هم فرق دارد)
۶- هیچگاه تکلیف پولی برای کسی مشخص نکردم!
(چون میدانستم ممکن است بچه ای مستضعف باشد یا یتیم..)
۷- هیچگاه دانش آموزی درب دفتر نفرستادم.
(چون میدانستم درب دفتر ایستادن یعنی شکستن غرور)
۸- هیچگاه تنبیه تکی نکردم و گروهی تنبیه کردم!
(چون میدانستم تنبیه گروهی جنبه سرگرمی هست ولی تنبیه تکی غرور را میشکند)
۹- همیشه هر دانش آموزی را آوردم پای تخته، بلد بود.
(چون میدانستم که کجا گیر میکند نمیپرسیدم!)
@Psychology_qom
📖اختلالات یادگیری
🌱ویژگی های عمومی در تشخیص اختلالات یادگیری
۱. احساس ناامیدی، بی لیاقتی و کم جراتی می کنند.
۲. در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند.
۳. به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند سرشان را تکان می دهند.
۴. کلمه به کلمه می خوانند.
۵. به زحمت و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند.
۶. به نقطه گذاری توجه ندارند و از توجه به معنی لغات غافل اند.
ادامه دارد...
@Psychology_qom