'♥️𖥸 ჻
زِمنمخواهصبورۍکنمبهپایِفراق
کهصبرپایِفراقِ توکارِایوباست..
تعجیـلدرظهـور #امام_زمان صلـوات
#السݪامعلیڪیابقیةاللہ
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فرزندان خود را از کودکی با حیا آشنا میکنیم، چرا که میوهاش در دختران #حجاب و در پسرانمان #غیرت خواهد شد
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
هیچکس،غیرتومارابهخداراهنداد...
ماپناهندهبهدربارتوهستیمحسیـن...
#حسینجانم❤️
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
633819dff718a174d201ce23.mp3
10.44M
من یه جنس دور افتادم
نگاهت رو خرج من کن
🎙 سید محمدرضا نوشه ور
#اللهم_ارزقنا_کربلا
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
#سلام_امام_زمانم 💞
چه شود که نازنینا، رُخ خود به ما نمائی
به تبسّمی، نگاهی، گرهی ز دل گشائی
به کدام واژه جویم، صفت لطیف عشقت
که تو پاک تر آز آنی که درون واژه آئی
#الّلهُـمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَ_الْفَـــرَج🌷
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
اگر فکر نکنیم ‼️ 🌀←تفکر→ می تواند انسان را از اسارت هوس نجات دهد! 🌀 ←تفکر→ میتواند اعتقادات رهایی
یک اتفاق عاشقانه ❤️
🌷 اصل رابطه با خدا یک اتفاق «عاشقانه» است؛ واِلا شرط قبولی اعمال را " اخلاص " یعنی پنهان کردن نیت و شرط مغفرت را←مناجات نیمه شب→ قرار نمی دادند .
🍀 باید با ادب اطاعت را ، آنهم مخلصانه شروع کرد تا به عاشقی رسید . 💞
💌 #پیام_معنوی
🍃 #استاد_پناهیان
شماره ۶۷۹
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
یک آیه یک قصه (28).mp3
3.55M
قسمت 8️⃣2️⃣
📜سوره مبارکه عبس آیه ۲۴
🔹فلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ🔹
#یک_آیه_یک_قصه
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
🌹شهــدا صدایت زده اند
دست دوستے دراز کردهاند به سویت...
همراهے با #شهـدا سخت نیست..
یا علے ڪه بگویـے
خودشان دستت را میگیرند
تردیـد نڪن...
دستت را در دست ابراهیم بگذار
تا پرواز کنی🕊
#شهیدانه
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
💟 امام سجاد (علیه السلام):
✨خداوندا، دلها جز با ياد تو آرام نمیگيرد و جانها جز با ديدن تو، به آرامش نمى رسد.
📚بحار، ج 91، ص 151
#درمحضراهل_بیت
🔰🔰🇯🇴🇮🇳🔰🔰
♥️ @QURAN_SOUND114 ♥️
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره مریم ( آیات 68 . 69 . 70 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 فَوَ رَبِّكَ لَنَحْشُر
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره مریم ( آیات 71 . 72 )
🌺🍃✨🌸✨🌺🍃
🕋 وَ إِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وارِدُها كانَ عَلى رَبِّكَ حَتْماً مَقْضِيًّا «71»
🦋🦋و هيچ كس از شما نيست مگر آنكه وارد دوزخ مىشود، (و اين ورود شما) از جانب پروردگارت حكمى قطعى است.
📝نکته ها👇
🔷در تفسير طبرى آمده است: روزى عبداللّهبن رواحه در حال بيمارى مىگريست، همسرش نيز با ديدن او به گريه افتاد. عبداللّه پرسيد: تو چرا اشك مىريزى؟ گفت: به خاطر گريهى تو. عبداللّه گفت: ولى من به خاطر اين سخن خداى متعال مىگريم كه فرمود: «إِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وارِدُها» ورود ما به دوزخ قطعى است، امّا من نمىدانم از آن نجات مىيابم يا خير؟
🔷اين آيه بايد در كنار آيات و رواياتى كه مربوط به صراط است معنا شود، چون صراط پلى است كه بر روى دوزخ كشيده شده است و همهى مردم از روى آن عبور مىكنند، بعضى تند و بعضى كُند و بعضى به دوزخ مىافتند.
