eitaa logo
💥معارف،قرآن وجهاد تبیین💥
546 دنبال‌کننده
16هزار عکس
13.2هزار ویدیو
321 فایل
🖋نشر معارف و ارزشهای دینی, فرهنگی, قرانی در سطوح ملی و بین المللی و به اشتراک گذاری مطالب علمی, دینی, قرانی و فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
💥معارف،قرآن وجهاد تبیین💥
💎کاروانیان همراه با آل‌الله منزل به منزل به مدینه نزدیک می‌شوند؛ چنین روزی یادآور حکایتی دیگر در فضا
📢📢📢 ..۷روز ... پس از عید الهی غدیر خم 📇 در روز دوشنبه ۲۵ ذی الحجه سال ۱۰ ھ۔ق ، ۸ فروردین سال ۱۱ ھ۔ش ، ۲۵ مارس سال ۶۳۲ میلادی، چه اتفاقی افتاد؟؟ 〰〰〰🌿◽️〰〰〰 🕞🕝🕔...کاروانیان ، به کاروان سالاری پیامبر صلی الله علیه و آله ، پس از عبور از "أثايَه" و "متَعِشّي" به سوی "مُنصَرَف" در حرکتند.... ...امروز هم چون روز پیش ، یادآور خاطراتی از افتخارات خاندان وحی علیهم السلام است. 🎴 در این روز - ۲۵ ذی الحجه - سورهء 📖 "هل أتي" در شأن امیرمؤمنان ،صدیقهء کبری ، امام مجتبی و سیدالشهداء علیهم السلام نازل گردید...(۱) نذر این خاندان برای شفای حسنین علیهما السلام که بیمار بودند ، ۳ روز روزه داری بود ؛ پس از بهبودی دو سبط پیامبر صلی الله علیه و آله ، خانواده به پاس شکر این نعمت الهی سه روز می‌گیرند و افطارشان را در این سه روز ، به پیروی از مولا علی - پدر خانواده - به ترتیب به مسکین ، یتیم و اسیر می دهند تا آنان را ناامید از در خانه نرانده باشند ؛ آنگاه ، به هنگام افطارِ این سه روز ، خود به آب بسنده می‌کنند : 💠 (آن بندگان نیکو) به عهد و نذر خود وفا کردند و (از قهر و غضب الهی) در روزی که شر و سختی آن همهء اهل محشر را فرا گیرد ، می ترسند * و (آنان) از روی محبتی که دارند به فقیر و یتیم و اسیر طعام می دهند * (می گویند) ما فقط برای رضایت خداوند به شما اطعام می دهیم و هیچ پاداشی و سپاسی از شما نمی طلبیم * ... و پاداش آن صبر کامل ، باغ بهشت و لباس حریر بهشتی است.(دهر/۷،۸،۹،۱۲) 🎴 خداوند به پاس این شکرانه و به جهت روشن شدن مقام این خاندان در میان مسلمانان آن روزگار ، و ثبت این حکایت برای طول تاریخ ، آیات فوق را در بزرگداشت این ایثار نازل می‌کند ، و کاسه ای از طعام بهشتی از آسمان فرو می فرستد ؛ (۲) که میراث اهل بیت علیهم السلام است؛ امام صادق عليه السلام فرمودند : 💠 آن کاسه که طعام از بهشت آوردند و آن بزرگواران میل فرمودند ، اینک نزد ماست و حضرت صاحب الأمر آن را ظاهر خواهد ساخت و طعام بهشتی از آن تناول خواهد فرمود.(۳) ...کاروانیان با آگاهی کامل از عظمت این خاندان ، آنان را تا مدینه همراهی می‌کنند؛ به راستی ، .... این همراهی تا چه زمان ادامه خواهد داشت⁉️ 〰〰〰〰〰〰 1⃣ بحارالانوار ۲۴۹/۳۵ و ۱۹۹/۹۸ 2⃣ بحارالانوار ۲۵۷/۳۵ 3⃣ زادالمعاد ص۳۰۱
از فراق تو نمردیم مسیحا نشدیم چشم ما تار نشد از غم و بینا نشدیم جای تو دست به دامان طبیبان بودیم حقمان بود اگر باز مداوا نشدیم بی تو یک عمر پی هرکس و ناکس رفتیم گم شدیم آخر ازین غفلت و پیدا نشدیم نام مجنون به‌روی ماست؛ ولی کو مجنون؟ وقتی از هجرتو آواره‌ی صحرا نشدیم درد این است که ما محض رضای دل تو بیخیال خوشیِ فانیِ دنیا نشدیم خاکِ عالم به سر ما که دراین عمر دراز لحظه‌ای مشتری یوسف زهرا نشدیم گریه کردیم ولی گریه‌ی بی فکر چه سود؟ قطره بودیم؛ ولی وصل به دریا نشدیم پیش ما آمدی اما همه غفلت کردیم لحظه‌ای پای قدم رنجه‌ی تو پا نشدیم قصدمان بود همه سنگِ صبورت باشیم قصدمان بود که از بخت بد اما نشدیم! ** همه رفتند حرم ما که نرفتیم هنوز زائر مرقد شش‌گوشه‌ی آقا نشدیم کاش می‌شد که تو مارا به زیارت ببری یک جمعه به پابوسی حضرت ببری اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از جنگ شناختی
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر انقلاب: سابق جوان‌ها را از رفیق و مصاحب بد برحذر می‌داشتیم؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور: 🔸سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است، صفحه‌ی مصاحبِ بد جلوی چشمش است، همه چیز در آن هست. این مخاطب را بشناسید. اگر چنانچه ما موادّ تبلیغی‌مان و شیوه‌ی تبلیغمان متناسب با این وضعیّت مخاطب نباشد، ناموفّق خواهیم بود.