🔷رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: روز قيامت، همهى انسانها (چه خوب و چه بد) وارد جهنّم مىشوند، ولى آتش به مؤمنين زيانى نمىرساند، همچون حضرت ابراهيم كه آتش بر او سرد شد. بنابراين آيهى مورد بحث كه ورود همگان را به دوزخ حتمى مىداند، با آياتى كه مىگويد: مؤمنين از دوزخ دورند «1» منافاتى ندارد. زيرا از سويى وارد دوزخ مىشوند، و از سوى ديگر با لطف خداوند آسيبى نمىبينند.
🔷البتّه ممكن است بگوييم كه ورود به معناى عبور است، نه داخل شدن. چنانكه در مورد حضرت موسى عليه السلام آمده است «وَرَدَ ماءَ مَدْيَنَ» يعنى به كنار آب شهر مَدين وارد شد، نهآنكه داخل آب شد. «2» يا آنكه بگوييم: مراد از كلمهى «مِنْكُمْ» در آيهى مورد بحث،
📖«1». «اولئك عنها مبعدون» مؤمنان از آتش دوزخ دور نگاهداشته مىشوند. انبياء، 101. «و هم من فزع يومئذ آمنون» نيكوكاران از وحشت قيامت در امانند. نمل، 89. «لايسمعون حسيسها» مؤمنان صالح، صداى آتش دوزخ را نمىشنوند. انبياء، 102.
📚«2». امام صادق عليه السلام فرمودند: آيا نشينيدهاى شخصى كه مىگويد: بر آب فلان طايفه وارد شدم، مرادش رسيدن به آب است، نه دخول در آب. تفسير نورالثقلين.
📚جلد 5 - صفحه 299
گروههايى هستند كه در آيات قبل ذكر شدهاند، يعنى طرفداران شيطان. و مراد از نجات متّقين، نجات كسانى است كه از كفر و شرك نجات يافتهاند. يعنى همهى هواداران شيطان وارد دوزخ مىشوند، امّا كفّار و مشركين در آنجا باقى مىمانند و لكن گناهكارانى كه به شرك و كفر آلوده نبودهاند، ولى فاسق بودهاند سرانجام آزاد مىشوند.
📝پیام ها🔰
🔶1- قيامت و مراحل آن، حساب شده ودقيق است. لَنَحْشُرَنَّهُمْ ... لَنَنْزِعَنَ ... إِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وارِدُها
🔶2- خدا داراى سنّتها وبرنامههاى قطعى وحتمى است. «كانَ عَلى رَبِّكَ حَتْماً مَقْضِيًّا»
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟
🕋ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيها جِثِيًّا «72»
🦋🦋سپس اهل تقوا را (از دوزخ) نجات مىدهيم و ستمكاران را (در حالى كه از ضعف و ذلّت) به زانو درآمده (اند) در آن رها مىكنيم.
📝نکته ها👇
🔷از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله روايت شده است كه فرمودند: همهى مردم وارد آتش مىشوند، آنگاه به ميزان اعمالشان از آن خارج مىگردند؛ گروهى مثل برق، گروهى مثل باد، گروهى مانند اسب، گروهى مانند دويدن مرد و گروهى مثل راه رفتن عادّى از آتش خارج مىشوند. «1»
📝پیام ها🔰
🔶1- دوزخ گذرگاه تقواپيشگان و اقامتگاه ستمكاران است. إِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وارِدُها ... ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيها
🔶2- تقوا، يگانه راه نجات از دوزخ است. «ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا»
🔶3- انسان بىتقوا ظالم است. «وَ نَذَرُ الظَّالِمِينَ»
📚«1». تفسير نورالثقلين.
📚جلد 5 - صفحه 300
🔶4- ستمگران مستحقّ تحقير مىباشند. «نَذَرُ الظَّالِمِينَ» (اين جمله در موردى بكار مىرود كه چيزى را از روى حقارت و پستى رهايش كنند)
-------------------------------------------------
📚 برگرفته از تفسیرنور
#تفسیر
#سوره_مریم
❤️🍃
🆔 @QURAN_SOUND114
📎 با ما همراه باشید👆