به این سخنان رهبر معظم انقلاب بیشتر دقت کنید؛ نکته‌ی جالبی دارد... ایشان نفرمودند که ای جوانان، در اثنای این جنگ بی‌امان رسانه‌ای و شناختی، بروید سمت علما تا گره‌های ذهنی‌تان را باز کنید! بلکه به علما فرمودند که با هر بهانه‌ای هم شده به میان جوانان بروند و گره‌های ذهنی‌شان را باز کنند! حکمت این دستور اینست که متاسفانه دشمن، راه‌های ارتباطی ما با برخی از جوانان‌مان را بی‌اعتبار و مسدود کرده و آن‌ها را در حباب‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی مدنظر خود قرار داده؛ که باید با حضور‌مان شکسته شوند!
بنام خدا سوره لقمان ،تفسيرالميزان (علامه طباطبائي )، ايه ٦ 🔘 (لهو الحدیث ) سخنی است که آدمی را از حق منصرف نمايد 🔘 خريدار سخنان لهو و بيهوده نباشيد 🔘 بعضی از مردم هستند که برای آنکه دیگران را از شنیدن و درک مفاهیم قرآنی باز بدارند، از روی گمراهی و جهل به سراغ سخنان بیهوده ، بی اساس و لهو و لعب می روندو قرآن را به تمسخر می گیرند ، بدانند عذاب خوار كننده در انتظار انها خواهد بود . وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ و بعضی از مردم سخنان بیهوده را می‌خرند تا مردم را از روی نادانی، از راه خدا گمراه سازند و آیات الهی را به استهزا گیرند؛ برای آنان عذابی خوارکننده است! تفسير الميزان : (لهو الحدیث ) سخنی است که آدمی را از حق منصرف نموده و به خود مشغول سازد از قبیل حکایت خرافی و افسانه ها و داستانهایی که انسان را به فساد و گناهان می کشاند ویا از قبیل سرگرمی به غناء، شعر، موسیقی و آلات موسیقی چون چنگ و طنبور و... .و مراد از (سبیل الله ) در این آیه ، قرآن کریم و معارف حقه اعتقادی و عملی آن بخصوص قصص انبیاء و امم گذشته است .می فرماید: بعضی از مردم هستند که برای آنکه دیگران را از شنیدن و درک مفاهیم قرآنی باز بدارند، از روی گمراهی و جهل به سراغ احادیث خرافی و لهو و لعب می روندو قرآن را به تمسخر می گیرند و آن را از جمله افسانه های خرافی گذشتگان می شمارند وآنگاه در مقام تهدید آنها می فرماید: ایشان به جهت غرور و تکبری که در دنیا داشتندعذابی خوار کننده خواهند داشت ---------------------------------- براي دريافت تفاسير موضوعي قران به كانال تلگرام ما بپيونديد: @alireza_almasvandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*متن زیارت عاشورا* السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَهَ اللّٰهِ وَابْنَ خِیرَتِهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، وَابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَهَ سَیِّدَهِ نِساءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِه، وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعًا سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ. یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّهُ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَهُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْلِ الْاِسْلامِ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّماواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّماواتِ، فَلَعَنَ اللّهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَ لَعَنَ اللّهُ اُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللّهُ فیها، وَ لَعَنَ اللّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ، وَ لَعَنَ اللّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِـالَّتمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیائِهِمْ. یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ، وَ لَعَنَ اللّهُ آلَ زیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللّهُ بَنى اُمَیَّهَ قاطِبَهً، وَ لَعَنَ اللّهُ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ لَعَنَ اللّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ، وَ لَعَنَ اللّهُ شِمْراً، وَ لَعَنَ اللّهُ اُمَّهً اَسْرَجَتْ وَ اَلجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ. بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْاَلُ اللّهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَ اَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهًا بِـالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السّلامُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ. یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِه وَ اِلى اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَ اِلى فاطِمَهَ وَ اِلَى الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ، وَ اَبْرَاُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِه مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ ذلِکَ، وَ بَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَ جَرى فى ظُلْمِه وَ جَوْرِه عَلَیْکُمْ وَ عَلى اَشْیاعِکُمْ. بَرِئْتُ اِلَى اللّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَ مُوالاهِ وَلیِّکُمْ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِنْ اَعْدائِکُمْ وَ النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ.اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْاَلُ اللّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَهِ اَوْلِیائِکُمْ، وَ رَزَقَنِى الْبَراءَهَ مِنْ اَعْدائِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ اَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ اَسْاَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللّهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى (ثارِکُمْ) مَعَ اِمامٍ هُدًى (مَهْدىٍّ) ظاهِرٍ ناطِقٍ بِـالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَ اَسْاَلُ اللّهَ بِحَقِّکُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصابًا بِمُـصیبَتِه؛ مُصیبَهً ما اَعْظَمَها وَ اَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الْاِسْلامِ وَ فى جَمیعِ السَّماواتِ وَ الْاَرْضِ. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَهٌ وَ مَغْفِرَهٌ. اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِه بَنُو اُمَیَّهَ، وَ ابْنُ آکِلَهِ الْاَ کْبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَ لِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه، فى کُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه.
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَباسُفْیانَ وَ مُعاوِیَهَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاویَهَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَهُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَ هذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِه آلُ‏ زیادٍ وَ آلُ‏ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِ. اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَ الْعَذابَ الاَلیمَ. اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَ فى مَوْقِفى هذا، وَ اَیّامِ حَیاتى، بِـالْبَراءَهِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَهِ عَلَیْهِمْ، وَ بِـالْمُوالاهِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ. سپس صد مرتبه بگوید: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ. اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَهَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِه. اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعً. *سپس صد مرتبه بگویید: *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لا جَعَلَهُ اللّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ*  آنگاه بگوید: اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى، وَ ابْدَاْ بِه اَوَّلاً ثُمَّ الْعَنِ الثّانِىَ وَ الثّالِثَ وَ الرّابِعَ. اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللّهِ بْنَ زیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً، وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ.  سپس به سجده رفته و بگوید: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلحَمْدُ لِلّهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى. اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ.